tracnik

Imię: Marek Picha

Rok urodzenia: 1977

Miasto: Brno (Powiat: Brno-město)

Poziom: Częsty korespondent

Kolejny poziom: 242 / 250

Bazar index: 75 1 0

Użytkownikiem Trollowych gier: 3628 dni

Ostatnio wlogowany: wczoraj

Dalsze informacje: Tento text nic neznamená.

Ocenione gry

Oceny gracza: xxxxxxxooo Z tego co wiem, ta gra nie ma żadnej sensownej konkurencji w swojej kategorii. O jakiej kategorii mówimy? Konkurencyjne raczkowanie poniżej 45 minut z setupem. Wszystko jest tu okrojone do granic możliwości, tzn. brak planu modułowego, brak wielkiego uzbrojenia, brak turlania kostek za ruch. Prosta, ale funkcjonalna walka; koła znakomicie napędzane kartami; małe, ale spore pole do popisu dla taktyki. Zaspokaja, gdy potrzebujesz trochę szybkiego zabijania.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Czego się spodziewasz po tej grze? Zacznę od możliwych powierzchni ciernych (i ich ewentualnych zalet). Gra jest krystalicznym pasjansem wieloosobowym, więc nie ma interakcji między graczami (ale znowu można się skupić na swoich kartach). Pierwsze wrażenie jest przytłaczające i trudno przekonać drugiego gracza, by zainwestował w nią swoją uwagę (ale dzięki temu gra jest niezależna językowo, a gdy już wejdzie się w ikonografię i punktację, zasady są dość proste). Po podjęciu jakiejś wstępnej decyzji strategicznej nie ma aż tak wielu opcji w faktycznej rozgrywce (a to też sprawia, że gra ma bardzo szybkie tempo i jest wolna od paraliżu). Temat jest nieistotny (ale kto by się przejmował tematem i tak, tempo jest tu kluczowe). Ta gra szczególnie korzysta z tego, że nie ma konkurencji w swoim podgatunku: Medieval Academy jest imho dużo lepsze, ale nieco dłuższe - Sushi Go! jest znów sporo krótsze i nie ma tego lekko epickiego, budowlanego rozkwitu.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Aeon's End (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Age of War (2006)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Piękna gra pod każdym względem. Szkoda tylko, że z powodu przestoju. Idealny dla trzech.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Arcadia Quest (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo ( ) Jakość komponentów jest znakomita, miniatury są solidne, tektura mocna, a zasady rozsądne ( ) Gra jest ślamazarna, przejrzysta i przede wszystkim zabawna. ( ) Uważam za niesamowite, że projektantom udało się umieścić dobrą kampanię w grze PvP, która zawiera ulepszenia ekwipunku ( ) Setup jest długi ( ) Nie ma powodu, by myśleć przy tej grze.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxooooo

Oceny gracza: xxxxxxxooo Zasady są zaskakująco proste i szybko się je opanowuje. Można być taktycznym. Spodziewałam się bardziej dziecięcego romansu, jestem bardzo mile zaskoczona. Gracze dragon vs dragon nie wytrzymają długo, a to sprawia, że chce się kupić kolejne rozszerzenie.

Augustus (2013)

Oceny gracza: xxxxxooooo Spodziewałam się spokojnego rodzinnego bingo, zastałam bardzo nudne rodzinne bingo.

Automania (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo wartki, łączący wiele dobrych mechanizmów, niezależny od języka

Automobiles (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx mechanicznie całkowicie rewelacyjny, najlepsza gra wyścigowa, najlepszy używany bilard

Oceny gracza: xxxxxxxooo Gra, która ma jasno określony cel i go osiąga. Jest bardzo przystępna, gra niezwykle szybko i bliżej jej do gry imprezowej niż innych gier w stylu yahtzee. Imho nic lepszego nie można było zrobić z Bangiem. Ostrzegamy, by nie oczekiwać od tej gry czegoś, czym nie jest i nie chce być: to gra w nieco innej oprawie niż Ruler of Tokyo - to gra w innym czasie i przestrzeni niż oryginalny Bang! - to po prostu filler między dwoma piwami.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Wow! Dużo gry! Wielu wojowników! Tak szybko! Wow! Niezła różnorodność stylów! Dużo zabawy!!!!

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Beasty Bar (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Pod każdym względem gra rofl. Temat jest rofl, zdjęcia są rofl. Dźwięki, które wydajesz, bo po prostu nie możesz się powstrzymać, to rofl. To właściwie mikro gra z kartami makro. Tempo jest wartkie, lag minimalny, decyzje nie są trudne, co w tego typu grze jest tylko dobre. Bardziej gra imprezowa niż coś poważnego. Co ciekawe jednak, niektórzy wygrywają częściej niż inni, więc jakaś minimalna taktyka odgrywa rolę. Doskonały wypełniacz rodzinny, trochę List Miłosny dla nieco większych zwierząt. Bardzo podoba mi się ta gra.

Biblios (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Gra w atrakcyjny sposób łączy dwa mechanizmy. Pierwsza faza to sekwencyjne rozdawanie kart, druga to licytacja. Gra ma łatwe zasady i bardzo płynny przepływ. Jeśli idziesz do firmy, gdzie może być chęć zagrania w coś i gdzie obok początkujących graczy może siedzieć kilka osób, to ta gra jest dobrym ubezpieczeniem. Dodatkowo, z daleka wygląda jak książka, więc jeśli zdarzy Ci się przynieść go do firmy, która nie jest przyjazna grom, zawsze możesz twierdzić, że właśnie wziąłeś coś do czytania.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Jeden z niewielu deckbuilderów, w którym można zagrać rękę na wiele różnych sposobów. Zdecydowanie najlepsza interakcja między graczami.

Black Fleet (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Blood Rage (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Brügge (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Nie jest to skomplikowane i działa. Z drugiej strony nie ma tu nic, co byłoby wręcz fascynujące.

Oceny gracza: xxxxxxxooo dobra kombinacja kilku mechanizmów vs. trochę niejasne, mało cullingu, mało combosów, Automobile są o kilka długości lepsze

Captain Sonar (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo fajna zabawa, łatwa, szybka. Świetnie sprawdza się jako gra rodzinna. Gra ma potencjał terapeutyczny.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Świetna gra z ładną produkcją, prostym zestawem zasad i doskonałymi mechanizmami. Oprócz zwykłych atutów, wyróżnia się kadencja gry i odporność na AP. Stan gry nie zmienia się dramatycznie szybko, więc nie ma potrzeby sprawdzania sytuacji przed każdym ruchem. Człowiek stale ma poczucie, że coś osiąga.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Conan (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo wytrzymałość, rzeka, nośność, flipy i ogólna prostota systemu, epickie momenty, elastyczność, niemodularna plansza, pomysłowe scenariusze, kolorowość
- piekielnie trudne jest balansowanie scenariuszy, jeden przeciwko drugiemu, regeneracja wytrzymałości bohaterów jest powolna

Concept (2013)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Concordia (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

CuBirds (2018)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Wypełniacz, który wygląda ładnie, ale jest przeciągany przez trzy rzeczy: wymaga zbyt wiele konserwacji, niektóre ptaki są zdezorientowane, a wybory są płytkie. Bardziej przypomina papierową wersję bezpretensjonalnej i efemerycznej gry mobilnej.

Cyclades (2009)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Najbardziej hybrydowy ze wszystkich hybryd. Jedna z gier, która zachwyca mnie swoją tematyką. Lubię zapach starożytnego kompleksu militarno-przemysłowego poranu.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Ta nowa mapa mnie wkurza.

D-Day Dice (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxoooooo Przestarzała mechanika, niepotrzebnie przeładowana gra. Nudne.

Oceny gracza: xxxxxooooo To nie jest RPG, którego się spodziewasz. Jest to żmudna, taktyczna, powolna, restrykcyjna, niezbalansowana gra wyścigowa. Zdecydowanie bardziej wolałbym zagrać w Conana lub The Others.

Deus (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Dixit (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Prawdopodobnie jedyna gra naprawdę dla każdego. Podziwiam, jak łatwo okiełznać kreatywność, dzikość, niemotywację cwaniaków przez głosowanie. Sposób punktowania jest kluczem do sukcesu tej gry.

Dochodzenie (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo To nie tylko ulepszenie Resistance, ta gra ma zaskakująco mocną fabułę.

Oceny gracza: xooooooooo Zrujnowała moje dzieciństwo.

Dragonfire (2017)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxoooo Niezdarny.

Oceny gracza: xxxxxooooo

Fauna (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Francis Drake (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxooo Zobaczyłem mężczyznę, ojca z rodziny, twardziela, który zadrżał, gdy miał kostkę przedstawiającą niewolnika odesłanego na rynek białego mięsa. Więc chyba jest dobrze. Niepotrzebnie duża płyta.

Gejsze (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Get Bit! (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Idealna brama do gier gateway. Proste, szybkie, dobrze wygląda na stole i nikt nie wstydzi się z nim bawić.

Ghost Stories (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Gloomhaven (2017)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Doskonały mechanicznie dungeon crawl z genialnym systemem dołączania/odłączania postaci. Nie można już po prostu wrócić do bardziej prymitywnych gier taktycznych. "Skrzynia o takich proporcjach, że mogłaby wzbudzić inteligentną katapultę". (SU

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Doskonały sequel, w którym każdy scenariusz jest oryginalny. Dzięki uczciwości projektowej i ogromowi pracy, który jest tu cholernie widoczny, taktyczna gra o zabójstwach (nic przeciwko niej) staje się grą bardziej strategiczną. Dostałem więcej niż się spodziewałem.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Guildhall (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Karcianka z oryginalnym, a zarazem prostym mechanizmem, w którym działanie rozdawanej karty zależy od liczby zagranych wcześniej kart tego samego typu. Gra pozwala na wiele, naprawdę wiele kombinacji i jest bardzo interaktywna, czego nie spotyka się w przypadku kart składanych. Dlaczego tylko cztery gwiazdki? Ceną jaką płacisz za combosy jest podatność na AP. Ponownie, ze względu na interakcje, nie możesz zaplanować tak wiele z wyprzedzeniem i istnieje ryzyko przestoju. To sprawia, że gra jest świetna w towarzystwie szybkich graczy, ale jeśli któryś z graczy jest wolniejszy, to zepsuje doświadczenie dla wszystkich, więc uważaj.

Hanabi (2010)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Nie spodziewałem się tego. Jeśli ludzie są chętni i dasz im wystarczająco dużo czasu, Hanabi jest absolutnie fantastyczne. Najlepsza gra *kooperacyjna*, ma wszystko: presję, odpowiedzialność, opiekuńczość, niezależność, całkowitą eliminację gracza alfa. To gra, która pozwala szybko wyjaśnić laikowi to, co jest tak pociągające w brydżu - mianowicie niuanse oszczędnej komunikacji językowej, rekonstrukcję złożonego przekazu z uwzględnieniem wspólnej wiedzy i pragmatyki języka. Cała gra polega na zastanawianiu się, dlaczego ktoś komunikuje ci dokładnie to, co komunikuje - czego celowo ci nie mówi i może - co trzeba zrobić, żeby ktoś inny nieświadomie nie popełnił błędu. A wszystko to tylko dzięki temu, że widzisz karty wszystkich innych, ale swoje własne. Cudowne przeżycie, wspaniałe doświadczenie.

Harvest (2017)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Doskonała gra, która zasługuje na większą uwagę i szacunek. Półgodzinna Agricola z kilkoma dobrymi pomysłami (inicjatywa, silne zdolności, action pooling) i meeplami kupy. Jedna z najlepszych szybkich eurogier z szybkim setupem, jakościowymi komponentami i przyzwoitą ilością ważnych decyzji.

Horrified (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Stosunkowo długi wyścig ulepszeń, w którym robisz fajne rzeczy, ale przeszkadza ci kolega z drużyny - niezorganizowany bałagan na stole - głupie żetony - czasami niejasne zasady - i niejasne punktowanie. Dlatego nie ma sensu grać w więcej niż dwie osoby - nie bycie świnią i posiadanie wysokiej jakości misji - uprzedmiotowienie żetonów, aby ułatwić ich zabranie - nie bój się zasad, nie są tak straszne, jak mówią - korzystanie z aplikacji internetowej do punktacji. Sama rozgrywka przypomina tworzenie historycznie akceptowalnego komiksu. Niektóre cywilizacje oferują klucz strategiczny, np. Rzymianie, Persowie, inne ładnie wykorzystują mechanizmy budowania talii, np. Wikingowie, Celtowie, Scytowie. Karty obracają się szybko, ale można się nimi pobawić i polubić. Solo też działa, tylko sprawia wrażenie pracy. Rzadko jestem pod wrażeniem ilustracji i oprawy graficznej, ale wtedy od samego początku słyszałem "Hey, baby, how are you?!". Więc spoko.

Innowacje (2010)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Doskonały mindfuck.

Jaipur (2009)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Idealna gra dla dwóch zawodników, z których jeden jest seniorem.

Jamaica (2007)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Jest coś strasznie dobrego w tej grze: wygląd, komponenty, przyjazne zasady. Mimo to ani razu nie czułem, że naprawdę dobrze się przy niej bawię. Gracz ma dość ograniczone opcje, a walka nie jest tak fajna jak mogłaby być (polecam wariant z rzucaniem kostką na modele statków ala Pony Express). Dzieciaki albo nie dostają (i nie cieszą się z tego), albo dostają (i nie cieszą się z tego).

Kameleon (2003)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Lubię gry, które są w zasadzie jednym mechanizmem.

Kanagawa (2016)

Oceny gracza: xxxxoooooo Dlaczego w ogóle powstała ta gra? Pachnie jak gówno.

Kemet (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Kingdomino (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Krótko, ślamazarnie, minimalna konfiguracja, proste zasady, ale sensowne wybory, dobry na każdą liczbę, wysokiej jakości komponenty, zarówno Knizia w najlepszym wydaniu.

Letter Jam (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Nie wstydzę się dać mu pełnego kotła. Ta gra wciągnie ludzi i wielu z nich zostanie przy grach planszowych. Nie przeszkadza mi, że temat jest tylko lekko nasmarowany. Wolna mechanika i piękna grafika po prostu uspokoi wiele osób, które boją się gier planszowych ze względu na zasady i myślenie i liczenie i konflikt i rzeczy.

Love Letter (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Szesnaście kart wystarczy, gdy nie ma czasu ani ochoty na nic większego. (Ten tekst ma szesnaście słów.)

Oceny gracza: xxxxoooooo

Magia i Myszy (2012)

Oceny gracza: xxxxxooooo Ostatecznie rozczarowanie, mimo pięknych komponentów i historii. Scenariusze są zbyt długie i ciężkie; walka nie jest wystarczająco rozrywkowa. Z tych powodów gra mija się z celem, gdyż głównym odbiorcą powinny być dzieci. Jako dungeon crawl dla dorosłych nie sprawdza się właśnie ze względu na banalny system walki. Gdyby ta gra miała mechanikę z Super Fantasy i krótsze misje, byłaby idealna.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxoooooo

Oceny gracza: xxxxxxxooo Winna przyjemność jak cholera. Planszówkowy odpowiednik Diablo, gdzie gra rzuca na ciebie ekwipunek i expy, a ty przerzucasz je trójzębem. Strategii praktycznie nie ma, ale to dobrze, bo to gra o levelowaniu, a nie o jakichkolwiek decyzjach w grze. Przeciwieństwo frustracji związanej z rozgrywką.

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Top draft pick. Dla mnie osobiście dużo lepsza od konkurencji (7 Cudów, Pośród Gwiazd), bo zakłada dużo więcej interakcji i taktyki. Nawet biorąc pod uwagę ilustracje, wydaje się, że to gra dla dzieci, ale nie popełnij błędu, jest w niej znacznie więcej. Jedynym minusem jest czas gry (45-60); ta gra powinna być o 15 minut krótsza.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Memoir '44 (2004)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Metropolia (2012)

Oceny gracza: xxxxoooooo Lubię proste gry, nie przeszkadza mi większy procent losowości. Czyli powinnam polubić Machi Koro, a jednak. Zasady są banalne, to zdecydowanie plus. Grafika jest bardzo ładna, zasada zarabiania pieniędzy jest pociągająca, ale - duże ale - sprowadza się do tego, że w pewnym momencie czekasz już tylko na odpowiedni wałek, który przyniesie Ci "goucha pieniędzy", za który w mgnieniu oka zbudujesz wszystko, czego potrzebujesz. Może ta stroma krzywa zakończenia to tylko problem gry dwuosobowej, może rozszerzenie to rozwiązuje, ale stroma eskalacja oparta wyłącznie na rzucie kostką mnie nudzi.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Konkretna gra dla konkretnego odbiorcy.

Na sprzedaż (1997)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo To wspaniale. Nie, dziękuję! de luxe.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Prosty filler, w którym połączenie z Wielkimi Narodami może być mylące. Nie chodzi o budowanie cywilizacji, tylko o abstrakcyjne budowanie silnika poprzez ulepszanie kostek i zdobywanie kolejnych zasobów - coś jak filuterny kuzyn Settlersów. Gra jest bardzo ślamazarna, niezależna językowo, mechanika prosta, zasady zwięzłe. Doceniam to, że autor nie pozwolił, by gra stała się słodka i trzymał ją na ziemi. Wybory są dość oczywiste, ale co jakiś czas dobre połączenie może dać niewielką przewagę. To tyle jeśli chodzi o suchy opis. Teraz do tego, co wyróżnia grę: w krótkim czasie masz pod swoimi rękami bardzo fajny silnik, który nadal jest łatwy w nawigacji i w którym, dzięki nowym kostkom, czujesz się jak właściciel fizycznej własności! :-) Istotą gry jest po prostu radość z bogactwa, radość ze wzrostu, burżuazyjna radość z tego, że się utyje. Tematu i grafiki nie warto komentować, po minucie i tak zaczynasz oglądać "przez" zdjęcia.

Near and Far (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

No Thanks! (2004)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Tak proszę!

Onirim (2010)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Orléans (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Idealne euro. Nie zamula, nie karze, nagradza, zawiera dobry engine building i pool building, dużo urozmaiceń w rozszerzeniach (w tym dobry tryb co-op). Setup i clenup trochę dłuższy, ale warto dla płynności w samej grze.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Rozszerzenie koryguje niedoceniane pozycje w podstawie: towary i akcję Z. Musi mieć ekspansję.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Im więcej w nią gram, tym bardziej doceniam to, co Lang starał się tu zrobić: ograniczyć niepotrzebne sekwencje dungeon-crawl i zrobić miejsce na akcję, heroizm i śmierć. Podoba mi się uproszczenie akcji, reakcji, sprzętu, pomocy miejskiej itp. Dla nowych graczy trzeba ułatwić grę sprzętem inicjacyjnym, ale wtedy każdy może grać ostro.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo fajne rozszerzenie. Szczególnie podoba mi się, że gracz Sin nie tarł tutaj automatycznie nowych potworów na koniec rundy, ale musi użyć "kontroli obszaru", aby przywołać posiłki.

Pandemic (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo ( ) doskonały temat, ( ) kwintesencja nowoczesnej gry planszowej, ( ) pomysł resetowania talii miast po każdej epidemii nie przestaje mnie fascynować nawet po tylu latach, przebłysk geniuszu, (-) naturalnie skłonny do coachingu, więc mam tendencję do wczesnego ucinania takich skłonności

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Bardzo miłe zaskoczenie. Jest to bardziej abstrakcyjna wersja Pandemii, w której zachowane są główne plusy, a całość jest przyspieszona. Łącznie z setupem, tyle razy wolisz opróżnić to pudełko niż iść z większym. Coop jest szybszy, gra nie rzuca pod nogi żadnych irytujących patyków, ale zwycięstwo nie jest darmowe. Doświadczenie jest nieco skromniejsze niż w przypadku dużej gry planszowej, a opcje bardziej ograniczone, ale poczucie presji, konieczność współpracy, wyjątkowość ról pozostają. Ta wersja nie konkuruje z grą planszową Pandemic w mojej kolekcji.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxoooooo Co jest wspaniałego w tej grze? Ulepszenia postaci. Co jest mniej wspaniałe w tej grze? Wszystko inne, tak naprawdę. Z czasem jest to samo, dodatkowe pakiety nie pomogły. Kooperacja nie jest wielka. W turze gracza dzieje się bardzo mało. Daje mi to takie uczucie kaca, kiedy w Diablo farmujesz strasznie długo, żeby w końcu móc oddać się umiejętności X - którą potem wykorzystujesz, i niby dobrze, tylko spodziewanego uczucia euforii i odurzającego doświadczenia gracza nigdzie nie ma. Po prostu uczucie zmęczenia po pracy.

Patchwork (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Układanka dla graczy. Mimo, że jest to gra abstrakcyjna, to czuje się ją tak... tak... no... strasznie przyjemnie. Powolne budowanie silnika, wypełnianie przestrzeni, decyzje nie są trudne. Można trochę zaplanować, ale można też po prostu zareagować na konkretną sytuację i poskładać kawałki do kupy bez zbytniego wysiłku. Bardzo podoba mi się ta gra, Rosenberg zaprojektował ją bardzo elegancko.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo To co ta gra ma robić, robi doskonale. Jest też przyjemna dotykowo: kiedy bierzesz żółwie i kładziesz je na sąsiednim kwadracie, przypomina to pobieranie żetonów z gry w pokera.

Piętaszek (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Idealny pasjans, którego głównym mechanizmem jest deckbuilding. Gra jest wartka, podejmuje się wiele decyzji, ale nie gubi się w niej. Doceniam w szczególności dwie rzeczy, które sprawiają, że uważam tę grę za doskonałą w granicach możliwości: (i) To deckbuilding ze wszystkimi właściwymi rzeczami, ale nie musisz cały czas tasować jak troll. (ii) Kombinujesz przez całą grę, na tyle, by była interesująca, ale nie za dużo, by nie była zagracona i rozpraszająca. W ostatecznej rozgrywce jednak dasz czadu! W walce z piratami stawiasz karty, płacisz życiem, tapujesz, po prostu comboing for dear life. Zakończenie jest po prostu epickie jak cholera i takie właśnie lubimy.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Poprzez Wieki (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Port Royal (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Představ si (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Wcale nie jest to zła gra, lepszy Concept. Gra rysunkowa nawet dla osób, które nie potrafią rysować.

Raptor (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo To tak jakbyś chodził woo-woo tu i woo-woo tam. Absolutnie fantastyczną rzeczą w tej grze jest to, jak bogate doświadczenie daje ci w piętnaście minut. Zaczyna się od setupu: jest on niemal od razu zrobiony, ale nagle pojawia się fajna mapa z przeszkodami i kawałkami. Co? Jak to się stało? Czy to się po prostu stało? Potem grasz. Mechanizm jest bardzo prosty, ale ileż taktyk kryje! Zawsze coś się dzieje. Na początku Raptor będzie się palił, ale to się naprawi. Wrażenia przypominają te z Volta.

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

River Dragons (2000)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Dość przejrzysta i dość szybka gra z pięknymi elementami. Budowanie ścieżek i programowalny ruch postaci jest łatwy do zrozumienia dla pięciolatka, starsze dzieci będą cieszyć się odrobiną bałaganu. Czasami manipulacja elementami na planszy jest wymagająca i łapie tu i ówdzie, ale można ją dość szybko odbudować. Podoba mi się, że programowanie budynków i ruchu jest nadal jasne i nie osuwa się w totalny majak jak w RoboRally.

Rój (2001)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxx To przyspieszy rundy otwarcia. Nowe frakcje i rodzime planety oferują możliwości combo już na samym początku. Trochę pomaga strategia oparta na konsumowaniu dóbr.

Oceny gracza: xxxxxxoooo nie jest kolekcjonerska i setup może być piekielnie szybki, ale: grafika (mała czcionka, wodowskazu nie da się szybko odczytać, ilustracje monotonne, fluff przeszkadza w działaniu), kolejny rip-off MtG, innowacje, choć mile widziane, nie czują się rewolucyjne; brak wow! losowość ze względu na ograniczenie do dwóch instancji kart i brak obsługi talii doładowań

Root (2018)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Sakura Arms (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo ( ) błyskawiczna, ( ) system walki oferuje wiele opcji taktycznych, ( ) szybka budowa talii przed spotkaniem to fantastyczny pomysł, ( ) krzywa uczenia się nie jest tak stroma jak BattleCON, a jednocześnie jest taktycznie bogatsza od Exceed, (-) grafika, mogłaby być bardziej przejrzysta, sortowanie kart po grze szybsze

San Juan (2004)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Scythe (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx poczucie luksusowej cukierni, kadencja gry, czas gry, upgrade'y, nagrody, kochanie się, a nie wojna, automa vs setup/cleanup, obawiam się, że z czasem może się to zsunąć do skryptów, tzn. doceniłbym coś bardziej w stylu Mamas

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Skull & Roses (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

SOS Titanic (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Spirit Island (2017)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Doskonale. Świetna tematyka (minimalistyczne drewniane eurokomponenty opierające się naporowi plastikowych ameritrashowych figurek) i świetna mechanika. Tuż przy granicy identyfikowalności; nie jest to kłopotliwe, choć łatwo mogłoby być. Setup krótki, prosta konstrukcja koła, przejrzysta na stole. Wraz z postępami w grze rośnie siła gracza, co jest bardzo satysfakcjonującym uczuciem. To zawsze intensywne doświadczenie, i o dziwo nawet w grze solo. Czas gry nie kłamie, można ją rozegrać nawet w godzinę. Zdecydowanie druga najlepsza gra 2017 roku.

Splendor (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Abstrakcyjna gra. Początkowo dość nudny "silnik" budowlany, który jest znacznie nudniejszy niż w innych grach (Port Royal, Machi Koro). Stopniowo jednak staje się to adrenaliną, w której zaczynasz myśleć o tym, co zamierzasz zrobić i co masz zamiar zrobić. Dzięki wielokrotnemu graniu znajdziesz również pewne strategie, które nie są oczywiste na pierwszy rzut oka (np. blokowanie koloru). Podobnie jak w grze Turtle Race, tak i tutaj mamy do czynienia z bardzo miłym elementem dotykowym, ponieważ żetony pokerowe są bardzo wysokiej jakości i wytrzymałe. Osobiście nie czerpię z tej gry zbyt dużej przyjemności, bo za bardzo mnie stresuje pod koniec, ale gdy gra się zupełnie bez ambicji, to jest to przyjemna, dość mechaniczna zabawa. Żona lubi go bardziej niż ja, co oceniam pozytywnie. Dla gry i dla żony.

Star Realms (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Małego niekooperacyjnego deckbuildingu nie da się zrobić dużo lepiej niż tutaj, moim zdaniem. Gracze dostają to, na co czekają i co sprawia im przyjemność, czyli czyszczenie talii ze słabszych kart, odrzucanie na przeciwnika, lizanie dodatkowych kart. A zwłaszcza combosów, które są solą deckbuildingu. Edytować: Przecież można to zrobić jeszcze lepiej, patrz Dolina Królów.

Starfighter (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Niezły, dobry taktyczny dublet. Tak radośnie kombinujący jak Guildhall. Błyskawiczny set-up, szybkie tempo, dobra integracja tematyczna.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Jeszcze więcej tego samego, z praktycznymi ulepszeniami. Alliance decki, czyli talie łączące zasady z dwóch różnych frakcji, są bardzo ciekawe. Fajnie jest zobaczyć, jak twórcom udało się sprostać tematyce talii, jednocześnie odświeżając ją o nowe zasady. Neoprenowa plansza do gry zachwyca, segregatory na talie są idealne. Pozycja obowiązkowa dla fanów.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Wartka gra z prostymi zasadami, którą bardzo łatwo wprowadzić na stół i która w ciągu pół godziny całkiem dobrze zapewnia wrażenia porównywalne z dużo bardziej wystawnymi grami. Szczególnie cenię sobie balans frakcji i konieczność grania różnymi deckami na różne sposoby.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Strasznie dobra gra. Bo to się rusza. Bo gracz wciąż może coś zrobić i czuć, że ma kontrolę. Bo te f*cked up little rules z dungeon-crawlsów typu Descent doczekały się wreszcie porządnej wiwisekcji i pozostało po nich tylko to, co jest - wait for it - zabawą. Gra wręcz chce, żebyś ją zmiażdżył, żebyś poklepał się po plecach o tym, jakim jesteś alfonsem i jak ją kosisz... tak, że kończy ci się czas i nie kończysz misji. Ale kiedy nie uda ci się, nie uda się radośnie, ponieważ zrobiłeś coś (czytaj: złamał i zarżnął dużo). Gra jest po prostu fantastyczna; ostatni raz tak szlachetną oszczędność mechaniki widziałem przy Claustrophobii. Gdyby Claustrophobia była co-opem, wyglądałaby tak. Jest (co prawda francuski) edytor misji, który sprawia, że projektowanie poziomów to pestka - mam nadzieję, że ktoś wkrótce wyjdzie z kampanią.

Survive! (1982)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Parowar lepszy niż Sushi Go!

Sushi Go! (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Prosta gra draftowa, właściwie bardziej mikro gra, którą może zrozumieć nawet kompletny kretyn. Jeśli, tak jak ja, macie miękkie miejsce dla tego mechanizmu gry, to warto zdobyć pełną ocenę. Jeśli widzisz tylko drafting jako ścieżkę do czegoś innego, odejmij dwie gwiazdki (i zdobądź Medieval Academy).

Sylvion (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Tajniacy (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Zasada jest wspaniała. Jeśli podpowiesz tylko jedno lub dwa pojęcia, gdzieś na świecie umrze kotek.

Takenoko (2010)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Ładne ustawienie i ładne komponenty maskują słabą grę.

Targi (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Terra (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxooo To samo dotyczy Fauna, czyli nie lubię ciekawostek, ale na szczęście jest tu ukryta prawdziwa gra. Różnice w stosunku do Fauna: cztery poziomy trudności; niewielka pomoc w lokalizacji na niektórych trudnościach; ujednolicona punktacja, gdzie każdy obszar geograficzny to po prostu 7 lub 3 punkty; długość gry określa liczba rund, a nie punktów.

Tokaido (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Up And Down (2005)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Fantastyczna gra, killer Star Realms i innych. Proste zasady, mnóstwo opcji strategicznych, łatwe czyszczenie talii prowadzi do intensywnych combosów. Klasa lepsza niż jakikolwiek inny konkurencyjny deckbuilder, w który grałem.

Viticulture (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxo ładnie wkomponowany temat, nie stresuje mimo, że to wyścig, rozsądny czas gry, czytelny, funkcjonalny automa, różnorodność strategii to tylko drobne odchylenia od tej samej progresji, lepsza z rozszerzeniem steam.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Szybkie, tematyczne, zabawne programowanie robota na arenie przy użyciu trzech kostek (nie toczysz; wybierasz wartość, która określa odległość ruchu/efekt strzału). Idealne w trzech graczy, ale zabawa również w dwóch lub czterech. Roboty można ulepszać na różne sposoby, więc można się bawić w miny, granaty, wiązki traktorowe, tarcze itp. Setup jest szybki, zasady łatwe, gra toczy się dalej. Czuje się jak w grze mobilnej.

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Łatwa obsługa, wybuchowe kostki, levelowanie, sensowna współpraca, rozsądny czas gry, mobilny full-featured dungeoncrawl

Warpgate (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxooo Pierwsze kilka gier to zawsze tylko praktycznie dedukcja. Dopiero później gracze rozumieją jak, kiedy i dlaczego blefować, a gra rozkwita w porządny mindfuck.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxoooo Pomysł jest dobry, wykonanie świetne, ale uwaga, szybko się nagrzewa i nie ma aż tak dużego pola manewru. Oczekuj mikrowypełniacza, a nie będziesz zawiedziona.

Oceny gracza: xxxxxooooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...

premeq [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...

eMenthal [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...

Raelag [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...

Baritone [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...

acedrac [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas