Liczba graczy: | 2–5 |
Zalecany wiek: | od 10 lat |
Czas gry: | 0 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Abstrakcyjna |
Kategorie gry: | gra planszowa |
Język polski: | undefined |
Wydawnictwa: | Asmodee Czech Republic Buffalo Games |
Autorzy: | Nie podano |
Rok wydania: | 2019 |
Udostępnij: |
W grze planszowej Pac-man, podobnie jak w jej długoletnim komputerowym poprzedniku, stajesz się żółtym głodomorem, którego celem jest stopniowe zjadanie wszystkich żółtych kropek na planszy (lub przynajmniej jak największej ich liczby). Pozostali gracze wcielają się jednocześnie w role różnokolorowych duchów, których celem jest powstrzymanie żółtego Pac-mana i zabicie go tak szybko, jak to możliwe.
Gra toczy się tyle razy, ilu jest graczy w grze, przy czym gracze na zmianę wcielają się w Pac-mana (podczas gdy pozostali zawsze wcielają się w duchy), a gracz, który zdobędzie najwięcej punktów, zjadając żółte kropki (i inne punktowane "jadalne" przedmioty), wygrywa całą grę. Gracze-duchy zawsze starają się jak najszybciej ułożyć i zabić Pac-mana tak, aby gracz z Pac-manem otrzymał najmniej punktów.
Gracze układają plan gry i umieszczają żółty kołek w większości jego kwadratów tak, aby wystawał do góry (górna pozycja = niezjedzona kropka). Następnie na kilku wybranych kwadratach umieszczają kropki mocy, które po zjedzeniu pozwalają Pac-Manowi tymczasowo zjadać duchy.
Figurkę Pac-mana umieszcza się na polu startowym "Start", a wszystkie 4 figurki duchów umieszcza się w zagrodzie startowej duchów (czerwona figurka jest dokładniej przed nią).
Niebieskie karty duchów są tasowane, aby utworzyć talię kart, która określa, ile duchów poruszy się w danej turze i w jakiej kolejności podczas gry. W międzyczasie żółte karty duchów (które określają to samo, ale są "silniejsze") są odkładane na bok.
Gracz wcielający się w postać Pac-Mana rozpoczyna grę i rzuca trzema żółtymi kostkami. Suma tych wartości określa, o ile miejsc Pac-man może/musi się poruszać w labiryncie. Pac-man może poruszać się do przodu/tyłu itd. Każdy kwadrat z żółtą kropką w górnej pozycji jest rozbijany na planszy przez gracza, który go odwiedza, aby zasygnalizować, że był tam i zjadł kropkę.
Następnie duch się porusza. Rozpoczyna się od wyciągnięcia wierzchniej karty ducha z talii. Ta karta określa kolejność, w jakiej poruszają się duchy (to ważne, bo duchy mogą się niechcący zablokować itp.), a także o ile pól mogą się poruszyć w tej turze. W przeciwieństwie do Pac-mana, duchy nie mogą obracać się w przeciwnym kierunku, gdy się poruszają. W tym samym czasie gracze wcielający się w duchy mogą uzgodnić taktykę i wspólne działania podczas polowania na Pac-mana.
Aby jednak nie komplikować sprawy, w planie gry znajdują się również "przekąski", które pozwalają Pac-manowi tymczasowo zjadać duchy. Jeśli Pac-man zje taki przysmak, jego tura natychmiast się kończy. Jednocześnie zyskuje 3 dodatkowe ruchy, które wykonuje kolejno. To znaczy, że rzuca jedną żółtą kością i porusza się o taką liczbę pól, o jaką rzuca. Następnie rzuca drugą żółtą kością i rusza się. I wreszcie trzecia matryca i rusza. Podczas tych 3 ruchów zjada kolejno napotkanego ducha (i oczywiście zdobywa punkty za zjedzonego ducha w punktacji końcowej). Ponadto zjedzony duch staje się jedynie swoim cieniem (reprezentowanym przez żeton oka) i musi dotrzeć do zagrody duchów startowych, zanim będzie mógł ponownie rozpocząć polowanie na Pac-Mana.
Jeśli w trakcie gry Pac-Manowi uda się zjeść wszystkie żółte kropki na planszy, gra zostanie przywrócona do stanu pierwotnego (rozmieszczenie elementów, górne położenie żółtych kropek...), z tą różnicą, że karty żółtych duchów zostaną wtasowane pomiędzy karty niebieskich duchów. Na koniec gry dodaje się punkty zdobyte w pierwszej i drugiej grze/poziomie gry.
Jeśli w dowolnym momencie duch i Pac-man znajdą się na tym samym polu na planszy (a Pac-man nie ma powyższego "przyspieszenia"), duch zabija Pac-mana i gra natychmiast się kończy. Gracz grający jako Pac-man podlicza punkty za zjedzone przekąski i przekazuje rolę Pac-mana graczowi, który jeszcze nie grał jako Pac-man (jeśli wszyscy już grali, cała gra się kończy).
Po tym, jak wszyscy gracze na zmianę wcielą się w rolę Pac-Mana, oceńcie, kto najlepiej poradził sobie z tą rolą i zdobył najwięcej punktów za zjedzone przekąski. Osoba ta zostaje zwycięzcą całej gry.
Autor: Zeus
Prosta gra, która nie obraża, ale nie jest też bombą
Vampires [21.11.2024]
Alvad [21.11.2024]
Totalny odlot! Na tę grę ostrzyłem sobie zęby już od jakiegoś czasu i oczekiwania były naprawdę wyso ...
THERISA [21.11.2024]
Bardzo fajny moduł. Świetna fabuła. Polecam spróbować. Nie ma sensu tego opisywać, bo przegapilibyś ...
Alvad [21.11.2024]
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024