marrian

Rok urodzenia: 1980

Poziom: Przechodzień

Kolejny poziom: 0 / 10

Bazar index: 13 0 0

Użytkownikiem Trollowych gier: 4425 dni

Ostatnio wlogowany: wczoraj

Dalsze informacje: Staré lásky:
Tzolk'in: Mayský kalendář (+ rozšíření)
Trajan
Burgundy

Nové lásky:
Ztracený ostrov Arnak (+ obě rozšíření)
Podmořská města (+ rozšíření)
Archa Nova (+ rozšíření)

Nejhranější „menší" hra:
Tajuplné říše

– nejoblíbenější herní komponenty: karty:-)

Ocenione gry

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Gdyby na pudełku nie było napisane 2-7 graczy, dałbym jej wyższą ocenę - to stosunkowo prosta i wartka zabawa. Ale naprawdę nie zrobiło to na mnie takiego wrażenia przez dwa... Z mojego punktu widzenia: gra na 2 - nie; gra na 3 - meh, ok; gra na 4-7 - super!

Agricola (2007)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Bardzo podoba mi się mechanika gry i zmienność, nawet jeśli można zrobić tylko ułamek tego, co by się chciało. Nie podoba mi się ten temat. Po prostu nie lubię budować obory, zaganiać krów do obory, a potem wszystko ładnie ogrodzić. Uprawiaj zboże obok płotu, a potem upiecz z nim pyszny chleb. Gdybym miał ten mechanizm zaszczepiony na innym wątku, dałbym jedną do półtorej gwiazdki więcej.

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Akce X (1990)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Auf Achse (1989)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Beasty Bar (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Niesamowicie psotna sztuczka na kilka minut, przy której nie trzeba za dużo myśleć. Trzeba podejść do tego jak do zabawy, a nie tylko chcieć wygrać - czasem karty po prostu na to nie pozwalają.

Bonfire (2020)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Fajne, atrakcyjne euro bez gwarantowanej strategii wygranej. Dziesiątki unikalnych kart i wyzwań = ogromna różnorodność. Jako fan starego dobrego Trajana, jestem podekscytowany tą grą:-)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Dwie kolejne mapy do niesamowitego fantasy Brink, tutaj z czymś nieco innym na każdej stronie. Razem z Zatopionymi Skarbami i Świątynią Małpiego Boga, wliczając w to podstawkę, to osiem map, więc nie będzie to tylko gra. Kolejny powód, by bardziej polubić wariant fantasy niż kosmiczny:-)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Jedna z dwóch map w tym rozszerzeniu jest znacznie bardziej dynamiczna niż Złoto i Jedwab dzięki zmieniającym się kierunkom korytarzy, więc to świetnie. Poza tym jest to po prostu kolejne rozszerzenie do świetnej podstawki, które dodaje wiele regrywalności i różnorodności.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Dwa nowe plany gry, mnóstwo kart i VODNIK:-) sprawiają, że i tak już świetna gra podstawowa jest jeszcze lepsza. To jeden z bardzo dobrych dodatków do gry.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Sięgamy po tę grę, gdy mamy ochotę na coś "większego", ale jednocześnie niebanalnego. Gramy w parach jako wytchnienie i po prostu dobrze się bawimy zbierając skarby i karty; uciekamy na powierzchnię tylko wtedy, gdy jesteśmy naprawdę zmęczeni. Dzięki takiemu stylowi gry (tj. bez chwytania pierwszego artefaktu i szybkiej ucieczki!), ta zabawna gra nie ma sobie równych! Lubię wersję fantasy bardziej niż Brink in Space.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo To Brink, więc świetnie. Ale bardziej podoba mi się wersja fantasy. A to głównie dlatego, że na jej planach gry mogę iść gdziekolwiek, podczas gdy tutaj mam już z góry ustaloną strefę docelową. Modułowy plan gry nie zmienia tak bardzo rozgrywki. Poza tym tematyka fantasy bardziej mi odpowiada niż sci-fi.

Carcassonne (2001)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Prosta "układanka", którą moja żona lubi zdecydowanie bardziej niż ja. Idealna gra, gdy chcesz zagrać w coś, o czym nie musisz zbyt wiele myśleć po długim dniu w pracy.

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxoooo Dodaje to ciekawy element do gry - masz możliwość zdobycia punktów za obce miasto (jeśli je ukończysz i są w nim jakieś towary).

Oceny gracza: xxxxxxoooo Możliwość dokładania kart we wszystkich kierunkach sprawia, że nieco bardziej podoba mi się klasyczne Carcassonne.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Przez długi czas omijałem tę grę wielkim łukiem, bo zdjęcia, które widziałem nie do końca mi się podobały. A kostki...? Ostatecznie jednak wcale nie żałuję, że go kupiłam. Rzuty kostką można regulować na mnóstwo sposobów, a dzięki ułożonym żetonom nawet plansze nie wyglądają już tak strasznie:-) Kombinacja, zmienność i co najważniejsze (!) wielka popularność gry u mojej żony zmiotła pod stół wszystkie wcześniejsze zastrzeżenia:-)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Nowe plansze dla graczy, nic więcej, nic mniej. Przyjemność:-)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Concordia (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Doskonała gra z absolutnym minimum losowości, która ładnie wygląda i miesza w mózgu:-) Ale po wielu grach odkrywasz kilka punktów strategicznych, których warto się trzymać i wpadasz w pewną rutynę. Jednak grany okazjonalnie, nadal zajmuje bliskie miejsce wśród moich ulubionych:-)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo fajne rozszerzenie w postaci dwustronnej planszy z nieco bardziej przejrzystym układem kolonii.

Oceny gracza: xxxxoooooo Nic na to nie poradzę, ale to po prostu do mnie nie przemówiło. Niektóre historie są tak niesamowicie zagmatwane, że można je odgadnąć jedynie w stanie ciężkiego delirium...

Oceny gracza: xxxxxxoooo Ciekawe "uzupełnienie" serii gier wiedzy Czechy, Europa, Świat itp. ale o tym za chwilę. Są tu tylko 4 tematy, a przypadkowe zdobywanie lub tracenie żetonów nie pomaga grze jako quizowi wiedzy moim zdaniem, wręcz przeciwnie.

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxoooo Od czasu do czasu nie zaszkodzi przeplatać innych gier, w których starasz się w jakiś sposób pokonać przeciwnika, tym "quizem wiedzy". Problem polega jednak na tym, że w odpowiedziach z tej serii (Czechy, Europa, Świat itd.) znaleźliśmy już kilka błędów. I to właśnie denerwuje ludzi.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Mała kartka z liczbami w trójkącie i sprawdzanie ich zamiast biegania po planszy gry, co jest niepraktyczne w podróży. Ten pomysł jest naprawdę dobry.

Dixit (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Zestaw pięknych nowych kart - za te dałabym pełne punkty. Moje wrażenie nieco psuje reszta, gdzie figurki nie mają już kształtu królików biegających po skali punktowej wykonanej z wewnętrznej krawędzi pudełka. Figurki są zwykłe, a skala punktowa małą rozkładaną tabliczką. To gra imprezowa, więc minimalizm może się przydać przy niektórych okazjach, gdy na stole jest dużo jedzenia i picia, ale i tak oceniam go jako krok wstecz.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Teoretycznie zabawa na kilka wieczorów. Fabuła ma mieć pięć różnych zakończeń, ale mi osobiście nie chce się po pierwszym razie grać jeszcze raz i podejmować decyzji, których w innym wypadku bym nie podjął, tylko po to, by za drugim (trzecim/czwartym/piątym) razem dojść do innego zakończenia. Tak więc dla mnie przyjemny one-hander na godzinę do półtorej. Nic więcej, nic mniej.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Świetna, prawie bezkonfliktowa gra dla 2 - 3 osób (4 to moim zdaniem za dużo) z cudownym planem gry. Ilość szans, reprezentowana przez karty sfinksa, nie jest zbyt duża. Wskazówka: W grze dwuosobowej odrzuć zbyt silną kartę sfinksa, która daje ci jeden dodatkowy punkt na koniec gry za każde 10 punktów, które zdobyłeś do tej pory. W grze dwuosobowej nie ma problemu z uzyskaniem 15 lub więcej punktów za tę kartę, a to naprawdę za dużo.

Dominion (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Niesamowita kartka z niesamowitą zmiennością. W zasadzie nigdy nie musisz grać tym samym zestawem kart, jeśli nie chcesz. Jeśli porównam to np. do Jambo, to zdecydowanie dłużej trwa przygotowanie gry, dodatkowo jest tam moim zdaniem trochę więcej losowości i ciągłe tasowanie robi się trochę denerwujące. Jednak dużym plusem jest wspomniana wcześniej zmienność. Ta gra kosztowała mnie już kilka dni życia...:-)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Nie jest to złe rozszerzenie, ale inne są po prostu nieco lepsze. Jeśli jednak jesteście tak samo zaintrygowani serią Dominion i jej pięknymi kartami jak ja, to nie będziecie żałować zakupu Alchemy.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Zdecydowanie dużo lepsza niż drugie małe rozszerzenie Alchemy.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Równie dobry jak podstawowy Dominion. Podoba mi się trochę bardziej, ale nie o pół gwiazdki, więc oceniam tak samo.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo To rozszerzenie Dominiona oceniam gdzieś na poziomie Wybrzeża. Również udany, ale nie trzyma dla mnie świeczki przy dwóch pierwszych samodzielnych pudełkach. W przeciwieństwie do innych, nie jestem zwolennikiem tego, ile jest do zarobienia i jak drogie są karty do kupienia. W poprzednich odsłonach serii cieszyłem się, jeśli dotarło się do sześciu monet i można było kupić złoto. Tutaj karta z sześcioma monetami jest zupełnie normalna...Edit: Po bardzo długim czasie odkurzyliśmy ponownie serię Dominion i polubiłem to rozszerzenie. Jeśli dobrze dobierzesz talie do gry i być może połączysz ją z innymi pudełkami, to jest bardzo dobra. Sytuacja, w której zastanawiasz się, czy wolisz kupić np. punktowaną prowincję, czy rzadką platynę do późniejszych zakupów, wprowadza do gry kolejny ciekawy element.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Udane rozszerzenie do Dominiona, w którym trochę przeszkadzają mi niektóre zbyt mocne karty.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo W dzieciństwie bardzo mi się podobało. Dla starszego wieku oceniam ją jako przezabawną grę imprezową, której frajda zależy w dużej mierze od chęci graczy do handlowania ze sobą oraz od ewentualnych korekt zasad. A może zdobywanie pieniędzy z puli (lub wypisywanie czeku na kartce, gdy zabraknie pieniędzy) za wykonanie określonej kary/zadania? Kreatywność nie ma granic:-) W końcu chodzi o to, żeby wszyscy dobrze się bawili przez całą noc, a nie żeby jak najszybciej wybić innych z gry. Jeśli grupa ludzi gra gdzieś w chacie wyłącznie według spisanych zasad, to prędzej czy później komuś się to znudzi. W każdym razie zjawisko. Nie grałem od lat i nawet nie mam po co - konkurencja jest obecnie ogromna. Ale za to, że wychowałem się na tej grze de facto planszowej, zasługuje ona na co najmniej 8 punktów ode mnie:-) Ale nawet dziś może się przebijać, jeśli spotka się "niegraczy", którzy nie są zainteresowani nauczeniem się czegokolwiek. Jednak KAŻDY zna wyścigi konne i prawie każdy powie, że kiedyś było to całkiem fajne. Więc jak to zrobić jeszcze raz...?:-)

Dragonheart (2010)

Oceny gracza: xxxxoooooo Dochodzi do mnie, że może bawić dzieci, co dla niektórych może być niewystarczające...

Dungeon Lords (2009)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Podobnie jak Monsters of the Underground, jego grafika jest nieco zagmatwana - to dość wymagająca gra, więc nawet deklarowane 10 lat wydaje się nieco krótkie. Dla mnie jednak, zaraz po zakupie, zaczęła atakować niepodważalną dotąd pozycję najpopularniejszej gry, zajmowaną przez Kalendarz Majów. Ta gra jest dłuższa i bardziej klimatyczna. Kiedy silna grupa nieprzystosowanych bohaterów podejmuje walkę z władcą podziemi za pomocą kilku żałosnych potworów, gracz nierzadko wygląda jak przerażony imp na froncie pudełka... Gramy wyłącznie w dwójkach i sprawdza się to znakomicie. Możliwość częściowej kontroli jednego neutralnego gracza przez każdego z graczy daje pole do popisu dla dodatkowych taktyk. Ale przede wszystkim - w niewielu meczach tak bardzo zależy nam na tym, kto wygra. Ważne, żeby z pomiotem dobra!!!:-)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx W przypadku tego rozszerzenia momentami robi się dość ciężko, a teraz i później dzieje się coś, co w ogóle nie miało miejsca w grze podstawowej - po prostu nie da się pokonać grupy! A potem wściekłe zgrzytanie zębów upokorzonego pana zniszczonego lochu słychać przez całą drogę do miasta, śpiewając pochwałę tych paskudnych bohaterów... Tak czy inaczej, przezabawne rozszerzenie do świetnej gry, które czyni ją znacznie bardziej wymagającą.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Dzięki temu rozszerzeniu Potwory są dla mnie zdecydowaną dziesiątką. Garść innych świetnych pomysłów = porcja dodatkowej, mrocznie perwersyjnej zabawy:-)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Everdell (2018)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Za wspaniałą bajkową oprawą wizualną kryje się dość trudna gra, której rozpoczęcie może być dość uciążliwe i frustrujące, biorąc pod uwagę zerowe zasoby na początku gry. Ale trzeba jej to wybaczyć dzięki leśnemu chłodowi, który emanuje. Nie dałbym grze dziesiątki za mechanikę, ale nie jest trudno się jej nauczyć, a wiele pięknych obrazków na stole wygląda świetnie:-)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Miłe, małe rozszerzenie, które może sprawić, że miasto każdego gracza stanie się nieco większe. Powiedziałbym tylko, że balans poszczególnych legendarnych stworzeń i budynków nie jest do końca optymalny. Mimo wszystko zdecydowanie warto dodać do podstawki.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Bardzo fajny pakiet dodatkowych kart do świetnej podstawki. Zwiększa różnorodność gry, zdecydowanie warte dodania.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Piękne rozszerzenie do pięknej i nie do końca łatwej gry, które dodaje jej nieco więcej frustracji...

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Ex Libris (2017)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Ta gra jest po prostu stworzona przez rewelacyjne tłumaczenie REXhera. W przeciwnym razie byłoby to po prostu ćwiczenie alfabetu podczas prostowania książek na półkach. Posiadanie unikalnej cechy dla każdej postaci i odwiedzanie kilku miejsc, do których można się dostać, jest w porządku, ale nie podnosi magicznie poziomu gry. Jednak niezwykle zabawne tłumaczenie jest prawdopodobnie najlepszym, jakie widziałem w grze planszowej.

Expres (1989)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Pięć gwiazdek z aplikacją WizKids, trzy i pół bez niej, bo liczenie wszystkiego "ręcznie" to cholernie ciężka robota :-) Gramy wyłącznie we dwójkę i jest to obecnie najczęściej grana przez nas karcianka. Gra jest całkowicie bezkonfliktowa i nadaje się również do podróży - wystarczy włożyć paczkę 53 kart do zamykanej torby i gotowe. Nie zajmuje też zbyt wiele miejsca - karty, które masz (maksymalnie 7), trzymasz cały czas w ręce, więc potrzebujesz tylko miejsca na wspólną talię doładowań i maksymalnie 12 kart ułożonych razem, to wszystko :-)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Filary Ziemi (2006)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Bardzo grywalna gra dla dwóch graczy, wspaniały plan gry. Po dwóch lub trzech grach czułem, że jeśli będę trzymał się pewnej strategii, to wygram o wiele więcej niż przy użyciu innych strategii, ale przy kolejnych grach przekonałem się, że tak nie jest. Tak więc zróżnicowanie jest moim zdaniem większe niż to, jak gra początkowo wygląda. Z większą ilością kart crafterów, atutów i wydarzeń byłoby jednak o wiele lepiej. W grze nie ma zbyt wielu kart i po pewnym czasie pamięta się je wszystkie, a szkoda. EDIT: Po pewnym czasie jedna strategia była nieco skuteczniejsza od wszystkich pozostałych, co skłania mnie do obniżenia oceny o pół gwiazdki.

Formace (1989)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo "Nowoczesna" alternatywa dla szachów. Stała pozycja początkowa kawałków, nie ma szans, tylko mózg kręci się na pełnych obrotach. Dla mnie fajniejsza zabawa niż szachy - zawsze potrzeba dwóch własnych kawałków, żeby zdjąć kawałek przeciwnika, a przy odpowiednim sortowaniu można zdjąć kilka kawałków naraz. Wraz ze Slavkovem, Ciężarówkami przez Europę, Wyścigami i Zakładami oraz Peletonem, jedną z niewielu wcześniej dostępnych gier, na których się wychowałem - serduszko:-)

Gejsze (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Minimum kart i żetonów sprawia, że przeciąganie liny jest przyjemne wizualnie przez jakieś piętnaście lub dwadzieścia minut. Prawdopodobnie nie jest to gra na co dzień, ale bardzo miło jest zagrać od czasu do czasu dla urozmaicenia.

Ghost Stories (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxooooo Chłodna i relaksująca spółdzielnia tańcząca do końca. Dopóki ktoś nie robi sobie niepotrzebnych "butów", to ta prosta gra nie powinna go pokonać. Po około 10 meczach dwójki, nasza para ma 10 zwycięstw i żadnej porażki. Krótko mówiąc, relaksująca gra, która nie obrazi, ale pewnie też nie zachwyci szczególnie. Niektórym osobom (jak ja) mogą przeszkadzać czesko-angielskie nazwy kart, które w zasadach są usprawiedliwione tym, że po prostu nie było praw do całkowicie czeskich nazw, ale nie wpływa to na grę jako taką.

Hobbit, The (2010)

Oceny gracza: xxxxoooooo Ta gra będzie znacznie przyjemniejsza dla młodszych graczy. Zbudowany w dużej mierze na przypadku. Naprawdę duże błędy i niejasności w instrukcji.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Doskonała gra, która daje mi możliwość zagrania w AT z moim ukochanym (o ile przemoc nie jest skierowana przeciwko sobie, ale wspólnie przeciwko grze, to jest OK:-).Gdy gracze grają po dwóch detektywów, to jest to świetna gra dla dwojga. Pół gwiazdki w dół za okazjonalny bałagan - plan gry jest bardzo ładny i zróżnicowany, ale żetony bram, a zwłaszcza potwory czasem się w nim trochę gubią.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo W zasadzie tylko drobna inflacja podstawowej gry z kilkoma nowymi drobiazgami. Ale nawet dodatek kart spotkań w Arkham, które w grze podstawowej są dość skąpe, jest przydatny.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Bardzo trudna gra, która nie wybaczy Ci źle zaplanowanych akcji. To sprawi, że zginą twoi cenni specjaliści i uczniowie, świątynie upadną na głowy, skarbiec będzie pusty, spichlerz opróżniony. Po prostu surowa gra euro bez litości - tak jak najazdy Mongołów, susza przynosząca głód, dżuma i cesarz wydr.

Istanbul (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Fajna, średniej trudności (a może łatwiejsza) gra euro. Trzeba myśleć o swoich postępach, żeby nie tracić czasu, ale nie jest to zbyt dramatyczne przy spawaniu mózgu. Moje doświadczenie dotyczy tylko gier dwuosobowych i zazwyczaj nikt nie wygrywa o więcej niż jeden ruch. To jest dla mnie lekki minus - jeśli grasz we dwóch i żaden z was nie robi niepotrzebnych "butów", to trudno zaskoczyć przeciwnika jakąś wyrazistą taktyką, która doprowadziłaby do znaczącej wygranej dla ciebie. Początkowo postrzegałem taką równomierność jako pozytyw, ale gdy stwierdzam, że prawie wszystkie gry kończą się remisem, to już nie. Mimo to lubię od czasu do czasu sięgnąć po Stambuł jako niezbyt długą i spokojną grę.

Jaipur (2009)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Świetna gra na wyjazd - kompaktowa, szybka, łatwa, szybka do rozstawienia, szybka do złożenia. Jednak jak na mój gust jest w nim dużo przypadkowości. Zagram w nią chętnie, ale Jambo, do którego jest zbliżona tematycznie i ilością graczy, jest dla mnie zdecydowanym zwycięzcą. Jednak - za dziesięć punktów, żona jednego poleca:-)

Jambo (2004)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo łatwa do nauczenia i zręcznościowa gra karciana, która jednak daje dużo więcej frajdy niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Jeśli twój przeciwnik choć trochę myśli, to na pewno ty też będziesz musiał myśleć, żeby go pokonać. Gry, które wręcz "zabijają" złą sekwencję kart i nie robią nic, nawet jeśli położysz głowę na linii, są minimalne. Podpowiedź: udało nam się podnieść próg zwycięstwa z 60 punktów do 75 - liczby, przy której złote kopce w sam raz wystarczą, gdy gracze są wyrównani:-)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Dzięki temu drugiemu rozszerzeniu, które w odróżnieniu od pierwszego zawiera również karty towarów, można grać absolutnie wszystkimi kartami z gry podstawowej i obu rozszerzeń, przy czym stosunek kart towarów do innych kart nie jest uciążliwy. A posiadanie paczki Jamby E1 i E2 to naprawdę właściwe Kongo...:-) Bardzo podoba mi się Jambo w tej pełnej wersji. Czyli 9 punktów za całokształt, że E2 robi Jambo.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Fajnie, że do bazy Jambo trafiają nowe karty. To, czego mi jednak brakuje w tym rozszerzeniu, to kilka kart towarowych. Ze względu na ich brak, niestety pożądane jest usunięcie niektórych kart non-goods, aby zachować proporcje zbliżone do bazy.

Jungle Speed (1997)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Prosta, ale chwytliwa gra nadająca się na spotkanie z grupą przyjaciół.

K2 (2010)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Nie jest ważne, żeby być pierwszym, ale żeby być pierwszym i przetrwać... Bardzo dobra gra, która nie wybacza nagłego pędu do zwycięstwa.

Kaskadia (2021)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Kingdoms (1994)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Klondike 1896 (2011)

Oceny gracza: xxxooooooo

Kluster (2018)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx 24 odpowiednie magnesy i sznurek... i to wszystko:-) Zasady wyjaśnione w minutę i zabawę mogą rozpocząć gracze w każdym wieku:-)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Plusy: rozmiar pudełka - nie ma problemu z zabraniem go wszędzie ze sobą -, proste i jasne zasady, czas gry (20 minut dla dwóch osób, które już znają kilka ikon), łatwa rozgrywka, ale jednocześnie przyzwoita opcja taktyczna, piękna grafika (to oczywiście dość subiektywne:-). Wady.

Kris Kros (-1)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Zdecydowanie lepsze niż Scrabble - używanie akcentowanych liter to nie zabawa. Jeśli chcesz namieszać w swoim mózgu ekwiwalentami językowymi, nie możesz się pomylić z tą grą:-)

Kuba (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Le Havre (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Przezabawna gra o budowaniu i planowaniu. Jestem trochę zawiedziony, że grając we dwójkę, sporo kart bazowych zostaje usuniętych z gry, ale rozumiem, że inaczej nie dałoby się tego zrobić. Mimo to, pół gwiazdki w dół za to. Kolejne pół gwiazdki odtrącam za to, że przez większość czasu główną myślą gracza jest nakarmienie robotników. Ale jeśli podejdziecie do gry w taki sposób, że będziecie trochę w roli karczmarza, który będzie musiał nakarmić robotników wymagających jego flaku, a od czasu do czasu wybudować budynek i statek, to nie ma się czym przejmować:-) EDIT: Jeszcze jeden punkt w dół po kolejnych meczach dwójki - jakoś ciągle jest tak samo...

Oceny gracza: xxxxxxxooo Jestem pewien, że w oryginale będzie lepiej. Na poziom czeskiej wersji dość mocno wpływają błędy w tekście kart oraz brakujące fragmenty tekstu, bez których np. w trzecią legendę nie da się dobrze grać. Trzeba szukać w dyskusji o grze.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Klasyk, który zawsze mi się podobał, mimo że jest dość mocno oparty na przypadku:-)

Love Letter (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Magia i Myszy (2012)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Spodziewałem się po tej grze czegoś nieco innego, ale to mój problem - powinna była mnie uprzedzić, że zalecany wiek graczy to 7 lat i więcej. Gra wygląda bardzo ładnie, jest napakowana scenariuszami, ładnie wypełniona fabuła, ale gdy przychodzi do walk, to bum - całe wrażenie dość mocno rozpada się pod echt prostym systemem...

Oceny gracza: xxoooooooo Jeśli chcesz się wyłączyć, nie myśleć o niczym i grać z zamkniętymi oczami (grafika jest naprawdę ciężka), to sięgnij po tę grę. Ale w przeciwnym razie, nie rób tego. Trudno mi przeszukać pamięć, kiedy ostatni raz grałem w coś tak złego i brzydkiego. Obiektywnie jednak trzeba wymienić kilka plusów: 1.) Heksy, które zawsze na początku tworzą grę, to bardzo wysokiej jakości, solidne elementy, 2.) Zmienność - zawsze można skomponować nowy plan gry, 3.) Może się podobać małym dzieciom (6/7/8 lat) niektóre z nich, 4.) Do tego największy plus - NIE MUSISZ GRAĆ!

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Wraz z Formacjami i Slavkovem uzupełnia dostępną niegdyś trylogię gier wojennych. Proste zasady, proste wykonanie - ale ta gra jest świetnym przykładem siły prostoty. Po prostu nie można go polecić tym, którzy wkurzają się na pexy z powodu zapomnienia...:-)

Memoir '44 (2004)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Stopień prawdopodobieństwa, jaki daje kombinacja kart i kości, może czasem przyprawić o zgagę, ale historia zna wiele wielkich bitew, które zostały rozstrzygnięte przez przypadek, więc tak właśnie należy do tego podchodzić. Nie znaczy to, że nie trzeba myśleć o tej grze - wręcz przeciwnie. Pole manewru dla taktycznych feintów jest ogromne. Wskazówka: Wyłącz kartę Zapora, gdy jej posiadaczowi brakuje ostatniej gwiazdki do zwycięstwa. Nie ma nic bardziej frustrującego niż schować prawie wyeliminowaną jednostkę na tyłach armii i mieć przeciwnika siekającego ją na kawałki znikąd.

Mistrz Logiki (1971)

Oceny gracza: xxxxxxoooo W zasadzie pasjans dla dwojga. Największą słabością, jaką widzę, jest to, że jeden myśli, podczas gdy drugi się nudzi. Gdyby zrobili logika na wzór kart dwugłowych, byłoby znacznie lepiej:-)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Proste, szybkie i można powiedzieć, że taktyczne. Gdyby tematem było coś innego niż koty, dałbym co najmniej pół gwiazdki więcej :-)

Namestnik (2014)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Oceniam po 16 meczach w dwóch zawodników. Spodziewałem się po grze pięknej grafiki i dużej zmienności, a dostałem piękną grafikę i zmienność, która sprawia, że gra jest w zasadzie niegrywalna. W grze wieloosobowej miecze miałyby zdecydowanie większe znaczenie w końcowej punktacji, ale to, że w grze dwuosobowej ten element jest osłabiony, nie przeszkadza mi. Nie daję pełnej oceny z jednego powodu - w talii kart Laws można znaleźć jedną wyjątkowo mocną kartę, a potem powiedzmy dwie lub trzy karty znacznie mocniejsze od reszty. Jeśli przeciwnik ma szczęście na tych kartach, to trudno go pokonać. Da się to zrobić, ale przewaga jest duża... W każdym razie zarówno moja pacyfistyczna żona jak i ja jesteśmy bardzo podekscytowani Rulerem:-) Mogę gorąco polecić tę karciankę wszystkim, którzy szukają miłej, można powiedzieć spokojnej (nawet jeśli karty takie jak Assassin, Snajper, Podrzynacz gardeł itp. na takie nie wyglądają:-) gry dla dwóch (3/4) graczy o komfortowym czasie rozgrywki (max 1 godzina). EDIT: Nawet po rozegraniu prawie setki gier, nadal jest to zabawa, która nie uzasadnia downgrade'u:-)

Nova Luna (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Szybka gra wyścigowa, której zasady są niezwykle proste, ale komponując odpowiednie kolory w odpowiednich miejscach, można się cholernie spocić....

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Pandemic (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Doskonała gra kooperacyjna, która sprawi, że twoje czoło będzie pękać w pocie czoła, ponieważ pandemie, którym nie możesz się oprzeć, wciąż nadchodzą.

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Peloton (1991)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Absolutnie fantastyczna gra wyścigowa bez losowości. Wyścig solowy jest w porządku, ale jeśli gracze mają czas, aby grać w tę grę przez dłuższy czas, wymyślić wyścig etapowy w stylu Tour de France i rywalizować o koszulkę najlepszego spurtera, najlepszego kolarza itp. obok żółtej koszulki, to nie ma sprawy. Długość gry zależy w dużej mierze od długości zbudowanej trasy - dla mnie ta gra stanowi co najmniej dwie godziny czasu.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Absolutnie doskonała. Podobnie jak do Pulsara 2849 tego samego autora, tak i do tej gry dorwaliśmy się po kilku latach, kiedy leżała na szafce, ale od tego czasu przez trzy miesiące nie pozwalała na nic innego na stole:-) Dla mnie idealna gra dwuosobowa, z mnóstwem kart, które nieźle kręcą i zawsze kierują gracza do nieco innego celu. Jest tylko nieco dłuższa - z układem i kompozycją starcza nam na wspomniane dwie i pół godziny:-)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Peck! Nie mógłbym być bardziej podekscytowany. Dodaje kilka nowych modułów, plansz i lepszych kart do naszej ulubionej gry, a także więcej kart do wszystkich talii (ery, pomocnicy, zadania, karty specjalne). Różnorodność jest więc jeszcze większa niż dotychczas. Jednak śledzenie wszystkich zdobytych bonusów od samego początku jest czasem sporym wyzwaniem:-) Po prostu dobra, pełnowartościowa gra euro na cały wieczór i cały stół:-)

Point Salad (2019)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Przyjemna, szybka gra karciana, bardzo grywalna w dwie osoby. Szybko rozłożona, szybko zagrana, szybko złożona. Ze względu na swój rozmiar (a raczej małość:-) stała się jedną z naszych gier podróżnych. Nie zraża mnie w żaden sposób, moja żona ją uwielbia. Dla mnie jedyny minus - po prostu nie przepadam za zbieraniem warzyw. Gdyby ta gra miała np. grafikę fantasy, wyglądałaby dużo lepiej.

Pokolenia (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Pravek (2011)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Prophecy (2002)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Piękna, naprawdę AMAZINGOWA tablica. Dużo potworów i przedmiotów. W dalszej części gry bohater może być wystarczająco silny, by pokonać różne bestie po drodze lewym tyłem - co robi się nieco nudne - ale nie zapuścił się jeszcze w głąb krainy. W ostatnią grę graliśmy w czwórkę przez prawie sześć godzin i to było naprawdę za dużo, gra zrobiła się dość stagnacyjna. Jeden był absolutnie rozwalony, inni z niecierpliwością czekali, aż wreszcie się skończy... Należy zaznaczyć, że graliśmy w wariancie bezkonfliktowym.

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Pulsar 2849 (2017)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Po ośmiu rozgrywkach w dwie osoby oceniam ją jako niespodziewanie odkrytą perełkę domowej kolekcji, która długo była pomijana mimo innych gier. Świetne zróżnicowanie, dużo dróg do zwycięstwa, piękna grafika (choć to oczywiście dość subiektywne), rozsądny czas rozgrywki (około półtorej godziny nawet z przygotowaniem i sprzątaniem). Pomimo tego, że raczej nie szukam tematyki "kosmicznej", zaliczyłbym Pulsara do najlepszych gier, jakie mamy w domu.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Idealna kompaktowa gra na podróż w już pełnej torbie czy walizce (jeśli wyjmiemy talię kart i te kilka żetonów z niepotrzebnego pudełka). Podczas zabawy potrzebna jest już pewna przestrzeń. Piękne kosmiczne ilustracje, stosunkowo krótki czas gry i można powiedzieć brak konfliktu (dla jednych plus, dla innych minus). Świetny wybór, jeśli nie chcesz robić nic dłuższego i wymagającego większych przygotowań (np. Potwory Podziemi, Trajan, Kalendarz Majów), ale też nie chcesz grać w zwykłe quickie (np. Jaipur).

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Bardzo udany remake karcianego Settlers of Catan, który w naszym kraju naprawdę zepchnął w kąt oryginalną wersję z garścią rozszerzeń. Różnorodność zawartości w tym jednym pudełku jest zdecydowanie lepsza od tego, co było w Osadnikach, choć te też bardzo nam się podobały.

Roll Player (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxooo Fajna gra karciana dla dwojga, w którą po zakupie graliśmy z żoną przez kilka miesięcy. Różne rozszerzenia dodają jej trochę soku, gdy zaczyna się starzeć. Nie jest jednak dobrym pomysłem łączenie zbyt wielu na raz, albo po prostu wybierz kilka kart, które lubisz z każdej. Jednak serie Dominion i Jambo z czasem zepchnęły tę kartę na dalszy plan.

Slavkov (1988)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Stara, dobra gra wojenna. Jest mocno uzależniona od przypadku (kostki), ale na to liczysz grając w nią. O wiele bardziej przeszkadza mi pojedynczy teren, na którym odbywa się bitwa (co z drugiej strony jest logiczne biorąc pod uwagę pojedynczą lokację, z którą się łączy:-). Ale poza tym klasyk, którego nie mogę się nasycić. Nie należy jednak przesadzać z początkową konfiguracją - kiedyś sam ten etap zajął mi i bratu dwie i pół godziny, a cała rozgrywka około czterech godzin, co jest naprawdę za dużo jak na ten kawałek. Wskazówka: Rozluźnij fortyfikacje do maksymalnie 10 - przy odrobinie szczęścia można się jeszcze przebić. Jednostka ufortyfikowana do 16 (zwłaszcza jeśli jest to działo) jest jak niepokonani naziści na klifach plaży Omaha...

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Stellar (2020)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Dokładnie taka gra, jaką chcemy mieć w domu - bezkonfliktowa gra karciana dla dwóch osób, którą łatwo przetransportować w dowolne miejsce (potrzebuje tylko trochę miejsca podczas samej gry). Czas gry jest wystarczający, aby nie uważać jej za grę dla jednego gracza i faktycznie w nią zagrać. Mechanika gry jest prosta, ale cholernie sprytna i zmusza do myślenia. Dla mnie osobiście gra jest przepiękna wizualnie i zawiera wiele interesujących informacji o wszechświecie. Jestem w pełni usatysfakcjonowany:-)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Szachy (1475)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Tajniacy (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Terra Mystica (2012)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Dziewięć punktów za grę dwuosobową, gdzie punktowane świątynie i wielkość miasta nie są takie złe, żeby skończyć na drugim miejscu:-), dziesięć za grę czteroosobową, gdzie jest bardzo oczywiste, czy wygrywa się wyżej wymienioną punktację, czy jest się trzecim lub czwartym.

Tikal (1999)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Chcę być silniejszy tu, na tym terytorium, i chcę być silniejszy także tu, i tu, i tu. Tak, ale wtedy będę słabszy tu, tu i tu... Co z tego! ???? Świetna gra, w której trzeba się dobrze zastanowić, z czego się rezygnuje, żeby dostać coś innego. Dobra gra dla dwóch osób.

Traf w 10 (2018)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Poręczne, niewielkie pudełko daje tej grze imprezowej opcje, których nie mają inne gry. Pudełko można przenosić między sobą w podróży, przy stole w pubie itp. Ta podstawa i pierwsze ogólne rozszerzenie są w porządku, inne rozszerzenia, które koncentrują się na jednym konkretnym temacie, są już moim zdaniem niepotrzebnie zbyt ciężkie.

Trajan (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Jedna z najlepszych gier w domowej kolekcji. Rewelacyjna dynamika skali punktowej, gdzie w zasadzie wszystko jest punktowane, duża swoboda w wyborze kolejnych procedur. Do tego nie jest to typ gry podchwytliwej, że jeśli gracz zagra jeden ruch źle, to psuje całą grę. Po prostu przechodzi do innych działań - choć planowanie jest oczywiście bardziej niż pożądane:-) Możliwości są naprawdę nieograniczone (to sprawia, że czasem mdli:-)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Doskonała gra, w której istnieje wiele strategii bez stwierdzenia, że jedna jest lepsza od drugiej. Rzeczywiście można wygrać na wiele sposobów - jak i przegrać:-) Oryginalny design, piękna grafika. Dla mnie jak na razie najlepsza gra z domowej kolekcji.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Chyba trochę za bardzo cieszyłem się na tę grę, przez co nie do końca spełniła moje wygórowane oczekiwania (mamy doświadczenie tylko z gry w dwie osoby). Spodziewałem się, że w domowym zaciszu strąci Mysterious Realms ze stołu w dziedzinie karcianych "deucesów", ale nie ma o co... :-) PLUSY: Bardzo ładne grafiki / Z flavor tekstów można dowiedzieć się ciekawych rzeczy / Idealnie się układa (wielkość paczki kart do kanasty), nawet sama gra nie potrzebuje dużo miejsca = idealna w podróży / Jest całkiem przyzwoita na dwie osoby / Nie jest przesadnie droga. //// MINUS: Strategia zbierania zestawów jest moim zdaniem na tyle silna, że nie zmusza mnie do jakiegoś "kombinowania" z talią, tylko po prostu zbieram zestawy. Mając to na uwadze, już po kilku grach pojawia się pewna schematyczność. /// PLUS/MINUS: Mojej żonie nie podoba się konieczność pieczętowania kart w celu uzyskania z nich punktów ("w ogóle nie podoba mi się efekt tej karty w talii"), ale mi podoba się ten element decyzyjności.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Przez długi czas było to dla mnie ewidentne pięć gwiazdek - gra jest naprawdę piękna w odbiorze, a nawet gdy toczy się kostki, można z nimi naprawdę zrobić cuda, więc nie jest tak gorąco z przypadkowością. Jest jedno wielkie ALE: z reguły planujesz podróż przed pierwszą turą na podstawie wylosowanych miast docelowych - logicznie. Jeśli jednak Twój przeciwnik (mam doświadczenie tylko z grami dwuosobowymi) zaplanował tę samą trasę i startuje, a Ty przez dłuższy czas nie zdążysz wjechać na wspólną trasę przed nim, to nie masz prawie żadnych szans na wygraną, bo wszystkie bonusy po drodze zostaną przez niego "wyssane". Taka gra naprawdę denerwuje ludzi. Na szczęście coś takiego nie zdarza się często, więc mimo tej jednej krytyki zaliczam MP do najlepszych jakie mamy w domu:-) Rozszerzenie w postaci kilku postaci i kilku dodatkowych kafelków znacznie urozmaica tę przezabawną grę.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo To, jak tak niewielka ilość materiału z gry może rozbudować naszą ulubioną grę, było sporym zaskoczeniem. Jeśli lubisz Marco Polo i masz szansę dostać w swoje ręce to rozszerzenie, nie wahaj się - polubisz MP jeszcze bardziej:-)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Pierwsze gry były w porządku, ale z każdą kolejną podobało mi się coraz mniej. Wydawało mi się, że jest jakoś plus minus tak samo, przy dość mocno rozciągniętym czasie rozgrywki (choć w dwójce). Na pewno nie jest źle, ale na pewno nie będzie to jedna z najpopularniejszych dłuższych gier w naszej domowej kolekcji.

Oceny gracza: xxxxxooooo Piękna wizualnie, ale niestety dość przeciętna gra pod względem zabawy, po którą nie mam powodu sięgać ponownie. Bardzo rozczarowujące.

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Nie graliśmy jeszcze w kampanię, ale dałbym pełne punkty nawet "tylko" za resztę. Dodatkowe karty są w porządku, różni strażnicy, pomocnicy, posągi... są w porządku, ale dwie nowe postacie i dwie nowe świątynie - czyli dwie nowe skale eksploracji - są po prostu fantastyczne! Nie twierdzę, że to rozszerzenie jest obowiązkowe dla zwykłych graczy, ale mamy w Arnaku dziesiątki wyższych gier (w tym Expedition Commanders) i jesteśmy podekscytowani tym rozszerzeniem.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Lekka wersja gry Pandemic. Jednak momenty, w których ostatnie skrawki ziemi zaczynają się pod tobą zapadać, są niczym w porównaniu z uczuciem, jakiego gracz doznaje w Pandemii, gdy zaraza rozprzestrzenia się w sposób niekontrolowany. Bardzo dobra, szybka, prosta, a zarazem porywająca gra kooperacyjna.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Dałbym pół gwiazdki więcej niż pierwszy Czech za możliwość gry po obu stronach planszy, ale grafika planszy w ogóle mi się nie podoba, więc znów strącam pół gwiazdki.

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Zooloretto (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Po grze dla małych dzieci nie spodziewałam się takiej zabawy dla dorosłych. Owszem, istnieje dość znaczący element przypadku, ale mimo wszystko, żeby myśleć o dobrym rozmieszczeniu zwierząt, ich przenoszeniu, budowaniu boksów itp. trzeba pomyśleć o zakupie zwierząt. Zdecydowanie jest to dla mnie miłe zaskoczenie.

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Žahour (2005)

Oceny gracza: xxxxxooooo

Nowe oceny gier

xxxxxxxooo

Gra jest zbyt długa jak na 8 kart. Dziwna, niefajna strategia. Przez większość czasu w ogóle nie gra ...

Peca_ [22.11.2024]

xxxxxxxxxx

Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...

premeq [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...

eMenthal [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...

Raelag [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...

Baritone [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas