Úderník

Imię: Libor

Rok urodzenia: 1977

Miasto: Veselí nad Moravou (Powiat: Hodonín)

Poziom: Korespondent

Kolejny poziom: 73 / 150

Bazar index: 153 0 0

Użytkownikiem Trollowych gier: 4283 dni

Ostatnio wlogowany: przed 18 dniami

Ocenione gry

Oceny gracza: xxxxoooooo Dość krótkie i pozbawione głębszej treści. Myślę o nim bardziej jako o krótkim wypełniaczu liczenia. Ok, jak na jedną sztukę.

Oceny gracza: xxxooooooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Doskonała karta, wiele sposobów na wygraną/przegraną, łańcuchowanie kart, wiele taktyk, mało szans, szybki setup, idealny card-filler na kawę z żoną

7 Smoków (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Nasz ulubiony quickie, gdy nie ma czasu lub ochoty na granie w coś długiego. Trochę bardziej losowa gra, ale dzięki czasowi gry około 15 minut nie boli tak bardzo. Bardzo ładnie prezentuje się na stole

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Niektóre rozszerzenia odpowiednio przekraczają granice oryginalnych zasad gry i zmieniają nieco taktykę. Z niektórymi gramy, a z niektórymi nie, jest to opcjonalne.

Africana (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Fajna rodzinna gra podróżniczo-kombinacyjna, uważam ją za lepszą od Ticket to Ride. Zajmuje około godziny na grę dla trzech osób, porusza się całkiem przyjemnie i ma ciekawe mechanizmy.

Agricola (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Spodziewałem się jakiegoś horroru, ale jest wręcz przeciwnie.To całkiem fajna, miła, przyjemna, bezkonfliktowa gra planszowa, może nieco dłuższa.Niestety to, co sprowadza tę grę do poziomu nieco powyżej średniej, to końcowa orgia liczenia, kiedy wszyscy zdają sobie sprawę, że właściwie każdy musi zrobić wszystko i tylko drobne różnice decydują o wecie

Alhambra (2003)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Niby stary klasyk, ale lepszy niż carcassonne. Nadal podoba mi się nacisk na przejrzystość utworów.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Ładna wizualnie kombinacyjna gra budowlana bez elementu niszczącego, można ją wytłumaczyć w kilka minut. Szybka, trzymająca w napięciu, wszystko idealnie do siebie pasuje.Plusem są piękne ilustracje sci-fi na kartach.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Architectura (2018)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Gra jest dość podobna do starszej gry "Royal Races" z dużą losowością, ale tutaj jest doprawiona faktem, że każdy gracz ma zestaw unikalnych kart, które można wykorzystać do ulepszenia swojej talii. To całkiem przyjemnie wyglądający filler.

Asteroyds (2010)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Dla tych, którzy lubią planować / programować swoje ruchy z wyprzedzeniem i nadal mają niedobór czasu, jest to idealna gra, dla innych może to być nieco frustrujące doświadczenie. Tak czy inaczej, adrenalina w tej grze jest gruba i cienka

Azul (2017)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Krótka prosta i nienagannie wyglądająca abstrakcja. Jednak system jest świetny i sprawia przyjemność, to pełna ocena.

Bakong (2009)

Oceny gracza: xxxxoooooo

Beasty Bar (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Dobra zabawa na kilka minut. Mało taktyki, ale potrafi wywołać uśmiech na twarzy :)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Nowy dwustronny plan gry nieznacznie poprawia zmienność oryginalnej gry, a zestaw kart znacznie ją poprawia

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Ani oryginalne, ani ekscytujące, ale ten deckbuilding ma moc. Zdecydowanie polecam wraz z rozszerzeniem, które dodaje kolejną podziemną planszę

CABO (2010)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Sprytna i oryginalna gra

Camel Cup (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Carcassonne (2001)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo To jakieś 4 do 6, pewnie nie więcej, całkiem możliwe jest wpłynięcie na wynik gry. Do tego to stosunkowo krótka gra, a każda karta jest losowana inaczej i ładnie wygląda po złożeniu. Podobną grą jest GardensEDIT: po kilku rozgrywkach lubię grać w cztery drużyny, gdzie gracze jednej drużyny siedzą naprzeciwko siebie w krzyżu, nadaje to grze ciekawego kooperacyjnego charakteru i powiedziałbym, że większej rywalizacji.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Zestaw mini-rozbudowy, rzeka jest w porządku

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Pierwsze z dwóch dużych rozszerzeń dla Blue C. Zdecydowanie brać.

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Drugie z dwóch dużych rozszerzeń dla Blue C. Zdecydowanie brać.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Chyba najbardziej udany z rodziny "C", punktacja jest bardziej zbalansowana i można być bardziej taktycznym i nie chodzi tylko o czekanie na "właściwy" kawałek jak w przypadku niebieskiego C. Dodatkowo miło zaskoczyły mnie ładne, nie kiczowate grafiki i karty bonusowe w zestawie podstawowym (które nie są tylko dodatkiem, wręcz przeciwnie - mocno wspierają taktykę gry)

Cartagena II (2006)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Smuklejszy, szybszy Burgund. Ściśle niemieckie jasne, feld zrównoważone i kombinowane. Dobre tempo, bez opóźnień. Wygląda jak mała karta, ale pochłania ogromną ilość miejsca. Nie szukaj tematu. Zamki w Burgundii? Nie daj się wyśmiać. Po prostu zbierasz kolorowe karty.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Przeciętne toczenie kostek z maksymalną losowością. Co prawda są jokery, które można wygrać, dzięki którym można lepiej układać "miasta", ale i tak jest to całkowicie zależne od przypadku.

Catan Junior (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Gra dla dzieci - klasyka w prostszej szacie. Świetna grafika, świetna zabawa, przeniesienie tematu na piractwo wpłynęło korzystnie na grę. Dla tylko trzech graczy gra jest niezbalansowana, nie można bezpośrednio zaszkodzić tylko niebieskiemu graczowi z czarnym piratem.

Celestia (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Fajna gra typu "push your luck" dla mniejszych dzieci, ale dorośli też będą się przy niej dobrze bawić. szkoda, że do gry nie dołączono liczników punktów.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo To całkiem niezła gra wejściowa w świat gier planszowych, dla mnie przyjemniejsza niż Ticket to ride czy Settlers, ma ciekawe procedury, nawet losowość jest tam akurat na tyle, że można taktycznie i z przytupem dążyć do celu.Jedyny problem mam z planem i kartami w wersji czeskiej, na których pozostało niemieckie nazewnictwo miast (Pilsen = Pilzno itp.). Uważam, że to niepokojące.

Oceny gracza: xxoooooooo

Oceny gracza: xxxooooooo Nowe komiksowe grafiki to po prostu krok wstecz, nadmierna poprawność wobec płci pięknej na kartach postaci i czarny imperator to po prostu przekroczenie poprawnej zdroworozsądkowości.Cała dziesiątka bierze starą Cytadelę autorstwa Albi/Mindok, łącznie z rozszerzeniem. Ręce precz od tego śmiecia.

Clocktowers (2004)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Szybka karcianka, jednak strategia i uwaga grają rolę, gracz musi dobrze zaplanować procedurę budowania wież. Powiedziałbym, że to raczej gra od dziesięciu lat w górę

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Rodzaj "zooloretto" ubrany w grę karcianą o bardzo podobnych zasadach rozgrywki. Redsign był dobry. Ale tak jak inne "schacht games" jest dobra do grania i dzieci ją lubią. Szybka gra karciana z ważeniem ryzyka i śledzeniem postępów przeciwników.

Colt Express (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Chaos, majak, siarka, smród i zdrada - to wszystko spotyka się w tej niesamowitej grze tematycznej. Szybkie tempo, akcja i pełne napięcie, gracze muszą tylko wziąć pod uwagę, że gra jest mocno konfliktowa. "Nie będziesz zdobywał" ma tu zastosowanie w najpełniejszym tego słowa znaczeniu.

Concept (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Dobra zabawa, skojarzenia myślowe niektórych osobników tworzą dziwaczne obrazy. Ominęliśmy całkowicie karty, jest tam wiele bzdur, których niektórzy dorośli nie zrozumieją, ponieważ gramy rodzinnie wymyślamy wszystko z partów, które wszyscy znają i gramy tylko dla zabawy.

CuBirds (2018)

Oceny gracza: xxxxxooooo Gra cierpi z powodu słabego nadpisania mechanizmu przeładowywania kart. W grze tasujesz karty częściej niż grasz, a to źle. Rysunki są w porządku

Cyclades (2009)

Oceny gracza: xxxxoooooo Miałem wygórowane oczekiwania, ale gra po prostu nie bawiła mnie nawet przy piątym playthrough. Połączenie żmudnej i nudnej licytacji z poruszaniem się po mapie jest dziwne, wręcz dziwaczne.(Statki pełnią rolę mostów między wyspami) Piękne figurki potworów trafiają na mapę tylko na jedną turę, a potem z powrotem do pudełka. Karty filozofa i kapłana nie współgrają dla mnie z ogólnym projektem.Po prostu gra, która wygląda na dużo lepiej ułożoną niż gra.

Cytadela (2000)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Faiduttowska, podstępna gra, w której bardziej niż w jakiejkolwiek innej grze obowiązuje zasada "nie dajesz to dostajesz". Doskonały w każdej liczbie. A jeszcze lepiej jest z rozszerzeniem Dark Earth, podstawowa gra jest dość bezwzględna

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Rozszerzenie jest dobre dla tych, którzy lubią Cytadelę i podstawka na nich wyrosła, nowe postacie wnoszą do gry nowe możliwości i skradanie się, a gra zyskuje na różnych zwrotach akcji itp. Losowa mieszanka starych i nowych postaci jest kluczowa dla tej gry. Nowe budynki są wspaniałe.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Jak na razie tylko 4 gwiazdki, gra jest jak na mój gust zbyt "usłużna", a szczególnie przy grze z dziećmi pojawia się kingmaking, kiedy jeden bardziej doświadczony gracz prowadzi "dzieło ratunkowe" w optymalnej proporcji do ciągle toczącego się zagrożenia. Ale poza tym jest to fajna zabawa w kooperację, szansa wpływa na "push your luck", równoległe linie czasowe są dobrze przemyślane, ale mogą przeszkadzać niektórym graczom w orientacji. Wspaniałe jest to, że gdy wszystko idzie do dupy, można przynajmniej wypić wódkę kapitana i czekać na swój los :)

Čtveráček (2017)

Oceny gracza: xxoooooooo Rádoby smiley sytuacje, które gra próbuje wywołać przestają być zabawne po pół godzinie gry. Może jako ćwiczenie retoryczne może służyć przez jakiś czas, ale ta rzecz zawodzi w podstawowej kwestii, jaką jest brak "gry". Może to kalambur, z kuflem zamkowego becher'a.

D-Day Dice (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxooo Świetna i dobrze wyglądająca gra dla małych dzieci od 4 roku życia.

Diamenty (2016)

Oceny gracza: xxxxxooooo Gra w stylu pan/orel z ogromną ilością szans i push your luck. Nowa wersja od IELLO (Albi) jest niesamowicie nadprodukowana, elementy są bezużyteczne, a gra w trójkę jest losowa i niefajna. Może w większej liczbie osób jest lepiej. Dobre dla osób niegrających. Nie byliśmy zainteresowani

Dice City (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Dixit (2008)

Oceny gracza: xooooooooo Nigdy mi to przepełnienie nie odpowiadało, może w 5 osób z kuflem wódki stałoby się bardziej akceptowalne....

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Świetny,tematyczny i dobrze zgrany workerplacement powiedziałbym że najlepszy jaki znam. Tyle dróg do zwycięstwa i do ostatniej chwili wszyscy mają wątpliwości, kto tak naprawdę wygra. Doskonała gra.

Domek (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxooooooo takie wspomnienie, gdy za czasów komuny piłkarze szeleścili pieniędzmi.... ale całe to szmalcownictwo z czasem stawało się bardzo irytujące

Drop It (2018)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Drum Roll (2011)

Oceny gracza: xxxxoooooo

Oceny gracza: xxxxxxoooo Ta sama koncepcja co duch, ale nie tak zabawna ergo skarpety gotowane po raz drugi

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Eketorp (2002)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Gra nie jest tak banalna, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Szybko zrozumiałe zasady są dodatkowym atutem.

Elfenland (1998)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Fajna gra dla młodszych dzieci, jest więcej losowości ale nadal można kombinować i dojść do zwycięstwa. Gra pokazuje swój wiek, co oznacza w dobry i zły sposób. plan jest ogromny, karty są uczciwie solidne, ogólnie gra jest dobrze wykonana i nie pokazuje żadnego celowego cięcia kosztów, jak niektóre nowe gry.

Empire Engine (2013)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Idealna gra tam gdzie nie ma zbyt wiele miejsca, w pociągu, na basenie itp. ale jest bardzo abstrakcyjny, wręcz surowy.... podobny np. do gier z serii "small/big...."

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Klasyka w dziedzinie rodzinnego workplacementu. Ale trochę uciążliwe na dziś (2018). Gra aktorska jest dobra, tylko że role przypominają jajo.

Everdell (2018)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Gra nie jest zbyt oryginalna i kopiuje projekt innych gier (Lewis and Clark, San Juan i wiele innych), ale robi to bardzo dobrze i wygląda dobrze na stole. Głównym problemem tej gry jest niepewność związana z niemożnością odgadnięcia, kto wygra, nawet poprzez sprawne wykonywanie akcji. A jeśli gracz oderwie się od pięknych ilustracji, jest to nieco ponadprzeciętna, ale mocno przeprodukowana gra, której celem jest zrobienie pierwszego wrażenia

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Doskonała gra typu exit dla początkujących, powiedziałbym, że lepsza niż "Treasure", dobrze zaprojektowane, ale nietrywialne zagadki, plus jedna, która moim zdaniem jest najlepsza ze wszystkich gier typu exit. Jeśli zaczynasz przygodę z tym gatunkiem, weź ją wszystkimi dziesięcioma rękami.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Super EXIT. Graliśmy w Sylwestra we trójkę i ukończyliśmy ją po dwóch i pół godzinie bez żadnych podpowiedzi w 0:05. Chcieliśmy skończyć przed północą, ale i tak była to super zabawa i myślę, że najlepsza gra Exit w CZ autorstwa Dino. Ostatnia zagadka jest epicka!

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo dobra gra EXIT, z dobrze trafionym poziomem trudności, przeszliśmy ją mniej więcej bez większych problemów. To nie są dwie gry, tylko bardziej rozbudowana i dłuższa escape game. Dobra robota z komponentami. Ostatnia zagadka jest super tematyczna

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Autorom udaje się utrzymać podaż oryginalnych zagadek, a tutaj wszystko pasuje do przyjemnej zagadki detektywistycznej.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxooo Koncepcja nie jest zła, ale fakt, że można wpływać na ruchy potworów sprawia, że ta gra daje dużo frajdy przemyślanym graczom. Zdecydowanie polecam używanie jakiegoś rodzaju odliczania czasu okrążenia

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Nowsza wersja Among the stars, nieco bardziej rozwlekła i złożona dzięki kilku rodzajom punktacji. Ogólnie jednak wszystko bardzo ładnie do siebie pasuje. Jak na razie wydaje mi się, że ATS jest nieco lepszy, dzięki bardziej wyrazistym ilustracjom.

Filary Ziemi (2006)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Pełna liczba. "Kontrowersyjne", ale w gruncie rzeczy uczciwe mechanizmy Rienecka łączą się tu z filigranowym rysunkiem Menzla o niesamowitych detalach. Piękna gra, miejsce pracy, które sprawia przyjemność, a nawet operator gry jest ładniej ułożony niż w innych podobnych grach.

Oceny gracza: xxoooooooo

Finca (2009)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Całkiem fajna gra rodzinna nawet dla osób niegrających. Idzie dobrze, a gra nie jest długa. Mechanika jest ok, tylko nie do końca płynnie połączona z tematem.

Formace (1989)

Oceny gracza: xxxxoooooo Figurki z gry były w moim dzieciństwie świetne jako cele do gumowej armaty :) Pamiętam, że gra była odmianą szachów, nic przełomowego.

Formula D (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Formula Dé (1991)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Świetna gra wyścigowa, naśladuje wyścigi F1 najlepiej jak potrafi, dodatkowo ogromny dwutorowy tor jest rewelacyjny.

Formula E (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Doskonała gra wyścigowa napędzana kartami z solidnym współczynnikiem zniszczenia wroga. Naszemu synkowi sprawia to ogromną radość. Szkoda tylko, że jest tak krótki.

Fortuna (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Prostszy workplacement, drogi do zwycięstwa są różne i można je dobrze połączyć. Dobrym pomysłem są ukryte do ostatniej chwili karty zadań, które mogą ładnie zagrać z porządkiem po zakończeniu gry. Ładnie wizualnie zrobiona gra rodzinna, w którą można zagrać we czterech w mniej niż godzinę.

Francis Drake (2013)

Oceny gracza: xxxxoooooo Jeśli odejmiemy tonę ładnych grafik i ładnych komponentów, które zajmują większy stół, to w efekcie otrzymujemy grę, w którą bez problemu można grać na kwadratowym papierze. Pięknie pomalowany plan służy jako podkładka, jak w większej ilości gier Euro. Po temacie korsarskim spodziewałem się znacznie więcej.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Przyjemna gra kombinacyjna dla mniejszych dzieci, przypominająca nieco "sagi" z Facebooka.

Oceny gracza: xxxooooooo Koncepcja gry nie jest zła, faza budowania jest fajna, ale mała zmienność kart wydarzeń trochę ją zabija... budowanie trzy razy z rzędu i rozwalanie statku nie jest zbyt fajne

Oceny gracza: xxxooooooo Wyścigi świń brzmią całkiem nieźle, ale to taki nieciekawy "skip". Nie potrzeba wiele taktyki. Szkoda, że nie ma jakoś rozdzielonych punktów za warzywa, więc gracz musi podejmować ryzyko, to nie ma znaczenia.

Gardens (2014)

Oceny gracza: xxxxxooooo Wizualnie ładna, ale emocji jest mniej więcej tyle, co w przypadku puzzli. Obracanie elementów w przód i w tył i znalezienie najkorzystniejszego miejsca. Blokowanie innych zawodników jest trochę dodatkowe, a i tak nie sprawdza się w praktyce. Jako wypełniacz do kawy jest ok, ale poza tym przeciętny.

Geistesblitz (2010)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Jak na razie 4 gwiazdki, to co mi trochę przeszkadza to "odgrywanie roli" przez książkę eksploracyjną. Jest to trochę niepotrzebne, ciągnie w dół skądinąd bardzo wartką grę, i nie uważam tego elementu RPG za drogę do zwycięstwa, raczej przeciwnie.Edit: Po dziesięciu ruchach dodaję pół gwiazdki, gra ma swój urok, można ją wygrać wykonując podziemne questy, jest chwytliwa i 90 minut mija jak woda.

Oceny gracza: xxxxxooooo Gra z dużą ilością zasad, trochę uciążliwa. Skupia się na tym, aby wyciągnąć pieniądze z kieszeni.

Guildhall (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Ta mała karta kombinacyjna zdecydowanie nie wchodzi pod skórę przy pierwszym zagraniu. Jednak po kilku rozgrywkach ujawnią się jej zalety i różne combosy.

Gulo Gulo (2003)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Halali! (1973)

Oceny gracza: xxxxxooooo Zabawny luckfest, którego nie można traktować zbyt poważnie.

Hanabi (2010)

Oceny gracza: xxxxoooooo Niektórzy recenzenci entuzjastycznie oklaskują, jak dobra jest ta karta, ale to raczej kalambury na jedną lub dwie gry, ale niestety nic więcej. Jako gra imprezowa nie ma większego zastosowania, jest sucha jak Sahara, ergo nie jest zbyt fajnym fillerem.

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxooooo Miło jednak, że jest to dość strategiczna gra i mimo, że skierowana jest do mniejszych dzieci, to na pewno nie zgadną one, który ruch jest akurat dla nich najkorzystniejszy, by odciąć kawałek wyspy, a potem samemu vyzobaly.

Hurry'Cup! (2008)

Oceny gracza: xxxxoooooo "Bauzovina" i znów z pewną dozą nierównowagi. Jak na razie nie podoba nam się system "dorabiania" dla najsłabszego zawodnika

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Świetna gra taktyczna na 10 minut. Nawet dziecko potrafi zrozumieć, a każda gra jest trochę inna.

Innowacje (2010)

Oceny gracza: xxxooooooo Ma ciekawy pomysł na połączenie wszystkiego ze wszystkim, ale moim jedynym problemem z tą grą było to, że temat "innowacji przez historię" w ogóle nie jest związany z tym, co dzieje się na planszy, gra spokojnie mogłaby być o zbieraniu grzybów. Ponadto gra jest chaotyczna, gracze bezkrytycznie rzucają karty, ponieważ myślenie o wszystkich kombinacjach i konsekwencjach nie jest czymś, co chcesz robić w takiej grze.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Przy pierwszym playthrough uznałem grę za niepotrzebnie przekombinowaną (co wynika z domyślnego zestawu "okienek" dla pierwszej gry), ale kolejne gry całkiem mi się podobały, ale nie powaliły mnie całkowicie. Denerwowało mnie ploddingowe tempo gry, wlecze się jak miód. Nie ma napięcia, plus ogólna technika wyceny kawałków jest taka nietaktowna, gdzie nie wiadomo czy wycenić to bardziej czy mniej, bo kończy się to takim wbijaniem klina.

Istanbul (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Doskonały pomysł na eurogrę z odrobiną przypadku i złośliwości. Lubię jak rundy są krótkie i gra płynie tak szybko. Rotacyjne oferty i zmienny harmonogram nie dają możliwości zbudowania "sprawdzonej złotej drogi do zwycięstwa"- znana eurogierska przywara. Nasza ulubiona gra rodzinna, nawet moja żona ją lubi.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Według recenzji Istanbul. Doskonała gra rodzinna uczyniona jeszcze lepszą dzięki dwóm rozszerzeniom, modułowa i bardzo zmienna.

Jaipur (2009)

Oceny gracza: xxxxxooooo Prosta szybka gra, ale taktyki nie ma aż tak dużo...ergo za wszelką cenę zbierać najcenniejsze żetony, nie budować serii i zostawić szeptankę przeciwnikowi. Spodziewałem się czegoś bardziej rozrywkowego

Jamaica (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Jeśli odejmiemy od grafiki, która jest sławna i ta gra stała się sławna, więc jest coś w rodzaju pseudo gry wyścigowej, ale już kilka razy zdarzyło nam się, że ten, kto skończył pierwszy, nie wygrał. Grano we trzech i nie ma zbyt wielu konfliktów.

Oceny gracza: xxxxoooooo 3 karty jak z promo z Essen. Liquor jest w porządku i jest dość mocną kartą, pozostałymi dwoma nie gramy, wydaje mi się to trochę "omijaniem" kostek

Jambo (2004)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Idealna gra dla mężów przy niedzielnej popołudniowej kawie. Sprytnie wymyślony system akcji i handlu, przemyślane balansowanie zapasów towarów/kart, albo można dużo stracić. Świetnie myśląca, ale nie rozwlekła, gra dla dwojga.

Jenga (1986)

Oceny gracza: xxxxxxoooo gdy kopie przeciwnika więc zawsze jest to przyjemne doświadczenie. gramy czasem wersję z kostką a czasem bez.

Jungle Speed (1997)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxooooooo Odgrzewana zupa, nie smakuje źle, ale nie poprawia szczególnie bazy. Pozycja obowiązkowa tylko dla ultra fanów oryginału JS

K2 (2010)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo sympatyczna gra rodzinna, czuć, że temat jest związany z grą, ma kilka fajnych mechanik i dobrze się prowadzi

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Szybka, sprytna gra rodzinna, trochę przeładowująca karty, ale ma dobry pomysł ze stopniowym obracaniem kart wpływu i powiedziałbym, że jest o włos lepsza od Cytadeli. Jest w niej sporo przypadkowości.

Kahuna (1998)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Kameleon (2003)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Rodzaj "zooloretto" ubrany w grę karcianą o bardzo podobnych zasadach rozgrywki. Ale jak inne "schachtowe" gry gra dobrze, a dzieci ją lubią. Szybka gra karciana z ważeniem ryzyka i śledzeniem postępów przeciwników.

Kemet (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Szaleńcza adrenalinowa potyczka, bum, bum i gotowe. Doskonale.

Keythedral (2002)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Doskonały prostszy workerplacement, który dobrze porusza się dzięki kartom bonusowym, które mogą nawet lekko szkodzić. O rząd wielkości lepszy od podobnych Settlersów. Ilustracje są nietypowe dla gry planszowej, ale bardzo oryginalne

Kingdomino (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Autor Bruno Cathala mocno "zainspirował się" swoją poprzednią sztuką Sobek i główną ideę swojej sztuki pociął kostkami domina. Działa całkiem przyjemnie i ładnie się prezentuje.

Kingdoms (1994)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Jak to bywa z grami R. Knizii, ładnie wygląda na stole (a ta gra wygląda świetnie), świetnie się w nią gra, a ma jakiś prosty arytmetyczny mechanizm liczenia i mało związany z tematem. Tak, to jest właśnie ten rodzaj gry. Jednak jest to jedna z jego bardziej zabawnych gier, szczególnie dzieciom może się spodobać, jest złośliwa, podstępna i wydziwia. I te fantastyczne plastikowe zamki...inu produkcji FFG :)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxooo Szybki i zabawny filler, rozpowszechniany za darmo w wersji PnP. Chodzi o to, by strzelać do pocisków innych przed swoimi. Tak "friendly fire" to częste zjawisko.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Nie grałem jeszcze w inne gry detektywistyczne, ale ta wydała mi się niepotrzebnie zagmatwana i zbyt skomplikowana

Oceny gracza: xxxxxxoooo Jeśli pominąć przezabawnie kupiastą tematykę, reszta jest tak słaba

Laguna (2018)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Dziecinna grafika jest myląca, to abstrakcyjna gra, w której punktowane jest wszystko co możliwe i dobrze jest pilnować zapasu punktów. Nie zawiedzie nawet grupy bardziej myślących graczy, jest sporo do rozgryzienia

Land Unter (2001)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Le Havre (2008)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Taka sprzeczna gra. Z jednej strony to przejrzyste, jasne, ciekawe euro z dobrze działającymi mechanizmami gry, z drugiej strony fatalne w obsłudze, absurdalnie długi czas gry w wersji "unabridged" i bzdury typu (statek dostarcza żywność, w porcie zbierasz zboże i rodzisz zwierzęta ála Agricola.

Oceny gracza: xxxxxooooo Dziwna gra, nie zła, ale też nie dająca wiele radości...Najbardziej denerwowała nas wątpliwa mechanika "tower defense", w której mechanika czasu gry po prostu tak bardzo naciska na gracza, że ten nie może się nawet skupić na najfajniejszej części gry, czyli ulepszaniu postaci i walce...Wizualnie na stole wygląda świetnie (grafika Menzla jest fantastyczna), ale to po prostu przeciętna gra

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Pięknie, naprawdę pięknie wykonana wyścigowa gra rodzinna, z gustownymi ilustracjami, które sączą atmosferę i temat. Rozgrywka zdradza jednak, że wątek ten jest zaniedbany, a jedyne co obchodzi gracza to to, co robi każda z postaci i konieczność zbudowania jakiegoś "silnika" na rzekę i góry oraz zrobienia wszystkiego, by optymalnie posunąć swoją wyprawę do przodu. W każdym razie jest to bardzo dobrze zrobiony wyścigowy workerplacementDla dwojga jest to idealna szybka gra, trójka jest jeszcze dobra, przy czwórce zaczyna się nudzić i przygotujcie się na 2 godziny rozgrywki.Małym mankamentem jest brak naklejek na drewnianych elementach w wersji czeskiej (trzeba je zrobić) oraz to, że plan mógłby być większy.

Lisek urwisek (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Gra nie jest zła, ale gdy dziecko nauczy się prostej lekcji eliminowania podejrzanych, gra staje się rutynową sprawą, bo przegrać jest prawie niemożliwe. Chyba winiłbym grę za to, że nie ma skalowalnego poziomu trudności

Livingstone (2009)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Doskonała krótsza dynamiczna gra o świetnym tempie i dobrze połączonych zasadach gry. Jedynie powierzchnia planszy mogła być bardziej wykorzystana, a cały rysunek jest właściwie tylko taki ekstra, twórcy mogliby przyłożyć do niego kwadratowy papier, wyszłoby na to samo. Jest tu sporo losowości, ale można ją trenować zmieniając taktykę.

Loopin Louie (1992)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Klasyk, który nie jest równy , ulubiona adrenalina czwórki dzieci, jednak jest to mechaniczna zabawka na baterie i nie wiem czy zaklasyfikować ją jako grę planszową....., do której moglibyśmy zaliczyć również Psí Hovínko, można w nią grać również w multiplayerze

Oceny gracza: xxxooooooo

Love Letter (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Macroscope (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Zabawa w zgadywanie obrazków, ale "gra" jest jakby ekstra z zasadami pofiderni, więc stworzyłam dla dzieciaków własne zasady, że sama toczę 1 kość, odsłaniam okienka i przy każdym rolowaniu licytuję "puzzle" od 10 klejnotów po pierwszym rolowaniu w kierunku zera. Kto pierwszy zgadnie, ten dostaje pieniądze, kto nie zgadnie, ten przepada. Dzieciaki lubią tę odmianę.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxoooo Gra jest mała i piękna wizualnie, ale niedokończona. Gra, w której czasem nie chcesz wykonywać akcji według pozostałego możliwego wyboru, ale musisz, gra, w której wskaźnik zasobów jest jednym z najgorszych możliwych (jest naprawdę malutki). Gra, w której musisz studiować rozgrywkę przeciwników bardziej niż zarządzać własną rozgrywką. Ta gra po prostu jeszcze nam nie wyszła.

Mamma Mia! (1999)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxoooooo

Oceny gracza: xxxxxxoooo Tą grą potwierdziłem jak bardzo nie lubię tak długich gier kooperacyjnych. A już szczególnie nie z elementem zdrajcy. Matematyczny system niewolniczego dodawania i usuwania zombiaków łupie strasznie i czuć jak gra dusi nas tym głupim systemem, zwłaszcza "codzienne zagrożenia" są jak pięść do oka, a gracze czują jak bardzo jest to dodatkowo "zaprogramowane". Karty losu są ładnie napisane, ale czytanie/nieczytanie odpowiedzi przesuwa podejmowanie decyzji w zupełnie losowy format. Gra dobrze wygląda na stole, ale jest żmudna w obsłudze i nie daje wiele radości.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Doskonała i szybka gra kombinacyjna w karty. Zapożycza wiele pomysłów z innych gier, ale wszystko dobrze do siebie pasuje. Jest to gra lepsza od Settlers Birth of Empire, do której jest nieco podobna, i znów gorsza od Villages of Valeria, do której również jest bardzo podobna.Odejmuję pół gwiazdki za te 3 rzeczy:1)Skąpili na produkcji, karty są drukowane na cienkim papierze (prawdopodobnie konieczność ich zafoliowania), a plansze graczy również są drukowane na grubym papierze, a nie kartonie, który byłby bardziej przydatny2)Oprawa graficzna kuleje, grafika jest przeciętna, a projekt planszy gracza też mógłby się przydać3)Nie ma zbytniej spójności między efektami kart a ich nazwą i skupieniem, a także kuleje trochę na logice.

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Memoir '44 (2004)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Gra, która na pierwszy rzut oka wygląda jak taktyczna gra wojenna, ale to raczej prostsza gra wojenna o charakterze losowym i o tym, co rzucą kostki. Mimo to, jest to zabawa dla pełnego hrabiego, wygląda oszałamiająco na stole, a serce każdego dzieciaka pomknie do przodu przy małych tańcach i małych żołnierzach. Do tego przyzwoite tempo, a do tego mnóstwo innych scenariuszy i rozszerzeń... Cięcie...

Metro (1997)

Oceny gracza: xxxxoooooo

Oceny gracza: xxxxxxxooo Spolszczona wersja oryginalnej, starej gry. Dobre połączenie szybkiej rozgrywki taktycznej z większą losowością w postaci kart wydarzeń. Szczególnie pod koniec często zmienia się zwycięski gracz, a szybkie zwroty akcji i wszechobecny chaos są dość typowe dla autora B. Faiduttiego i jego gier.

Oprawa graficzna FFG to gwiazdka A, bez dwóch zdań. Ale spustoszenie czasu zadziałało na mechanikę, jest dość powtarzalna. Minute Empire Legends zapewni Ci podobne doświadczenie za ułamek ceny

Mondo (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Film familijny z niemiecką dbałością o szczegóły. Jedyne co bym skrytykował to to, że trzy razy pod rząd robią to samo, a to nie bawi wszystkich

Moštárna (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxooo Całkiem sprytna mechanika w wykonaniu pana Cathali, ale jest tak minimalistyczna, że tak naprawdę nic się nie dzieje, nie ma klimatu, temat nie bardzo koresponduje z mechaniką.

My Farm Shop (2021)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Przyjemna gra rodzinna, przypominająca gry farmerskie z urządzeń mobilnych, zarówno pod względem wizualnym, jak i rozgrywki.

Mykerinos (2006)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Jest to bardziej sucha, tepiej zaprojektowana gra, ale w dzisiejszych czasach nadal daje dużo frajdy i jest dobrze usystematyzowana. Redesign w bardziej nowoczesnym wydaniu byłby bardzo wskazany.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Świetna, szybka karta kombinacyjna Euroid. Wystarczy odpowiednia długość i można coś wypracować, nie jest to zupełnie banalne.

Namestnik (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Near and Far (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Narracyjna gra planszowa połączona z gamebookiem stworzona i zilustrowana przez jednego z najszczególniej progresywnych autorów gier planszowych w historii. Ryan Laukat to dla mnie Pan Projektant, a Near and Far to chyba jego najlepszy planszówkowy hit. Gameplay dopracowany do perfekcji, wizualnie imponujący styl, historia osadzona w imponującym świecie pełnym glogosów i żab, pozostawiająca głębokie wrażenie po każdej rozegranej kampanii.

Ocena 10/10 i ani o włos mniej.

EDIT: Po rozegraniu całej pierwszej kampanii nie zmieniam oceny.Jak zauważył ktoś przede mną, jest to planszówkowy graal gier rodzinnych.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Defacto żeton abstrakcyjnego myślenia taktycznego z ameritrashowym podtekstem i wyglądem. Jeden z najlepszych deuces, jakie kiedykolwiek widziałem.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Rodzaj szalonej armii z jedną maszyną, która może dość mocno zalać drużynę przeciwnika. Wymaga to zaplanowania budowy z wyprzedzeniem, a to nie zawsze się zdarza. Raczej przeciętna armia do NH!

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Armia mi się podoba, nie brakuje jej nic wielkiego poza może większą inicjatywą. A sieć/tarcze są bardziej przydatne niż gdziekolwiek indziej. Cyberpunkowa armia!

Oceny gracza: xxxxxxoooo Słabsza armia pod względem feelingu, z którą nie grało mi się dobrze.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Jeśli zastanawiasz się nad zakupem rozszerzenia do NH więc ta armia nie powinna Cię zawieść. Dobrze zbalansowana armia przeciwko praktycznie każdemu

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Dobrze zbalansowana armia z kilkoma denerwującymi jednostkami i jedną wyjątkowo denerwującą :)

New Dawn (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Nexus Ops (2005)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Skirmiszówka i boskość jak żadna inna. Atmosfera pubowej awantury w łazience. Nie można dać/otrzymać. Tajne misje tak porywające jak małe stringi. 5/5 gwiazdek.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Z recenzji i na papierze gra wygląda dobrze, deckbuilding dobrze wygląda, chłopaki są w tym. Ale już po kilku partiach widać największą wadę tej gry, a jest nią to, że męczy. Niektóre scenariusze można rozgrywać godzinami, jeśli żaden z graczy nie chce podjąć ryzyka. I to jest złe, gra powinna w jakiś sposób nagradzać agresję, tak jak robił to na przykład Kemet. Z podobnych militarnych gier wojennych bardziej polecam Memoir 44 (dostępny również po angielsku), bo to lepsza gra z większą dynamiką

North Wind (2014)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Ładnie wyglądająca gra rodzinna, z pięknymi modelami statków, idealna gra wejściowa dla dzieci w świat gier planszowych. Ma raczej wolniejsze tempo i dobrze ocenianą porcję losowości. Dopiero przerzucanie kart i konieczność pamiętania, które wzgórze jest w którym porcie jest takie.... wiążące...

Notre Dame (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Trochę stara i nieco "sucha", ale wciąż świetna gra z czystą mechaniką. Na godzinę grania - idealny. Ta gra sprawiła, że nabrałem ochoty na Felda. Jedyny mój zarzut to mały układ, oraz zastosowana grafika, chyba przydałby się z czasem redesign.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Przyzwoita gra rodzinna, ale bardziej przypomina wypełnianie obszarów kawałkami tetrisa (jak w patchworku) niż budowanie dużego miasta. Poza tym to wszystko jest trochę nadprodukowane, gra rozłożona na stole w pierwszej kolejności "przyciąga wzrok", ale gracz już po pierwszej rozgrywce dowiaduje się, że to taka prosta łamigłówka, która zazwyczaj kończy się bardzo małą różnicą punktową (mało tam taktyki)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Świetna gra, przypomina podobne tytuły jak Among The Stars (draftowanie kart i ich wykonywanie, rozgrywka symultaniczna) czy Master of Orion (pozyskiwanie zasobów z budowanych kart, recykling niepotrzebnych kart do zasobów) i Ruler (punktowanie typów kart, w tym mnożniki). Niby nic nowego, ale pasuje idealnie. Jeśli podoba ci się powyższa mechanika, bierz ją wszystkimi dziesięcioma rękami.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo udana gra z ukrytym ruchem, temat pasuje idealnie, ma sok

O Zoo le Mio (2002)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Fajny pomysł, trochę utrudnia go konieczność pamiętania topowych stanów wszystkich połączonych kolorów obudowy gracza i topowych liczników drzewek, żeby nie było zawsze niewolniczego przeliczania z każdą połączoną kartą. Zooloretto pasowało nam o włos bardziej. Ale nie jest to zła gra.

Ogallala (1975)

Oceny gracza: xxxxxooooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Ogródek (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Uwe po raz kolejny wrzucił do puli swój bardzo udany patchwork, że z kawałków Tetrisa zrobi sophomore. A efekt nie jest tak smaczny jak wyżej wymienione. Przede wszystkim Ogród jest żmudny, plansze graczy są źle zaprojektowane (dlaczego są krótsze niż dwa pola ?), rozmieszczenie kotów i szklarni jest takie, no...nie wiem. Nie jest to zła gra, ale jest raczej dla zagorzałych fanów Patchworka, którzy chcą zagrać w coś podobnego w większym gronie i na dłużej.

Oregon (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Fajna gra rodzinna, dokładanie kart do pięknie narysowanego planu, potrzeba trochę strategii i odrobiny szczęścia. Szybkie tempo i odpowiednie dla niegrających, można je szybko wytłumaczyć. Dość mało znana gra i myślę, że niesprawiedliwie. Szkoda, że gra na kościołach to największy plus punktów.

Oceny gracza: xxxxxooooo Gra już dawno przestarzała. Zestarzał się bardziej niż Carcassonne

Oceny gracza: xxxxxooooo Graficznie ładnie zrobiona karcianka, która w dwójce działa dobrze, w trójce się wlecze, a dla mnie zabija ją zbyt długi czas gry (2 godziny) i ciągłe sprawdzanie z zasobami. Do tego karty mają badziewną i malutką czcionkę, którą ciężko odczytać. Frakcje nie wydają mi się zbalansowane nawet po 15 grach. Gra nie odbija, trochę się wlecze i jest ogólnie nudna... Rozczarowujący rok, a nacje rozszerzające (Atlantydzi/Aztekowie) są jeszcze bardziej niezbalansowane.

Ostatnia Wola (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Ładny i dobrze zaprojektowany budynek silnika. Ale po kilku grach wiesz już co kupić i jak najlepiej, żeby pieniądze potoczyły się jak najszybciej, że potem powtarzasz podobne procedury w każdej grze. Ale to dobra gra, z ładną grafiką i przemyślana technicznie do cna, plus ładnie związana z tematem. Po prostu momentami jest to trochę uciążliwe, zwłaszcza przy bardziej przemyślanych graczach.

Palazzo (2005)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Ale obliczeniowo Kniziovka jest bardzo dobrze zrobiona, system akcji i licytacji działa sprawnie, gra ma dobry flow, obliczanie opłacalności sztuki nie zajmuje zbyt wiele czasu. Naprawdę fajna gra.

Panic Lab (2012)

Oceny gracza: xxxxxooooo

Parfum (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Patchwork (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Uwe Rosenberg po prostu zna małe gry i powiedziałbym, że lepiej niż te duże. Jeden z najlepszych sobowtórów na kawę z moją żoną. Ładnie przemyślane, pięknie wykonane. Nawet nasza sześcioletnia córka może w nią grać i uwielbia łatki.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Pick Picknic (2001)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Szybka 15-minutowa gra z szybkim odgadywaniem działań przeciwników i równoważeniem ryzyka. Idealna dla dzieci, nie ma tu zbyt wielu strategii. Kto się waha, ten nie je.

Oceny gracza: xxxxxxoooo jako mini-rozszerzenie jest w porządku, ale to nie są kluczowe postacie, które gracz musi mieć za wszelką cenę

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo dobry i szybko działający wypełniacz. Gra ma również dużo taktycznego myślenia i planowania ruchów do przodu chwytliwy temat dla chłopców.

Point Salad (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Przyjemna, prosta gra w stylu Sushi Go. Plusem jest grafika, która jest czysto celowa, ale super przejrzysta

Pokolenia (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Fajna gra rodzinna, szybkie ruchy i zawsze coś się dzieje. Wyciąganie z worków jest świetne. Jedyny problem, jaki mam, to fakt, że gracz woli pchać się na swoje wcześniejsze pokolenia, aby posunąć się wcześniej w kronice. To kontrowersyjny system.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Port Royal (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Sprytna karta, mam tylko zastrzeżenie, karty są dość cienkie (w czeskim wydaniu) i biorąc pod uwagę fakt, że talia jest ciągle tasowana myślę, że nie mają najlepszej trwałości

Oceny gracza: xxxxoooooo Jest dobra jako gra wytchnieniowa, ale to mniej więcej tylko lepsza gra na czas, w której jeden element jest wciąż odkryty, a drugi namierzony.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Sympatyczna gra wyścigowa, w której ruch kawałka i zakup mocniejszych kart jest kontrolowany przez karty do gry z zasadami budowania talii. Jak na big boxa to raczej wartki wypełniacz. Zmienne rozkłady zapewniają możliwość dowolnego przedłużania gry. Zastosowano tu kilka fajnych mechanizmów, ale nie jest to nic oryginalnego. Grafika Vohwinkla jest jednak rewelacyjna.EDIT: Po dziesięciu rozgrywkach dodaję pół gwiazdki grając w bardziej skomplikowany wariant z dodatkowymi żetonami jaskiń, co sprawia, że rozgrywka jest bardzo ciekawa.

Ra (1999)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Świetna gra kombinacyjna, kilku ikonek można się nauczyć i jest dość intuicyjna. Akcja toczy się szybko, nie przeciąga się, jest doskonale przemyślana i wyważona. Doskonała przy dowolnej liczbie graczy. Sprawdzony hit.

Oceny gracza: xxxxoooooo

Ramses II (1997)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Res Arcana (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Genialnie kombinacyjna gra, która również idealnie pasuje do tematu i nie jest długa ani przesadnie kombinowana. Cierpi tylko na regrywalność, jest mało elementów.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Rozszerzenie zawiera ciekawy element w postaci uwolnienia wujka Santiago z więzienia. Jeśli pierwsze rozszerzenie wzmocniło nieco Colty'ego, to to idzie bardziej na rękę szeryfowi Nedowi.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo System kart granicznych w ciekawy sposób zmienia cały styl gry. Zdobycie monet nie jest zbawienne.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Odważyłem się napisać komentarz dopiero po rozegraniu około 20 gier, ale jedna rzecz ciągle się pojawia. Choć genialnie tematyczna i imponująco asymetryczna, ta gra jest momentami niezbalansowana. Losowość przemawia do gry dość często, więc taktyka musi być ciągle zmieniana i dostosowywana do aktualnej sytuacji na stole. Jakieś długoterminowe planowanie zwykle kończy się porażką. Ale poza tym to świetna zabawa, zwłaszcza z pakietami rozszerzającymi.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Oczyszczony styl oryginalnych kart Settlersów, ale nadal gra trwa niestety długo (przy jakimkolwiek zestawie tematycznym). Do tego konieczność zrobienia jakiegoś licznika/wskaźnika dla każdej przewagi, bo inaczej to irytujące przeliczanie po każdej rolce.

RobotiCS (2015)

Oceny gracza: xxxooooooo Są dziesiątki deckbuildów, które są lepszą inwestycją za Twoje pieniądze niż ten niedokończony pokład. To co mi się nie podoba, to sprawa zasad, a zwłaszcza grafika artów jest słaba do amatorskiej. Gra jest nijaka, nijaka, nijaka.

Řím (2005)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Widziana przez pryzmat 2018 roku, jest to ładna, szybka gra z ładnymi ilustracjami i miłym tematem, ale strasznie niezbalansowana z huśtawką rozgrywki.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Fajna i przyjemna gra rodzinna, trochę liczenia, myślenia, zgadywania i planowania jest. Idealnie czytelna na stole i emocjonująca do samego końca.Idealna dla początkujących i jako gra flash dla zaawansowanych graczy

San Juan (2004)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Prostsza wersja Space Conquerors i w dużej mierze prześcignięta przez tę grę. Ale przyjemnie się gra.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Dość wartki i prosty workplacement, z dość dużą ilością VB do ugrania, więc o każdy trzeba walczyć. Dobra gra respawnowa/rodzinna z porządną porcją zabawy. Ruchy są szybkie, nie trwają wiecznie, gra nie jest analitycznym romansem tak bardzo jak to jest wykształcone zgadywanie i obliczanie kupującego Poza tym uważam, że jest to dość stresująca gra, wiele z niej polega na zgadywaniu co zrobią twoi przeciwnicy.

Santorini (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Nowa wersja, która pogrzebała starą przeciągniętą i zmęczoną SM Civic. Tutaj wszystko jest uproszczone i piękna odsypa. Może nie jest to gra epicka, na każdego pada, ale jest to gra dynamiczna, pełna dobrze poskładanych mechanizmów.

Sidi Baba (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Doskonała gra, która łączy w sobie konieczność szybkiego poruszania się po trójwymiarowym labiryncie i podejmowania szybkich decyzji. Gra półkooperacyjna. Akurat tematyka bajkowa z wysokimi wymaganiami co do wyobraźni 3D podczas wędrówki w labiryncie nie do końca mi pasuje. W dodatku wygląda to trochę jak gra komputerowa.

Sky Runner (1999)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Bardzo zabawna gra wyścigowa i taktyczna. Gra zawiera elementy losowości i dość ciekawe taktyki (oparte na zachowaniu przeciwników). Wizualizacja gry jest fantastyczna, Franz Vohwinkel potrafi rysować, metrowa pionowa plansza po prostu przyciąga wzrok od pierwszego wejrzenia.

Sobek (2010)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Na początku przeszkadzało mi ciągłe tasowanie i rozdawanie, ale przyzwyczaiłem się i odkryłem, że jest to nienaganna karta taktyczna, cała zasada korupcji jest dobrze przemyślana. Mam sentyment do tej gry i często proponuję ją na wieczór w domu :)

Oceny gracza: xxxxxooooo Świetna oprawa graficzna i dobry design nie są w stanie zrekompensować faktu, że to tylko szaleńcze, systematyczne tasowanie kart między obszarami gry, całkowicie mechanicznie oderwane od świetnego, realistycznego tematu. Niestety. Stary "Space Conquerors" to o kilka rzędów wielkości lepsza gra karciana.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Sphinx (1999)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Klasyczny ravensburg, więc pudełko gra rolę i jest plastik. Dobra gra z dobrymi zasadami, są rzuty kostką, ale można łączyć rzuty na różne sposoby, więc ruch nie jest całkowicie losowy, a gra wymaga koncentracji. Zdecydowanie dla dzieci w wieku do 10 lat.

Splendor (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxooooo Żadne z 4 rozszerzeń nie poprawia znacząco i tak już dobrej gry. Jeśli chcesz grać w Splendor, aż oszalejesz, jest to dobra opcja, aby ożywić grę, ale podstawa jest dobra sama w sobie

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Całkiem niezła obróbka i rozszerzenie możliwości starego Splendora. Mistrz dubletów, Cathala, dał radę

Spot It! (2009)

Oceny gracza: xxxxxxoooo OK jako szybkie spostrzeżenie, ale 5 różnych modyfikacji gry i tak opiera się na jednej podstawowej zasadzie. OK na jedną lub dwie gry, ale przy trzeciej rundzie nawet dzieciaki się nudzą.

Star Realms (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Szybki agresywny deckbuilding who of who. Cięcie.

Steam Park (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Naprawdę fajna gra rodzinna, system jest trochę zwodniczy, wydaje się kalkulować z optymalną strategią od początku (buduję, to i to, potem to), ale losowość całkiem ładnie to kołysze. Dzieciom podoba się część związana z rzucaniem kostką w czasie rzeczywistym (coś jak Space Alert lub Escape), a moja żona uważa, że to najlepsza gra w naszej kolekcji ponad 100 gier planszowych.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Ładnie wyglądające, ale może trochę niepotrzebne rozszerzenie do świetnej bazy. To właściwie kilka rozszerzeń. Ci, którzy nie mogą się przekonać do oryginalnej gry, zapewne ją pokochają.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Nowe figurki robotów wyglądają świetnie. Ale jeszcze trudniej miesza się je w worku (guma ociera o siebie) i nie są tak stabilne na jeździkach jak oryginalne drewniane figurki. Nie gram w złote i szare figurki, to dziwna zmiana w podstawowych zasadach, która nie prowadzi do lepszego doświadczenia z gry.

Summoner Wars (2009)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Na pewno nie jest to gra na 30 minut (chyba, że jesteś wytrawnym graczem), a już na pewno nie od ósmego roku życia. A dzięki grzechotaniu kostkami przed każdym atakiem, poziom losowości w tej grze jest wyższy niż gracz mógłby się spodziewać. Ale poza tym, to jest to strzał w dziesiątkę.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Świetna, dobrze skonstruowana frakcja, dużo do przemyślenia

Survive! (1982)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Szkodzić, ciąć i wkurzać innych graczy - oto prawdziwe motto tej wspaniałej gry. Niektórym osobnikom może być ciężko znieść, że nie zdobędą punktu w grze :)

Sushi Go! (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Dobra gra dla dzieci o szarlatanach, którzy wyciągają z torebek składniki do eliksirów. Produkcja i ilustracje są na najwyższym poziomie. Świetna zabawa rodzinna, dobrze wyważona między szansą a mechanizmem "dopasowania". Mając do dyspozycji wiele różnych kombinowanych książek z przepisami i paczkę kart wróżb, wychodzi bardzo zmienna gra. Słusznie najlepsza gra roku 2018 dla dzieci (Kennerspiel). Jednak niektórzy mogą uznać grę za bardziej nużącą

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Takenoko (2010)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxoooooo Temat dziecięcy, ale gra daje sporo do myślenia i jest w niej więcej halucynacyjnej losowości niż bym chciał. Nie przemawiało to do mnie. Stare liczenie Zająca i Żółwia jest o wiele lepsze.

Taluva (2006)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Całkiem sprytna gra, do kombinowania i do myślenia. Jedna z naszych ulubionych krótszych gier

Tantrix (1991)

Oceny gracza: xooooooooo

Tapestry (2019)

Oceny gracza: xxxxxooooo

Targi (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Workerplacement dla dwóch graczy ? Najlepsze, co wiem.

Thebes (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Klasyczna gra rodzinna z większą ilością zabawy, ale idealna dla początkujących lub gdy zapraszamy do stołu kompletnego niegracza. Wizualnie wciąż znajomy i świetnie prezentuje się na stole. Większa losowość nie ma znaczenia, w tej grze chodzi o zabawę, psoty i wyciąganie schmaltzów z worków

Tibet (2006)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Dość ciekawa gra typu "przesuń swój kawałek po planszy", sterowana kartami i doprawiona odrobiną taktyki. ALE tak naprawdę tylko trochę, niektóre z technik opracowanych przez Knizię nie działają naprawdę.

Tikal (1999)

Oceny gracza: xxxxxooooo Dobra gra strategiczna, do myślenia, tempo nie jest zawrotne, wszak wymaga więcej czasu na grę, a tego już nie mamy tak dużo, więc ta legenda wśród gier planszowych nie trafia na stół tak często jak powinna. Być może jest zbyt dosłowny, rozwlekły i podatny na AP

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Tobago (2009)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Sprytny koncept, zarówno dołączanie wskazówek, jak i poszukiwanie skarbu.... tych 10 lat jest na krawędzi, uchwycenie taktyki doskonale gotuje mózg nawet dorosłego.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Wariant gry, który mogą wypróbować ci, którzy mają zachowane podstawowe mapy. Ale nie oczekuj niczego poza nieco innym wypełnieniem. Isla Bahía jest w porządku, Isla habita jest dla bardziej doświadczonych i rozważnych graczy.

Tu i tam (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Gra, w której autor zutylizował grafikę z "Near and Far" i okradł system z Mykerinosa. Cóż... gra ok, nie szukaj oryginalności i nie szukaj powiązań ze światem Arzium.

Turbo Taxi (2000)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Ubongo (2003)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Doskonała gra, zarówno rywalizacyjna, jak i taktyczna, trudno o coś fajniejszego do zagrania z dziećmi.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Dydaktyczna i dobrze wykonana gra dla dzieci. Bawiliśmy się długo, zanim przypomnieliśmy sobie o wszystkich zwierzętach :)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Gra, która zdziera (w dobry sposób) to co najlepsze z Settlers:Birth of an Empire i Space Conquerors/San Juan. Świetna i szybka gra, ilustracje idealne, niewiele można zarzucić.

Via Nebula (2016)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Dobrze rozszerza grę podstawową (jest częścią edycji KS), a karty Wydarzeń są miłym dodatkiem

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Viva Topo! (2002)

Oceny gracza: xxxxoooooo Dla maluchów nie jest źle, ale i tak lepszy jest "człowiek"

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Naprawdę świetna gra rodzinna, "wizytówka" i ogólnie dobra brama do świata gier planszowych. Prosty, relaksujący i z fajnym systemem. Nie działa dobrze w dwóch lub trzech graczach, ale w czterech graczach jest to doskonała gra, jest dobre pole do taktyki, czekania itp... W sumie niesłusznie zaniedbana gra, jeśli zastanawiasz się, w jaką grę zagrać z rodziną, ziomkami, niegraczami to jest to idealne rozwiązanie.

Wikingowie (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Dobra ale nie długa gra dla bardziej myślących z nie do końca banalnymi zasadami ale dobrymi mechanizmami, zmieniające się menu dzięki oponce i system blokowania kolumn jest dobrze przemyślany. Tylko motyw wikingów działa tu jako dodatek, spokojnie mogłaby to być gra z kotkami i kijami, albo zupełnie abstrakcyjna gra

Oceny gracza: xxxxxooooo Jestem wielkim fanem i aktywnym graczem WOT na PC i gram od pięciu lat, ale ta karta do deckbuildingu to niewypał. W podstawce i ze standardowymi zasadami to badziewna odbudowa unfun. Inne zlokalizowane podobne gry, takie jak Dominion czy Star Realms są o klasę wyżej.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Jedna z najbardziej oryginalnych rodzinnych gier planszowych, która sprawi, że niegracze będą przewracać oczami. Do tego fajna gra taktyczna i całkiem zgrabna.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Świetnie wyglądająca gra ekonomiczna, kupowanie nowych urządzeń, magazynów, maszyn robotów do własnej fabryki to po prostu przyjemność. Gra nie jest rozwlekła jak jej większy brat "Wysokie Napięcie", wręcz przeciwnie mechanizmy są płynniejsze, a gra jest łatwiejsza do obliczenia i nie tak trudna i skomplikowana. Ale to wciąż gra dla bardziej myślących typów, jest tu kalkulacja i optymalizacja do zrobienia, a w grze jest minimum losowości.

Wyspy Tukana (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Yspahan (2006)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Całkiem sprytna i chwytliwa gra rodzinna, rozegrana w ciągu godziny. Ma pewne dziwactwa w dziwnej konstrukcji, ale system gry jest dobrze zaprojektowany, choć może się wydawać, że jest jedna droga do celu, to jest odwrotnie.

Zack & Pack (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Ciekawa koncepcja dla chłopców, jednak gra w trójkę nie jest aż tak ciekawa, po odsłonięciu zostaje niewiele kart do dobrania, a strata punktowa może być duża. Dlatego zmieniliśmy zasady.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Kolejna Kniziovka, w której chodzi głównie o liczby kupieckie i głównie gra w ogóle nie jest związana z tematem. Zdjęcia mogłyby przedstawiać jabłka i gruszki, wyszłoby to samo. Jednak gra jest przemyślana, ma fikcję, jest ryzyko i jest zabawa. Prawie idealny na niedzielną kawę z żoną.

Oceny gracza: xxxxxooooo Żeby Vasel ocenił ją jako najlepszą grę kooperacyjną dla dzieci, spodziewaliśmy się znacznie więcej :(Powtarzalny maraton suszenia i obracania kilku elementów niezbędnych do ukończenia gry i czekania na polizanie odpowiedniej karty. Do tego trudność hardkorowa, czyli kalkulowanie, czy gracze dadzą radę, czy nie. W tej grze nie ma zbyt wiele adrenaliny. Jak dla mnie nie bierzcie jej do ręki i sięgnijcie zamiast niej po Zakazaną Pustynię, jest o wiele lepsza

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Fajna gra kombinacyjna, dzięki różnym i tajnym zadaniom nie gra od razu. Plusem jest sympatycznie uproszczona do surowej grafika, która jednak jest doskonale czytelna. Po prostu zamek zawsze wygląda bardziej jak bunkier :)

Závod míru (1981)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Miłe wspomnienia z rywalizacji w tej grze w szkole.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Zooloretto (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...

premeq [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...

eMenthal [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...

Raelag [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...

Baritone [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...

acedrac [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas