Oceny gracza: Świetna gra strategiczna o zadowalaniu swoich mieszkańców. Bardzo podoba mi się mechanika związana z zakończeniem gry. W recenzji Descophobii napisano o grze, że nie jest świetna pod względem produkcji, ale zupełnie się z tym nie zgadzam. Przynajmniej czeska wersja z pewnością nie cierpi z powodu słabej jakości kart itp. Gra zdecydowanie potrzebuje jednak dodatkowej wkładki!
Oceny gracza: Bardzo prosta w zasadzie, ale zaskakująco bardzo strategiczna gra karciana. Gra oferuje dużą interakcję między graczami, którzy potrafią wyrządzić sobie naprawdę sporo szkód. Gra była dla mnie naprawdę dużym zaskoczeniem.
Oceny gracza: Ark bardzo przypominał mi Mars: Teraformacja, który do tej pory bardzo mi się podobał, a zwłaszcza centralna mapa Marsa, która przynosi mile widzianą interakcję między graczami, jest dla mnie TOP mimo brzydkiej oprawy wizualnej. Dlatego nie sądziłem, że Ark, w którym gracze mniej lub bardziej bawią się tylko na własnej piaskownicy, wyprzedzi dla mnie Marsa. Ale po kilku rozgrywkach stwierdziłem, że Arka jest wystarczająco interaktywna - gracze walczą o to, kto zamknie rundę, żeby dostać bonus, kto może bardziej wspierać projekty ochrony przyrody, kto weźmie słonia itp. itd. I ostatecznie kto pierwszy przekroczy linię mety, aby zamknąć grę. Plus, Ark ma coś, czego Marsowi jakby brakuje, a to jest temat, który jest bardziej związany z mechaniką. W Ark dbasz o konkretne zwierzęta, które wyciągasz, aby wspierać projekty ochrony przyrody, wielkość wybiegów, do których możesz je przenieść, itp. itd. Jest to po prostu bardziej zróżnicowana gra, w którą możemy grać wielokrotnie w domu i cieszymy się nią ogromnie nawet po kilkudziesięciu rozgrywkach.
Oceny gracza: Ulepsza i tak już świetną grę. Po około 50 grach Ark stała się dość stara, ale po dodaniu tego rozszerzenia rozegraliśmy już kolejne 60 gier i nadal świetnie się bawimy.
Oceny gracza: Zdecydowanie dobrej jakości euro tematyczne. Jak na te pieniądze to pudełko ciasne i ciężkie. Jednak w grze na dwie osoby stwierdziliśmy, że gra jest trochę pusta, a raczej każdy jeździł na swoim "basenie". W cztery osoby znów był ogromny przesyt, nie nadążano z liczbą dostępnych akcji, a gracze zagarniający wodę dla siebie mieli sporą przewagę. Co w zasadzie nie jest chyba niczym złym, ale po prostu mamy w swojej kolekcji gry, które podobają nam się bardziej. Miałem też wrażenie, że zdolności dyrektorów nie były zbyt zbalansowane. Dlatego nie jest to dla mnie pełna gwiazdka. Gra cierpi również trochę z powodu jakości komponentów, ale nie jest to straszne. Plansze graczy były trochę powyginane. Natomiast drewniane komponenty (budynki, robotnicy i krople wody) są świetne.
Oceny gracza: Bardzo prosta, ale niezwykle strategiczna, tematyczna i niezwykle zabawna gra typu area control. Prostota i dostępność gry jest znacznie ułatwiona dzięki umieszczeniu wszystkich dostępnych akcji na planszy klanu gracza. Miniatury są oczywiście przepiękne. Wielkie kciuki w górę za zastosowaną wkładkę. Polecam grać bez dodatków, które niepotrzebnie komplikują rozgrywkę. Siła tkwi w prostocie i nieskomplikowaniu. "Hurra dla nich!"
Oceny gracza: Bardzo fajna gra pod względem produkcji i rozgrywki. Podoba mi się mechanika, tylko poruszanie się po mapie jest dla mnie takie... niesatysfakcjonujące. Przyzwoity czas rozgrywki nawet w 4 graczy. Tury są dość krótkie, przez co gra ładnie płynie. Plus zdecydowanie za funkcjonalną wstawkę.
Oceny gracza: Na pewno nie jest to zła gra, ale dla mnie widzę 2 duże minusy: pierwszy to cena w stosunku do zawartości pudełka, gdzie za niemałe pieniądze dostajemy jedną małą planszę do gry i kilka żetonów. A po drugie, i moim zdaniem ważniejsze, jest to gra dość losowa. Przez losowanie żetonów, które można zagrać, dość często zdarzało mi się, że gdy przeciwnik zagrał żeton, nie mogłem odpowiednio zareagować, bo po prostu nie dostałem potrzebnego żetonu.
Oceny gracza: Rozszerzenie, które być może powinno być bardziej częścią podstawowego pudełka, ale to raczej problem z samą podstawą. To rozszerzenie było bardzo potrzebne, ponieważ podwaja objętość wszystkich kart i dodaje coś ekstra. Dlatego też rozszerzenie jest nieco mylące w ciele, ponieważ mniejsze pudełko jest wypełnione zawartością aż do pęknięcia. Chociaż zapchana zawartość jest równoważona przez nieco wyższą cenę - tylko za proporcje wielkości pudełka rozszerzenia - to jednak można ją znaleźć za rozsądną cenę i otrzymuje etykietę "must have" w tym momencie. Ponieważ jest to jedyne czeskie rozszerzenie do Eldritch Horror, nie ma o czym mówić...
Oceny gracza: Epicka, a zarazem prosta kosmiczna gra strategiczna. Pięknie wykonana gra planszowa ze świata W40k.
Oceny gracza: Gra jest fajna, ale niestety kończy się zanim się zacznie. Jak dla mnie jest bardzo krótka i oferuje bardzo mało decyzji w grze, czyli wyborów co zrobić, może i jest ich dużo, ale żeby wygrać, najskuteczniejszym bratem jest możliwa do wykonania misja w zasięgu ręki. Na inne akcje nie ma wystarczającej ilości punktów, więc nie opłaca się nad nimi zastanawiać, przez co w kółko robi się to samo. Niestety gra nie spełniła moich oczekiwań.
Oceny gracza: Bardzo prosta, ale jednocześnie bardzo sprytna gra euro. Sprawi frajdę zarówno początkującym, jak i doświadczonym graczom. Jako minus postrzegam fakt, że w tej grze kolejność ma znaczenie i początkujący gracz ma lekką przewagę. Fakt ten równoważy to, że runda jest rozgrywana (po początkującym graczu), ale to z kolei często prowadzi do tego, że wielu graczy spotyka się na końcu z pełną liczbą klejnotów. Wówczas decydować musi liczba monet, co jest bardziej dziełem przypadku. W przeciwnym razie gra jest bardzo zabawna.
Oceny gracza: Czy Karak to doskonały dungeon crawl? Absolutnie nie... z wyjątkiem! Karak jest dla dzieci. To gra dla dzieci. I jako taka, jest to bardzo solidny dungeon crawl. Eksploracja lochów, walka z potworami, zdobywanie ekwipunku, bohaterowie z unikalnymi zdolnościami. To wszystko tu jest! A co najważniejsze, jest to w formie, którą małe dzieci mogą zrozumieć i obsłużyć. Szukasz "RPG" fantasy dla dzieci? Zdecydowanie Karak!
Oceny gracza: Zdecydowanie doskonały następca Karaka w moim domu, który uważałem za 5* grę dla dzieci w ramach gatunku. Ale Avel odsuwa Karaka na dalszy plan, ponieważ jeśli spojrzeć na poszczególne części gry, Avel dodaje o wiele więcej wszystkiego. A fakt, że jest kooperacyjny? Co z tego, grasz w nią z dziećmi. Zaczęliśmy z Karakiem w wieku 4 lat i niektóre dzieci mogą być w stanie poradzić sobie z nim rok wcześniej, ale moim zdaniem zdecydowanie nie jest to gra dla dorosłych. Naprzemiennie gramy w Avel w wieku 5 lat mojego syna i mogę sobie wyobrazić, że mogliby w nią grać mniej doświadczeni lub niewymagający gracze bez dzieci. Dla mnie zdecydowanie pełna ocena.
Oceny gracza: Dla mnie Marvel Champion to świetna gra solowa, w którą czasami uwielbiam grać z dwiema osobami. Naprawdę lubię budować talie i nawet granie przeciwko tym samym złoczyńcom wielokrotnie nie przestaje mnie bawić. Pół gwiazdki odejmuję tylko za zawartość pudełka podstawowego, które uważam za słabsze w porównaniu z innymi rozszerzeniami, ale ogólnie gra zasługuje dla mnie na pełną ocenę.
Oceny gracza: Chociaż mechanika Scarlet Witch jest interesująca, nie uważam jej talii za szczególnie skuteczną. To w dużej mierze talia złoczyńcy. Jest zdecydowanie jedną z lepszych, ale nie zachwyciła mnie. Jednak karty aspektu sprawiedliwości, a zwłaszcza neutralne karty dla Czarodziejów, są absolutnie świetne i nie można ich przegapić w innych taliach (Doctor Strange i Adam Warlock), więc cieszę się, że mam tę talię i zdecydowanie nie mogę jej odpuścić.
Oceny gracza: Daję pełne gwiazdki głównie dlatego, że jest to jedyne rozszerzenie do świetnej gry, które wyszło po angielsku i dodaje niesamowitą replayability (a także zmienność w postaci nowych bohaterów i nowych kart aspektów) do gry podstawowej.
Oceny gracza: W ten sposób... ta gra zdecydowanie nie jest najlepszą grą w historii. Dlaczego więc daję jej 5 gwiazdek? Ponieważ jest prosta, zabawna, wygląda pięknie i nie wymaga myślenia za te pieniądze. Zdecydowanie świetna gra do grania z nie-graczami lub nowicjuszami i równie świetna do grania z dziećmi. Nawet bardziej hardkorowi gracze będą się przy niej dobrze bawić. Nadaje się również na imprezę, ale jest ograniczona maksymalną liczbą graczy, która wynosi 5, co z pewnością nie jest zbyt małą liczbą, ale jeśli zbierze się 3 pary lub 4 rodziców kilku dzieci, to nie wystarczy. Zdecydowanie polecam przynajmniej spróbować.
Oceny gracza: Dla mnie najlepsze rozszerzenie (ze wszystkich gier), które wyszło w 2020 roku. W domu bardzo lubimy grę On Wings. Poznaliśmy ją stosunkowo niedawno, ale jest to zdecydowanie nasza najczęściej grana gra w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Rozszerzenie Feathered Oceania zmienia nieco podstawową rozgrywkę, ale sama rozgrywka pozostaje taka sama. Co więcej, jest to teraz, moim zdaniem, znacznie lepsza gra niż była z samą podstawą. Zdecydowanie polecam w 100%.
Oceny gracza: Znakomita klimatyczna gra survivalowa dla załogi statku kosmicznego okupowanego przez obcych. Gramy w wariant czysto koopowy i satysfakcja ogromna. Jest to jedna z 5 moich ulubionych gier planszowych. Za te pieniądze dostajemy ogromną porcję muzyki. I to nie tylko pod względem materialnym, choć jest to duże wybrzuszone pudełko z niestandardową wkładką, ale także pod względem rozgrywki. Nawet nie myśl o nie kupowaniu tej gry! Kliknij tutaj. Zamów! Zapłać!
Oceny gracza: Świetny produkt dla nowych graczy, którzy dopiero poznają Pokémony. Korzystanie z Pokémonów GX jest świetne. Jedynym minusem jest to, że paleta kart trenerów jest słabsza, a rozgrywka nie jest tak szybka, ale jest to związane z faktem, że jest to tylko dla początkujących. Plansza przypominająca stadion jest szczególnie doceniana przez dzieci. 3 grywalne talie w 1 pudełku Plansza w kształcie stadionu dla początkujących - proste karty trenerskie - powolna rozgrywka
Oceny gracza: Twilight Imperium dla dwóch graczy? Plus rozgrywka w mniej niż 3 godziny? To jest to, czego chcesz. Dla mnie najlepsza strategia kosmiczna dla dwóch graczy. Modele są absolutnie przepiękne. Czy może być bardziej epicka gra dla dwóch graczy?
Oceny gracza: Rozszerzenie przynosi nowe misje, nowych dowódców (i związane z nimi karty akcji), nowe jednostki, nowe cele i nowy system walki. Misje są ciekawe, ale szkoda, że to głównie alternatywny pakiet misji, który trzeba pomylić z tymi z gry podstawowej (ale to zdecydowanie lepsze z rozszerzeń). Jednostki są fajne, ale zdecydowanie nie wolę ich od tych z gry podstawowej. Interdictor jest chyba najciekawszy. Pozostałe mogą być odświeżeniem, ale ja bym ich tam nie potrzebował. To na co czekałem to nowy system walki, ale osobiście bardzo się na nim zawiodłem, więc zostajemy przy starym. Tak więc największym plusem dla mnie są nowe karty celów, gdzie gracz za Imperium nie może być z góry pewny co będzie próbował zrobić Rebel, co ostatecznie dotyczy obu graczy. Jeśli do oceny wliczę cenę rozszerzenia, która jest dość mocno zawyżona w stosunku do gry podstawowej, to nie mogę ocenić jej lepiej.
Oceny gracza: Codenames jest świetne i kiedyś myślałem, że to świetna gra imprezowa. Ale z wiekiem zdajesz sobie sprawę, że to nie jest taka świetna gra imprezowa, a raczej... można się przy niej dobrze bawić, ale najlepiej w większym gronie (co najmniej 8 ) i spożywanie alkoholu jest mile widziane.
Oceny gracza: Podstawowe Codenames są w porządku, ale opcja "duet" ma dla mnie większy sens, ponieważ obie strony mogą myśleć w tym samym czasie. I jednocześnie nie muszą być grane tylko we dwoje, ale spokojnie w dwóch drużynach.
Oceny gracza: Doskonałe rozszerzenie, które dodaje wiele zmienności, a tym samym regrywalności do gry. Trochę szkoda ceny, za jaką można sprzedać jedną dwustronną planszę (w porównaniu do ceny całej gry podstawowej), ale to rozszerzenie jest zdecydowanie warte zakupu!
Oceny gracza: Zdecydowanie interesująca gra towarzyska, która jest bardziej odpowiednia dla większej liczby graczy.
Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...
premeq [21.11.2024]
Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...
eMenthal [21.11.2024]
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024