Siegestorm

Ilość graczy: 1 - 4
Doradzany wiek: od 12 lat
Czas gry: 30 min
Świat gry: Fantasy
Kategorie gry: gra karciana
Język polski: undefined
Wydawnictwa: Albi
Awaken Realms
Autorzy: Kamil 'Sanex' Cieśla
Marcin Świerkot
Rok wydania: 2017
Oznajmić : Facebook

Opis gry

Poprawić

Siegestorm to deckbuildingowa gra karciana, w której gracze reprezentują dowódców armii. Ich celem jest nic innego jak wykorzystanie swoich wojowników, reprezentowanych przez karty, do pokonania przeciwnika. W grze dwuosobowej przeciwnikiem jest zazwyczaj ludzki odpowiednik, ale Siegestorm może być również rozgrywany solo. Następnie zadaniem gracza jest pokonanie jednego z bossów. Gracze mogą nawet połączyć siły i grać w kooperacji przeciwko bossowi.

 

Przygotowanie do gry

Przed rozpoczęciem gry gracze muszą wybrać frakcję (lub naród), za którą będą grać, spośród dostępnych kart. A z ich kart składają 34-kartową talię gry, z którą mogą przystąpić do walki.

 

Gameplay

Sama bitwa odbywa się w turach, w których gracze zmieniają się na zmianę, a głównym celem tury jest przywołanie wojowników. To kosztuje, ale trzeba to zapłacić albo przez odrzucenie odpowiedniej liczby kart z ręki (wojownik kosztujący 2 = odrzucenie 2 innych kart) albo przez odwrócenie karty wsparcia (są to pewni wojownicy, których wcześniej przyzwaliśmy).

Podczas przywoływania wojownika, gracz wybiera czy:

  • użyj jego aktywnej zdolności i odrzuć kartę do cmentarza, lub
  • wyłożyć kartę przed sobą jako Wojownik, który w kolejnych turach będzie uciekał w kierunku przeciwnika.

Jeśli karta wojownika podróżuje od swojego przywołania do przeciwnika (i przekracza 3 przestrzenie tej ścieżki), jej dowódca (= gracz) może wybrać jedną z 3 opcji:

  1. Atakuj na jeden z dwóch sposobów:
    1. bezpośrednio w przeciwnika i jego rany - zmuszając go do odrzucenia z ręki tylu kart, ile wynosi siła ataku (minus obrona broniącego się wojownika), lub
    2. na wojownika przeciwnika, który jest w obronie - jeśli atak jest wystarczająco silny, wysyła tego wojownika na cmentarz
  2. Wyznacz atakującego wojownika jako Wsparcie i w ten sposób pobieraj z niego moc w kolejnych turach, aby zagrywać dodatkowe karty (odwrócenie jednego wojownika Wsparcia jest równoważne z odrzuceniem jednej karty z ręki).
  3. Wyślij Wojownika do Obrony, dając mu efekt jego pasywnej cechy (opisanej tak samo jak wszystko inne na jego karcie).

 

Koniec gry

Bitwa kończy się, gdy któryś z graczy ma dobrać kartę z talii doładowań, a ta jest już pusta. Ten gracz przegrał, a przeciwnik jest zwycięzcą.

 

Podczas gry przeciwko bossowi zasady nieco się zmieniają i np. warunki zwycięstwa są opisane na każdej karcie bossa.

Zestaw podstawowy Siegestorm zawiera talie 2 nacji (Yrsa - humanoidalne jaszczury, które potrafią zamieniać się w ludzi i Khung'lai - wojowniczy mnisi), a także 2 talie przeciwników do walk z bossami (Ogry i Szaleni Szamani).

Autor: Zeus

Rozszerzenie dla gry (3)

Siegestorm - Serafie (2017)

Opis nie został jeszcze zapisany.

dodatek do gry 2 - 2 graczy od lat

Ogólna ocena:xxxxxxxxoo(oceniono 8x)

Siegestorm - Styxie (2017)

Opis nie został jeszcze zapisany.

dodatek do gry 2 - 2 graczy od lat

Ogólna ocena:xxxxxxxxoo(oceniono 8x)

Siegestorm: Mraziví obři (2019)

Opis nie został jeszcze zapisany.

dodatek do gry 1 - 2 graczy od lat

Ogólna ocena:xxxxxxxxoo(oceniono 3x)

Miejsce dyskusji