Oceny gracza: Gameplay-wise, nie ma prawie nic do narzekania. System jest znakomity (testuje go jego starszy brat Cold War). Doskonały klimat i napięcie jest odczuwalne przez całą grę. Gracze nie nudzą się. Minusem jest to, że jest dłuższy i wizualizacje są takie "epokowe". Mogłaby być bardziej atrakcyjna. Przerywnik jest zabawny i dynamiczny.
Oceny gracza: Finezyjny romans do rodzinnej zabawy. Muszkieterowie po kilku meczach mają o wiele łatwiej. Ciekawy wybór na grę początkową, ze względu na łatwe zasady i przyjazny dla gracza czas. Kostki dużo mówią o wyniku gry.
Oceny gracza: Świetna gra dla 2 graczy. Niektóre sposoby na wygraną rozkwitną wraz z rozszerzeniem Pantheon, ale poza tym naprawdę dobra. Jest dynamiczna, ma rozmach, świetnie się w nią gra, nie ma skomplikowanych zasad.
Oceny gracza: Rozszerzenie, które otwiera dodatkowe możliwości, nie komplikuje gry w żaden znaczący sposób i dobrze pasuje do rozszerzenia Panteon. Obawiałem się, że będzie zbyt skomplikowane, ale wszystko ładnie ze sobą współgra. Oczywiście wraz z nową mechaniką trzeba przyzwyczaić się do nowych ikon akcji dostarczanych przez Senat, ale to wchodzi w krew całkiem dobrze po 1 rozgrywce. Podoba mi się zwiększona interakcja i dodatkowa możliwość wygrania gry poprzez osiągnięcie niezbędnych wpływów w Senacie. Przezabawne.
Oceny gracza: Bardzo ładnie wykonany wariant 7 cudów. Gra jest łatwa do nauczenia, ma bardzo dobrze zaprojektowane inserty. Wyróżnia się jakością wykonania. Nadaje się do gry rodzinnej z dziećmi (ok. 7 lat) lub osobami niegrającymi. Rozgrywka trwa 25 minut.
Oceny gracza: Bardzo ładny motyw worker placement. Ikonografia szybko wchodzi w krew i jest intuicyjna. Same akcje są ciekawe i spójne tematycznie. Karty wydarzeń nadają fabuły, ale jednocześnie z czasem mogą stać się znajome i stracić nieco na mocy. Faza laboratorium też jest w porządku, po prostu uważam, że autorzy niepotrzebnie operują dużą ilością materialnych kostek i staje się to mniej czytelne. Gra jest długa i gdyby oficjalna rozgrywka trwała 45 minut krócej, byłoby to z korzyścią dla gry. Kostki reanimacji to piekło i mogą być irytujące (a nie mam nic przeciwko losowości w grach).
Oceny gracza: Doskonale uzupełnia grę podstawową. Mgławice działają świetnie. Efekty pracy nowych panów są świetne. Uniwersalny sojusznik Kraken dodaje element podejmowania decyzji i balansowania na cienkim lodzie. Lokacje dostępu do lootu są świetnym "push your luck" i tym samym idealnie pasują do gry.
Oceny gracza: Plusy:Proste zasady, ciekawa mieszanka współpracy i backstabbingu, ładne i dobrze zaprojektowane komponenty.Minusy:Figurki lepiej wyglądałyby w plastiku, irytujący element losowy przy losowaniu nagrody za ukończenie zadania (co zgrabnie rozwiązuje nowa lokacja w rozszerzeniu "Maximum Security").
Oceny gracza: Rozszerzenie, które rozsądnie kompensuje element losowości w losowaniu nagród w grze podstawowej, a jednocześnie, dzięki nowym cechom więźniów i nowej postaci strażnika, utrudnia graczom przeprowadzenie ucieczki. Cena jest ustalona bardzo korzystnie.
Oceny gracza: Świetnie działająca i bardzo rozrywkowa gra. Posiada wiele podrasowanych i oryginalnych mechanizmów. Aplikacja działa świetnie i nie przeszkadza w rozgrywce. Gra jest dedukcją, ale na pewno nie jest to nudny ból głowy. Na dodatek wszystko jest świetnie wykonane. Tak właśnie powinny wyglądać gry wysokiej jakości.
Oceny gracza: Szybka, ładnie wykonana i przyjemna gra, w którą można zagrać niemal z każdym. Ma słabsze replayability i polecam ją bardziej jako wytchnienie po długim wieczorze z grą, albo z drugiej strony na "rozruszanie się".
Oceny gracza: Świetna gra z niesamowitą grafiką. Jasne, proste i funkcjonalne zasady. Stosunek szans nie jest tu tak fatalny jak w innych grach, jeśli potrafisz go zrównoważyć kartami Lore i sprytnym zagrywaniem kart sekcji. Bardzo polecam.
Oceny gracza: Tylko dla zagorzałych fanów. Nowicjuszy zniechęcą zapewne skomplikowane zasady ruchów, strzelania, osłony i w zasadzie wszystkiego. Ostrzeżenie - polecam mieć kalkulator w głowie lub duże doświadczenie z tą grą, aby grać z powodzeniem.
Oceny gracza: Pięknie wyglądająca gra z naciskiem na kooperację. Trudność rośnie wraz ze wzrostem liczby graczy. Chciałbym zobaczyć rozszerzenie, aby zwiększyć zmienność.
Oceny gracza: Oryginalna gra dla osób, które umieją się dobrze bawić i są choć trochę kreatywne. Zabawa jest mocno uzależniona od odpowiedniego składu grupy grającej.
Oceny gracza: Klimatyczna i bardzo fajna rozgrywka. Gra zasługuje na porządniejszą grafikę i ładniejsze komponenty, ale to już kwestia osobistego gustu. Działa przyjemnie nawet w 2 graczy. Wybieralny poziom trudności pozwala na podjęcie porządnego wyzwania dla bardziej zaawansowanych graczy, ale może być również przystępny dla mniej doświadczonych graczy. Są momenty, w których kostka może sprawić, że twoje działania będą nieprzyjemne.
Oceny gracza: Ładnie wyglądająca gra z ciekawymi mechanizmami. W 2 nie jest już tak fajnie. Grafika kart i map mogłaby być ładniejsza (ale to zależy od osobistego gustu).
Oceny gracza: Ciekawa karcianka dla graczy, którzy lubią bezpretensjonalną rozrywkę narracyjną i nie przeszkadza im mówienie po angielsku. Brakuje większej ilości kart zachęcających do interakcji między graczami. Jednocześnie jakość kart jest słaba, a farba po pewnym czasie zaczyna się łuszczyć.
Oceny gracza: Dynamiczny, wyrafinowany i znakomicie wykonany. A ja nie jestem fanem ekonomii, biznesu czy gier euro. Ale to jest naprawdę dobre. Gdybym nie zobaczył recenzji Yedle na Deskophobii, to przegapiłbym tę grę :).
Oceny gracza: To naprawdę bardzo dobra gra, ale rewelacyjnie było kilka drobiazgów, które mi przeszkadzały (zwłaszcza porty) i miałem wrażenie, że jest mniej opcji niż w Birmigham i momentami nie było za bardzo jak sensownie grać. Ogólnie więc Birmingham uważam za dużo lepsze.
Oceny gracza: Bardzo podoba mi się oryginalny Brink, ale tutaj wydaje mi się zbyt skomplikowany, zagracony i ogólnie dość abstrakcyjny. Kombinacje przynależności kart ala Star Realms uważam za zbędne, podobnie jak nieciekawe elementy na mapie. Nie dla mnie. Z drugiej strony, jeśli ktoś jest bardziej zainteresowany tematyką kosmiczną i chciałby bardziej złożonego Brink, to może mu się spodobać.
Oceny gracza: Bardzo przyjemna, bezkonfliktowa gra rodzinna o prostych zasadach i szybkim czasie rozgrywki (ok. 45 min). Wspaniała obróbka dodaje dodatkowe 1/2 * do tej gry.
Oceny gracza: Ciekawe rozszerzenie do Cash n Guns, przynoszące nowy styl blefu i walki, który dodaje miłego twistu do podstawowej gry. Ale nic bez czego można by "oddychać".
Oceny gracza: Imprezowa karta, która nikogo nie urazi. Idealne rozwiązanie, gdy obecni są niegracze. Lepiej w większej liczbie (5-6).
Oceny gracza: Wspaniała gra rodzinna o prostych zasadach i bardzo przyjemnej rozgrywce. Polecam do rodzinnej zabawy z dziećmi (od 10 lat) lub dla początkujących, którzy preferują bezkonfliktową zabawę.
Oceny gracza: Super przetwarzanie, jasne zasady, dynamiczna rozgrywka. Dzieciom (7 lat) się podoba, dorosłym też. Jest nad czym pomyśleć i jest to przyjemne. Dla mnie miła niespodzianka.
Oceny gracza: Wygląda ładnie, nie ma skomplikowanych zasad i przyjemnie się porusza. Przez większość czasu to tylko turlanie kostkami i nadzieja, że nie upuścimy zbyt wielu macek (to dodaje szaleństwa), ale kto jest w to zapatrzony, znajdzie to. Scenariusze są w porządku. Podoba mi się, jak talie tajemnic mieszają się z talią starożytną. Fajny theming również na taliach znalezisk. Mapa składa się z kawałków i nie jest przesadnie duża. Rozmiary figurek są trochę za duże i często nie mieszczą się na mapie. Ale to CMoN i chcieli się pochwalić. Często słyszę jak fajny jest system im więcej szaleństwa tym silniejsza postać. No nie wiem. Nie przeszkadzało mi to gameplayowo, ale nie ma to dla mnie większego sensu :)
Oceny gracza: Pięknie wykonany zestaw w atrakcyjnym otoczeniu. Bezpretensjonalne zasady i świetnie działające mechanizmy - nie trzeba niczego modyfikować ani przerabiać - po prostu świetnie jak jest. A z rozszerzeniem jest to jedna z najlepszych gier w jakie grałem.
Oceny gracza: Dokładnie tak ma wyglądać rozszerzenie. Autorzy wsłuchali się w życzenia graczy i dodali tutaj wszystko to, czego gracz oczekuje czegoś ekstra. Wszystko idealnie do siebie pasuje, nie zaburza płynności rozgrywki, ani nie czyni gry niepotrzebnie skomplikowaną i przekombinowaną. Otwiera to wiele nowych możliwości ukończenia gry.
Oceny gracza: To nie jest rozszerzenie, to karta promo - miło ją mieć, ale nawet bez niej "przeżyjesz".
Oceny gracza: Bardzo dobre, ładnie wyglądające i szczegółowe. Przesuwanie kostek wymaga nieco więcej drobnej motoryki (może nie odpowiadać każdemu), a plansza gry czasem wygląda na zagraconą. Czas rozgrywki jest dość długi (jak większość gier cywilizacyjnych) i raczej nie nadaje się do gry z niegraczami - bardziej skomplikowane zasady i konieczność znajomości/odczytywania tekstów na kartach z dynamicznie zmieniającego się wspólnego menu.
Oceny gracza: Dobrze działające mechanizmy. Ładna oprawa graficzna i wysokiej jakości komponenty. Wyższy poziom trudności na początku, ale stosunkowo łatwa z czasem (w 2 graczy).
Oceny gracza: Kontynuacja rozwijająca możliwości podstawowej gry. Na szczęście nie dodaje zbyt wielu nowych mechanik. Zielone kości to miła odmiana. Postacie są ciekawe i otwierają nowe możliwości dla złego władcy. Bohaterowie są fajni. Należy się spodziewać dodania elementów mapy, więc ułożenie mapy do scenariusza zajmie trochę więcej czasu. Kampania ma kilka ciekawych pomysłów, ale czasami wydaje mi się zbyt skomplikowana i zbyt zależna od przypadku. Sojusznicy niezbyt mi się podobają - to dodatkowa postać/token do kontrolowania, co wydłuża rozgrywkę.
Oceny gracza: Bardzo ładnie zrobione. Fajna historia i fajna rozgrywka. W niektórych scenariuszach zasady są podstępne.
Oceny gracza: Jest długa, trudna do zapisania, wymaga stałej grupy graczy i wymaga tabletu/laptopa oraz wifi. Ale ma fabułę jak pas i jest bardzo dobra :).
Oceny gracza: Imponujące ilustracje. Oryginalny i bardzo łatwy mechanizm gry. Niesamowicie chwytliwe. Pewnym ograniczeniem jest liczba graczy, z którymi można cieszyć się grą (polecam 4 ).
Oceny gracza: Na grę nie ma prawie nic do zarzucenia - szybka, przyjemna, można w nią grać niemal z każdym, piękna grafika, niezła cena, czeska lokalizacja - po prostu świetna.
Oceny gracza: Bardziej dynamiczna wersja 2 edycji. Gra ma dobry przepływ, niektóre karty spotkań zostały usunięte i poprawione, a efekty przerw zostały dostosowane. Walka jest łatwiejsza i szybsza. Ogólnie rzecz biorąc, ta wersja jest ulepszona. Jednak nadal jest tak, że w 2 player jest trudniejsza do strawienia przez łowców, dlatego wersja dla 3 graczy wydaje się idealna. Jeśli każdy gracz gra jako swój własny łowca, Dracula może zostać wymanewrowany i nie rozegrać poprawnie X rund. Niektóre gry mogą, w zależności od okoliczności, przeciągnąć się. Wskoczenie w zasady może być dla niektórych graczy trudniejsze (nie wszystko jest dobrze opisane i jasne przy pierwszej rozgrywce).
Oceny gracza: Ładnie wykonana, oszczędzająca czas i zabawna gra dla 2 graczy. Doceniam jasne zasady, które są łatwe do opanowania nawet dla większości niegraczy w ciągu 10 minut. Choć card capture wiąże się z pewną dozą prawdopodobieństwa, można na to częściowo wpłynąć poprzez odpowiednią taktykę i wybór akcji. Minusem jest to, że po kilku rozgrywkach trochę się grzeje.
Oceny gracza: Przeceniona, ale poza tym zabawna i przyjemna gra imprezowa. Podoba się nawet niegraczom, którzy nie boją się konfliktów.
Oceny gracza: Doskonała obróbka. Wygoda. Bardzo dobra grywalność. Dostrojone mechanizmy i usunięcie wszystkich irytacji, na które cierpiał poprzednik Arkham.
Oceny gracza: Piękna grafika, ciekawy pomysł, ale czegoś w tej grze brakuje. Subiektywna ocena Grimma i wątpliwe momenty w scenariuszach trochę obniżają grę. I nie mogę oprzeć się wrażeniu, że za to, co gra oferuje, cena wywoławcza jest dość wysoka.
Oceny gracza: Świetnie wykonana i dobrze działająca gra. Wyważony balans pomiędzy Draculą a łowcami. Kości w grze nie mają (na szczęście) fatalnego wpływu na walkę, która jest doskonale rozwiązana i jest w niej sporo miejsca na blef i taktykę. Choć miałem obawy, gra nie jest ciężka w zasadach i można w nią grać równie dobrze w 2 osoby.
Oceny gracza: Doskonałe wykonanie, łatwe zasady, oryginalne mechanizmy. Przez długi czas wahałem się czy kupić grę, ale teraz wiem, że zdecydowanie nie popełniłem błędu przy zakupie.
Oceny gracza: Naprawdę świetne rozszerzenie oferujące mnóstwo wariantów dla gry podstawowej.
Oceny gracza: Podoba mi się, jak autor odchudził grę i uporządkował zasady, czyniąc ją bardziej strawną. Uważam, że jest bardziej dynamiczna niż jej starszy brat. Konfiguracja jest szybsza, w czym pomaga mapnik. Samouczek jest bardzo zabawny i pomaga nowicjuszom szybko wdrożyć się w grę. Uważam, że historia jest bardziej interesująca. Subiektywnie nadal nie będzie to 5 gwiazdek. Dość irytujący magament gry nadal się utrzymuje (np. śledzenie życia i statusów na karcie wspólnego wroga jest źle zorganizowane i mogłoby być lepiej rozwiązane). Mam też zastrzeżenia do grafiki (choć mapa i księga są bardzo ładne), a podstawowe 4 postacie nie przypadły mi aż tak do gustu. Oczywiście większość dobrych rzeczy z "wielkiego" Gloomhaven pozostała (walka, rozwój postaci itp.), więc nadal warto mieć to w domu.
Oceny gracza: Autorzy pomyśleli o szczegółach i starali się nadać grze klimat, co moim zdaniem im się udało. Część z rozmieszczaniem robotników nie jest niczym odkrywczym, więc nie zachwyca, ale też nie obraża. Faza turniejowa jest o wiele przyjemniejsza, po części dzięki losowości kości, ale ma na to wpływ na kilka sposobów. Jednak gra jest dłuższa bez żadnej znaczącej transformacji w przygotowawczej sekcji umieszczania robotników podczas wszystkich 3 rund. Potem stopniowo robi się goręcej w turniejach, więc tam jest OK. Problem z pojedynkami polega jednak na tym, że niezaangażowani gracze nie będą się nimi zbytnio przejmować, tworząc nieciekawe przestoje. Wynik pojedynków między żywymi graczami często kończy się bardzo blisko lub remisem, a następnie decydują szczegóły, takie jak ranking graczy, co nie daje odpowiedniego poczucia zwycięstwa. Ogólnie jednak jest dobrze, z kilkoma niedociągnięciami, które być może z czasem poprawi planowane rozszerzenie (jeśli do niego dojdzie).
Oceny gracza: Jest szybka, łatwa w grze i daje dużo radości. Zagrał w 1 godzinę. Idealnie gra się w 2 (więcej taktyki) lub 4 graczy (więcej zabawowego chaosu).
Oceny gracza: Gra ma fajne pomysły, aby sceny były interesujące. Doceniam również to, że sceny są ustawione zgodnie z szablonem konsoli, więc bardzo dobrze spełnia swoje zadanie, przenosząc grę konsolową na stół. Osobiście nie podoba mi się grafika, projekt kart bohaterów, choć funkcjonalny, jest znowu nudno prosty i sprawia wrażenie niskobudżetowego. Poziom trudności jest na tyle wysoki, że nie jest to frustrujące. Złą rzeczą jest to, że w grze jest kilka błędów, które należy znaleźć i naprawić przed rozpoczęciem gry (np. tutaj na ZH).
Oceny gracza: Super działająca gra. Po prostu decbulding nie musiałby być takim piekłem. Nawet do niezobowiązującej gry rodzinnej samo podstawowe pudełko nie wystarczy - potrzeba "kilku" rozszerzeń.
Oceny gracza: Gra jest ogólnie dobrze zaprojektowana, z bardzo ładnym projektem komponentów i dużą ilością interakcji między graczami. Każdy tutaj ma możliwość pozwolić zabłysnąć swoim cechom osobowości :). Gra jest jednak uzależniona od minimalnej liczby graczy, odpowiedniego składu grupy grającej (niektórym osobom planowanie kolejnych ruchów zajmuje więcej czasu), jej czasu rozgrywki (może zniechęcić niektórych graczy - zwłaszcza casuali), jest nieco bardziej przestrzenna. Te ograniczenia mogą oznaczać, że nie będziesz mógł grać zbyt często.
Oceny gracza: Bardzo ładnie wykonana gra z dobrze działającym mechanizmem. Oferuje różne podejścia i strategie, mimo że jest prostą grą pod względem zasad. Dobrze będzie się grało z dziećmi w wieku 7 lat, a jeśli znają sztuczki blefu, to nawet z młodszymi (ale raczej nie). Ma wystarczający rozmach w 3 graczy, ale wciąga nieco bardziej w 5 graczy. Nie jest to dobry wybór dla 2 graczy. Dobrą rzeczą jest to, że nawet wyeliminowany gracz jest nadal zaangażowany. Polecam zafoliować karty, bo po około 30 grach widać było na nich lekkie ślady zużycia, ale może to ułatwić identyfikację w grze z ukrytymi rolami.
Oceny gracza: Gra w dobrym tempie, ale nie będzie odpowiadać tym, którzy nie lubią "kostkowych orgii". Losowość odgrywa tu znaczącą rolę (czego chyba należy się spodziewać w tego typu grze). Może być jednak przewlekły i miejscami zbyt skomplikowany. Do tego nie do końca ma najprostsze zasady, więc trudniej się gra z nowicjuszami. Poza tym jednak ma fajny klimat, wszystko działa jak należy i w sumie jest całkiem przyjemnie.
Oceny gracza: Nastrojowa, z atrakcyjną historią. Świetny projekt karty. Prosty deckbuilding i spójność z postaciami. Minusem jest mniejsze replayability (historia jest już ujawniona).
Oceny gracza: Gra karciana odpowiednia dla mniejszych dzieci i "nastolatków". Karty są w języku angielskim, ale po około 3 rozgrywkach nie trzeba nawet czytać tekstów na kartach. Łatwo jest nauczyć się zasad. Wysoki udział losowości.
Oceny gracza: Przeciętna gra z mojego punktu widzenia. Cenię sobie prostotę w postaci czasu gry do 20 min. Z drugiej strony, w niektórych fazach akcja na planszy gry była dla mnie bardzo niejasna, a także brakowało mi czegokolwiek (poza własnymi palcami :)), gdzie na końcu mogę podliczyć punkty zwycięstwa.
Oceny gracza: Bardzo fajna gra z ładną grafiką. Jeśli dobrze poznasz zasady i spotkasz się z odpowiednią grupą osób (najlepiej 4-5), czeka Cię doskonała zabawa pełna interakcji w postaci sojuszy, szantażu, zemsty :). Czas gry 30 min. jest przeznaczony dla początkujących, ale zaawansowani gracze mogą grać w grę przez 2 godziny.
Oceny gracza: Dzieciakom (5 lat) się podoba i chcą w nią grać cały czas, a to najważniejsze. Ma ładne i jakościowe wykonanie, które cieszy. Dla dorosłych, z czasem staje się nieco jednowymiarowy i dość prosty pod koniec gry, ale rozszerzenie Regent obiecuje dać mu nowy zing.
Oceny gracza: Szybka i pozbawiona zasad gra. Zawsze coś się dzieje i gra płynie szybko. Zróżnicowane możliwości zdobywania punktów zwycięstwa prowadzą zwykle do dramatycznych rozstrzygnięć na rzecz zwycięstwa. Doskonale zaprojektowany system walki Bogata oferta ulepszeń i związanych z nimi taktyk - czasami trudno jest śledzić, kto ma jakie ulepszenia.
Oceny gracza: Wygląda ładnie, gra ładnie. Jest dynamiczna i ma rozmach. Vaunted insert jest świetny do szybkiego przygotowania, ale jednocześnie trzeba pomyśleć o tym, że ktoś musi wyczyścić insert po grze :).
Oceny gracza: Jest dobrze, zasada bezpretensjonalna, ciekawe wątki w przypadkach. Tak czy inaczej, jest to bardziej gra mobilna niż planszowa, aczkolwiek z dość nowatorskim (2019) podejściem - przeszukiwanie miejsca zbrodni za pomocą okularów 3D. Można w nią grać także z osobami niegrającymi, co czyni ją komfortowo dostępną dla szerokiego grona odbiorców. Od czasu do czasu zdarza się, że znajdujesz się w ślepym zaułku i nie wiesz, w którą stronę iść.
Oceny gracza: Fajny temat, ciekawa obróbka, fajne scenariusze. Jeśli graczom nie przeszkadza, że kostki i losowość (walka, ruch, znajdowanie przedmiotów...) decydują za nich o 80% gry, to będą się w pełni cieszyć grą.
Oceny gracza: Bardzo dobra gra z ładnie dopracowanymi i ciekawymi mechanizmami. Nie wystarczy tutaj tylko syslit inwentarza (co w końcu by cię spowolniło), ale trzeba wiedzieć jak go skutecznie używać. Ponadto wszystko rozgrywa się w nieeleganckim środowisku. Grę poleciłbym bardziej doświadczonym graczom.
Oceny gracza: Fajna karta, dzięki której z odpowiednim gronem osób miło spędzisz czas. I tak zasługuje na ładniejszą grafikę i podzespoły - ale to zależy od gustu.
Oceny gracza: Klimatyczna i bardzo dobrze wykonana gra. Łatwe zasady, niezależność językowa, wysoka regrywalność i mnóstwo napięcia sprawiają, że jest to jedna z najlepszych gier z ukrytym ruchem, w jakie grałem.
P.S. Polecam kilka korekt zasad, inaczej gra jest często zbyt łatwa dla Jacka.
Oceny gracza: Zaskakująco (dla mnie) fajna gra, z minimalnym materiałem do gry i bardzo prostymi zasadami. Na 2 graczy jest to trochę słabsze niż w większej grze, ale i tak fajnie skraca "długą chwilę".
Oceny gracza: Wizualnie bardzo ładnie obrobiona gra. Sprawdza się to również w rozgrywce. Trzeba tylko wziąć pod uwagę, że menu opcji zmienia się dynamicznie (zwłaszcza przy większej liczbie graczy), co stwarza sytuację, w której często będziesz myślał o swoim planie, gdy jesteś w swojej turze, co może prowadzić do opóźnień. Z drugiej strony, w grze 2-osobowej czasami znajdowaliśmy się w impasie, w którym nie było odpowiedniej karty do zagrania, ponieważ menu było w zastoju. Nie można powiedzieć, że w rezultacie gra zawsze płynęła przyjemnie, a czasami drapaliśmy się po głowach bardziej, niż spodziewałbym się po relaksująco wyglądającej grze. Niemniej jednak, bardzo przyzwoite osiągnięcie z doskonałym inseretem i ponownie - naprawdę świetną oprawą wizualną.
Oceny gracza: Fajne rozszerzenie, które zgrabnie komponuje się z podstawką. Potrzeba trochę więcej miejsca na stole i gra przeciąga się o kilka minut, ale ogólnie działa bardzo dobrze i poprawia grę w podstawce.
Oceny gracza: Nie spodziewajcie się po tym żadnej hardcorowej rozgrywki. Jak na razie nie udało się pozostawić we mnie głębokich wrażeń z gry. Wszystko polega na kalkulacji i blefowaniu, ale trzeba mieć do tego odpowiednią grupę osób (co najmniej 5). Jednak jako urozmaicenie wieczoru gier, nie jest źle.
Oceny gracza: Dobrze wykonane samodzielne rozszerzenie oferujące 3 nowe moduły kosztem mniejszej liczby grywalnych postaci (-10 w porównaniu do Paths of Destiny). W połączeniu z Paths of Destiny oferuje dużą zmienność historii, choć w ramach setupu trzeba wprowadzić pewne dodatkowe poprawki (np. zmniejszyć liczbę kart w talii lokacji). Gdybym miał wybrać tylko 1 z pudełek, Long Night jest po prostu cut above. Ci, którzy lubią Winter of the Dead, będą zadowoleni z obu pudełek.
Oceny gracza: Oryginalna, klimatyczna, innowacyjna i zabawna. Lepsze przy większej liczbie graczy min. 3. Po pewnym czasie karty losu zaczynają się powtarzać, więc polecam rozszerzenie o Długą Noc.
Oceny gracza: Mechanicznie jest to swego rodzaju mieszanka Arkham Horror LCG i Lord of the Rings LCG. Jeśli więc nie masz w domu żadnego z nich (zwłaszcza Władcy Pierścieni), jesteś fanem tematu, lubisz ilustracje i możesz zaakceptować fakt, że nie będzie już wsparcia lokalizacyjnego CZ, to jest to dobry wybór. Czeskie wersje podstawki i Red Skull oferują wystarczającą zawartość do dobrej rozgrywki bez przytłaczania zbyt dużą liczbą kart, które sprawiłyby, że tworzenie talii byłoby irytującym piekłem. Ponadto każdy bohater ma gotowe talie, które ułatwiają szybkie rozpoczęcie gry.
Oceny gracza: Bardzo ładnie wykonana gra z prostymi zasadami, które nie są tak nieszczelne jak durszlak. Mimo kilku ikon i prostego tekstu, jest tu wiele do odkrycia. Oceniam ją z punktu widzenia gry rodzinnej. Raczej nie jest przeznaczona dla bardziej doświadczonych graczy szukających wyzwań i złożonego podejścia. Dla rodziców z dziećmi od około 7 roku życia lub mniej wymagających graczy jest świetna. Podstawowe pudełko może się jednak dość szybko pogiąć. Zawartość z KS zwiększy zmienność wielokrotnie.
Oceny gracza: Dodaje postacie z Guardians of the Galaxy i jednego złoczyńcę, ale nie jest on szczególnie interesujący. Pozycja obowiązkowa dla fanów Strażników. Inni mogą go bezpiecznie pominąć.
Oceny gracza: Kolejna lepsza i bardziej złożona odsłona zjednoczonej serii Marvela. W szczególności wyróżniłbym sprzęt, który dodaje pizzazz postaciom i jeszcze bardziej je wyróżnia.
Oceny gracza: Pudełko pełne dodatkowej zawartości, która znacznie rozszerza możliwości rozgrywki.
Oceny gracza: Gdybym miał wybrać tylko jedno rozszerzenie do Marvel United, byłoby to właśnie to. Dodaje 6 nowych złoczyńców do gry, z którymi można grać standardowo (i są to po prostu nowe scenariusze, które dodają regrywalności do gry) lub doskonale połączyć wszystkie 6 postaci w jeden scenariusz. Ten ostatni jest bardzo oryginalny, zabawny i stanowi również przyzwoite wyzwanie.
Oceny gracza: Bardzo dobrze zaprojektowana mini-kampania, która urozmaica podstawową grę i podnosi poziom trudności w postaci naprawdę złego Thanosa.
Oceny gracza: To po prostu pudełko wypchane zawartością. Niezliczone figurki bohaterów i złoczyńców, często oryginalnie i pomysłowo zaprojektowane. Oprócz możliwości wcielenia się w ulubione postacie, wielokrotnie zwiększa to regrywalność Marvel United. W przeciwieństwie do innych kampanii CMON KS, nie są to tylko dodatkowe figurki.
Oceny gracza: Bardzo fajna mini kampania do Marvela zjednoczonego. Jest to seria 5 gier, w których każdy nowy złoczyńca zwiększa moc swojego efektu "BAM" o efekt poprzedniego pokonanego. Na dodatek każda gra fleshes out the threat cards, tworząc podobny feel do Infinity Gauntlet expansion z pierwszej serii.
Oceny gracza: Gra jest bezsprzecznie dobrze wykonana, dobrze się w nią gra. Walka z bossami jest rozwiązana oryginalnie i zabawnie. Ale niektóre zasady są bardziej skomplikowane (np. przeciąganie, popychanie obiektów). Niektóre scenariusze nie są już tak fajne (może nawet dla niektórych "denerwujące"). Choć w grę można grać wielokrotnie, to dodatkowa rozgrywka nie jest już takim powiewem.
Oceny gracza: To świetny pomysł. Z poziomem trudności poradzą sobie nawet dzieciaki (od ok. 7 roku życia), choć tematyka raczej do nich nie przemawia - w końcu miasto pełne jest porwań, morderstw, napadów etc. (choć przedstawione jest to w komiksowo lekki sposób). Historie mają pomysł i za każdym razem starają się wprowadzić jakiś ciekawy element. Z perspektywy gracza zdecydowanie przydałoby się 2-3 historie więcej, szczególnie te 4-gwiazdkowe. Oczywiście w przypadku papierowej mapy istnieje ryzyko rozsypania, wgniecenia, podarcia itp. Jej rozmiar również wymaga odpowiedniego miejsca. Ale dobrze, podobało nam się.
Oceny gracza: Gra imprezowa z pięknymi elementami, która spodoba się zwłaszcza graczom konfliktowym, którym nie przeszkadza ciągłe przejeżdżanie. Ale ma nieszczelne zasady i śmiesznie niską liczbę kości.
Oceny gracza: Nie poddawaj się pierwszemu wrażeniu. Im więcej grasz w grę, tym jest ona lepsza. Szkoda, że wydawca już jej nie wspiera, ale przy obecnej ilości dostępnych figurek nadal będziecie się dobrze bawić. Niestety, czeska lokalizacja nie jest wcale dobra.
Oceny gracza: Piękne ujęcie "spółdzielni Dixit". Można grać w 2 gry, ale 3-4 są lepsze.
Oceny gracza: Ale tak, graficznie jest ładnie. Jako gra działa całkiem nieźle, tyle że po pewnym czasie wydawało mi się, że w kółko dzieje się to samo. Zasadniczo chodzi o to, jak najlepiej zbierać zasoby i obracać je za punkty lub rzeczy, które ułatwiają zdobycie większej liczby punktów. Umieszczanie robotników jest dość oryginalne i zgrabne. Dla 2 graczy szkoda, że nie można zakończyć gry przed zebraniem części lub splądrowaniem X liczby fortów. Nie zraziło mnie to, ale też nie zachwyciło (ocena po 2 partiach w 2 graczy).
Oceny gracza: Bardzo dobra gra dla max 2-3 graczy (więcej nie polecam). Dobrze wykonane elementy, przyjazny czas gry do 90 min. Po pierwszych 4 partiach mamy wrażenie, że gra bardziej przypomina Patrón, ale z czasem może się to zmienić.
Oceny gracza: To jest po prostu dobre. Ma oczywiście świetną oprawę graficzną (grafika, miniatury, plansza do gry), ale przede wszystkim ma fajną mechanikę, działa bardzo dobrze jako całość, opiera się na intuicyjnych zasadach i wie jak budować klimat. Osobiście uważam, że miniatury Obcych są niepotrzebnie duże, a jeśli w jednym miejscu znajdzie się ich więcej, to nie jest to wygodne. Podobnie obsługa żetonów obrażeń na obcych jest gorsza przy ich przesuwaniu i innych drobiazgach ... stąd 1/2* w dół.
Oceny gracza: W małym pudełku naprawdę super zabawa. Nie jest skomplikowana, ale można coś wymyślić. Komplikacją mogą być czasami ataki oparte na rzutach kośćmi - jeśli nie pasuje, może to zepsuć jedną stronę. Jeśli nie pasuje obu graczom, może zamienić się w wojnę okopową. Jednak stosunek ceny do wydajności jest jednym z najlepszych, jakie kiedykolwiek widziałem.
Oceny gracza: Fajna gra z ukrytym ruchem. Nienachalny temat i ładnie zaimplementowany system szumów/słuchania i interakcji z kartami sprawia, że gra jest przyjemniejsza niż gdyby była dedukcyjną grą w chowanego. Minusem dla niektórych może być dość szkieletowy system rejestracji ruchu, gdzie trzeba śledzić, gdzie kto skąd poszedł i czy był to skradając się, idąc czy biegnąc. Polecam grę dla 2-3 graczy.
Oceny gracza: Wymaga co najmniej 3 graczy, co może być ograniczeniem, ale poza tym jest to przyjemna i wystarczająco mafijna gra, aby zapewnić ci rozrywkę. Uczciwe wykonanie i ładna grafika. Tom naprawdę zadał sobie wiele trudu, aby to zrobić.
Oceny gracza: Gra o bardzo chwytliwym klimacie i szybkiej rundzie rozgrywki. Jasne zasady i rozsądna (i możliwa do wyboru) trudność. Pięknie wykonane figurki strażaków, ale gra mogłaby mieć trochę lepszą grafikę (oczywiście zależy to od gustu każdego z nas). W grze zaawansowanej nieco uciążliwy jest dla mnie setup (ale to kwestia przyzwyczajenia) oraz nietypowe rozwiązanie sukcesu gaszenia pożaru z wozu strażackiego (toczenie kostki i znalezienie najlepszej kombinacji współrzędnych dla wybranego sektora).
Oceny gracza: Pierwsze wrażenie pozostawił sprzeczne, ale z czasem bardzo mi się spodobał. Szybko, prosto, fajny pomysł. Zasługiwała na ładniejszą grafikę i na zastąpienie okropnych elementów gry.
Oceny gracza: Bardzo fajna gra i miłe zaskoczenie. Gra się szybko, zasady są dobrze wytłumaczone - nawet 8-letnie dziecko łatwo je zrozumiało. Mechanika jest łatwa do ogarnięcia i intuicyjna dzięki prezentacji i powiązaniu z tematem. Do tej pory grałem tylko w 3 osoby, więc nie mogę ocenić interakcji w mniejszej i większej liczbie graczy. Uważam, że jest idealna dla 3 graczy. Małym minusem może być to, że niektóre modele drzew nie trzymają się mocno razem i czasami się rozpadają - zwłaszcza po umieszczeniu w pudełku. Pudełko jest nieco większe ze względu na modele drzew, więc jego przechowywanie jest nieco trudniejsze.
Oceny gracza: Piękna gra z wciągającą historią. Mechanika gry jest łatwa i szybka do wprowadzenia. Ruch wroga jest obsługiwany elegancko i naturalnie. Podoba mi się bardziej niż Mice and Mystics. Nawet dorośli czerpią z tego przyjemność.
Oceny gracza: Dla małych dzieci w wieku około 3-4 lat jest świetna. Gra na ich mocną stronę, czyli pamięć, a element kooperacyjny sprawia, że łatwiej znieść ewentualną przegraną (gracze są w tym razem). Pięknie wykonana, tematycznie bliska dzieciom i sprytnie zaprojektowane pudełko jako obudowa.
Oceny gracza: Ładna grafika, fajny temat, świetna rozgrywka. Bardzo korzystny czas gry.
Oceny gracza: Dobrze wykonana rozbudowa. Karty ewolucji ładnie urozmaicają grę, tworzą niespodziewane sytuacje i wreszcie odróżniają bohaterów od siebie.
Oceny gracza: Niewątpliwie oryginalne i zabawnie pomyślane piractwo. Gra staje się bardziej zróżnicowana wraz ze wzrostem zdolności i efektów, ale jednocześnie może stać się mniej przejrzysta (zwłaszcza przy mniejszej liczbie graczy). Aplikacja spełnia swoje zadanie, jednak zdarzenia losowe generowane przez aplikację mogłyby być bardziej wyeksponowane (np. efekt dźwiękowy), gdyż w ferworze gry często są pomijane. Po kilku rozgrywkach widać zużycie materiału gry.
Oceny gracza: Świetna gra rodzinna, wyścigowa i deckbuildingowa. Doskonała do gry z początkującymi graczami, czyli dziećmi od około 8 roku życia, które nauczą się na niej mechaniki deckbuildingu. Lepiej sprawdza się w rozgrywkach 3-4 osobowych, gdzie gracze blokują sobie nawzajem ścieżki i zmuszają się do stosowania alternatyw. Brakuje jednak w talii np. kart "odchwaszczających", które pojawiają się dopiero w rozszerzeniu i gra nie jest tyle warta. Z tego obszaru bardziej wybrałbym np. Brink, bo wnosi więcej do stołu (ale jest też nieco trudniejszy).
Oceny gracza: Rozszerza to grę podstawową o nowe opcje dotyczące tego, jak przejść mapę i z jakimi karami (karty kar). Dodaje też nowe karty do początkowej talii, a także możliwość rekrutowania po drodze potężnych kart sojuszników. Zmniejszyło to jednak potrzebę dalszego ulepszania talii i deckbuilding nieco ucierpiał. To jednak wciąż dobra rzecz, a nowe kawałki mapy zwiększają replayability.
Oceny gracza: Bardzo fajna i tematyczna gra solo ze świetnym stosunkiem ceny do wydajności. Uczciwe przetwarzanie, dużo podejmowania decyzji, poziom trudności ustawiony w sam raz. To jest zrobione dobrze.
Oceny gracza: Wprowadza do gry nową opcję korzystania z pakietu Borderlands (dostępną dla obu graczy), która otwiera dodatkowe sposoby np. na usuwanie/dodawanie żetonów do/z granicy meksykańskiej. Oprócz obrażeń dla Colty'ego jest też kilka nowych kart zamków, rozszerzających opcje blefu w więzieniu San Mazzilo. Ogólnie rzecz biorąc, jest to miły dodatek, ale taki, który wymaga do gry rozszerzeń 1.1 i 1.2.
Oceny gracza: Udana ekspansja, która może zdezorganizować zetony armii meksykańskiej i wywołać masowe rozstrzelanie grupy Padre Estebana.
Oceny gracza: Świetnie wykonana gra i przyzwoicie zbalansowana z często porywającym rozwojem. Przystępny czas gry i łatwe zasady. Szerokie wsparcie w nowych rozszerzeniach, które można dowolnie mieszać i dopasowywać (niestety tylko w wersji ENG).
Oceny gracza: Ładnie wygląda i dobrze działa. Na początku trzeba przemyśleć zasady poszczególnych akcji (gdzie i za co zdobywać punkty reputacji i punkty zwycięstwa). Gra w rezultacie nie wnosi nic szczególnie oryginalnego, ale jest ładnie związana z tematem, przyjemna w rozgrywce i w granicach 90 min. To jest grane.
Oceny gracza: Świetna gra ze wspaniałym klimatem, która naprawdę pisze historię. Świetne czeskie tłumaczenie, za które Albi daje mi kciuki.
Oceny gracza: Niesie ze sobą elementy Race for the galaxy, ale dodaje do gry kości, którymi można manipulować na różne sposoby. Jako całość działa dobrze. Docenią to miłośnicy kombosów, którym nie przeszkadza odrobina losowości w kościach. Choć na początku nie sprawia to takiego wrażenia, to w końcu przeradza się w pasjansa dla wielu graczy. Interakcja między graczami jest niewielka (poza wyborem akcji). Zakończenie jest dla mnie momentem, w którym gra się rozkręca. Nie do końca czuję motyw przewodni, ale ci, którzy naprawdę tego chcą, znajdą go tutaj.
Oceny gracza: Super rozszerzenie do gry podstawowej, dzięki któremu gra jest znacznie bogatsza.
Oceny gracza: Jeszcze tylko kilka nowych symboli do kostek Rory, ale tym razem z motywem przewodnim - podróże. Można grać samodzielnie lub mieszać z innymi elementami Rory's Dice.
Oceny gracza: Fajne jest to, co można wymyślić z kilkoma numerowanymi kartami, ale znowu nie jest to coś, co jest mi potrzebne do częstszego grania. Do tego brzydko wygląda, ale to oczywiście kwestia osobistego gustu :)
Oceny gracza: Intuicyjne. Świetna do gry w dowolnej liczbie graczy. Działa świetnie. Ładnie wygląda.
Oceny gracza: Jedna z najlepszych gier kooperacyjnych, która jest bardzo przystępna dla casualowych graczy. Piękna grafika, ładna obróbka, chwytliwy temat. Dramatyczne momenty, w których gra popycha cię Czarnymi Kartami i polegasz na decyzjach kolegów z drużyny, ale oni mogą być ukrytymi Zdrajcami. Nawet osoby niegrające lubią to. Polecam rozszerzenie z kartami podróży i 7 wiedźmami. Minusem jest to, że dla niektórych graczy może czuć się nieciekawie, zwłaszcza przy ograniczonym wyborze akcji. Nie można grać samodzielnie, ale prawdziwie kooperacyjnie.
Oceny gracza: Rozszerzenie wnoszące do gry nowy sposób podróżowania i kilka nowych białych i czarnych kart jest przezabawne i obowiązkowe dla fanów podstawki. Jeśli jednak baza pozostawia Cię w chłodzie, to rozbudowa nie ma na to większego wpływu.
Oceny gracza: To przyzwoicie wyglądająca i całkiem grywalna karta w kompaktowym pudełku. Brakuje w niej jakiegokolwiek wsparcia ze strony autora i dlatego do dziś, dzięki złym zasadom, wiele typowych sytuacji w grze pozostaje niejasnych. Stała się przeciętną grą nadającą się do podróżowania tu i tam. Z czasem to zaniknie. Szkoda - potencjał był.
Oceny gracza: Gra jest dynamiczna, talie mają fajne i ciekawe pomysły. Budowanie talii jest szybkie. Ma piękną grafikę i imponujący motyw. Kości w walkach dodają trochę pizzazzu, chociaż żetony omenów (przetasowania) często sprawiają, że wynik i tak jest równy zeru. Wielka szkoda, że nie ma lokalizacji na język angielski. Chociaż AJ na kartach nie jest trudny, angielski byłby wisienką na torcie.
Oceny gracza: Moim zdaniem jedna z najlepszych gier kooperacyjnych, jakie kiedykolwiek ujrzały światło dzienne w świecie gier. Świetna mechanika rozgrywki, realtime i duże oparcie na komunikacji między graczami jest tym, co czyni tę grę jedną z najlepszych, jakie mam. Szkoda tylko, że figurki i inne plastikowe elementy nie osiągnęły wyższej jakości, wtedy dostałaby ode mnie maksymalną ocenę.
Oceny gracza: Ciekawy i nierozwiązany temat. Elementy gry mogłyby być lepiej wykonane. Ogólnie fajna gra kooperacyjna z wyważonym poziomem trudności.
Oceny gracza: Świetna gra dla 2 osób. Świetny stosunek ceny do wydajności. Szybko, zrozumiale, ładnie wygląda.
Oceny gracza: Jest szybka, zabawna i ogólnie dobrze spiętrzona. System losowych boosterów to jednak nonsens. Dobre granie dużo kosztuje.
Oceny gracza: Dobra gra podczas podróży, w domku letniskowym czy na imprezie. Proste zasady i ładna grafika. Wadą może być wymagana liczba graczy (najlepiej 4-5).
Oceny gracza: Jest w porządku. Zasady nie są skomplikowane, efekty są jasno wyjaśnione na kartach. Każda rasa jest rozgrywana inaczej i wymaga innego podejścia, więc jest wiele do odkrycia. Różnorodność talii zapewnia wysoką regrywalność. Grafika jest przejrzysta i atrakcyjna (oczywiście w zależności od gustu). Czasami gra może przerodzić się w taktyczne szachy, co wydłuża rozgrywkę. Niektóre kombinacje efektów wymagają lepszego wyczucia czasu, aby stworzyć potężne kombinacje. Dobrze jest wiedzieć, co zawiera talia i jak z nią grać, aby gra była bardziej interesująca. Granie przez przypadek w stylu "weź talię i zobacz" nie działało dla mnie dobrze. Zalecam przynajmniej przejrzenie kart i zorientowanie się, co talia robi, co prowadzi do tego, że nie jest to idealne rozwiązanie do swobodnej gry z kimś, kto nie zna gry.
Oceny gracza: Fajna gra konfliktowa osadzona w ładnym otoczeniu. Nie oferuje żadnych momentów, które sprawiłyby, że gracze usiądą na tyłkach, ale działa dobrze.Niektórym może przeszkadzać losowość, która jest tu obficie reprezentowana. Gra zalecana jest dla maksymalnie 3 graczy. Na 2, choć technicznie możliwe, nie ma soku.
Oceny gracza: Jest to mniej więcej rozszerzenie zawartości, które nie dodaje żadnego modułu światowej klasy. Mimo to polecam go jako rozszerzenie, które może trochę popracować z losowością (jednorazowe korzenie), jednocześnie urozmaicając grę nowymi wydarzeniami, dyniami i Diabelskimi Kwiatami. Ładnie uzupełnia podstawową grę i w żaden sposób jej nie komplikuje. Ponadto wszystko mieści się w 1 pudełku.
Oceny gracza: Fajne rozszerzenie, które nieco zwiększa złożoność (więc na początku byłbym ostrożniejszy w graniu z dziećmi), ale poza tym dobrze pasuje do gry. Trochę różnicuje opcje graczy (poprzez plansze pacjentów), ale ogólnie bardziej premiuje różnorodność składu żetonów w worku. Dla mnie super, a bez tego rozszerzenia jeszcze nie raz w nią zagramy.
Oceny gracza: Oryginalna gra ze świetnym oribehem. Zasady nie są trudne. Szkoda, że ma niskie replayability i jest tak powiązana z ilością wydanych rozszerzeń.
Oceny gracza: Świetna gra fabularna. Podoba nam się oryginalny system walki, rozwój postaci i oczywiście rozgałęziająca się historia oraz konsekwencje podejmowanych decyzji. Wszystko to zwieńczone naprawdę ładną oprawą graficzną i świetnym tłumaczeniem Albiego. Pół gwiazdki w dół za drobne niedociągnięcia, takie jak niewygodna wkładka w pudełku czy brak możliwości dodania kolejnego gracza w trakcie kampanii. Osobiście martwi mnie ewentualny restart w przypadku śmierci bohatera. Nam się to jeszcze nie zdarzyło, ale żeby grać od nowa? Nie wyobrażam sobie tego.
Oceny gracza: Przyjemna gra rodzinna, która jest łatwa do grania i ładnie wygląda. Brakuje jej nieco więcej historii, ale ci, którzy tego chcą, znajdą ją (również dzięki pięknym ilustracjom na elementach). Układanie elementów i wydobywanie punktów zwycięstwa nie jest trudne, ale oferuje więcej sposobów na ich zdobycie. Gra jest wystarczająco długa. Wszystkie elementy obracają się podczas gry i gdyby dodano kilka dodatkowych (może z czasem w rozszerzeniu, aby je ożywić), nie miałoby to znaczenia.
Oceny gracza: niesamowita oprawa graficzna
ładna tematyka
przyzwoite replayability
ciekawe warianty gry
- cena
- pathfinding to nie taki duży problem :)
- gra, która na początku może rozczarować, bo oczekiwania są po prostu wysokie
- konieczność zakupu poprawionych zasad (oryginalne mają fatalny udział losowości) i kart ekwipunku (minimalizacja wertowania zasad)
Oceny gracza: Pięknie wykonane rozszerzenia map, ciekawe scenariusze gry. Żetony mogłyby być bardziej zróżnicowane (np. nowe żetony bonusowe dla postaci).
Oceny gracza: nowa frakcja Matriarchat
ładna zimowa mapa
- druga strona mapy taka sama jak zamek w bazie :(.
Oceny gracza: Nie szukajcie u niego dodatkowej wyobraźni. Mimo to, ten najemnik oferuje miłą dywersyfikację i oferuje się jako dobra alternatywa, na przykład podczas wypełniania celów.
Oceny gracza: Dobra alternatywa dla Evy Kramer. Bardzo silny w walce wręcz. Krueger może niszczyć przedmioty w ekwipunku przeciwnika - zmienione zasady. Ogólnie ładne i oryginalne łapki.
Oceny gracza: Klimatyczna parada survivalowa z trzymającą w napięciu historią. Minusem może być dłuższy czas gry - nawet rozegranie scenariuszy (krótsza wersja) oznacza około 3 godzin zabawy.
Oceny gracza: Scenariusze są świetne i przenoszą grę o krok dalej w fabule. Szycie jest świetnym dodatkiem. Rolnicy są tylko wyrzuceniem i mogliby się bez nich obejść, ale znowu otwierają zgrabny sposób na wymianę części balastu questowego na coś bardziej użytecznego.
Oceny gracza: Nie ma w tym nic zdrożnego. Krystalicznie czysty mechanizm sprawdzony przez lata na X wersjach Ticket to Ride. Teraz ubrana w piękny płaszcz z fajnymi miniaturowymi pociągami.
Oceny gracza: Poza nowymi bohaterami nie wnosi do gry żadnego znaczącego urozmaicenia.
Oceny gracza: Ma bardzo ładne otoczenie i ogólną grafikę. Tryb rywalizacji jest lepiej wykonany niż tryb kooperacji (który jest sztucznie wstawiony w środowisko i czasami wygląda topornie i niedokończony). Mechanika rozgrywki nie jest oryginalna, ale jako przyjemna 60-minutowa gra planszowa sprawdza się dobrze.
Oceny gracza: Fajna gra imprezowa, w której główną rolę odgrywa palant (może nie wszystkim to odpowiadać). Ładna grafika i bardzo fajne tłumaczenie CZ. Jest grywalna w 2 graczy, ale polecam ją dla maksymalnie 3 lub więcej.
Oceny gracza: Grałem w nią około 10 razy i uważam ją za niesamowicie chwytliwą i wciągającą. Jest po prostu pomysłowa, dynamiczna i świetnie się w nią gra. Niektórym osobom może przeszkadzać to, że nie jest wystarczająco złożona, nie można blokować itp. i to prawda. Ale ja tego od niej nie oczekuję. Dla lepszego doświadczenia polecam podpięcie modułów garażowych, legend i pogody o stanie toru. Z chęcią zagram w to w każdej chwili.
Oceny gracza: Przyjemna gra w rodzinnym stylu, która ma coś do zaoferowania nawet bardziej doświadczonym graczom. Widać, że gra jest gotowa na rozbudowę, ale nawet podstawa jest przyjemna. Fajnie, że nawet w turze innych graczy dostajemy jakieś zasoby, więc cały czas jesteśmy zaangażowani w rozgrywkę. Skrytykowałbym jednak dłuższe przygotowanie gry i sortowanie kart podczas sprzątania. Nie wszystkie ikony są intuicyjne, ale po 2 grach można się przyzwyczaić.
Oceny gracza: Bardzo ładnie wykonana i świeża gra. Oryginalna, zabawna i mocno wciągająca.
Oceny gracza: Bardzo dobry i emocjonujący pojedynek z dynamiczną rozgrywką. Zasady są łatwe do zrozumienia, a gra jest łatwa do nauczenia. Podoba mi się oryginalny motyw inspirowany prawdziwymi wydarzeniami.
Oceny gracza: Nie jest idealna, a sama podstawa jest słabsza, ale rozszerzenia posuwają ją dalej, a z odpowiednimi ludźmi to świetna zabawa.
Oceny gracza: Gra jest świetna. Ma przystępne zasady i łatwo się w nią gra. Wygląda świetnie, ma czytelne ikony i całkiem niezłe karty fabularne (choć z czasem mogą się powtarzać). Nie polecam jej jednak dla więcej niż 3 graczy, bo będzie się ciągnąć. Pół gwiazdki w dół za to, że daje początkującemu graczowi przewagę i często wygrywa.
Oceny gracza: Jest to w zasadzie obowiązek w stosunku do podstawowej gry. Rozwijać i ulepszać - o to właśnie chodzi. Zawiera mnóstwo kart przygód, nowe karty akcji, petardy, mutageny, a co najważniejsze, poprawia walki z potworami.
Oceny gracza: Piękna grafika, szerokie wsparcie w postaci rozszerzeń i pakietów przygodowych (szkoda, że nie ma jeszcze mocniejszego wsparcia ze strony dystrybutora wersji CZ), dobrze dopracowane mechanizmy gry, wybieralny poziom trudności, silny element kooperacyjny. Jednym słowem: rewelacyjne.
Oceny gracza: Pięknie wykonana, ale bardzo wymagająca kooperacyjna gra imprezowa z oryginalnym mechanizmem rozgrywki.
świetny poziom craftingu
oryginalność
wysokie replayability
- nie tak dobre przy małej liczbie graczy (1-2)
- wysoka (czasem frustrująca) trudność
- konieczność wyboru odpowiednich przestrzeni do gry (stół o odpowiedniej wysokości i powierzchni z wystarczającą ilością wolnej przestrzeni wokół).
Oceny gracza: Fajny pomysł i wykonanie, ale to specyficzna gra i dużo zależy od grupy i okazji. Niektóre kombinacje są wystarczająco szalone, ale czasami frustrujące.
Oceny gracza: Bardzo fajna gra z doskonałą historią wspartą świetną (w języku angielskim) aplikacją wspierającą. Choć nie jestem fanem aplikacji w grze, to tutaj pełnią one rolę opowiadacza i nawigatora prowadzącego przez historię. Tak więc w tym przypadku aplikacja nie rozprasza i posuwa grę do przodu. Jeśli chodzi o rozgrywkę, zasady są łatwe (na poziomie rodzinnym) z dużą ilością toczenia kostek. Prawie szkoda, że temat i rozmowy, choć hiperboliczne, są bardziej odpowiednie dla dzieci 10-11 . Liczba graczy jest rzeczywiście ograniczona do 2 lub 1 przez ciasne zasady, ale nie zawsze działa, przy tak niskich liczbach. Mimo to - jest grywalna, a fabułą, o którą w niej chodzi, można się cieszyć w mniejszym gronie. Osobiście jednak polecam minimum 3 graczy. Replayability scenariuszy może być niższe, ale każdy zajmuje 3-4 godziny (można zapisywać w trakcie), a jest ich więcej, więc to godziny zabawy.
Oceny gracza: Bardzo fajna gra z uczciwym craftingiem i oryginalnym pomysłem na zróżnicowanie podejścia do rozgrywki poprzez różnice między głównymi bohaterami. Poszczególne rzemiosła to mini-gry, które nie są trudne do opanowania. Gracze szukający bardziej złożonych wrażeń z rozgrywki nie będą usatysfakcjonowani tą odsłoną. Ważnym elementem rozgrywki jest wpływanie na to, gdzie i co jest sprzedawane. W grze występuje rozsądna ilość losowości i niezła ilość interakcji między graczami.
Oceny gracza: Doskonale. Szkoda tylko, że jest to osobny moduł i nie można go łączyć z większością kart podstawowych, zgodnie z oficjalnymi zasadami.
Oceny gracza: Zombicide dla każdej rodziny :). Zombicide ma tak wiele epizodów, że posiadanie przynajmniej 1 jest prawie koniecznością. Gra nie jest skomplikowana, wygląda ładnie i jest po prostu zabawnym kooperacyjnym pogromcą zombie. Może być dobrze wykorzystana jako dłuższa gra imprezowa lub gra wstępna, ale nawet bardziej doświadczeni gracze będą się przy niej dobrze bawić. Oczywiście, ma kości, ma karty, więc jest pełna losowości, a każdy, kto tego nie lubi, prawdopodobnie spali grę i ją potępi, ale inni prawdopodobnie będą się nią cieszyć.
Oceny gracza: Ładny, klimatyczny, ale drogi. Przeznaczone dla pogromców zombie :)
Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...
premeq [21.11.2024]
Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...
eMenthal [21.11.2024]
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024