Liczba graczy: | 2–4 |
Zalecany wiek: | od 8 lat |
Czas gry: | 25 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Zombie |
Kategorie gry: | gra planszowa, kooperacyjna, dla dzieci |
Język polski: | polskie wydanie |
Wydawnictwa: | FoxGames Asmodee Czech Republic Le Scorpion Masqué |
Autorzy: | Annick Lobet |
Rok wydania: | 2020 |
Udostępnij: |
Wycofali się do kanałów. Tam czekali i rozmnażali się. Teraz atakują w całym mieście. Zombie powróciły i są gotowe pożreć całe miasto. Szybko i bezlitośnie. Chyba, że ktoś im się postawi... Czy będziesz to Ty i Twoja grupa przyjaciół?
Zombie Teenz: Ewolucja to luźna kontynuacja poprzedniej odsłony gry Zombie Kidz: Ewolucja. Z pierwszą częścią łączy ją przede wszystkim tematyka i niezapomniana grafika. Gracze wcielają się w role dorosłych dzieci, które próbują znaleźć w mieście opanowanym przez zombie wystarczająco dużo surowców, aby stworzyć lekarstwo, które odwróci infekcję zombie.
Ponownie, jest to gra kooperacyjna z progresją, gdzie odkrywasz zawartość gry stopniowo - im więcej gier rozegranych, tym więcej dodatkowej zawartości odblokowanej.
Na początku gry każdy z graczy wybiera postać, którą chce grać. Wybierają jedno wyjście kanalizacyjne na mapie i kładą na nim kartę zombie w tym kolorze. Następnie można rozpocząć grę.
Na początku swojej tury gracz rzuca białą kością. W zależności od koloru, który właśnie wytoczył, albo umieszcza zombie z rzędu obok planszy gry na wylocie kanalizacyjnym tego koloru, albo przesuwa wyznaczone zombie na planszy gry w wybranym kierunku. Zombie zawsze kierują się w stronę jednego z budynków, które próbują zająć. Jeśli któremuś z nich się powiedzie i powinien przejść dalej, przeskoczy do następnego budynku. Gdy wszystkie cztery budynki w mieście są zajęte, gra się kończy.
Dwie strony kostki do gry są zarezerwowane dla znaków zapytania. Jeśli wylosowany zostanie znak zapytania, gracze losują kartę wydarzenia. Niektóre karty mają pozytywny efekt, jak na przykład przerwa, podczas której zombie nic nie robią. Inne z kolei powodują, że wszystkie zombie na planie się przemieszczają. Co może również oznaczać szybki koniec gry.
Gracze mają za zadanie przynieść 4 skrzynie z budynków w mieście do szkoły w środku planu gry. W swojej turze wykonują dwie dowolne akcje (nie krępujcie się wykonywać tej samej akcji wielokrotnie). Mogą one w szczególności:
Mogą również zrezygnować z jednej lub obu akcji. Następnie gra następny gracz.
Gra kończy się natychmiast, jeśli gracze przyniosą do szkoły wszystkie 4 skrzynie z zaopatrzeniem. W tym przypadku wygrywają gracze. Jednakże, jeśli zombie zajmą wszystkie 4 budynki w mieście, gracze przegrywają.
Autor: martinsun
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Świetny i pięknie wyglądający quickie. Niektórym przeszkadza brak asymetrii stron, ale ja uważam, że ...
Julias [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024