Chermy

Rok urodzenia: 1987

Miasto: Praha (Powiat: Praha)

Poziom: Rycerz

Kolejny poziom: 103 / 1500

Bazar index: 29 0 0

Użytkownikiem Trollowych gier: 4681 dni

Ostatnio wlogowany: wczoraj

Dalsze informacje: Bez kovových mincí není hra úplná :)

Můj osobní top (edit 2023)
1) Pax pamir
2) Ve svitu půlměsíce
3) Brass: Birmingham
4) Star Wars : The deckbuiding game // Úlomky nekonečna
5) Duna Impérium
6) Ankh bohové egypta

Ocenione gry

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Gra jest bardzo szybka w przygotowaniu, zwinna i oryginalna! Trochę trudniej się obracać, gdy ktoś wsiada "na konia" i "ucieka" przed przeciwnikiem, ale może jak będę miała więcej uploadów to zobaczę więcej sposobów na odwrócenie tej sytuacji. Gra trwa chwilę i można od razu naprawić swój apetyt. Gra jest też niewielka i można ją łatwo zabrać w podróż i świetnie nadaje się jako filler przed lub po graniu w duże gry ze znajomymi. Jako gra dwuosobowa jest genialna!

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Tematyka tej gry jest tak specyficzna, że albo od razu się zachwycisz, albo całkowicie zniechęcisz. Ja uwielbiam czarny humor i uważam za mały cud, że ktoś stworzył coś takiego :-D Gra to klasyczne Euro, ale bez mózgożerności, co pozwala w pełni cieszyć się lekko zakręconym tematem. I faktycznie dobrze się bawić :) Niestety gra cierpi trochę z powodu stałego dwunastorundowego scenariusza (budowanie i odradzanie potworów) - co może sprawić, że rozgrywka będzie dość nużąca. Pod tym względem chyba najlepiej grać tylko we dwoje, co jest bardziej wartkie. Ale znowu - więcej osób to też więcej zabawy :) I tak w kółko, ważne jest to, jak bardzo można się cieszyć tematem, wtedy długość nie jest przeszkodą.

Abyss (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Ahoy (2022)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo ciekawa koncepcja, z dwoma graczami grającymi w dość agresywną kontrolę obszaru i potencjalnie dwoma innymi graczami "odbierz i dostarcz" (dla przemytników). W ogóle nie czułem w niej Korzenia, ale jest mocno tematyczna. Powiedziałbym wręcz, że to fajna gra familijna - proste zasady, a dzięki tylko trzem asymetrycznym frakcjom dużo łatwiej nauczyć jej mniej doświadczonych graczy. Powiedziałbym, że jest idealna dla dwóch par, w których dziewczyny nie są zbyt ofensywnie nastawione i wolą bawić się w przemytników, podczas gdy faceci rozcinają wyspy, które robią dla nich dziewczyny :)) Gra jest całkiem grywalna dla dwóch osób, gdzie chodzi wyłącznie o kontrolę obszaru. Jednak moim zdaniem najciekawiej jest od trójki, kiedy do akcji wkracza przynajmniej jeden przemytnik i może dojść do ciekawych interakcji i negocjacji.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Ankh jest doskonałym przykładem wypolerowanego i czystego projektu gry. Nic nie jest nadużywane, wszystko idealnie ze sobą współgra, zasad jest akurat tyle i są one dość jasno określone, ewentualnie reprezentowane przez czytelną ikonografię. Kilka kart, kilka komponentów i cechy specjalne każdego gracza różnią się tylko minimalnie... więc wszystko jest jasne. A mimo to gra oferuje Ci doskonały wysyp mózgów o nieskończonych możliwościach - nie wyobrażam sobie tej rozgrywki.

Anno 1800 (2020)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo przyjemna, wręcz rodzinna gra biznesowa. Nie jest zbyt łatwa do przemyślenia, ale jest dość łatwa do zrozumienia. Jest bardzo interaktywna, co zawsze doceniam w ekonomicznych euro. Tutaj naprawdę zależy ci na tym, co buduje i może wyprodukować twój przeciwnik. Gra tak pięknie symuluje wzajemnie powiązany rynek, na którym naprawdę nie opłaca się trzymać klapek na oczach i po prostu iść na całość. Jednocześnie podoba mi się mechanika gry końcowej, w której nieustannie masz dylemat, czy warto dalej rozwijać swoje rosnące imperium, czy też nadszedł czas, aby zamknąć biznes i zbierać punkty. To zależy wyłącznie od ciebie, ponieważ gra nie ma określonej liczby rund. A jeśli ty nie zrezygnujesz, zrobi to twój przeciwnik i całkiem możliwe, że wygra. :)

Apiary (2023)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo pozytywny projekt gry. Może nie tak chwytliwa jak Obleva (co jest oczywiście subiektywne) - ale zdecydowanie interesująca i relaksująca gra, która może być bardzo złożona, ale pozytywny projekt gry, w którym większość ruchów przeciwnika ma tendencję do pomagania innym lub przynajmniej dodawania opcji, a masz zastosowanie dla każdego zasobu lub ruchu prędzej czy później, sprawia, że czujesz się dobrze grając, nawet jeśli przegrywasz :)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo zabawne euro, w którym wszystko działa jak należy! Interakcja w postaci zbijania i więzienia pionów przeciwnika sprawia mi chyba największą frajdę. Grafika nie jest rewelacyjna, ale nie razi.

Bang! (2002)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Najlepsze i najbardziej inteligentne rozszerzenie

Barrage (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Jedna z najfajniejszych interaktywnych gier euro, w jakie kiedykolwiek grałem!

Beer & Bread (2022)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Całkiem niezła dwójka. Ale pewnie nie cud :) To trochę ułatwienie, dość łatwe do wytłumaczenia, a potem to już trochę kombinatoryki optymalizacyjnej. Tematyka piwna też nie jest mi zbyt bliska, ale graficznie jest bardzo ładnie i jakość produkcji jest bardzo dobra.

Bestia (2022)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Są to wyłącznie moje wrażenia z gry i prawdopodobnie bardziej odzwierciedlają mój stosunek do tego typu gier w ogóle niż jakość tej konkretnej. Bestia jest piękną grą, ładnie przemyślaną (bardzo podoba mi się sposób, w jaki talia kart jest podzielona na 4 typy i jak działają one w inny sposób), gra ma fajny klimat i jest miejsce na blefowanie, które zwykle uważam za całkiem odpowiednie. To, z czym mam problem w Beast, to uczucie ciągłego braku... ciągle chcesz i musisz coś zrobić, a albo nie masz zasobów, kart, albo nie możesz ich zagrać... brakuje mi poczucia satysfakcji z rozegrania tury... to, co lubię na przykład w deckbuildingu, to miłe uczucie spełnienia. Fakt, że zasiałeś ziarno i masz z tego miłe korzyści... tutaj nie ma czasu ani miejsca na coś takiego... gra ma tylko trzy rundy, możesz użyć najciekawszych akcji lub kart tylko raz na grę, czasem nawet nie. Dlatego myślę, że miłośnikom Ameritrashu, przyzwyczajonym do uczucia bezsilności, gra spodoba się chyba najbardziej... Ja takich gier nie lubię. Bestii jest do tego bardzo blisko.

Biały Zamek (2023)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Małe pudełko, wielki mózg! Dla tych, którzy lubią ścisłe euro, będzie to skarb! Wykonujesz tylko 9 ruchów na grę, co tylko zwiększa znaczenie każdego twojego ruchu, a błędy nie są zbyt wybaczalne. Co więcej, akcje są tak powiązane, że często przegapisz najbardziej optymalny ruch... a jeśli tego nie zrobisz, ktoś może zmienić warunki, zanim zdążysz wykonać swój ruch. Szczerze mówiąc, wolę luźniejsze euro, które pozwalają grać i chłonąć więcej atmosfery tematu. Nie bałbym się nazwać tego abstrakcyjnym brain fartem. Ale niezwykle dopracowany w swoim projekcie!

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Absolutnie genialna gra cywilizacyjna, w której tak wiele może się wydarzyć, że aż zapiera dech w piersiach. A jednak tak pięknie czysty projekt gry. Wszystko do siebie pasuje, jest łatwe i intuicyjne... i daje tyle radości!!! To była miłość od pierwszego wejrzenia!!!

Bot Factory (2022)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Pięknie wykonana (roboty są naprawdę urocze) gra ze stosunkowo przystępnymi zasadami i, biorąc pod uwagę temat, dość intuicyjną rozgrywką. Gra nie będzie jednak do końca odpowiednia dla początkujących, gdyż wzajemne powiązania i łańcuchowanie poszczególnych akcji wymaga pewnego doświadczenia. Jako gra wstępna do bardziej wymagających gier euro na pewno, ale jako gra wstępna po Ticketach zdecydowanie nie :) W grze doceniam to, że temat jest bardzo wyczuwalny w grze (ogólnie lubię to w grach euro), ma dużo interakcji (przeciwnik może pokrzyżować ci plany), a złożoność gry rośnie proporcjonalnie do tego, z jak doświadczonymi graczami grasz. Można się nieźle spocić :)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Piękna gra, pięknie wpleciona w tematykę i wszystko pięknie do siebie pasuje. Ale to niezła łamigłówka, mieć w głowie wszystkie opcje i umieć nimi operować w odpowiednim momencie to prawdziwa umiejętność :)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Gra ma ogólnie proste zasady (które jednak oferują złożone podejmowanie decyzji) i bardzo czysty projekt gry, który oryginalnie łączy kontrolę obszaru ze stylami kart. Co naprawdę jest nowatorskie i działa ładnie. Ale, jak już wspomniano, gra nie oferuje żadnego głębszego doświadczenia. I to jest to, co znalazłem brak. Jest to trochę gra w szachy, którą moi przyjaciele ponownie ochrzcili Brian Boring. To prawda, że to trochę pejoratywne, ale z area control, nawet ja przyszedłem do oczekiwania jakiejś ekscytującej i namacalnej historii rozgrywającej się na mapie. Tutaj, w zasadzie tylko odklejasz swój żeton na mapie i masz nadzieję, że pozostanie tam na koniec twojej tury :)

Carcassonne (2001)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Prawdopodobnie najlepsza rodzinna gra planszowa, którą posiadam. Łatwe zasady, które każdy od razu rozumie, a gra nie jest konfrontacyjna(chyba, że się nie chce). Jednocześnie oferuje wiele sposobów na osiągnięcie zwycięstwa, więc każdy ma coś do zrobienia. Ja co prawda lubię gry konfliktowe, zniszczenia czy blef, ale jak idę grać z rodziną, to wolę nie :))

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Crescent Moon (2022)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Porównania z Rootem są jak najbardziej na miejscu. Jest to kontrola obszaru, jest asymetryczna... ale na tym się kończy. Powiedziałbym, że w gruncie rzeczy jest prostsza i bardziej przystępna. W przeciwieństwie do Root, nie zmienia on tak bardzo rozgrywki dla każdej frakcji. Akcje, które można wykonać, są podobne, jeśli nie takie same, a tylko niektóre opcje są unikalne. Wejście do gry jest o wiele łatwiejsze. Najbardziej różni się zdobywanie punktów. Jest ono znacząco różne dla każdej frakcji. Gra łączy w sobie deckbuilding i are control, co jest tym bardziej widoczne, że mapa na której się znajdujemy jest bardzo mała. I właśnie dlatego gra sprawia mi ogromną frajdę. Nie daje zbyt wiele miejsca na czepianie się i bezpośrednio zachęca do ciągłej interakcji ze wszystkimi. Dialogi, przekomarzanie się i ciągła akcja. Świetna gra! :)

Crown of Ash (2023)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Royal Chicken A.K.A. Crown of Ashes :-)) Rdzeniem gry jest umieszczanie robotników i niekończące się przeciąganie liny o 7 terytoriów na mapie. Ale nie powoduje to frustracji, ponieważ gra ma bardzo pozytywny design. Dostajesz coś za praktycznie wszystko, co robisz, a czasami wręcz idziesz na pewną śmierć, ponieważ potrzebujesz zasobów, które z niej pochodzą. Zawsze chodzi o to, aby dowiedzieć się, co daje więcej tych zasobów i kiedy warto przegrać bitwę, aby wygrać rundę. Dodatkowo, wszyscy polegli wojownicy wracają do twojej ręki na koniec rundy. W końcu jesteście nekromantami :)) Fakt, że gracz z najmniejszą liczbą punktów na koniec rundy decyduje o kolejności graczy w następnej rundzie, jest również sympatyczny - i tylko podkreśla, że przegranie bitwy tutaj i przez całą rundę może być częścią strategii :)

Cytadela (2000)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Delta (2023)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Destylaty (2022)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Gra jest bardzo łatwa do zrozumienia, a sposób, w jaki jest pięknie zaprojektowana, ogólnie ułatwia jej wyjaśnienie. W grze występują pewne elementy losowości, ale tylko na tyle, abyś czuł, że nie możesz tego kontrolować, ale tylko na tyle, aby stworzyć niesamowicie zabawne chwile! Bardzo miła niespodzianka. Na początku nie ufałem zbytnio destylarni, ale po pierwszej grze od razu mnie przekonała! :)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Potraktuj to wyłącznie jako indywidualną ocenę. Gra jest prawdopodobnie świetna w swoim gatunku i robi to, co powinna. Spodziewałem się jednak czegoś nieco innego. To przede wszystkim wielka łamigłówka i łamigłówka. Innymi słowy, lubię gry blefu, więc kusiła mnie rywalizacja między detektywami i intryga z lalkarzem, ale jest to bardziej gra dedukcyjna, a blef jest tutaj bardziej środkiem zastraszania przez lalkarza. Całkiem możliwe też, że kilka kolejnych spraw zmieniłoby moje zdanie... ale kto wie, czy wrócę do tej gry :)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Miły dodatek do już i tak fajnej gry! Prawdopodobnie nigdy nie będzie wystarczająco dużo rozszerzeń dla Destylarni. Ta gra aż się o to prosi :)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Idealne połączenie deck buildingu i worker placement! Gra jest doskonale zbalansowana i naprawdę podoba mi się, że nie karze cię, gdy zawodzisz w każdym etapie, jak inne gry, w których nie możesz tego cofnąć. W Dune zawsze jest coś do dopracowania, a ostateczny pokaz jest zawsze tak blisko. I myślę, że to jest najważniejsza rzecz we współczesnych grach euro! Nie ma nic gorszego, gdy od pewnego momentu musisz tylko patrzeć, jak inni sobie radzą i nie możesz nic zrobić z przegraną! Tak zwany efekt wyścigów konnych. Tutaj to nie grozi. Prawdziwie słusznie gra roku!!!

Djinn (2023)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo przyjemna gra euro dla całej rodziny, z ładnym motywem i oprawą wizualną. Powtarzalność będzie wysoka, ponieważ istnieje wiele sposobów na połączenie konfiguracji. Po kilku pierwszych turach dość szybko zorientujesz się w układzie, a ponieważ gra nie jest zbyt złożona ani nadmiernie skomplikowana, możesz całkiem cieszyć się motywem łapania dżinów w mieście, używając swojego czarodzieja i pomocników, których zaciągniesz do swojej służby podczas gry. Gra jest również dość grywalna w ciągu półtorej godziny.

Dominion (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxoooooo

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Zobowiązanie do gry podstawowej

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxoooo Klasyka!!! Ale nigdy więcej nie chcę w niego grać :-D.

El Grande (1995)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Byłem bardzo mile zaskoczony. Nie wracam zbyt często do starszych gier, ale nie mogłem przegapić "dziadka wszystkich area control". I naprawdę można powiedzieć, że ten typ gry odpowiada mi w najczystszej postaci :) El grande ma proste zasady z boku, idealna gra dla początkujących, ale jednocześnie jest wystarczająco sprytna i zabawna, aby bawić nawet doświadczonych. Lubię od czasu do czasu ciachnąć coś takiego obok Pax Pamir. Chyba największym plusem są dla mnie karty akcji, które potrafią być całkiem podstępne! :) Po prostu maksimum interakcji i emocjonujący progres do końca gry. Fajne jest to, że nawet przy 5 osobach gra jest wartka i rozegrasz ją w około półtorej godziny.

Encyclopedia (2022)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo przyjemna rodzinna gra euro, ze wspaniałymi ilustracjami, grafikami i ogólnie dobrze wykonanymi komponentami. Nie jest szczególnie skomplikowana pod względem zasad, ale oferuje wiele możliwości zdobycia dobrych punktów, a przy doświadczonych graczach "spalenia sobie nawzajem stawów". Ale daje też możliwość spokojnego grania i po prostu liczenia punktów :) Kwestii powtarzalności nie potrafię w tej chwili ocenić, ale to chyba bardziej kwestia tego, czy podoba Ci się tematyka i z kim w nią grasz.

Oceny gracza: xxxxxxoooo To miła, mała dywersja. Gra, której dziś pewnie bym nie kupił, bo są tam fajniejsze gry, ale w czasach, kiedy wyszła, nie było aż tak dużego wyboru, a za cenę dostałeś piękne komponenty do gry i gra nie jest zbyt konfliktowa, więc jest idealna do grania z rodziną.

Fort (2020)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Dobra i wartka karcianka. Oryginalna koncepcja deckbuildingu, gdzie w swojej turze można zagrać tylko jedną kartę z ręki (efekt jednego przyjaciela), a pozostałe karty (przyjaciół) odesłać na swoje podwórko, gdzie są dostępne dla innych graczy do końca rundy (każdy może dodać jednego przyjaciela ze swojego podwórka do swojej talii). Motyw jest uroczy, ale chciałbym poczuć go więcej w grze. W ostatniej rozgrywce miałem wrażenie, że był to bardziej wyścig o to, kto pierwszy zdobędzie określone zasoby i zgromadzi te same symbole. Ale nadal jest to przyjemna, płynna gra, w którą można zagrać w mniej niż godzinę, nawet w 4 graczy.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo interesująca strategiczna gra kontroli obszaru oparta na worker placement. Zasady są bardzo proste, ruchy intuicyjne, ale kluczem do sukcesu jest umiejętność odpowiedniego planowania. Jednocześnie nie można czekać zbyt długo, ponieważ lukratywne miejsca nie pozostaną długo wolne. Jeśli uda ci się odczytać przeciwnika i wydedukować, co jest dla niego ważne, możesz pracować z prawdopodobieństwem, które pola nie będą dla niego interesujące w danej turze. Ale ta sama mindgame może być rozgrywana przez wszystkich przy stole, a to sprawia, że gra jest interesująca :-D

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Jedno z tych klasycznych - sprytnych i zabawnych euro z motywem, który na początku nie brzmi tak wciągająco, ale gra się w niego przyjemnie. Szkoda, że Mindok nie odniósł sukcesu z tą grą. Chyba czas nie był odpowiedni. Dziś fani pewnie wyrywaliby sobie ręce za taką grę :)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Ta gra jest dość szalona. Tak naprawdę wiele zależy od przypadku, a przez to, że jest wyjątkowo złośliwa, siłą rzeczy pojawia się efekt "człowieku, nie bądź zły" - bo kiedy ci się nie uda, to przypadek i nic nie możesz na to poradzić... kiedy ktoś się ciebie czepia, nic nie możesz na to poradzić.... Czy to może być zabawne? Może, w grupie zrównoważonych ludzi, którzy będą się wygłupiać. Ale to wspaniała gra. Czy jest więc dla dzieci? Cóż, nie bez powodu dzieci grają w gry kooperacyjne, ponieważ z wiekiem trzeba budować zrozumienie przegrywania... więc tak naprawdę nie jest to gra dla dzieci. Jako gra towarzyska dla dorosłych wydaje się zbyt infantylna. Dla kogo więc jest ta gra?

Oceny gracza: xxxxxxxooo Doskonały blef! Zasady są proste, ale gra jest tym bardziej zabawna, że można się skupić na intrygach. Same karty akcji są humorystycznie zatytułowane w kontekście tego, co robią z przeciwnikami, a z odpowiednim zespołem dodają złośliwego komizmu całej grze. W połączeniu ze stawką i rolą, która spada na gracza, jeśli zostanie odkryty, jest to doskonała gra, w której nikt tak naprawdę nie wypada z akcji, nawet jeśli zrobi niewłaściwy krok. Nadal może wygrać i, co ważniejsze, aktywnie uczestniczyć w grze. Gra jest tak dobrze zbalansowana i jeśli ktoś lubi blefować, to nie może się nudzić.

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo oryginalna i przemyślana gra! Przede wszystkim dla dwóch osób, ale w miarę stopniowego odkrywania zawartości pudełka otwiera się opcja gry w 3, a nawet 4 osoby dzięki dodanemu rozszerzeniu. Ale dotarcie do tego zajmuje trochę czasu. Ta gra nie jest zbytnio dla gracza raz w miesiącu, ale jest gratką dla grupy graczy, którzy będą grać w nią regularnie. Uwielbiam sterowanie obszarowe - i właśnie dlatego przyciągnęła mnie ta asymetryczna gra z dwoma drążkami, niestety nie sprawiła mi ona wiele frajdy, ponieważ jest to bardziej strategia turowa, Euro brainteaser niż zabawna masakra. Dla osób, które lubią główkować i cenią sobie gry z minimalną liczbą ruchów, ale w których każdy ruch ma ogromne znaczenie i może się ładnie rozgałęziać, będzie tu jak w domu. Nasuwa mi się porównanie do White Castle, które daje podobne odczucia... krótka rozgrywka, mało ruchów, ale trzeba być niesamowicie skupionym, żeby czegoś nie przegapić, myśleć więcej ruchów do przodu i reagować na sytuację.... dla mnie nic.

Hunt; The (2023)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Asymetryczny pojedynek pomiędzy Brytyjczykami i Niemcami. Podczas gdy Brytyjczycy próbują namierzyć niemiecki okręt wojenny Graf Spee, zanim ten zatopi ich 5 statków handlowych, Niemcy starają się manewrować i zatopić statki w ukryciu, zanim Brytyjczycy zdążą wyprowadzić 5 statków z portu i wprowadzić je do portu :) Każdy operuje własną talią kart, które zazwyczaj mają różne efekty i inaczej się je rozpatruje. Gra jest rodzajem kieszonkowego pojedynku wojennego, w którym pozostały kości decydujące o powodzeniu lub porażce różnych akcji. Jest to element, który potrafi być bardzo kłopotliwy, jednak gra kryje w sobie strategiczną głębię, która ujawnia się tym bardziej, im lepiej poznamy obie talie kart. Dodatkowo każdy z graczy ma możliwość zwiększenia szans na udany rzut. Niemcy mają do tego samolot zwiadowczy, a Brytyjczycy karty z symbolami zwiadowczymi. Kości mogą przegrać i wygrać grę, ale tak to już jest z symulacjami wojennymi. Nadaje to jednak grze rozmachu, a ponieważ będziesz musiał przemyśleć wiele ważnych decyzji strategicznych, zapamiętasz wiele z nich. Rozegrane w ciągu godziny i można spróbować następnym razem:)

I'm the Boss! (1994)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Oczywiście wszystko zależy od tego, z kim się gra. Ale tak długo, jak nie grasz z palantami, czego nie sądzę, aby jakakolwiek rozsądna osoba chciała zrobić, jest to bardzo zabawna i interaktywna gra! :)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Staroszkolna gra, w dobrym tego słowa znaczeniu! Wyjaśniasz grę w pięć minut i po kilku pierwszych ruchach wszyscy wiedzą, co robić. To dość sprint, więc gra płynie szybko i jest chwytliwa. W grze jest losowość, ale jest ładnie wkomponowana i można z nią pracować (czytaj - redukować). Dla mnie świetna gra rodzinna!

Oceny gracza: xxxxxxoooo Obiektywnie rzecz biorąc, nie jest to zła gra. Można się trochę pobawić, zbudować jakiś silnik i w miarę jak maszyna działa coraz lepiej, wygrywamy poszczególne bitwy o dominację i mamy więcej opcji do zbudowania. Ale nie ma tu tyle intrygi, co w Cytadeli, a zatem gra nie wnosi dla mnie zbyt wiele głębi. I jak na karciankę, jest zbyt mało zabawy... to w zasadzie tylko suche budowanie i handel zasobami.

Jambo (2004)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxxooo Szybka, zabawna gra karciana dla każdego na kilka minut. Z oryginalną i jak dla mnie ohydną grafiką :) To gra blefu, a takie lubię, ale grafika jest naprawdę odpychająca :-D

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Tytuł najpiękniejszej gry rodzinnej ma dla mnie wyraźnego króla! Każdy musi to pokochać! Nawet produkcja jest piękna! Gra ma dodatkowy zabawny zwrot akcji, ponieważ w końcu możesz grać także jako potwory, a nie bohaterowie! Mindok po raz kolejny dostarczył piękne i zabawne tłumaczenie. Zasady są proste, ale różnica między poziomem trudności 1 i 2 jest ekstremalna! Na poziomie 2 "bohaterowie" zazwyczaj biją cię na śmierć i okradają. Ale to świetna zabawa :-D

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Unikalne ekonomiczne euro, które symuluje prawdziwy rynek jak mało co! Graficznie gra jest również dość wyjątkowa. Dla fanów euro to pozycja obowiązkowa!

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardziej rodzinne euro, które działa przyjemnie, a jednocześnie oferuje miejsce na strategiczne myślenie, bez większego paraliżu analitycznego. Byłem bardzo mile zaskoczony tym, jak interaktywna jest gra, a także oferuje różne możliwości wzajemnego zastraszania... Wierzę, że dzięki dodatkowym modułom, które zawiera ten zestaw główny, może to być bardzo złożona i zmienna gra, którą można dostosować do własnych preferencji. Pod względem produkcji gra jest naprawdę dopracowana i piękna!

Oceny gracza: xxxxxxoooo Ten sposób... dla tych, którzy lubią gry kooperacyjne pewnie dobry - Jednak ja nie lubię takich gier. Jeśli kooperacyjne, to ze zdrajcą i elementami blefu, jak najbardziej... Granie w grupie ludzi tylko przeciwko samej grze, z dużą porcją losowości, nie bardzo mi się podoba.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

List miłosny (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Looot (2024)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Całkiem chwytliwa, wartka gra familijna, która sprawi kłopot nawet doświadczonym graczom, jednocześnie nie wymagając od nich gry do samego rdzenia, jak w przypadku szachów. Całkiem miła niespodzianka

Love Letter (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Łąka (2021)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Bardzo przyjemna gra rodzinna. Pięknie wyglądająca i niegłupia zarazem. Ale oczywiście trzeba na nią patrzeć przez odpowiednią soczewkę. To zdecydowanie nie jest gra dla dużych graczy. Prawdopodobnie przy takich oczekiwaniach nie doznacie wspaniałych wrażeń. Ale jest to idealna gra do grania ze swoją lepszą połową lub dziećmi, zwłaszcza jeśli lubisz naturę. Moje doświadczenie jest takie, że kobiety nie lubią długich taktyk i obliczeń w grach - i będziesz cieszyć się tą grą ogromnie, nawet jeśli nie idziesz na punkty, ale po prostu tworząc "piękną łąkę" To takie doświadczenie zen, a to jest to, czego chcemy od gier rodzinnych, prawda? Żadnych wielkich sporów tylko luz i zabawa :)

Mafie (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Messina 1347 (2021)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Doskonałe, niezwykle tematyczne euro (które uwielbiam). Zdecydowanie jedna z trudniejszych gier euro, która rozciąga się proporcjonalnie do liczby przemyślanych graczy przy stole. Ale gra naprawdę mi się podoba. The best of Suchy!

Oceny gracza: xxxxxxxooo Jak można to obiektywnie ocenić? Pewnie nie :) Wydaje mi się, że tego typu gry po prostu mnie nie satysfakcjonują. W grupie układa się kawałki, gdzie kto się ukrywa. Faktem jest, że gra jest naprawdę wyrazista graficznie, zabawna, a dla tych, którzy lubią łamać szyfry, samo otwieranie pudełka i szukanie ukrytych w tekście i ilustracjach sekretów może być naprawdę przyjemne. Możliwość ciągłego uzupełniania zapasu kart (tzw. system shift) - jeśli jedna ze stron dłużej zawodzi - to bardzo fajna mechanika, która z pewnością wydłuża regrywalność. Ale dla mnie gra, nawet z tymi wszystkimi zabawnymi szczegółami, pozostaje grą w chowanego lub dedukcyjnym śledztwem po drugiej stronie... a tego bardzo nie lubię :)

Mindbug (2021)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo wciągająca karcianka. Niezwykle szybka (poniżej 15 minut na grę). Jestem zdumiony, jak każda karta ma swoje znaczenie, jeśli zostanie zagrana poprawnie i we właściwym czasie :)

Mini Express (2020)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Mała gra, która daje tylko dwie akcje do wyboru na turę. Albo budujesz tor, albo kupujesz udziały. Ale to, jak te dwie proste akcje i gracze przy stole wpływają na wartość i złożoność tego, co chcesz zrobić, sprawia, że gra jest przyjemną i złożoną łamigłówką. Graficznie gra jest bardzo ładna, a jeśli chcesz wczuć się w klimat, jest to bardzo dobry wybór.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Fajna gra rodzinna, która nie obraża, ale też nie zachwyca. Przynajmniej pod względem rozgrywki. Wizualnie gra jest ładna, a atrakcyjna tematyka z pewnością będzie bliska wielu dzieciom. Jeśli jednak macie coś nagrane, to gra niczym was nie zaskoczy. To takie lekkie euro, którego sednem znów jest tylko zbieranie zasobów i punktów, z mechaniką z recyklingu.

Nemesis (2018)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Perfect, zagraliśmy na razie tylko kilka scenariuszy, więc nie wiem jak będzie z replayability, ale jak na razie wydaje się być zupełnie bezproblemowy. I daje mnóstwo frajdy. Zasady proste, ale oferują niezliczoną ilość sposobów na rozegranie sprawy, a same kostki mają niewielkie znaczenie w ogólnym kontekście wszystkich innych mechanizmów gry, a raczej przy odpowiedniej strategii można sporo popchnąć szczęścia. W końcu jakiś element przypadku też ma sens w grze wojennej. Polecam.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Takie całkiem zwyczajne Carcassonne z możliwością rąbania manekinów przeciwnika na sąsiednich polach. Gra jest zgrabna, pozbawiona zasad i pewnie robi to co powinna, ale jak dla mnie zbyt prosta. Nie ratuje jej nawet lekki deckbuilding. Graficznie jest tak samo prosta, jak pod względem rozgrywki.

Nucleum (2023)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo " "

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Gra, która pozwala ci wcielić się w swoje role i przeżyć prawdziwe historie swojego imperium. Gra jest reprezentowana przez przypadek i nie jest go dużo. Ale to należy do tego typu gier. Nie gra się w takie gry, aby "wygrać", ale aby grać :)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Paleo (2020)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Przyjmijcie moją ocenę z przymrużeniem oka, bo naprawdę nie przepadam za co-op girls. Spróbowałem, gdy gra była tak często wspominana wszędzie, ale nie zmieniło to mojego nastawienia do tego typu gier... Pozbywasz się pewnych katastrof z talii kart, jednocześnie tworząc przedmioty i budynki, pomagając wzmocnić swoje plemię i zwiększyć możliwości tego, co możesz zrobić... ale brakuje mi soku i interakcji między ludźmi, kiedy można rywalizować i dokuczać sobie nawzajem... po prostu próbując zoptymalizować talię razem, aby pokonać grę matematycznie... to dla mnie nudne. A gra, jak większość gier kooperacyjnych, będzie cierpieć z powodu graczy alfa... i nie podoba mi się to :)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxoooo Małe pudełko Ciekawa mechanika kości i oponek Ale wokół to euro nie wyróżnia się zbytnio. Jeśli lubicie euro wszelkiej maści, to zdecydowanie dodajcie punkty. Ale dla mnie takie gry zlewają się w jedną całość i po prostu muszę taką wpisać. Dlatego też nie posiadam zbyt wielu gier euro - są do siebie dość podobne i tak niestety jest w tym przypadku. Tematyka może i ciekawa, ale dla mnie niezbyt chwytliwa. Czas gry jak na tak małe pudełko dość długi! Graficznie też jakoś do mnie nie przemawia. Produkcyjnie jednak jest bardzo dobrze i jeszcze raz przypomnę, że dla fanów eurogier to chyba świetny wybór, bo zasad nie ma zbyt wiele, za to jest sporo kombinowania i możliwości rozgryzienia czy zablokowania przeciwnika. Więc pewnie nie będzie to byle jaka gra.

Relic Hunters (2022)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo "Kiddie deckbuilding" doskonale definiuje tę grę. Gra jest pięknie ilustrowana, dynamiczna, a budowanie talii działa idealnie. Idealna do wprowadzenia w mechanikę. Jest to bardziej sprint, więc nie będzie czasu na kto wie jakie "decki" i bardziej chodzi o przypadek (niektórzy ludzie po prostu znajdują skrzynie ze skarbami lub relikty, a niektórzy nie) - ale naprawdę mi się podobało i prawdopodobnie sięgnę po nią z moimi dziećmi, a nie z Karakiem. :)

Res Arcana (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Revive (2022)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo To świetne euro. Jest tematyczne, jest pozytywna (w większości) interakcja, nie jest byle jakie, bo widać, że oferuje różne strategie na wygraną, a setup sporo zmienia... nawet rozgrywka w realu jest dużo bardziej atrakcyjna niż może się wydawać ze zdjęć. Mimo wszystko jak się już coś nagra, to ma się wrażenie, że coś "podobnego już było" (dla mnie np. bardziej rozrywkowe Eternal Winter). Ale taki mam generalnie problem z filmami euro, potrzebuję więcej oryginalności, żeby mnie wciągnęły. Ale jeśli nie zetknąłeś się wcześniej z podobnym konceptem, to fajne euro jest. Podoba mi się koncepcja drzewka technologicznego, rodzaj budowania silnika, który utrzymuje motywację i nagradza czymś w miarę budowania. Należy się jednak spodziewać, że zajmie ono sporo miejsca na biurku!

Risk (1998)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Jeszcze w czasach, gdy nowoczesne gry planszowe nie były dostępne graliśmy w to dzień i noc :) Ale faktem jest, że nawet wtedy było o co się złościć... strategia minimalna, a jak się nie rozbiło, to się po prostu spaliło jak papier :)

Room 25 (2012)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Root (2018)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Scythe (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo To nie przypadek, że ta gra jest legendarna! Nie ma chyba lepszej gry dla początkujących graczy, którzy już teraz pragną czegoś więcej niż Catan. Gra ma doskonale dopracowaną mechanikę i nieskończoną ilość komponentów, więc nie tylko wszystko składa się szybko i łatwo, ale także czujesz, że jesteś częścią czegoś większego, czegoś naprawdę genialnie stworzonego. Mimo to gra nie zajmuje dużo czasu i bawi cię na każdym kroku. Co więcej, nawet dla bardziej myślących graczy, nie trwa tak długo, by inni się nudzili. Można wojować, ale nie trzeba, wszystko zależy od grupy, z którą się gra. Projekt komponentów i grafiki to prawdziwa gratka. Scythe to miłość od pierwszego wejrzenia!

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Praktycznie obowiązkowa pozycja dla każdego, kto kocha Scythe. Jedyny powód dla którego nie było tego w oryginalnej grze to chyba tylko koszt :)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Nie grałem w Star Realms, ale to jest bardzo chwytliwe. Koncepcje są jasne i dość oczywiste. Gracz bardzo szybko wciąga się w rozgrywkę i zaczyna się klasyczne budowanie talii! Który uwielbiam, a ten jest jednym z najfajniejszych. Plus, doceniam małe pudełko, krótki czas gry, nawet w 4 osoby. Z rozszerzeniem, które RexHry wypuściło prosto z pudełka, to chyba must have. :)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Przedstawiciel klasycznych i niekombinowanych euro. Gra jest bardzo łatwa do zrozumienia, ale oferuje dużą liczbę strategicznych decyzji. Gra ma też przyjemnie pozytywny design rozgrywki - nie karze za nic wprost, masz możliwość dokupienia darmowych akcji, a nawet ukończenia statku na końcu - jeśli nie zdążyłeś w limicie czasowym :) Fajne, satysfakcjonujące, a przy tym potrafi zawrócić w głowie.

Siegestorm (2017)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Szybka, psotna, zabawna gra deckbuildingowa dla 2 osób, która zajmuje 45 minut. Ta gra jest świetna! Zwłaszcza możliwość zniszczenia oferowanych kart przez przeciwnika, zanim je kupi, jest całkiem odświeżającym pomysłem!

Survive! (1982)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Bardzo prosta, ale odpowiednio zabawna i złośliwa gra imprezowa. Niewiele gier z 1982 roku pewnie trzyma się dzisiaj. Wyspa jest jednak w pełni na plus. Strona produkcyjna jest świetna! Grę tłumaczy się w kilka minut, a gra w 3/4 godziny... czego chcieć więcej, gdy chce się odpocząć od bardziej skomplikowanych tytułów i miło spędzić czas :)

Oceny gracza: xxxxxxxooo To euro, jest całkiem niezłe i tyle. Jak dla mnie gameplayowo niczym się nie wyróżnia, a potem to już tylko zależy od tego ile gier euro masz wgranych, a co za tym idzie jak oryginalna jest dla Ciebie zastosowana mechanika i jak bardzo podoba Ci się motyw/grafika - dla mnie nie. Ilustracje na wynalazkach są... pomysłowe i zabawne :) Ale naprawdę nie zrobiły na mnie wrażenia w żaden inny sposób. Gra działa, trwa około półtorej godziny, jest interaktywna, wszystko fajnie... ale dla mnie 100 razy obejrzana i zagrana....

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Pięknie wyprodukowana i zaprojektowana gra, która ma niesamowicie zabawny motyw! Jako klan trolli udajesz się do miasta pięknych księżniczek, plądrujesz dzwonki i przetapiasz je w cenniejsze surowce, niewolisz ludzką siłę roboczą w swoich jaskiniach, a jako kukułka handlujesz ludzkimi maluchami dla swoich trolli! Super :) Niestety, jak to w grach euro bywa, motyw przewodni zanika im więcej trzeba myśleć i kombinować. Jednak wszystko w grze działa świetnie i jest zgrabnie powiązane z tematem. Wierzę, że po większej liczbie rozgrywek, gdy już opanujesz grę, będziesz bardziej cieszyć się motywem :)

Turbo (2022)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Byłem sceptyczny. Jak wyścigi stołowe mogą działać, jak gra planszowa... jak to w ogóle może być zabawne... No cóż, po pierwszej rozgrywce zrozumiałam, że to może działać, po drugiej, że naprawdę może być fajna zabawa :)) Ale trzeba wziąć pod uwagę, że to gra rodzinna i element przypadku jest w niej obecny. Chodzi mi o to, że jeśli nie potrafisz cieszyć się z lżejszego tytułu, który nie jest po to, by gotować Ci mózg, ale po to, by Cię bawić... to pewnie nawet nie próbuj... chociaż... może Ci się uda i może będziesz mile zaskoczony, tak jak ja. Ta gra jest doskonale skrojona i w swojej kategorii naprawdę świetna! Co więcej, co NAPRAWDĘ doceniam, to fakt, że można w nią w pełni grać zarówno w dwóch graczy (gdy dodamy do gry doskonale i bezproblemowo działającą "sztuczną inteligencję"), jak i w sześciu, a czas rozgrywki nadal wynosi około godziny.... Blast

Ubongo (2003)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Unfair (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Lubię składane gry karciane. Zwłaszcza jeśli są bardzo interaktywne i mogą być podstępne. Lumpark jest pod tym względem jedną z najlepszych gier na rynku! Mimo, że gra potrafi być bardzo zła, to rzadko kiedy doświadcza się uczucia beznadziei, bo praktycznie w każdej chwili ma się możliwość odpowiedniego odwetu, więc jest to bardziej wzajemne szturchanie. I to mi się bardzo podoba!

Oceny gracza: xxxxxxoooo Jak na prostą grę karcianą, szalenie długi setup ikonografii pozwala na dość szeroką interpretację, co nie do końca pomaga w płynności gry. Gra również, jak na małą grę karcianą, ma dość duże zapotrzebowanie na miejsce. Ale to jak na razie świeża recenzja po pierwszej rozgrywce.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Virtù (2021)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Piękna, nieco asymetryczna, lekko intrygująca gra typu area control, która potrafi naprawdę namieszać w głowie. Ciekawa propozycja dla fanów bardziej złożonych tytułów historycznych. Gra oferuje dużą liczbę kluczowych decyzji w rozgrywce i możliwych strategii - być może zbyt dużą :) Ale to jedna z tych gier, która zdecydowanie wymaga większej głębi i graczy, którzy potrafią się dobrze regulować. Nie ma tu miejsca na to, by tylko patrzeć na swoje plany. Nawet pierwszy ruch może zrobić dużą różnicę :) Jak na razie nie bardzo widzę, jak można skutecznie rozwijać "kulturę" w tej grze, podczas gdy świat płonie wokół nas, zwłaszcza gdy przeciwnicy są naprawdę wojowniczy :)) Ale to wszystko to na razie tylko pierwsze wrażenie :)

Watergate (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Świetna gra rodzinna, która wzięła grę, którą wszyscy dziś znają (Man of Mischief) i przeniosła ją niezwykle sprytnie w kierunku nowoczesnych gier, w których można pracować z szansą. Jednocześnie gra dodaje element, który zachęca do rozwoju ośrodków pamięci dzieci, jednocześnie czyniąc ją genialnie zabawną grą imprezową! To prawdziwy klejnot i każdy gracz planszowy, bez względu na to, jak skomplikowane gry grają w innym czasie, powinien go mieć :)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo fajne połączenie popularnych mechanik, takich jak deckbuilding, workerplacement, a nawet area control i wiele innych. Na pierwszy rzut oka może się to wydawać zbyt dużym gulaszem, ale działa bardzo przyjemnie. Udało mi się za pierwszym razem i naprawdę podoba mi się zarówno motyw, jak i grafika. Możliwość zbierania zwierzaków w "kolekcję zestawów" lub gotowania ich w "zasoby" wydaje mi się bardzo zabawnym zwrotem akcji. Zwłaszcza, że nie jestem typem "kolekcjonera zestawów" :-D

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Prawdopodobnie najbardziej rodzinna gra, w jaką miałem okazję zagrać w tym roku. Zasady są niezwykle proste, a sama rozgrywka intuicyjna i nieskomplikowana. Powiedziałbym, że jest to gra na poziomie podstawowym dla początkujących graczy planszowych. Pod względem produkcji gra jest naprawdę piękna. Jest niesamowicie dopracowana jak na swoją cenę... W każdym razie budowanie monumentów jest przyjemnie satysfakcjonujące :)

Wilki (2022)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo To była bardzo miła niespodzianka! Od razu przyznaję, że "zwierzęce tematy" automatycznie mnie odpychają. Ale Wilki to przede wszystkim kontrola terenu i jeszcze bardziej złowrogie, napędzane euro elementy. Czyli połączenie, które z drugiej strony jest bardzo bliskie mojemu sercu! Kontrola akcji jest tutaj prowadzona bardzo oryginalnie i może być dość chaotyczna, ponieważ twoja obecna akcja definiuje możliwości następnej. Ale gra może się bardzo zmienić, zanim nadejdzie twoja kolej :) Niektórzy mogą mieć problem z tym, że gra się nie kończy i ten, kto osiągnie ostateczny wynik, natychmiast kończy grę. Ale przez to, że gra oferuje wiele możliwości zdobycia darmowych akcji, trudno powiedzieć, że jest niesprawiedliwa. :)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo To zajmie więcej czasu! Zasadniczo gra nie jest skomplikowana i zapewnia kilka przyjemnych momentów rozgrywki. Ale jest kilka małych zasad, które są trudniejsze do zapamiętania i są kluczowe! Dodatkowo, nieznajomość kart i ich efektów bardzo ogranicza to, co i jak grasz... zwłaszcza przez fakt, że każda karta ma górny i dolny efekt dla bitew... w pierwszych grach nie możesz pomyśleć, kiedy warto zagrać co i co poświęcić. Ale gra jest zdecydowanie warta poznania!

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Od razu zaznaczę, że uwielbiam gry typu area control. I oto jest! Gra składa się z dwóch części - części herbacianej, w której wzmacniasz i rozmieszczasz swoje siły w każdym regionie, oraz części bitewnej, w której każda lokalizacja jest oceniana. Jednak to, co sprawia, że ta kontrola obszaru jest wyjątkowa, to fakt, że nie rzucasz kośćmi, nie tworzysz talii kart bitewnych... ale worek żetonów bitewnych). A następnie losowo wyciągasz je wszystkie. W grze jest wystarczająco dużo losowości, aby uczynić ją napiętą i zabawną, ale jednocześnie gra pozostaje bardzo strategiczna i to od Ciebie zależy, jak "silny worek" stworzysz :) Bardzo nowatorska gra z dużą zmiennością. Świetna!

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Moje pierwsze doświadczenie z Ticketami i tak, tak to by wyglądało :) Zasady są proste, ale nie głupie, a gra jest naprawdę przyjemna. Pod względem produkcyjnym jest naprawdę piękna, a "niszczenie" komponentów można również obejść :) Jestem zadowolony

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo fajna gra, łącząca moje ulubione komponenty gier (deck building i worker placement) z chwytliwym tematem i pięknie wykonana. Jako pewien mankament widzę, że naprawdę kluczowe jest to, jak zdobędziesz pierwszą lub drugą rundę. Ponieważ ta gra polega na byciu pierwszym wszędzie i tworzeniu zbiegu "silnika" dla rzeczy, które nadejdą. Jeśli nie zagrasz tego na numer jeden, to wygrana jest bardzo trudna do niemożliwej - zwłaszcza jeśli grasz z graczami, którzy nie dadzą Ci nic za darmo :)

Zoo Vadis (2023)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Gra, która może być niesamowicie zabawna w odpowiednim towarzystwie. Kilka prostych zasad, a reszta to dialog, dyplomacja, przekomarzanie się i manipulacja. Ten typ gry zdecydowanie nie jest dla każdego, ale w grupie dobrych znajomych, którzy lubią grać i nie traktują siebie tak poważnie, może wyczarować masę niezapomnianych wrażeń :)

Nowe oceny gier

xxxxxxxooo

wciąż dobra gra

Homer [21.10.2024]

xxxxxxxxoo

najlepsza z dotychczasowych serii

Homer [21.10.2024]

xxxxxxxxoo

ciekawy mechanizm, dobra gra

Homer [21.10.2024]

xxxxxxxxoo

Po pierwszej solówce dostosuję ocenę i dodam tekst później.

Jonash [21.10.2024]

xxxxxxxxxx

Jest idealny.

Plastis [21.10.2024]

Miejsce dyskusji

Offcanvas