Oceny gracza: Doskonała gra imprezowa w czasie rzeczywistym. Zgrabny mechanizm wspólnego zabijania potworów, aplikacja działa sprawnie, zasady są proste. Idealna na koniec wieczoru, kiedy nie ma siły na żadną poważną grę.
Oceny gracza: Oceniam po czterech meczach w dwóch. Gra jest dobra, naprawdę mocny element budowy silnika. Czasami działań jest tak dużo, że człowiek się w tym gubi i trudno jest zachować konsekwencję w swoich decyzjach i ocenić, co jest dla niego korzystne. Kompleksowe i nieintuicyjne zasady. Nauka gry jest dość wymagająca i po kilku miesiącach przerwy mogę w zasadzie zacząć od nowa. Piękne i tematyczne ilustracje.
Oceny gracza: Doskonałe rozszerzenie. Dodatek Frozen City zmniejsza losowość, a nowe karty zwiększają replayability. Kciuki w górę.
Oceny gracza: Wesoła i bardzo szybka kartka. Dla mnie największą wadą jest to, że każdy chce w nią grać, prawie cały czas. Więc prawie nie gramy w nic innego :-)
Oceny gracza: Doskonałe i absolutnie niezbędne rozszerzenie do tej gry. Znacznie pogłębia grę, nie naginając jej w żaden sposób ani nie przekręcając. Pozycja obowiązkowa dla każdego, kto lubi grę podstawową.
Oceny gracza: To miłe. Lubimy Liderów, to dodaje kilka nowych i kosztuje kilka groszy. Z niektórymi z nich wciąż nie możemy się przyzwyczaić do tego, co robią i wciąż szukamy ich w przepisach.
Oceny gracza: Dość bezużyteczne rozszerzenie dla mnie. Nikt nie chce grać w Manneken Pis, ściana ma jedną stronę, która jest grywalna tylko z Cities, których nie używamy zbyt często. Pozostałe dwa cuda są ok.
Oceny gracza: Fajna, fajna gra. Mechanicznie prosta, łatwo się gra, przyjemna. Pchnij swoje szczęście w sam raz.
Oceny gracza: Grałem raz i dobrze się bawiłem. Zdecydowanie plus za ładne przełożenie archetypu gry na PC na formę gry planszowej. Nieco nie podobała mi się ikonografia na kartach. Mam wrażenie, że tutaj można było to zrobić lepiej.
Oceny gracza: Niestety jest znacznie gorzej niż w Dungeon i Monochrome. Próba wydłużenia czasu rozgrywki i dodania mechaniki gry nie wyszła autorom zbyt dobrze. Każdy kolejny rozdział jest gorszy od poprzedniego. Łączny czas gry to około 7 godzin i ukończyliśmy ją tylko siłą woli.
Oceny gracza: Ocena po dwóch grach. Sympatyczny kooperacyjny deckbuilding. Spodziewałem się, że mechanizm "nietasowania" talii będzie ważniejszy dla rozgrywki. Stabilny system dostarczania kart ala Dominion też nie do końca mi odpowiada. Wolę dynamiczne menu ala Ascension lub połączenie obu ala Clank. Tak oceniam 8 na 10 :-)
Oceny gracza: Świetna gra w kategorii mniejszych gier średnich. Proste zasady, krótki czas rozgrywki, a jednocześnie wystarczająca głębia. Piękne potraktowanie filmu. Jedyną wadą jest to, że mechanika gry jest dość podobna do Horrified od tego samego wydawcy. Ta druga też jest świetna, ale wątpliwe, czy warto mieć obie.
Oceny gracza: Recenzuję 2 edycję gry. Gra bardzo mnie zaskoczyła. Bardzo ładne euro. Poruszanie się po niej, zawsze coś się dzieje. Pół gwiazdki w dół za niedokończone zasady Leukatovki.
Oceny gracza: Ocena po dwóch grach. W naszej grupie graczy w ogóle się nie przyjęła. Zagmatwane drzewko technologiczne i niezrównoważona moc kart są prawdopodobnie głównymi winowajcami. Myślę, że jest wiele lepszych gier.
Oceny gracza: Gra działa dobrze, ale jednocześnie nie jest ani wyjątkowa, ani oryginalna. Nie jestem też pewien co do balansu, choć przyznaję, że nie grałem (i pewnie nie zagram) w wystarczającą ilość gier, by stwierdzić to z całą pewnością.
Oceny gracza: Tematycznie fajny, ale bardzo losowy deckbuilding. Losowość jest zawsze obecna w tego typu grach, z samej ich natury. Ale jest go tu znacznie więcej (dzięki odkopywaniu przedmiotów, rozwiązywaniu walk itp.)
Oceny gracza: Szybka wkurzająca (przepraszam za to słowo, ale nie mogę się powstrzymać) gra, którą albo pokochasz, albo znienawidzisz. Fajną rzeczą jest zwłaszcza tryb drużynowy dla 4 graczy.
Oceny gracza: Dobra gra. Jego zaletą jest to, że na prawie każdej imprezie z dowolnymi ludźmi można znaleźć kogoś, kto zna grę. Z drugiej strony gra z czasem robi się trochę stereotypowa, a ja osobiście wolę gry, w których można użyć trochę strategii i planowania.
Oceny gracza: Doskonała gra. Jedna z niewielu gier konfliktowych, która mi odpowiada, do tego proste zasady i fajny czas rozgrywki. Tylko nie polecałbym jej dla dwóch graczy.
Oceny gracza: Rozszerzenie, które urozmaica nieco grę i dodaje balansu poszczególnym strategiom. Wymusza elastyczność zarówno w drafcie jak i w grze.
Oceny gracza: To jest naprawdę potrzebne. Niestety, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że to powinno być w podstawowym pudełku...
Oceny gracza: Działa to ładnie, ale faktycznie dość mocno zmienia grę. Cztery kawałki, do których nie wszyscy gracze mogą się nawet dostać. W pozostałych przypadkach jest dobrze. Niezmordowana postać nadaje się zarówno do taktyki wydobywającej chwałę z bitew, jak i do gier Loki'ego.
Oceny gracza: Grał 4 razy. Po pierwszej grze byłem zachwycony, po każdej grze zdejmuję pół gwiazdki. W tym momencie mam wrażenie, że można grać w co się chce, ale taktyka węgiel, piwo, kolej wygrywa. Produkcja i wysyłka towarów nie ma dla mnie większego sensu.
Oceny gracza: 10.3.2023 Ocena po pierwszej grze. Lekkie rozczarowanie. Z pięciu akcji najważniejsza jest wyraźnie "Build", pozostałe to filler. Przez całą grę mieliśmy nadmiar zasobów, których nie zdążyliśmy nawet skonsumować. Jednocześnie musieliśmy wznosić budynki, by realizować cele. Element eksploracji jest w grze prawie niewykorzystany, podobnie jak walka (przez całą grę nikt nie walczył). Cała gra to jedna wielka sałatka punktowa, często miałem wrażenie, że mogę wykonać 3 akcje, z których każda daje mi 2 punkty zwycięstwa. Nie wiem, czy będziemy mieli ochotę na ponowne sięgnięcie po tę grę, kiedy jest tam tyle lepszych tytułów. Choćby Scythe :-)
Oceny gracza: Doskonała oryginalna gra imprezowa. Idealny przy 8 osobach. Można w nią grać dość konkurencyjnie, zaletą jest to, że można w nią grać po prostu dobrze z nowicjuszami, jeśli da się im odpowiednie cechy.
Oceny gracza: Przyjemne wytchnienie. Gra, która spodoba się nawet niegraczom ze względu na proste zasady i krótki czas rozgrywki.
Oceny gracza: Solidne euro z wyższej klasy średniej :-) Grałem do tej pory 2x i gra mi się podobała, ale nie mam ochoty na powtórkę w najbliższym czasie. Mam wrażenie, że kolejne gry nie będą się prawie niczym różnić od dwóch pierwszych.
Oceny gracza: Ocena po pierwszej grze w 4 graczy. Rozgrywka trwała ponad 2,5 godziny, ale sprawiała wrażenie krótszej. Wszyscy dobrze się bawili i z niecierpliwością czekamy na kolejną rozgrywkę.
Oceny gracza: Gra jest ładna, mocno asymetryczna. Jest to dość szybkie tempo. Ale uważam, że jest to bardzo niezrównoważone. Zło naprawdę ma przewagę. Bez sporej dawki szczęścia, dobro nie ma szans na wygranie niektórych scenariuszy.
Oceny gracza: 22.9.2023, ocena po zakończeniu kampanii. Przyjemna gra, z mniejszą ilością konfliktów. Szkoda, że tak mało projektów. Mogłyby one znacznie zwiększyć regrywalność. A według A.P. nie jest planowane żadne rozszerzenie :-(.
Oceny gracza: Jak dla mnie najfajniejszy diceplacement w jaki grałem do tej pory. Może za jakiś czas rozwalę coś dla replayability, które pewnie nie będzie najmocniejsze. Ale po trzech meczach bardzo mi się to podoba.
Oceny gracza: Całkiem niezły detektywistyczny one-shot. Na koniec zabrakło mi jakiejś oceny tego, jak nam poszło podczas gry.
Oceny gracza: Fajny detektywistyczny one-shot. Na koniec zabrakło mi jakiejś oceny, czy dobrze nam poszło w grze (nie, właściwe rozwiązanie).
Oceny gracza: Lubimy grać, gdy zbierze się więcej osób. Zasady wyjaśniamy w chwilę i zazwyczaj gramy w ciągu godziny.
Oceny gracza: Alternatywa dla nazw kodowych, która niestety ma tę samą słabość - opóźnienia i przestoje. Zupełnie nie rozumieliśmy, jak powinna wyglądać komunikacja i omawianie podpowiedzi, gdy jest się pod ciągłą kontrolą drugiej drużyny.
Oceny gracza: Prosta, składana gra. Wydaje mi się, że wiele zależy od kolegów z drużyny. Widziałem zarówno bardzo zabawne, jak i bardzo nudne gry...
Oceny gracza: Ocena po dwóch scenariuszach. Aplikacja w formie używanej w grze nam nie odpowiada. Nie wrócimy do gry i będzie ona kontynuowana.
Oceny gracza: Nadal jest to dobra gra wiedzowa, ale zdecydowanie bardziej podoba nam się wersja podstawowa (bez napisu Czechy).
Oceny gracza: 2.10.2019 - ocena po 3 meczach. Wersja KS. Wygląda bardzo ładnie. Cabin in the Woods w formie gry planszowej. Ale niestety gra nie działa zbytnio. Jest zbyt rozległy, długi i ma fatalny setup jak na grę imprezową, ale jest zbyt losowy i prosty jak na każdy inny gatunek. Btw, wyrwaliśmy połowę drzwi przy pierwszym przejściu.
Oceny gracza: Gra niezbyt przypadła nam do gustu. Po pierwszej sprawie myśleliśmy, że damy grze jeszcze jedną szansę, ale Falling Out of the Window nadal jest nieco słabsze. Logika kulała, a niektóre elementy śledztwa (motywacja zabójcy, zdobywanie informacji) nie miały prawie żadnego sensu. Ciężko to opisać bez spoilerów. Przynajmniej mogę pochwalić Albi za tłumaczenie.
Oceny gracza: Ewaluacja po zakończeniu kampanii. Zagrane na jednym oddechu. Progresja przez grę jest powolna, bardzo analityczna. Notatki i mapa myśli są niezbędne. Bardzo czekam na rozszerzenie.
Oceny gracza: Proste zasady, łatwe do wytłumaczenia nawet dla osób niegrających. Przynajmniej kilka pierwszych gier było bardzo rozrywkowych, niestety fakt, że jest ograniczona ilość kart sprawia, że gra po prostu za bardzo się starzeje. Szybko zaczyna się myśleć o rozbudowie i zwiększeniu replayability.
Oceny gracza: Jak na razie zagrałem w 3 gry i podoba mi się. Dużo przedmiotów, replayability chyba dobre. Dla naszej grupy było to momentami trochę wordy, jak np. co to dokładnie jest "krótka/natychmiastowa" śmierć. Ale poza tym w porządku.
Oceny gracza: Niezbędne euro. Trochę zagmatwane dla nowicjuszy, ale złożone i bardzo konfliktowe. Główną wadą dla mnie jest chyba długość jednej rozgrywki, która bez problemu może wynosić 5 i więcej godzin. Oceniony po dwóch meczach.
Oceny gracza: Gra z doskonałym tłem i klimatem. Gorzej jest pod względem mechanizmów gry i nie do końca dopracowanych zasad. Mimo to, dla mnie "sprawa serca".
Oceny gracza: Doskonała gra. Cenię sobie małą losowość, możliwość bardzo dobrej gry w dwie, jak i w sześć osób. Podczas gry trzeba dobrze przemyśleć swoje ruchy i jest tu sporo miejsca na strategię.
Oceny gracza: Jak na razie rozegraliśmy tylko kilka partii, ale muszę powiedzieć, że gra nie wzbudziła jakiegoś wielkiego entuzjazmu. Grafika jest piękna, czasami nawet trochę się śmialiśmy. Gra udaje, że jest strategiczna, ale często brakuje bardzo niewiele, a długie planowanie i żmudnie obmyślana strategia spełzają na niczym.
Oceny gracza: Ocena po trzech sesjach gry. Dla mnie niestety dość rozczarowująca i prawdopodobnie do gry nie wrócimy. Dziwny świat woke pewnie mógłbym jeszcze jakoś ugryźć, ale sam system gry mi nie odpowiada. Przez całą rozgrywkę mam wrażenie, że gra nie pozwala mi robić tego co powinienem, a to co mogę zrobić jest bezużyteczne. Mogę przemieszczać się między lokacjami, ale nie chcę, mogę lizać karty, ale nie muszę, mogę unikać wrogów, ale nie ma ich w grze. Jedyną rzeczą, której teraz potrzebuję, jest interakcja z postaciami niezależnymi, a świat dziwi się, że mam do tego bardzo niewiele opcji. Kończę więc dzień za dniem z niewykorzystaną energią, czekając na stopniowe gromadzenie odpowiednich żetonów. Bardzo podoba mi się fajna mechanika Arkham Horror LCG, gęsta atmosfera. Podoba mi się 7th Continent. Ciekawy świat do eksploracji. Earthborne Rangers moim zdaniem nawet nie zbliża się do jakości tych gier :-(.
Oceny gracza: Ocena po około 10 grach. Dla mnie taka zatopiona perełka. Enguine building ze wspólną mapą, jest draft, nie przychodzi mi do głowy nic innego, czym można by ją ulepszyć. Ale poważnie - jeśli często grasz w multiplayerze, nie szukasz bezpośredniego konfliktu i chcesz czegoś, co możesz skończyć w godzinę, to powinieneś przynajmniej spróbować Ecos.
Oceny gracza: 12.8.2019, oceniony po 2 meczach. Fajna gra z gatunku card-crafting. System gry jest fajny, oryginalny, nie nudziłem się nawet wtedy, gdy nie byłem na zakręcie. Gra jest trochę nadprodukowana, można się zastanawiać czy gra karciana musi mieć tak duże pudełko jak GH.
Oceny gracza: 7.3.2023 Ocena po dwóch rozgrywkach. Piękne ilustracje i oryginalny temat, ale nie odczuwa się go zbytnio podczas gry. Gameplayowo, jak dla mnie, jest raczej przeciętnie. Jest tylko jedna droga do zwycięstwa. W kółko powtarzasz te same czynności. Jako oryginalny element można odebrać to, że używasz kostek przeciwnika i on dostaje za to nagrodę. Ale to wciąż nagradzanie gracza za toczenie wysokich liczb. Gra będzie zapewne bardziej odpowiednia dla początkujących i średnio zaawansowanych graczy. Ze względu na ciągłe liczenie i skomplikowaną punktację końcową, raczej nie dla dzieci.
Oceny gracza: Wrażenia po pierwszym przejściu gry. około 6 godzin. Poszczególne zagadki były dobre, fabuła niestety bez rewelacji. Często stajesz przed wyborem fabularnym, do którego nie masz żadnych informacji, a konsekwencje Twojej decyzji są inne niż się spodziewasz. Rozgałęzienie historii jest w rezultacie tak gwałtowne. Pod koniec historii rozwiązanie jest ponownie zdeterminowane przez twój wybór, ale nie masz pojęcia, co wybrać i co będzie dobre, a co złe. W naszym przypadku nieświadomie wybraliśmy czarne zakończenie dla wszystkich zaangażowanych. :-(
Oceny gracza: Zajebisty, napędzany kartami, areakcyjny. Proste zasady, sprawdza się nawet przy 6 osobach, wystarczy odpowiednia losowość.
Oceny gracza: Ocena po 1 grze - scenariusz Hon. Zasady są dobrze napisane, udało nam się rozwiązać wszystkie kontrowersyjne sytuacje. Ogólnie bardzo nam się podobało. Odejmuję pół gwiazdki za czas gry, który przy 3 graczach wyniósł realnie 3h i 45min, zamiast zapowiadanych 30min na gracza. Ocena po 2. rozgrywce. Grałem w 3 graczy, zapowiadany czas gry 60min na gracza, więc 3h, realny czas gry 6,5h. Będziemy grać wyłącznie w 2 osoby. Ale wrażenia pozytywne.
Oceny gracza: Gra nam się podobała. 2 graczy, 85 minut, 4 podpowiedzi, 5 gwiazdek. Tym razem mieliśmy 3 trafienia, w których zadanie było niejednoznaczne i nie rozumieliśmy co robić. Może być trudno zrozumieć zadanie zagadki, która potem staje się banalna sama w sobie. Osobiście wolałbym, żeby było odwrotnie.
Oceny gracza: Mam mieszane uczucia po jej ukończeniu.Cena jest rozsądna, pomysł dobry, nie trzeba niszczyć gry jeśli się uważa.Ukończenie zajęło nam 112 minut, a mieliśmy 8 podpowiedzi. Jak na to, co miało być najłatwiejszą grą escape'ową z zestawu 3-osobowego, to nie jest to zbyt dobry wynik. Wskazówki są po prostu potrzebne w trakcie gry tylko po to, aby upewnić się, że masz wszystko, czego potrzebujesz, aby rozwiązać go w pierwszej kolejności. Wielokrotnie stwierdziliśmy, że zagadka poszła rozwiązana, ale kod nie działał. W pomocy okazało się, że nie mamy wszystkich potrzebnych części. Dwa razy zdarzyło się nam również, że nie zrozumieliśmy zadania, a w przynajmniej jednym przypadku myślę, że nie była to do końca nasza wina. Po moich wrażeniach z 1. gry, kolejna odsłona nie jest takim "must have", jakim myślałem, że będzie...
Oceny gracza: Całkiem niezłe. Po jej ukończeniu zgodnie stwierdziliśmy, że podobała nam się bardziej niż Opuszczona chata, a jednocześnie nie wydawała nam się trudniejsza (może wręcz przeciwnie). Ogólnie 2 graczy, 95 minut, dwie podpowiedzi, więc 5 gwiazdek.Udało nam się rozegrać grę jeszcze raz, nie odnosząc żadnych obrażeń.
Oceny gracza: Ciekawa gra, która wygląda jakby powstała przez skrzyżowanie Aktywności, Scrabble i Talismana, ale efektem jest taka rybka lub krab. Mnóstwo mechanizmów gry, które nie do końca do siebie pasują....
Oceny gracza: Doskonała gra. Świetne tło fabularne i klimat.Bardzo skupiona na walce, szybkie tempo piękne postacie i ogólnie wizualizacje-wrogowie respawnują się co rundę do pełna więc im więcej zabijasz tym więcej ich się tarło.Nadal daję jej 9/10 :-)Edit po około 2 latach od oryginalnej recenzji zrestartowaliśmy kampanię i gra nadal jest rewelacyjna. Waham się między 4,5 a 5 gwiazdkami.
Oceny gracza: Ocena po pierwszym meczu. Gra jest dość wymagająca i nieintuicyjna pod względem zasad oraz bardzo zagracona na stole, ale poza tym całkiem przyjemna. Zdecydowanie zrobiła na mnie zupełnie inne wrażenie niż się spodziewałam. Swoimi działaniami pomagasz nie tylko sobie, ale i przeciwnikom, a czasem dość trudno jest obliczyć proporcje i ocenić, czy faktycznie warto. Strategia na wygraną jest jedna, a gra polega na jej optymalizacji.
Oceny gracza: Ocena po jednej rozgrywce w 4 osoby. Spodziewałem się, że gra mi się nie spodoba. Nie przepadam za Robinsonem, ani za TWoM. Skończyło się jednak na tym, że całkiem mi się spodobała. Piękna obecność na stole i klimat, ciekawe wydarzenia. Ale to wciąż gra solo multiplayer. Pierwszy scenariusz i przegrana w 6 rundzie.
Oceny gracza: 28.6.2023 Recenzja po około pięciu grach. Wahałem się czy dać 8 czy 9, ostatecznie daję 9. Piękny prosty design. Wszystko posprzątane, gra ma proste zasady łatwe do wytłumaczenia, czas gry poniżej godziny. Gra naprawdę rozkwita przy większej liczbie graczy. Jeśli grasz głównie w dwie osoby, możesz odjąć jedną gwiazdkę. Polecam również zwrócić uwagę na rozszerzenie Interbellum.
Oceny gracza: Jedna z moich ulubionych gier w tej chwili. Dzięki temu, że zabawia moją dziewczynę, zagrałem w niezliczoną ilość gier. Pochwalam i gorąco polecam zdobycie rozszerzenia...
Oceny gracza: Drugie duże rozszerzenie nie jest totalnym "must have" jak pierwsze, ale to wciąż bardzo fajna sprawa.
Oceny gracza: Doskonałe rozszerzenie, które sprawia, że gra jest zarówno żywa, jak i w miarę trudna. Polecam wszystkim, którzy lubią oryginalną grę.
Oceny gracza: Absolutnie genialna gra genialnego autora. Bardzo poetycka, możliwa do wykorzystania nawet jako gra podbramkowa dla zdolniejszych graczy. Brawo.
Oceny gracza: Relaksująca gra z oszałamiającą oprawą wizualną i wysokiej jakości komponentami. Karty dzielą się na normalne i zaawansowane w zależności od stopnia ich skomplikowania. Niestety, nawet na tych łatwiejszych wymagana jest pewna znajomość języka angielskiego.
Oceny gracza: Gra ma proste zasady i przyjemnie się w niej porusza. Trochę brakuje nam mechanizmu równoważącego. Jak na razie wydaje się, że drużyna, która potrafi zdominować kilka pierwszych rund i zdobyć kilka dodatkowych poziomów, ma już mocną pozycję do wygrania meczu.
Oceny gracza: 5.10.2019 - Ocena po 1 meczu. Szczerze mówiąc, myślałem, że gra chwyci mnie bardziej. Gra to workerplacement euro, z nowatorskim mechanizmem wyboru akcji za pomocą kart. Jednak ta mechanika nie okazała się dla mnie tak kluczowa w grze, jak sądziłem. Przeszkadzało mi to, że nie bardzo można było myśleć o swoim ruchu podczas gry innych graczy, bo sytuacja na planszy bardzo się zmieniała. Graliśmy przez prawie 3 godziny w 5 osób. Zdecydowanie chciałbym spróbować następnym razem z mniejszą liczbą graczy. Dla mnie gra OK, ale pewnie usunę ją z mojej wishlisty.22.6.2020 Druga gra. Ocena nadal obniżona o pół gwiazdki.
Oceny gracza: Bardzo prosta gra o zbieraniu zestawów. Temat jednoznacznie nadający się do zabawy z mamą/dziadkiem/tatą :-)
Oceny gracza: Świetnie. Zakończyliśmy jednym tchem.
Oceny gracza: Fajne małe rozszerzenie.Największy pozytyw to dodatkowe karty spotkań w Arkham i nowe czary. Pozostałe części rozszerzenia nie są niezbędne.Mroczny zwiastun dodaje sporo trudności i jest w większości pomijany.
Oceny gracza: Oceniam grę po około 7 scenariuszach.Gra ma zupełnie niezarządzane zasady. Ciągłe szukanie na bbg jest denerwujące. Z powodu braku/niezrozumienia zasad sami i nieodwracalnie zepsuliśmy grę. Edit: po 9 scenariuszach obniżam ocenę o jedną gwiazdkę więcej. Najgorsze zasady w historii.
Oceny gracza: 2.10.2019 - rozegrałem 2 partie w 4 graczy i jestem zachwycony. Po długim czasie imprezowania gra, która po prostu dla mnie kliknęła. Szybko, intensywnie, zabawnie. Czekam na kolejne gry i zobaczę czy mój entuzjazm się utrzyma.
Oceny gracza: 15.3.2023 ocena po jednej rozgrywce. Z zasadami i setupem zajęło nam to prawie 2 godziny, czysta gra około godziny i dwudziestu minut. Super obróbka draftu. Jedna z absolutnie najlepszych, jakie widziałem do tej pory. Na tym kończą się dla mnie pozytywy, niestety. Co do pierwszej połowy, to jeśli rekin dobrze to rozegra, to łowcy nie mają prawie żadnych informacji i strzelają w ciemno. Albo trafią przypadkiem w rekina, albo nie. I to wszystko. Druga połowa gry jest całkowicie losowa. Ale jako gra imprezowa na wieczór, dla ludzi, którzy lubią Szczęki i nie mają nic przeciwko gigantycznej pomocy losowości, może działać.
Oceny gracza: Doskonała balansująca "gra imprezowa", która tak naprawdę nie jest grą imprezową, bo przez większość czasu będziecie milczeć i skupiać się. Trzeba mieć solidny stół i rozważnych kolegów z zespołu, ale poza tym jest bardzo ładnie.
Oceny gracza: Kiedyś graliśmy w nią cały czas, teraz nie wracamy do niej zbyt często, ale to wciąż solidna sprawa. Proste zasady i dobra rozgrywka w sześć osób to główne plusy tej gry.
Oceny gracza: Grał raz. Wrażenia były pozytywne, ale znów nie wyjątkowe. Graficznie bardzo dobrze.
Oceny gracza: Taki fajny większy filer. Chodzi po prostu o zabicie jak największej ilości jednostek. Nie musisz się tak bardzo martwić o to, co się stanie z twoją armią. Nie jest to tak konfrontacyjne jak mogłoby się wydawać, a raczej jest konfrontacyjne, ale jak wyrżniesz komuś całą armię, to tak naprawdę nic wielkiego się nie dzieje. Ale moim zdaniem to w żaden sposób nie jest gra dla 2 graczy!
Oceny gracza: Recenzuję po 3 partiach w 4 graczy i nie znam wersji cyfrowej. Ciekawa i oryginalna mechanika, bardzo skomplikowany setup, trudna i długa obsługa komponentów gry, powtarzalność.
Oceny gracza: Doskonała gra w ramach swojej kategorii. Jedna z największych niespodzianek ostatnich czasów. Przyznam, że kupiłam ją głównie ze względu na zabawną i uroczą grafikę. Jeszcze bardziej cieszy mnie fakt, że gra chwyciła. Drafting jest zabawny, gra ładnie się rozkręca, robi się ją w pół godziny, wszyscy grają jednocześnie, jest wiele strategii zwycięstwa do połączenia, komponenty są piękne, a ilustracje są momentami bardzo zabawne. Pomimo mechaniki draftingu, przypadek odgrywa dużą rolę w grze. To taka mała, regenerująca i wypełniająca gra pomiędzy trudniejszymi kawałkami. Mały minus za nieprzejrzystą punktację terytorium.
Oceny gracza: Recenzuję po trzech partiach i jak na razie jestem pod wrażeniem. Dla mnie jedna z najlepszych gier tego roku. Bardzo interaktywna, stosunkowo oryginalna z naprawdę piękną oprawą wizualną. Brawa dla autorów.
Oceny gracza: Do tej pory rozegrałem 2 partie i jestem zachwycony. Jedna z najlepszych gier tego roku. W 2 graczy czas gry wyniósł 1,5h, w 4 tylko godzinę. Przy pięciu gra musi być już dość losowa, ale przy niższych liczbach świetna.
Oceny gracza: Stosunkowo proste zasady z w miarę grywalnymi opcjami. Uważam to za "większy wypełniacz". Dopóki gracze nie są bezużytecznymi analitykami-paralitykami jest przyjemnie wartko...
Oceny gracza: Świetna gra. Jeden z moich ulubionych koopów. Mocny temat, humor, regulowany poziom trudności i czas gry. Kilka oryginalnych elementów - zbieranie wspomnień, ładowanie umiejętności - ale brak kompletnej rewolucji. Pół gwiazdki w dół za zestaw zasad i lekko nieokrzesaną mapę.
Oceny gracza: Najbardziej udany TCG wszech czasów. Ogromna ilość kart i możliwych kombinacji. Przemyślane zasady, regularna gra w wielu czeskich salonach gier i wspaniała społeczność graczy.
Oceny gracza: 15.3.2023 Ocena po jednej kampanii. Gra zajęła nam 5,5 godziny. Dość rozczarowujące dla nas niestety. Zasady są naprawdę kiepskie. Nie wiem czy kiedykolwiek czytałem gorsze. Biorąc pod uwagę, że jest to gra z 3 edycji to szkoda. Fabuła jest liniowa i nieciekawa. Flavortext na wydarzeniach jest po prostu losowy. Historia nie buduje i pewnie mogłaby dodać klimatu, tyle że znowu bardzo się wlecze, więc przestaliśmy ją czytać przy mniej więcej dziesiątej karcie. Gameplayowo jest bardzo prosta (chyba że jakoś nagniesz/modyfikujesz zasady), a kostki nadają jej sporo losowości. Gdybym szukał prostego dungeon crawla na wieczór, bez większego dodatkowego myślenia, z zasadami wciąż żywymi w mojej pamięci, mógłbym to rozważyć. Poza tym jednak nie bardzo to widzę...
Oceny gracza: Klasyczna malaise tego typu gry jest taka, że potrzebujesz dobrej grupy graczy, która jest zrelaksowana, przynajmniej trochę kreatywna i chce się dobrze bawić. Wtedy jest super zabawa.
Oceny gracza: Niewiarygodna ilość pięknych elementów. Niezła gra. Nie bardzo podoba mi się to, że przed każdą misją trzeba się uczyć dość dużo nowych zasad.
Oceny gracza: Ocena po 2 grach w 4 i 5 graczy. Bardzo przyjemna gra. Ruchy graczy są żwawe, gra toczy się przyjemnie nawet w większej liczbie graczy. Poszczególni liderzy mają fajnie asymetryczne zdolności, które z góry determinują taktykę gry. Prawdopodobnie nie określiłbym gry jako całkowicie cywilizacyjnej, co najwyżej w szerszym kontekście, jak Tapestry. Jest też stosunkowo mało konfliktów, zamiast tego jest bezpośrednia i pośrednia interakcja i kontrola nad mapą, wyścig o spełnienie celów publicznych i zdobywanie potężnych kart z zapasów. Główne minusy jakie dostrzegam to długi setup i trochę obawiam się o balans gry, ale po dwóch partiach nie odważę się na konkrety. Ostateczna ocena to bardzo solidne 8 na 10 :-)
Oceny gracza: Fajna gra typu "narysuj i napisz". Niski poziom konfliktu (i kontaktu) między graczami nie przeszkadza mi zbytnio, dobrze połączona mechanika i temat. Niestety, wydaje mi się, że istnieje optymalne zagranie, od którego co najwyżej robi się mały krok w bok, gdy zasoby nie napływają lub Piktowie gangują na konkretną kohortę. Trochę z tym związana jest największa słabość gry, a jest nią replayability, które jest moim zdaniem bardzo niskie. Po 3 rozgrywkach nie mam motywacji do ponownego zagrania w grę, przynajmniej przez kilka miesięcy lub lat.
Oceny gracza: Grę kupiłem szukając alternatywy dla tak bardzo oklepanego Dixita. Wrażenia są mieszane. Z jednej strony nie jest to raczej alternatywa dla Dixita, trzon gry JEST właśnie Dixitem. To co jest dodatkowe, czyli określenie jak przeciwnik zgadnie JEST naprawdę dodatkowe. Fajną rzeczą w Dixit jest to, że wszyscy ciągle grają. Tutaj jedna drużyna ciągle czeka na drugą. Kiedy jedna drużyna wybiera kartę inspiracji, druga drużyna czeka. Gdy druga drużyna zgadnie, pierwsza drużyna czeka.Ostatnim spostrzeżeniem jest to, że niektóre karty inspiracji są po prostu gorsze od innych, lub niektóre dzieła sztuki nie do końca można nimi opisać. Powoli zaczynam mieć alergię na sugestię nucenia melodii...
Oceny gracza: 2.10.2019 - Ocena po trzech meczach, w dwóch cztero i pięcioosobowych. Gra ma ciekawą mechanikę, jest dość taktyczna i jest w niej minimum losowości. W swojej turze podejmujesz naprawdę dużą liczbę decyzji. W miarę jak liczba kart rośnie w trakcie gry, tury graczy stają się coraz dłuższe. To właśnie długość poszczególnych rozgrywek jest dla mnie głównym minusem gry. Nie sądzę, abyśmy próbowali ponownie z pięcioma zawodnikami.
Oceny gracza: Doskonały deckbuilding. Nakładanie kartek na siebie dobrze się sprawdza. Może to tylko replayability, które dodadzą rozszerzenia...
Oceny gracza: 2.10.2019 - rozegrałem 3 gry i jestem zachwycony. Gra jest bardzo ładna, ładnie płynie, nie ma zbyt wielu konfliktów (a już na pewno nie bezpośredniego krzywdzenia przeciwników), ale jak dla mnie jest dużo interakcji (różowe zdolności ptaków, karmnik dla ptaków itp.). Bardzo lubię grać na celach, zarówno publicznych jak i prywatnych. Nie stwierdzam, żeby było aż tak dużo losowości. Z niecierpliwością czekam na kolejne gry.
Oceny gracza: Swój komentarz zacznę tak jak w przypadku Above and Below, genialnej sztuki genialnego autora. Pozwala na rozgrywkę w kampanii, jest bardziej rozbudowany i dłuższy niż jego młodszy brat.
Oceny gracza: Przyjemna gra dla początkujących, ale z mechaniką zbyt prostą, aby utrzymać regrywalność z bardziej doświadczonymi graczami. Co więcej, na początku nikt nie ma żadnego skupienia, a tym samym żadnych preferencji w licytacji. Dlatego aukcje nie działają zbyt dobrze przez kilka pierwszych rund.
Oceny gracza: Dobrze się gra w większej liczbie graczy. Wysoki stopień losowości.
Oceny gracza: Proste zasady, pierwsze kilka gier bardzo przyjemne. Niestety, ze względu na wysoki poziom losowości, lekko frustrujący momentami. Holt jak nie spadnie tak nie spadnie, plus jak przeciwnicy szybciej wezmą wszystkie najbliższe węzły na wioski, to w zasadzie traci się szansę na znaczącą interwencję w grę...
Oceny gracza: Po prostu trochę nowego materiału z gry. Niestety, przy nowych graczach czas gry znacznie się wydłuży....
Oceny gracza: Gra jest fajna, temat jest nowatorski. Dzięki stopniowej ocenie rund, wraz ze wzrostem liczby graczy gra nieprzyjemnie się wydłuża.
Oceny gracza: Na plus zaliczam przede wszystkim:- oryginalność jakość komponentów prostotę podstawowych zasad krótki czas rozgrywki.Na minus zaliczam:- wysoki (nawet w obrębie gatunku) poziom losowości,-repetycyjność (choć gra teoretycznie oferuje dziesiątki różnych kombinacji przy tworzeniu misji, w praktyce poszczególne warianty różnią się od siebie dość znacznie)- system korupcji (gdy na początku musisz dać się skorumpować swojemu bohaterowi, bo inaczej jest za słaby, w efekcie czego po jakimś czasie ginie i dostajesz nowego bohatera).
Oceny gracza: Proste streszczenie. Dość konfliktowa, odpowiednia dla niegraczy, z pięknymi metalowymi/emaliowymi żetonami owiec.
Oceny gracza: Doskonała gra. Tematyczna, proste zasady, krótki czas rozgrywki. Powoli staję się wielkim fanem Prospero Hall :-)
Oceny gracza: Rozszerzenie kupiłem ze względu na możliwość gry z piątką. Oto, co dostałem. Jednak miasta nie odpowiadały nam aż tak bardzo. Ilość punktów, które się za nie otrzymuje jest naprawdę duża. Jeśli nie chcesz, by inny gracz na nich wygrał, musisz wziąć jedną (lub więcej), nawet kosztem tego, że nie przyniesie ci to nic dobrego.
Oceny gracza: Nijaka i niesłodka gra. Jeśli chce się uzyskać dobrą ocenę, trzeba szybko zamknąć grę, a tym samym rozwiązanie całej sprawy nie było zbyt trudne. Tak naprawdę już po kilku pierwszych kartach byliśmy na plusie, a kolejne karty odwracaliśmy tylko dlatego, że nie wierzyliśmy, że mamy wystarczająco dużo informacji, by zamknąć sprawę. Było to jednak niepotrzebne, odbiło się tylko negatywnie w ocenie jako zmarnowany czas.
Oceny gracza: Ładne euro. Dla mnie zbyt konfliktowe / tnące / wkurzające. Mimo to, daję jej 4 na 5.
Oceny gracza: Trochę niewyraźnie w pierwszych meczach. Dużo małych, pomijanych zasad, ale w końcu dobrze działający mechanizm. Wbrew twierdzeniom wszystkich innych, widzę Overlordów dość wyraźnie...
Oceny gracza: 27.3.2023 Świetna gra dla 6 graczy, gdzieś na pograniczu gier lekko i średnio złożonych. Jest losowość, czasem nie dostaje się kart, ale zasady są proste, rozgrywka wartka. Każde supermocarstwo musi - trzymać się swojej roli bez większego odstawania na boczny tor. Dla mnie - przyjemne 8 na 10
Oceny gracza: Prawdopodobnie moja ulubiona karta w miarę upływu czasu. Ma zaskakującą głębię. Szkoda, że z zasadami.
Oceny gracza: Jeśli lubisz Dobyvetele, to jest to pozycja obowiązkowa. Tylko system przewrotu wojskowego nie zadziałał...
Oceny gracza: Kończy cykl pierwszych trzech rozszerzeń i zdecydowanie polecam, choć uważam, że jakość stopniowo schodzi w dół. Prestiż jest dodany do gry nieco niezdarnie. Zmusza do wyładowywania kart, które w ogóle nie pasują do silnika, tylko po to, żeby je mieć. Z drugiej strony "karty poszukiwań" są świetne. Dzięki nim możesz naprawdę skupić swoją strategię w jednym kierunku. To jest dobra rzecz. Ogólnie 9 na 10 :-)
Oceny gracza: Choć nie wnosi do gry wielu nowych mechanik (poza grą w pasjansa), to rozszerzenie jest absolutnie niezbędne dla urozmaicenia i replayability podstawowej gry. Musi mieć.
Oceny gracza: Jamey Stegmaier powiedział w jakimś filmie, że RR to filer. Nie jest. Przy czasie gry 90 minut (w pięciu graczy lub więcej) duży udział przypadkowości i niemożności przygotowania ruchu do przodu.
Oceny gracza: Prawdopodobnie moja ulubiona dedukcyjna gra fabularna. Nawet osoby niegrające szybko się w nią wkręcają. Od drugiej gry jest już prosto.
Oceny gracza: Fajny worker/dice placement euro. Może momentami trochę zbyt skomplikowana. W sześciu graczy trzeba korzystać z rozszerzenia Chancery, które jest nieco kłopotliwe do wprowadzenia do gry.
Oceny gracza: Duża losowość i wysoki stopień trudności. Frustracja przy niektórych scenariuszach.
Oceny gracza: Grał w jedną grę i bardzo mu się podobało. Zdecydowanie świetna w kontekście gier kościanych. Nadal jednak brakuje pół gwiazdki do Conquerora.
Oceny gracza: Niestety, gra zupełnie nam nie pasowała. Nie potrafię tego do końca wyjaśnić. Przychodzą mi do głowy takie rzeczy jak ogólny brak przejrzystości, bardziej skomplikowana obsługa kart i brak głębi w grze.
Oceny gracza: Obiektywnie chyba nie jest to zła gra, która nagradza graczy, którzy naprawdę się w nią wczują. Jak dla mnie jest za dużo konfliktu, potrzeby posiadania zrównoważonej i doświadczonej grupy graczy. A tak naprawdę grafika.
Oceny gracza: Bardzo fajna abstrakcyjna gra. Proste i szybkie. Dzięki draftowi poziom zabawy wzrasta wraz z liczbą kolegów z drużyny.
Oceny gracza: Grałem w 4 graczy, gra zespołowa. Niesamowicie frustrujące doświadczenie. AP bez żadnych ukrytych informacji. Po godzinie paraliżu budowania i burzenia, blokowania ruchów, blokowania elementów, gdy gra zmierzała donikąd, poddaliśmy się.
Oceny gracza: Ocena po 3 grach. Całkiem ciekawa karta, zagram nią jeszcze kiedyś. Poza tym nie widzę tu nic specjalnego. 7 na 10 jest w sam raz.
Oceny gracza: Doskonała gra. Epickie doświadczenie w rozsądnym czasie z rozsądnymi zasadami. Nie taki konflikt, jak to wygląda na pierwszy rzut oka. Fajnie.
Oceny gracza: Fajne rozszerzenie do niesamowitej gry. Ostatecznie wpływa to na grę trochę mniej niż się spodziewałem. Szkoda, że wszystkie miniatury są takie same. Skoro działało to na mechach, to czemu nie na łodziach?
Oceny gracza: Dodaje dwie nowe nacje, dzięki czemu w grę może grać nawet 7 graczy. Osobiście jednak wybieram inne gry w 7 graczy. Więc to raczej tylko nieznacznie zwiększa zmienność narodów.
Oceny gracza: Świetna gra. Silnik budowlany, mnóstwo różnych strategii, piękna grafika, grywalność w dwie osoby. Być może cena mogłaby być o kilka stówek niższa, biorąc pod uwagę zawartość pudełka.
Oceny gracza: Osobiście nie przepadam za grami z ukrytą rolą. Secret Hitler to dla mnie wciąż jeden z gorszych.
Oceny gracza: Gra jest naprawdę piękna, ma humorystycznie napisane zasady i kilka kart. Niestety jest ona dość nie dopracowana, a czas gry jest naprawdę niepotrzebnie wydłużony. Poszczególne frakcje są naprawdę niezbalansowane i często nie współpracują ze sobą dobrze. W niektórych grach miałem poczucie bezsensu, że nie jestem w stanie zrobić nic naprawdę znaczącego w grze.
Oceny gracza: Jest szybki i w miarę taktyczny. Kończysz w pół godziny i wcale się nie nudzisz. Ale raczej nie służy do częstego grania.
Oceny gracza: Gra jest bardzo agresywna. Bo tak naprawdę odbierasz przeciwnikowi życie i atakujesz go bezpośrednio. Zdecydowanie jedna ze słabszych gier deckbuildingowych jak dla mnie.
Oceny gracza: Gra polegająca na wynajmowaniu siły roboczej w postaci robotników i najemników oraz wydobywaniu cennych minerałów gdzieś w kosmosie. Jej długość (zdecydowanie poniżej godziny w 4 graczy) mieści się gdzieś pomiędzy filerem a grą średniej wielkości. Pomimo tego, że w zasadzie wybierasz tylko z 5 akcji w każdej rundzie (4 plądrowanie baz wroga) to czasem dość ciężko jest się po nich poruszać i wybrać najlepszą. W przypadku graczy AP może to być nie lada wyzwanie. W innym przypadku jednak wszystko się sprawdza i działa bardzo ładnie.
Oceny gracza: Bardzo szkodliwa gra, która nadaje się na późniejszy czas, jako nadrobienie zaległości po bardziej skomplikowanych rzeczach. Negocjacje to klucz do sukcesu.
Oceny gracza: Ciekawa, innowacyjna gra. Bardzo mi się podobało. Odejmuję pół gwiazdki za niedoskonałości techniczne. Bardzo nieintuicyjny system walki. Niejasności w tym, co wszystko kosztuje jednostkę czasu, a co jest "darmowe". Momentami gubiliśmy się, czy wszyscy jesteśmy w odpowiednim czasie, czy też ktoś już gra jednostkę przed nami, a ktoś inny za nami.
Oceny gracza: Razem z Expedition Endurance jeden z najlepszych dodatków. Historia rozgrywa się w Hollywood w 1982 roku. Niestety, po raz kolejny źle zrozumieliśmy niektóre zasady, których zwięzłość graniczy czasem z niejasnością. Czas gry i ilość run nie mówi wiele o możliwościach grupy.
Oceny gracza: 4 runy, około 6 godzin, 30 minut łącznie. Zdecydowanie jedno ze słabszych rozszerzeń jak dla mnie. Duża liczba decyzji, które podejmujesz zupełnie bezwiednie - losowo. Czcionki niektórych kart bardzo trudne do odczytania.
Oceny gracza: Niestety jedno z najsłabszych rozszerzeń. Długie, przypadkowe i rozczarowujące na końcu.
Oceny gracza: Znów nieco gorzej niż w przypadku poprzedniego rozszerzenia (The Marcy Case). Znowu zamieszanie w przepisach. Inaczej 2 biegi i w sumie 5h30min.
Oceny gracza: Fabuła jest o włos słabsza niż w podstawowej grze. Ale poza tym wciąż dobrze. Rozegrane na 3 biegi, czas gry 5 godzin netto.
Oceny gracza: Fajna historia na tle wypraw krzyżowych i hiszpańskiej rekonkwisty. Podobało mi się bardziej niż Smoki i Marcysia, choć to wszystko jest dość liniowe.
Oceny gracza: Dla mnie jeden z najlepszych pakietów. Doskonały, oryginalny temat. 3 biegi ukończyliśmy w 5 godzin.
Oceny gracza: Z początku całkiem fajna, pierwszą połowę kampanii przechodziliśmy z przyjemnością odkrywając nowe lokacje. W drugiej połowie stereotyp się pogłębił i skończyliśmy kampanię bardziej z obowiązku.Mam angielską wersję KS i muszę powiedzieć, że jest w niej sporo błędów. Nie obejdzie się bez erraty i FAQ.W drugiej połowie gry trzeba będzie podróżować po mapie. Porty nie pomogły tak bardzo, jak się spodziewaliśmy. Mechanika armii nie jest w pełni dopracowana. Ekspozycja była prawdopodobnie nieco bardziej interesująca.
Oceny gracza: Zarówno Last Knight, jak i Age of Legends przeszliśmy po jednej rozgrywce dla dwóch graczy.OSTATNI RYCERZ: Kampania jest zauważalnie bardziej liniowa niż w oryginalnej grze, miejscami przypominając niemal korytarz. Utrata rozgrywki w otwartym świecie jest ceną za równowagę i dobrze skalowany poziom trudności w poszczególnych rozdziałach. Mechanika Exposure działa stosunkowo dobrze. Fabuła nieco gorsza od podstawki. Ogólnie 6,5/10.AGE OF LEGENDS. Choć mechanika armii nie przypadła nam zbytnio do gustu, to kampanię oceniam pozytywnie. Cieszyliśmy się, że powrócił sandboxowy klimat z podstawowej wersji gry. Poziom trudności nam odpowiadał. 7-7,5/10
Oceny gracza: Grałem w dwóch graczy, dla mnie to najgorsza kampania w całej serii. Rozpaczliwie liniowa. W wielu miejscach po prostu czytasz akapit po akapicie, a jedynym wyborem jest kolejność czytania akapitów. Podejmowanie decyzji jest tu naprawdę minimalne. Druga połowa historii obracająca się wokół Danse Macabre w ogóle nam nie wyszła. To już wydawało nam się bardzo naciągane. Ale znowu muszę docenić miłe podsumowanie historii na samym końcu gry. Najbardziej podobały nam się rozdziały 1 i 2, a następnie 5 i 6. Ogólnie 6/10
Oceny gracza: Graliśmy w podstawową grę dwa razy, za każdym razem z dwoma graczami. Pierwsze podejście zakończyliśmy po około 20 godzinach. Naciskaliśmy zbyt mocno, pchaliśmy główne zadanie i gdzieś w okolicach rozdziału 7 potwory stały się dla nas zbyt silne, nie mogliśmy zdobyć zasobów, albo przegrywaliśmy walkę, albo kończyliśmy tak ranni, że musieliśmy dochodzić do siebie przez kilka rund. Zrezygnowaliśmy z gry bardzo sfrustrowani i zirytowani. W drugiej rozgrywce wyciągnęliśmy wnioski, spowolniliśmy postępy w głównej fabule tak bardzo, jak to możliwe i spędziliśmy dużo czasu na farmieniu zasobów, a później exp. Grało nam się o wiele lepiej i było to lepsze doświadczenie, ale w ostatnich rozdziałach wpadliśmy w rutynę. Wielokrotne przemierzanie odkrytej mapy bez niczego do roboty i zapalanie coraz to nowych menhirów jest uciążliwe. Jeśli miałbym podsumować grę jednym zdaniem, to poniżej przeciętnej z ponadprzeciętną historią w pięknie wyrenderowanym świecie. Ogólnie 6,5/10.
Oceny gracza: Pierwotnie oceniłem grę na cztery gwiazdki na początku 2020 roku, ale z perspektywy czasu musiałem dodać kolejne pół. Uwielbiamy tę grę i kupiliśmy wszystkie trzy rozszerzenia. Tak, gra nie jest w pełni zbalansowana, ale nam to odpowiada, lubimy szybką rozgrywkę i za każdym razem mamy kolegów z drużyny. 9 z 10
Oceny gracza: Drugie doskonałe rozszerzenie. Dodaje piątą skalę - sztukę, co jest miłe. Ponadto rozszerza grę o kilka nowych kart i nacji. Dobra robota.
Oceny gracza: Ostatnie i prawdopodobnie najsłabsze rozszerzenie do Tapestry. Dodatek Charms and Items jest już nieco szkieletowy. Nowe rasy są dość złożone, a niektóre interakcje między kartami i zasadami są niepotrzebnie skomplikowane. Najlepszą rzeczą w całym rozszerzeniu są całkowicie zmienione zasady. Nareszcie!!! :-)
Oceny gracza: Doskonałe rozszerzenie. W rzeczywistości jedno z tych, których nie bałbym się nazwać niezbędnymi. Nie zmienia diametralnie gry, ale ją rozszerza, równoważy i ulepsza. Brawo.
Oceny gracza: Po początkowej nieufności okazało się, że to fajna dość konfliktowa gra. Krótki czas rozgrywki i proste zasady są fajne.Z drugiej strony nie do końca podoba mi się rzucający się w oczy mechanizm levelowania i graficzna strona gry (subiektywne).
Oceny gracza: Doskonała gra. Nasza najpopularniejsza gra wiedzowa/imprezowa. Idealna dla niegrających, młodych i starszych. Gdyby pojawiło się rozszerzenie zwiększające liczbę kart, dodałbym jedenastą gwiazdkę :-)
Oceny gracza: To niepotrzebnie komplikuje i wydłuża rozgrywkę. Zawsze wolę grać bez niego.
Oceny gracza: Gra jest bardzo złożona i ma dość skomplikowane zasady. Wejście w nią zajmie ci dość dużo czasu. Wymaga to wiele przemyśleń i niestety nie wszystko da się z góry przemyśleć. Więc jeśli naprawdę grasz, aby wygrać, gra może cię bardzo spowolnić. Plusem jest to, że jest zupełnie inny od wszystkiego, co znam. Nie mamy żadnej innej gry tego typu.
Oceny gracza: Zła i bezużyteczna gra. Recenzuję po przejściu połowy kampanii, której nawet nie ukończę.
Oceny gracza: Gra z niezwykle mocnym motywem przewodnim, którego nie spodziewałbym się w diceplanie. Nie zniechęcaj się jednak, nawet jeśli nie jesteś fanem metalu. Byłoby szkoda, gra działa naprawdę przyjemnie. Minusami są słabo napisane zasady i zagmatwane symbole akcji na planszy gry.
Oceny gracza: Jedna z naszych najpopularniejszych gier imprezowych. Doświadczenie jest podobne do działań, ale nie ma rysowania, zamiast tego jest więcej mówienia. Zdecydowanie polecam. Jedynym minusem jest ilość kart, które po pewnym czasie zostają zagrane.
Oceny gracza: Jeśli lubicie oryginalny Time's up!, to zdecydowanie polecam ten. Rozwiązuje to główną wadę gry - że dość szybko się starzeje.
Oceny gracza: Ocena 3.4.2021 po 6 grach. Bardzo fajna imprezowa gra wiedzowa. Gramy głównie z rodzicami, którym podoba się zerowe przygotowanie, możliwość łatwego przerwania gry w celu jej skrócenia lub wydłużenia. Cofam pół gwiazdki za niedziałające liczniki punktów. Lepiej używać ołówka i papieru.
Oceny gracza: Szybko i bardzo prosto. Często gra, od której zaczynamy czekając na przybycie reszty zapowiedzianych graczy na większą grę planszową.
Oceny gracza: Dla mnie bardziej złożona i zabawna niż Questy, ale wciąż stosunkowo prosta, szybka i przyjemna karcianka.
Oceny gracza: Oryginalna, asymetryczna gra dla maksymalnie 5 graczy. Niestety, ma dość skomplikowane zasady i jest piekłem do wytłumaczenia. W zasadzie 5 zupełnie różnych postaci z mnóstwem nie do końca banalnych interakcji i wyjątków od ogólnych zasad. To, że trzeba dobrze opanować swój charakter jest oczywiste. Ale nie obejdzie się też bez dobrej znajomości pozostałych postaci. Dodatkowo gra ma naprawdę silny element "king making", gdzie gracz, który już sam wygrał, nie może decydować o tym, kto spośród pozostałych wygrywa. Choć mam świadomość, jak dziwnie to brzmi, Vast uderza mnie pod tym względem podobieństwem do Munchkina. Szkoda.
Oceny gracza: Bardzo fajny deckbuilding. System zakupów przypomina Dominion, ale w przeciwieństwie do Dominion, budujesz budynki, które następnie atakujesz, co jest podstawowym sposobem na zdobycie punktów zwycięstwa. Do tego dochodzą misje, cele końcowe i inne sposoby. Gra ma rozsądny poziom konfliktu, gdzie zaatakowany gracz nie cierpi aż tak bardzo. Obok Mystic Vale, mój ulubiony deckbuilding.
Oceny gracza: Oceniam po pierwszej pełnej rozgrywce. Jak na razie entuzjastycznie. Grałem w 4 osoby, czas gry 4,5 godziny bez zasad. Wszystkim się podobało. Zdecydowanie wyżej niż TI4 czy Eclipse w moim osobistym rankingu. Nie przepadam za dyplomacją w grach i odpowiada mi niższy poziom konfliktu. Wszystko działa płynnie i nawet ikonografia szybko wchodzi w krew. Pół gwiazdki w dół po prostu za to, że nie lubię wystawiać najwyższej oceny po pierwszej rozgrywce :-)
Oceny gracza: Muszę przyznać, że gra jest naprawdę dobra. Niestety, do gry naprawdę (!) potrzebna jest doskonała znajomość języka angielskiego. Gra nie posługuje się prostym językiem i jest w niej dużo słowotwórstwa. Wystarczy trochę inaczej zrozumieć zdanie i masz przechlapane.
Oceny gracza: Ocena po pierwszej kampanii. Mimo, że mam kilka drobnych zastrzeżeń do gry, to i tak Welcome to the Moon jest dla mnie absolutnym hitem gatunku SomethingAndWrite. Ogromna zmienność, świetny stosunek ceny do jakości, rozgrywka w kampanii. Kciuki w górę i zdecydowane 9 na 10.
Oceny gracza: Doskonała gra dla niemal dowolnej liczby graczy. Grałem 3 razy i bardzo mi się podobało.
Oceny gracza: Ocena po dwóch grach. Rozegrana w 3 (w 2h 30m) i w 5 (w 3h 15m). Fajna, stosunkowo oryginalna gra. Piękna produkcja. To znaczy graliśmy w wersję deluxe z plastikowymi żetonami i było super. Myślę, że z kartonowymi wrażenia byłyby o połowę gorsze. Naprawdę jest tu sporo losowości. Konflikt jest w sam raz. Nie jest jednoznacznie wściekły ani zaciekły, ale wciąż toczą się bitwy o lokacje :-) Twoja strategia zależy głównie od postaci, którą grasz. Są one przyjemnie asymetryczne. Dla mnie solidne 8 na 10, chętnie zagram ponownie.
Oceny gracza: 7.3.2023 Ocena po trzech meczach. Podobają mi się gry Vlada. Kufry są bardzo surowe i nie wybaczą wam żadnego błędu. Nie dajcie się zwieść słodkiemu motywowi i ilustracji na pudełku.
Oceny gracza: Miłe, ale nie do końca potrzebne rozszerzenie. Dodaje sprzęt, którego w grze jest już wystarczająco dużo. Większość implantów ma na celu poprawę statystyk bojowych.
Oceny gracza: Miłe, ale nie do końca potrzebne rozszerzenie. Dodaje sprzęt, którego w grze jest już wystarczająco dużo. Większość implantów dodaje pewne utylitarne zdolności. Karty nie są tak proste jak w Grafting Lab.
Oceny gracza: Fajne euro. Proste zasady, ładna oprawa wizualna. Choć główną mechaniką jest deckbuilding i workerplacement, to sednem gry jest zarządzanie zasobami. Jest dość duża losowość w odkrywaniu lokacji i opiekunów, ale nawet z tym da się pracować.Po 3 rozgrywkach jestem pod wrażeniem.
Oceny gracza: Niezły wypełniacz. Nie możesz zrobić zbyt wiele taktyki, nie masz wystarczających informacji, aby to zrobić, ale jest to zabawa. Nie mam innej gry z podobnym mechanizmem, więc kciuki w górę.
Oceny gracza: 27.6.2023 ocena po pierwszej grze. 5 graczy przez półtorej godziny bez zasad. Lekkie zamieszanie na początku, nieco trudniejsze do złamania, ale poza tym bardzo ładne budowanie silnika. W końcu byliśmy pod wrażeniem. Czekamy na więcej gier.
Oceny gracza: Dobre rozszerzenie, które zmienia całą grę dość zasadniczo. Nie podoba mi się, że wiele materiałów z gry podstawowej i pierwszego rozszerzenia po prostu wracasz i nie używasz. To naprawdę szkoda i poniekąd winię za to autorów, bo jeśli kupię drugie rozszerzenie, to muszę w dużej mierze usunąć drugie. Ale poza tym gra jest o wiele lepsza z Gates of Arkham. Trudność idzie lekko w górę, ale nadal jest bardzo grywalna.
Oceny gracza: Polecam. Dodaje zawartość i zwiększa pulę kart, a nie zasadniczo zmienia mechanikę gry. Błogosławieństwa i przekleństwa są w porządku.
Oceny gracza: Lepszy od pierwszego sezonu, gorszy od kolejnych - to proste i prawdziwe.
Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...
premeq [21.11.2024]
Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...
eMenthal [21.11.2024]
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024