Orel91

Poziom: Gość

Kolejny poziom: 12 / 15

Bazar index: 21 0 0

Użytkownikiem Trollowych gier: 3314 dni

Ostatnio wlogowany: przed 272 dniami

Ocenione gry

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Siódmy Kontynent to rodzaj planszówki :-) na pierwszy scenariusz poświęciliśmy prawie czterdzieści godzin, więc spodziewajcie się, że ukończenie tej gry zajmie trochę czasu. Świetną rzeczą jest tu element zaskoczenia, bo tak naprawdę nie masz pojęcia, co jest w grze, dopóki jej nie odkryjesz.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Kiedy byłam młodsza, uwielbiałam tę grę imprezową. Jednak wraz z wiekiem i tym, że alkohol przestał być moim głównym źródłem rozrywki, moja chęć do gry zmalała. Dobra do okazjonalnej zabawy z kolektywem, który nie lubi bardziej wyrafinowanych nowoczesnych gier imprezowych, ale w przeciwnym razie są prawdopodobnie lepsze gry imprezowe tam.

Agricola (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Fajna gra strategiczna z powiedzmy rodzinnego środowiska :-) ma dobre replayability i przy dobrych przeciwnikach zaangażujesz swój mózg, bo będziesz zmuszony do dostosowywania swoich planów w locie, w zależności od działań przeciwników.

Alhambra (2003)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxooo Drobne urozmaicenie gry w postaci budynków, które można stawiać w dowolnym kierunku w Alhambrze, więc mogą pomóc w wypełnieniu pustego miejsca, a jeszcze lepiej zbudować miasto na swoje podobieństwo. Wszystko inne jest takie samo jak w grze podstawowej.Nic bez czego gra mogłaby się obejść, z drugiej strony czasem lepiej dodać tylko kilka dodatkowych kostek niż dodawać kolejne (często bezsensowne) mechaniki, patrz niektóre większe rozszerzenia.

Bang! (2002)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Karciana klasyka, którą powinien znać każdy porządny gracz! Do tej gry nie można absolutnie nic dodać, wszystko jest już znane! :-)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Pierwsze i chyba najlepsze rozszerzenie do gry karcianej Bang! Dla zaawansowanych graczy tej gry jest to praktycznie pozycja obowiązkowa. Nowe postacie, nowe karty, nowe opcje.

Bang! Fistful (2005)

Oceny gracza: xxxxoooooo Rozszerzenie do Bang!!!, które wprowadza nową talię kart do Sherifa (alternatywa dla True Noon). Wiele kart uważam za bezsensowne, niektóre za zagmatwane i ogólnie sprawia to wrażenie nieudanej "kopii" talii High Noon.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Po raz pierwszy od dłuższego czasu pojawiło się większe rozszerzenie dla Bang! A dla mnie w końcu w czymś trochę ciekawym. Zupełnie nowa mechanika ze złotymi walonami dość mocno ożywi grę (dla starych rewolwerowców, którzy coś ustrzelili).

Oceny gracza: xxxxxxxooo Rodzina Bang!u powoli, ale skutecznie się powiększa. W rozszerzeniu znajdziecie nowe postacie i karty, które posuną grę nieco dalej.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Po latach pojawiło się kolejne rozszerzenie do BANG!, które podąża za swoim poprzednikiem "Gold Rush" i ponownie wnosi do gry coś nowego. Oprócz nowych postaci, wprowadza to również do gry tzw. Karty Niebezpieczeństwa, które funkcjonują podobnie jak Niebieskie Karty, ale ich aktywacja wymaga zapłacenia pewnej ceny. Są też nowe karty z brązową krawędzią, które można ulepszyć po zapłaceniu.Krótko mówiąc, coś, co ożywi grę na nowo.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Kolejny z serii rozszerzeń do gry karcianej Bang! Ogólnie rzecz biorąc, ten jest poziom wyżej od Fistful, zarówno w tym, że wprowadza nowe postacie, jak i talia kart wydarzeń (czy jakkolwiek chcesz to nazwać) czuje się bardziej oryginalnie niż w poprzednim rozszerzeniu.

Oceny gracza: xooooooooo Lubię czarne historie, ale ta paczka jest tak szczegółowa, że stała się dla mnie praktycznie niegrywalna.

Blood Rage (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Doskonała gra typu area control, jedna z moich top 3! To jest po prostu inny rodzaj wybuchu.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Carcassonne (2001)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Któż nie zna legendy o Carcassonne... Gry, którą zaklasyfikowałbym jako wymyśloną "grę obowiązkową" (analogia do lektur obowiązkowych w literaturze). Jeśli jej nie znasz, to nie grałeś. Trzeba jednak dodać, że podstawowa gra dość szybko się męczy i trzeba dokupić rozszerzenie, by miała choć trochę soku.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Jeden ze sposobów na dotarcie do kawałków, których nie umieściłeś we własnej turze, lub inny sposób na szybszą rozbudowę i zdobywanie punktów.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo fajne mini-rozszerzenie, które urozmaica nieco ścieżki, które w podstawowej wersji są dość suche. W powstałym krajobrazie stanowi ładny dodatkowy element!

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Złote cegły dla graczy, którzy skupiają się na uzupełnianiu wybranych fragmentów krajobrazu. Kolejny sposób na zdobycie punktów zwycięstwa i ogólnie na większą zmienność gry. Bardziej prawdopodobne, że docenią ją bardziej doświadczeni gracze.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Szóste mini-rozszerzenie wprowadza mechanikę, która pozwala korzystać z sukcesów przeciwników. Czemu nie :)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Ciekawe mini-rozszerzenie, które pozwala na "poruszanie się" nawet obcymi figurkami. Idealna do gry typu "agresywnego" - np. wyprowadzenie obcych chłopów z łąki. Minusem jest to, że trzeba kupić wszystkie pozostałe mini-rozszerzenia.

Oceny gracza: xooooooooo Chyba jedyną fajną rzeczą w tym rozszerzeniu są zdjęcia. W przeciwnym razie do gry wchodzi 6 nowych klasztorów, które (jeśli nie masz innych rozszerzeń) po prostu odwracają balans pozostałych kart (klasztorów w grze jest po prostu za dużo na raz), a jeśli zdecydujesz się zagrać je tak, jak pozwalają na to nowe zasady (opat), to nie raz zdarzy się, że wszystkie elementy, których aktualnie nie masz gdzie położyć, zostaną połączone z krajobrazem tak, by powstały krzyż twojego opactwa był jak największy. Można w ten sposób zdobyć niesamowitą ilość punktów do końcowego wyniku, ale cierpi na tym ogólna gra.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Pierwsza poważna rozbudowa w Carcassonne. Przynosi nowe sposoby zdobywania punktów. Przy drogach są karczmy, a w miastach katedry. Jako bonus otrzymujesz szóste figurki graczy i karty punktacji.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Trzecie duże rozszerzenie w końcu wprowadza trochę tej walki "PVP" do Carcassonne. Po raz pierwszy pojawia się sposób na usunięcie kawałków przeciwnika z mapy, co pozwala uniknąć często długotrwałego i trudnego procesu przejmowania obcych miast, łąk i dróg. To dodaje kolejny wymiar do gry.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Drugie duże rozszerzenie do popularnej gry Carcassone przynosi ze sobą karty handlowe umożliwiające zdobycie dodatkowych punktów na koniec gry. Dodaje również do kolekcji nową świnię i figurkę budowniczego, aby gra była jeszcze ciekawsza. Jako bonus otrzymasz torbę, w której będziesz mógł przechowywać wszystkie swoje kawałki mapy.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Wreszcie kolejny element, który pomaga rozwijać ścieżki, które w podstawowej wersji są dość suche. Mosty pozwalają wypełnić puste luki, do których trudniej się dostać, bo ktoś zbudował tam "bezsensowne" miasto.Zamki pozwalają potem na czerpanie dużych zysków z otoczenia, jeśli się je dobrze wykorzysta.

Colt Express (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Zabawmy się w dziki zachód i zróbmy zasadzkę na pociąg! Świetna i szybka gra, piękny i oryginalny plan gry, zasada gry, która często wywołuje śmiech, bo okazuje się dokładnie odwrotna do zamierzonej :-)

Cytadela (2000)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Świetna gra karciana, w której można (na podstawie partii gry) nawet namieszać w mózgu! Doskonała regrywalność, czas gry w sam raz, pięknie zilustrowana, dobra w podróży dzięki kompaktowemu opakowaniu.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo dobrze wykonana gra fabularna z wieloma scenariuszami, oferująca graczom dziesiątki godzin rozgrywki. Piękne komponenty, w tym plastikowe figurki. Bardzo dobra gra RPG.

Dixit (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Wspaniała gra z naciskiem na fantazję/wyobraźnię poprzez pięknie ilustrowane abstrakcyjne karty. Jak na razie gra podoba się w każdym towarzystwie, w którym grałem.

Dominion (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo fajna gra typu "deck building", w której trzeba zaangażować głowę i budować strategię od początku do końca. Dzięki dużej liczbie kart, replayability jest wysokie i z pewnością ta gra szybko się nie znudzi.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Pełen akcji brawler z doskonałym tempem i klimatem. Trochę szkoda, że FFG nie dodało tej gry również z aplikacją do grania jako przeciwnik (podobnie jak w Manor of Terror), bo czasem można przewidzieć, co prawdopodobnie czeka na nas w następnym pokoju, co stawia Piekło w nieco niekorzystnej sytuacji... Ale poza tym super!

Endogenesis (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo ciekawa gra karciana z fajną zasadą łączenia kart z dość dużą losowością. Jeśli jednak nie potrafisz dobrze obliczyć i połączyć, to nawet przypadek Ci nie pomoże.

Gloomhaven (2017)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Prawdopodobnie jedna z najlepszych gier RPG w jakie grałem. Świetny mechanizm otwierania nowych lokacji na podstawie postępów w grze. "Odblokowanie" nowych postaci. Dobrze zaprojektowany system wygaszania i system umiejętności... po prostu odlot!

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Gra kooperacyjna dla wymagających graczy. Duża, skomplikowana i raczej nie nadaje się dla nowicjuszy, bo w zasadach panuje bałagan. A jak się weźmie pół roku wolnego, to można znowu studiować :-) ale poza tym jest to odpowiednie wyzwanie. W przeciwieństwie do Dark Mark, którego przegranie w podstawowej wersji jest praktycznie niemożliwe, tutaj naprawdę trzeba się postarać, żeby czasem wygrać!

Inis (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Kingdomino (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Fajna i stosunkowo szybka gra o dość prostych zasadach, ale doświadczeni gracze mogą trochę pomyśleć i pokalkulować. Idealny jako oddech po czymś bardziej wymagającym.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Fajna gra kooperacyjna, głównie dla początkujących (jednak nawet zaawansowani gracze będą się dobrze bawić), która niestety kuleje znacznie na replayability... Po ukończeniu wszystkich scenariuszy trzeba czekać kilka lat, zanim zapomni się, co czeka nas w przygodówkach (zawsze jest to samo).

Oceny gracza: xxxxxxxxxx To jest po prostu złamanie serca. Ilość kombinacji, które można tu stworzyć jest nierealna. I to uczucie, kiedy w deszczowe wieczory przerzucasz album i patrzysz na stare kawałki. To obowiązkowe doświadczenie...

Munchkin (2001)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Absolutnie szalona gra karciana, parodiująca wszystkie inne gry fabularne. Zabawa na pewno! :-)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Obecność (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Piękna i bardzo praktyczna gra, która nie zajmuje dużo miejsca, ale potrafi zabawić całkiem sporą liczbę graczy. Zasady są bardzo proste, ale już sama gra potrafi zmartwić mózgi nawet bardzo doświadczonych graczy.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Stara klasyka, na której się wychowałem, co za gra planszowa. Bardzo zabawna gra rodzinna dla nieco starszych graczy, ale taka, która rozbawi nawet wytrawnych zawodowców.Tak jak literatura ma listę lektur obowiązkowych, tak w kontekście współczesnych gier planszowych jest to jeden tytuł, który powinien znaleźć się na liście must-play.

Pandemic (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Jedna z najbardziej znanych gier kooperacyjnych w historii. Bardzo łatwe zasady, regulowana trudność, szybka i wartka rozgrywka. Przyzwoite replayability, ogólnie kawałek, do którego lubię wracać.

Panic Lab (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Absolutnie obłędne obserwacje, idealne na obozy, wyjazdy lub po prostu dla rozjaśnienia atmosfery po bardziej wymagającej grze. Przepisy można wywalić w dwie minuty.

Panic Station (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Kooperacyjna i konkurencyjna gra pełna paranoi. Po kilku rozgrywkach z różnymi grupami doszliśmy do wniosku, że absolutnie najważniejsze jest to, z kim grasz w tę grę, a także absolutnie konieczne jest, aby osoby biorące w niej udział znały odpowiednio zasady, ponieważ nawet niewielki błąd może całkowicie zepsuć cały klimat gry. Z drugiej strony, jeśli ludzie wiedzą, co robią i potrafią się tym odpowiednio cieszyć, to jest to dość nerwowe!

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Ładna i stylowa gra kooperacyjna osadzona w książkach H.P. Lovecrafta, wykorzystująca kooperacyjną aplikację elektroniczną, która będzie Twoim przewodnikiem i przeciwnikiem jednocześnie. Element zaskoczenia jest więc wielki i dopóki nie ukończysz scenariusza, nie będziesz wiedział, co tak naprawdę jest w zanadrzu!

Scythe (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Jedna z najlepszych strategii w jakie grałem. Zdecydowanie w moim top 3!

Tajniacy (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Doskonałe rozszerzenie, które na początku popycha grę nieco bardziej do przodu, dzięki czemu początek nie jest tak tępy! Już nie wyobrażam sobie jej bez niego.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo klimatyczna gra, ale taka, która potrafi się dość mocno dłużyć. 120 minut? Nie. Idealny do nauki zasad w trakcie.

Tikal (1999)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Fajna gra planszowa ze środowiska latynoamerykańskiego. Sprawia, że czujesz się jak Indiana Jones :-)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Gra dla prawdziwych hardcorowych graczy. Bardzo rozbudowana strategia ze wszystkim, dopracowana, w miarę zbalansowana, jednak w większej liczbie osób dość długo czeka się na własną turę, a trudność przestrzenna jest wręcz absurdalna.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Ładnie przetworzona graficznie gra planszowa oparta na bardziej znanych książkach i grach na PC. Jednak replayability jako takie trochę kuleje, bo po pewnym czasie staje się tylko bieganiem po mapie z jednej strony na drugą, bez zasadniczej potrzeby myślenia o grze. Są lepsze kawałki w ramach RPG.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Europejska siostra bardziej znanego amerykańskiego oryginału. W porównaniu do oryginalnej koncepcji, istnieją nowe stacje, które mogą być budowane w miastach.Chociaż Europa jest ładna, nie jest idealna w TtR. Centrum jest zbyt zatłoczone na górze i jeśli nie weźmiesz centrum na czas, to czasami masz problem z połączeniem krótszych tras. Ale da się z tym żyć i nawet tę ułomność można potraktować jako plus.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Uproszczona wersja Arkham / Eldritch Horror. Tak uproszczone, że nigdy nie udało nam się go stracić w bazie, co poniekąd psuje atmosferę, bo nieważne jaki starożytny jest przeciwko tobie, wiesz, że go pokonasz.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Tak jak przy Dark Mark mówiłem, że jest zbyt łatwa, tak przy Gates of Arkham staje się wyzwaniem. Jedno z niewielu rozszerzeń, które naprawdę czyni oryginalną grę lepszą, a ja bez niego nie wyciągnę na stół nawet wersji podstawowej.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Świetna średniowieczna gra akcji. Trzeba być trochę taktycznym, ale poza tym to świetna relaksująca gra.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Jeśli Czarnej Pladze czegoś tu i ówdzie brakowało, to właśnie dynamizmu. Ale to się szybko zmienia w przypadku Wulfsa. Błyskawiczne Wilki są miłą i mile widzianą zmianą w stosunku do wersji podstawowej, a gdy po kilku turach na stół wkracza Wolf Monster, robi się cholernie gorąco. Ogólne wrażenie tylko nieznacznie marnuje cena, która jest dość wysoka jak na kilka figurek.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...

premeq [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...

eMenthal [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...

Raelag [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...

Baritone [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...

acedrac [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas