Oceny gracza: W zasadzie nic nowego pod słońcem, ale za tematykę i jej wkomponowanie w grę daję jej 4 HALINES.... Dużym plusem jest nacisk na wierność realiów (samoloty i piloci/pilotki). Rozgrywka też jest świetna, nie jest to kompletna porażka, według żadnego mózgożercy. Zasady i setup trochę kuleją, ale nic strasznego. No i kto jest od focha, więc przynajmniej pół gwiazdki w górę.
Oceny gracza: Tyvoe, świetnie. Masz łodzie, wysyłasz robotnika na wyspę po drewno, wino, przyprawy czy cokolwiek... i płacisz za to jedzeniem!!! I proszę bardzo....pak.kupujesz za te surowce jakieś płytki akcji, wyobraź to sobie, to da ci może jeszcze jedno drewno! O rany.... A potem za surowce można kupić jakiś drogi artefakt.... Ręce mi się pocą z podniecenia..... A teraz słuchaj, jesteś naprawdę dobry, za surowce możesz kupić POSTACIE! I jest napisane drobnym drukiem, co to robi.....! NIEWIARYGODNE GÓWNO, PIZDO! I robisz też questy..... są brutalnie trudne... musisz mieć 6 kart postaci..... dawno nie widziałem tak oryginalnej rzeczy.... i musisz zapłacić za statki na koniec wszystkich czterech rund. Nie pamiętam, kiedy ostatnio widziałem coś tak oryginalnego..... może dwadzieścia lat temu?
Oceny gracza: Stare dobre Macau w nowej, nieco przeprojektowanej odsłonie. Wciąż doskonała zasada gry w kości lepiej czytelne karty - Zbyt kolorowa, czasami trudna do odczytania plansza
Oceny gracza: Działa świetnie, świetnie się gra, duża zmienność, fajny mechanizm kopania i strojenia pracowników. Nice!
Oceny gracza: Klimat Tzolkin. Dużo ikonek, kolory trochę kaleczą oczy, plansza mogłaby być większa. Punkty wszędzie, ale w sumie dobre euro combo.
Oceny gracza: Prosta, szybka, piękna grafika i myślenie to konieczność, nie to nie. Oryginalne punktowanie i interakcja w sam raz. Świetna gra karciana.
Oceny gracza: jedna sztuka jak na razie (i to jeszcze głupio według starych niezaktualizowanych zasad), to trochę bardziej skomplikowane - zasady nie są proste, ale myślę, że ma potencjał...zobaczymy
Oceny gracza: Dla mnie świetny klasyk. Mało zasad, prosty design, ale sporo do myślenia. Przypomina mi trochę starego Felda, trochę disaster management.
Oceny gracza: Jest to optymalizacyjne euro, w którym możesz załadować do trzydziestu punktów w jednej turze... to może za dużo, ale jest to całkiem fajny motyw i jeśli lubisz kaskadowe kombinacje, to jest to gra dla ciebie.
Oceny gracza: Świetna kombinacja kości. Czapki z głów, to było bardzo dobre. Ile radości i łamania głowy może dać dziewięć ruchów w całej grze. Pięć halo na pięć.
Oceny gracza: To jest i będzie bardzo dobre. Ale głowa się gotowała...i potrzeba więcej niż jednego zagrania, zanim się zrozumie....
Oceny gracza: Dobry Pfister, ale jest długi - nawet w trójce. Poza tym fajne euro, widać trochę wpływów Mombasy.
Oceny gracza: Eh, no nie wiem, lubię Felda, choć ostatnio jest wart starego śmierdzącego kapcia. I to miał być powrót do arcydzieł pokroju Trajana, Aquasphere itp, ale moim zdaniem nie jest to wielki powrót w stylu "wow!". Jest tam dużo rzeczy, dużo akcji, zlepek minigier. System zdobywania żetonów akcji poprzez układanie potrójnych kafelków na siatce jest ciekawy, grafika brzydka, a kolorystyka dziwna, ale nie jest to totalna klapa. Pewnie jeszcze kiedyś chętnie w nią zagram, ale nie muszę mieć jej w domu. Ma dużo lepsze gry, bez dwóch zdań. A tematyka... mogliby być nasoskami, błąkającymi się po mrocznych zaułkach Krain Cienia, próbującymi wykonać różne zadania, tylko po to, by zostać wpuszczonym do pubu przez karczmarza i kazać mu wydać na niego całe swoje wsparcie socjalne - innymi słowy, pilnować starożytnych ognisk Bonfire/butelki starego Huntsmana. Tak, i zdecydowanie nie jest to gra dla niektórych typów AP, którzy po dziesięciu minutach trzymania gaśnicy nad ich głowami zaciskają pięści z radości i kołyszą łodzią z yay! lub clink!
Oceny gracza: Oryginalny Brass tak mnie prześladował, że go sprzedałem. Ale to jest niesamowite, Euro na sterydach, Ticket to Ride na sterydach - podwójnie. Niby proste, ale w fajny sposób można ugotować sobie gromadkę gówniarzy. Dużo interakcji, a Ty raczej nie pękając tutaj myślisz o tym jak nie pomóc komuś, mimo że naprawdę potrzebujesz tego ostatniego piwa, które Twój przeciwnik ma na akcję.... Jedynym minusem, moim zdaniem, jest to, że zasady są czasem niejasne, więc mimo, że mają kilka stron, czasem podczas pierwszej rozgrywki sporo pływaliśmy...
Oceny gracza: Gra Roku 2014 we Francji. Świetne euro, zaskakująco proste zasady, ciekawy system sprzedaży obrazów i wykorzystywania materiałów budowlanych, grafika autorstwa Troyesa (nie każdemu może się podobać).Zdecydowanie polecam.
Oceny gracza: Świetny klasyk bardzo dobrze ulepszony o nowe moduły. Plusem jest to, że można grać z pudełka nawet tylko starą podstawką. To jest tak dobre jak nowe Zhanguo.
Oceny gracza: Świetna łamigłówka z ładną minimalistyczną grafiką...ciekawe mechanizmy, mózg się nieźle gotuje...
Oceny gracza: Dla mnie bardzo ciekawe euro. Prosta mechanika połączona w dość nowatorską koncepcję zakrytych kart zasobów reprezentujących miasta ukryte za chmurami, dzięki czemu można zgadywać co się załaduje po dotarciu tam sterowcem, plus "obowiązek" wykonania akcji tak jak przeciwnik będący w turze... ładna grafika, dość proste zasady, trochę deck-buildingu. Dla mnie zdecydowanie lepsza od Maracaibo, które po trzeciej rozgrywce uznałem za powtarzalne. Trzeba zaznaczyć, że do tej pory rozegrałem jedną partię (nieco zaawansowany wariant) i nie grałem w kampanię.
Oceny gracza: świetne euro, tematycznie dobrze połączone, plus duży plus to pewna półwspółpraca graczy, dzięki czemu wszyscy gracze nie przegrywają, choć grają na siebie.... wielka radość!
Oceny gracza: Odświeżająca gra euro o dzikim zachodzie, sprytny mechanizm wybierania akcji w tajemnicy, wiele sposobów na wygraną, nieskomplikowane kombinacje kart, pięć jest zabawne i nie jest cichym pięcioma ruchami do przodu, jak inne liczące ciężkie euro....
Oceny gracza: Szybki, sprytny i lekki wariant gry Five Tribes. Tasujesz pasażerów na transatlantyku po kabinach i pomieszczeniach wspólnych, próbując upchnąć ich zgodnie ze schematem kart, które uzupełniasz i przekazujesz, oraz wymaganiami dotyczącymi każdej z części statku.
Oceny gracza: To jest radość z grania. Proste zasady, mało kart i dużo możliwości. I nigdy nie czujesz, że brakuje ci pociągu, nie mając nic do roboty. To jest po prostu świetne. Dla mnie zdecydowanie lepsza od innej gry Gerdtsa - Antike II.
Oceny gracza: Dla mnie bardzo ciekawe euro, gdzie każdy ruch musi być naprawdę przemyślany, bo punkty na koniec są jak szafran.... Ciekawa układanka polegająca na układaniu produkcyjnych kawałków krajobrazu na swoim półwyspie, mało interakcji. Jest dobrze. Nie jakaś przełomowa bomba, ale jakoś tajemniczo mnie bawi, i to bardzo.
Oceny gracza: Ciekawe mechanizmy, ale długa. W czwórkę bym nie zagrał. Poza tym przyjemne, wytrawne euro.
Oceny gracza: Miłe zaskoczenie, klasyczne suche euro z nieciekawym średniowiecznym motywem, sprytny system kart, niewymagający co do zasad, rozegrany w cztery osoby z objaśnieniami w półtorej godziny, całkiem ciekawa wariacja, akurat tyle do myślenia (choć nie dla typów AP).
Oceny gracza: Teraz to dopiero jest zabawa w dużym pudełku od zapałek. Tak, ma kostki, jest losowa jak cholera, ale daje radość. Myślenie - czy mam zanurzyć się głębiej...?
Oceny gracza: Daj mi pistolet przy głowie, mówią, że na bezludnej wyspie jest tylko dziesięć gier.... to będzie jedna z nich.
Oceny gracza: Dużo inna niż jej starszy brat, bardziej przyjazna graczom, sporo innowacji, żeby mieć w domu zarówno starego DS-a, jak i Marine... Powiedziałbym, że możesz bardziej kontrolować grę i masz ściślejszą kontrolę nad grą, ponieważ akcje są wykonywane od razu, a nie po umieszczeniu wszystkich robotników. Jest też mniej mózgożerna, ale nadal jest ciężka, podatna na AP, a filmowości jest mniej więcej tyle, ile Schiller klika w ciągu dnia na instacu - więc wystarczy. To wielka sprawa i wciąż żyje legendą wielkiego brata..... dla mnie to pięć nicków Czvanczara na pięć.
Oceny gracza: absolutnie doskonała abstrakcja. potrzeba kilku zagrań, by odkryć możliwości, potem się klika i mózg się gotuje...
Oceny gracza: W sumie bardzo interaktywne nowoczesne euro z dużą ilością podejmowania decyzji. Niezła produkcja, ciekawa mechanika,. pewnie żaden nowy przełomowy hit w dziedzinie czarnych gier planszowych, ale ogólnie 4 i pół Halla na pięć. To było dobre.
Oceny gracza: Świetnie Uwe. Nawet jeśli na początku czujesz się przytłoczony zbyt wieloma akcjami i możliwościami, to po chwili wszystko się klika i mózg jest całkiem cudowny. Bardzo dobre.
Oceny gracza: Kolejny sprytny podwójny ef. Nie daj się zniechęcić wyblakłym kolorom, to bardzo sprytne.
Oceny gracza: Bardzo ciekawe i oryginalne euro z kilkoma klasycznymi mechanikami - draftowanie lepszych kart i zagrywanie ich jak Concordia, skalowanie tu i ówdzie, wydobywanie surowców etc... plus może czasem spora doza losowości - draftowanie elementów z woreczka, turlanie kośćmi. Najlepszą rzeczą w tym systemie jest to, że możesz (i nie musisz) zdecydować w dowolnym momencie gry, aby wyrzucić bieżącą koncepcję do kosza i zacząć od nowa po drugiej stronie mapy, kartami, w których grasz zupełnie inaczej. jest może trochę dłuższy, ale wciąż wybuchowy.
Oceny gracza: Cóż, po prostu świetna zabawa. Nie dla każdego, ale jednak... A grafika... niesamowita.
Oceny gracza: Ciekawa, ale ocenę obniżają niezbalansowane specyfikacje postaci (można grać bez nich). Mechanika punktacji jest bardzo interesująca. Ale to nie jest gra za dziewięćset dolarów.
Oceny gracza: Doskonałe tematyczne euro. Tylko nie grajcie w to z typami z AP.
Oceny gracza: Bardzo fajne euro z ciekawym systemem płacenia za wydarzenia - nie tylko pieniędzmi, ale też jednostkami czasu, które wypełniają twoje przestrzenie eventowe. Nic ciężkiego dla mózgu, bardzo zabawne.
Oceny gracza: Po prostu super! A jeśli kupisz czarną edycję pudełkową (lub zrobisz p'n'p), to wygląda świetnie również na stole (chociaż ta minimalistyczna grafika nie jest dla każdego).
Oceny gracza: Świetny i inteligentny quickie. Tylko pół punktu w dół za "skondensowaną" i małą skalę progresji wagonu. Bycie poszukiwaczem to świetna zabawa w tej grze, nie zajmuje dużo czasu, szybko wyjaśnione i dużo ciekawych mechanik. Zdecydowanie polecam, mimo że jest abstrakcyjna aż do biada...
Oceny gracza: Combination Euro zdecydowanie nie jest dla typów AP. Pomimo początkowego chaosu w ikonografii i ilości rzeczy do przetrawienia, bardzo mi się podobało i widzę w nim potencjał. Synagoga z kulami w kolorach wydarzenia to całkiem rozsądna dawka kontrolowanej losowości i ogólnie wydaje mi się, że jest to zabawne euro. Piszę wrażenia po pierwszej rozgrywce, więc zobaczymy, czy może po kilku partiach nadal będzie tak samo, czy może gra nie rozstrzygnie, w co grać, ale jak na razie jest dobrze (nawet z wyjaśnieniem zasad zagrałem w cztery w 2,5 godziny).
Oceny gracza: Dla mnie rozszerzenie jest absolutnie niezbędne do rozgrywki. W obecnej formie gra jest warta pięciu Halinów, chociaż byłbym ostrożny z czterema, gdyby przy stole było kilku potentatów AP....then będziesz wymyślać własną grę przed swoją turą. Ale i tak świetna zabawa!
Oceny gracza: Gameplayowo bardzo dobrze, sporo zmian, które pozwolą ci przebrnąć przez jedynkę, nie kładzie się tutaj aż tak dużego nacisku na tor kolejowy, statki sporo go poprawiły. Pomijając kosmetykę czapek (cunt....a), przez które nie widać ikonek na płytkach budynków, jedyny na nadmiar byłby za projekt graficzny kolorów kart krów, podobny kolor i miniaturowe oznaczenia dla poszczególnych statków i portów oraz podobne pomarańczowo-żółte oznaczenia dla tych nowych robotników rolnych. Również błyszcząca powierzchnia planszy niewiele wnosi. Tutaj towarzysze popełnili rażący (zupełnie niepotrzebny) błąd. Poza tym normalnie mam GWT za pięć Halinów, tutaj odejmuję jedną gwiazdkę za naprawdę bezsensowny strój graficzny. Poza tym to wciąż świetna zabawa. Czekam z niecierpliwością na Zelandię (chyba, że będzie farbowana tym samym lumenem, wtedy chyba by mi oczy krwawiły).
Oceny gracza: Póki co 4 gwiazdki, bo grałem tylko ze sobą, ale znów świetna duża gra w małym pudełku. Kilka punktów stycznych z jego nowszym bratem neandertalczykiem, ale też odmiennych. I możliwość połączenia obu gier. Tylko zasady...ale to stara piosenka Eklunda...obowiązkowa dla "geeków".
Oceny gracza: Bardzo dobre rozszerzenie, które za pomocą kart pozwala czasem pokonać grę, faktem jest, że graliśmy tylko w wersję "łatwą", a i tak czasem trafialiśmy na....
Oceny gracza: Dla mnie bardzo dobry i inny Uwe. Jasne, to rolnictwo, klasyczne surowce, pola, owce i co.....Ale jak się to poskłada do kupy, to robi się ciekawa układanka, droższe akcje, łączenie kart (jest ich bambilion), więcej robotników, gdy nie można ich dostać za darmo, głowa pracuje, ale nie ma tego tak dużo jak w Feast for Odin. Trochę łączników z jego poprzednich gier jest, ale jest na tyle inaczej, że zasługuje na miejsce na półce. Jedynym minusem, jaki widzę, jest to, że gra może się trochę dłużyć pod koniec, ponieważ pod koniec jest dość dużo wszystkiego. Cóż, jak na typ AP to nie....
Oceny gracza: Miło było cię poznać. Z wyjątkiem końcowego punktowania... trochę dziwne, ale można się do tego przyzwyczaić i nauczyć.
Oceny gracza: świetny filler łączący 7 cudów i Carcassonne oraz Pi mal Pflaumen. Plus, trochę ekspansji przyprawi możliwości punktowania krajobrazu, który budujesz na końcu.
Oceny gracza: Pięknie podsumowana recenzja jest w filmiku Shut Up and Sit Down... Ja też to łapię.
Oceny gracza: Ciekawy "rondel" chodzący worker placement na kartach własnych lub przeciwnika na tle japońskiego miasta Edo, w towarzystwie pięknych grafik przywołujących dawną Japonię. Sprytne połączenie znanych technik.Tylko zasady...pół punktu w dół za to.
Oceny gracza: Ciężkie euro jak chuj, ocena po pierwszej rozgrywce na trzy z zasadami i bez AP (nie dla tych typów). Rozstawienie po sznurku, zasady całkiem niezłe, czasem szukanie głupot, które gdyby były pokazane ikonką, byłyby łatwe do znalezienia, ale w tekście zajmuje to trochę czasu. Inaczej rebus optymalizacyjny, co zrobić najpierw i jak to dobrze poskładać. Na początku człowiek się miota i gubi w tym, do czego właściwie dążyć, ale potem to już w miarę klika. Jest to gra, w którą trzeba zagrać, którą trzeba złamać (coś w rodzaju Pipeline), a wtedy staje się jeszcze bardziej interesująca. Jest wiele dyskusji na temat zwycięskiej strategii, aby dostać się do Triestu, trudno powiedzieć. Udało nam się, ale kilka rzeczy zagraliśmy źle, więc następnym razem może być zupełnie inaczej. Dla mnie dobrze, a w pudełku jest też sporo gówna za te pieniądze. Edycja po drugim przejściu: jest to uciążliwe i czasami jest za dużo rzeczy niepotrzebnie. Pewnie dałoby się to zrobić bardziej elegancko, niektóre akcje są jakby dodatkowe. Pod koniec liczy się dużo, wydaje się, że pierwsze dwie akcje są prawie obowiązkowe). Nie wiem.
Oceny gracza: Ignorując grafikę, która jest standardowo przepiękna, jest to bardzo przyjemne euro, przy którym można zaskakująco dużo pomyśleć, ale znowu nie jest to wypalacz mózgu, więc nawet młodsi ludzie i panie mogą w to grać. Bonusem są postacie marynarzy, które można wykorzystać w Above i Below. Bardzo mi się to podoba, bardzo.
Oceny gracza: Zmienna i niezbyt ciężka, a do tego dość szybka, więc bawi nawet młodszych...
Oceny gracza: fajne rozszerzenie, nie utrudnia gry, wręcz przeciwnie - sprawia, że gra jest dużo szybsza i łatwiejsza niż w podstawce, dostarczanie listów nie jest takie trudne i jest więcej sposobów na zdobycie diamentów
Oceny gracza: przyjemne, fajne rozszerzenie, dodaje zmienności, ale nie przytłacza gry
Oceny gracza: dopracowana graficznie gra rodzinna o prostych zasadach i bardzo dobrej rozgrywce
Oceny gracza: Niezły Feld....Nic super skomplikowanego, ale fajne połączenie kilku mechanizmów razem....plus proste zasady, ładne wizualizacje. Sprytne wykorzystanie kości, plus trochę wyścigu, kto pierwszy dotrze najdalej....
Oceny gracza: Bardzo sprytne ekonomiczne euro Fatmar. Rewelacja. Polecam tę recenzję: https://boardgamegeek.com/thread/608922/what-youre-missing-key-market
Oceny gracza: zmienny, prosty, w zasadzie prymitywny, a jednak bardzo mi się podoba
Oceny gracza: Smart Card Feld. Powrót do inteligentnej prostoty po długim czasie. Plus, nie jest to suchy pasjans. Niezłe.
Oceny gracza: Genialny klasyk. Tylko, że ktokolwiek robił czcionkę w tej grze zasługuje na dzień spędzony w kopalni uranu.
Oceny gracza: rozszerzenie, które nie przytłacza gry i dodaje sensowne dodatkowe opcje - kość jako joker, dodatkowe miejsca akcji na murach wokół miasta i kilka kart, fajnie bez dodatkowych zasad
Oceny gracza: Świetne. Stosunkowo prosta, ale zabawna jak cholera. Grafika jest myląca, nie jest tak "rodzinna", ale nie jest też tak, że spowoduje eksplozję głowy. Naprawdę mi się podobało, z wyjątkiem ceny.
Oceny gracza: Świetne tematycznie ciężkie euro. Dużo możliwości, świetna spójność, trochę ciężko się gra za pierwszym razem, ale jak już się wie co i jak, to przyjemność. Jest to dmuchanie umysłu, ale kiedy zrozumiesz zasady, jest to w zasadzie proste. Uważajcie tylko na zawodników AP.
Oceny gracza: Niby zwykły robocik, ale w jakiś dziwny sposób bardzo zabawny. I mogą to robić nawet małe dzieci.
Oceny gracza: Dla fanów Agricoli i hodowli owiec. Worker placement z elementem wspólnego budowania tamy, aby morze nie zmyło naszego behemota do morza. Jeśli się ociągacie, to może warto dać jej trochę popalić od czasu do czasu... Nie jest tak glitchy jak Agricola, ma w sobie trochę z Agricoli. Podsumowując, dobre cztery Haliny na pięć.
Oceny gracza: Ciekawy Feld, zdecydowanie nie zawiódł.
Oceny gracza: Naprawdę ciężkie euro, ale rewelacyjne. Jak ktoś napisał, pierwszy playthrough to trochę slog zanim się zorientujesz co i jak, ale potem to już "bardzo fajne złożone euro". Bardzo mi się podoba, ale na pewno nie jest dla każdego.
Oceny gracza: To jest jak arbuz! Twórcy Santa Marii nie zawiedli. Jest mądry, nie za długi, w sam raz jeśli chodzi o AP...i osiem stron zasad. I ma kostki, co lubię. To jest wielka radość.
Oceny gracza: Mrówki růls....asi nic nowego pod słońcem, ale bardzo mi się podobało. Taka mała ant agricola...no tak, jak się nie przeżyje....
Oceny gracza: jak się przebrnie przez zasady, to jest to wspaniałe przeżycie, ale potrzeba takich samych wariatów...
Oceny gracza: Jak na razie graliśmy tylko w pojedyncze mapy bez kampanii, ale było ciekawie i bardzo różnorodnie. Gra idzie bardziej w głąb niż jej młodszy brat Above and Below, dużym plusem jest dodanie różnych map, a zdecydowanie polecam zagrać w wersję "advance" z planszą do gry miejskiej. Nie mówiąc już o oprawie graficznej - jest rewelacyjna. Myślę, że tryb kampanii wzbogaca go, gdy wraz z postacią zajmiemy wszystkie dziesięć map.
Oceny gracza: Świetne rozszerzenie bazy. Dodaje kilka modułów, które nie przeciążają i nie wydłużają gry, plus dwa scenariusze dla dwóch map z oryginalnej gry. Jedynym minusem jest to, że zajmuje nieco więcej miejsca na stole. W przeciwnym razie, świetnie.
Oceny gracza: Sprytna gra tetris, szybka i bardzo zmienna. I dla maksymalnie sześciu graczy. I dobry pomysł z dobieraniem klocków do oponek. Dla mnie gut.
Oceny gracza: Nippon nie zawiódł. Może i jest to ekonomiczny workerplejsment maglajz, ale praca z robotnikami, którzy oprócz działania przeplatają się z farbą, za którą potem co drugi muszę płacić...no cóż, bardzo ciekawa koncepcja. Może dla niektórych zbyt sucha - zarządzanie ekonomiczne, ale bardzo ciekawa, zwłaszcza sposób pracy z pracownikami wykonującymi poszczególne czynności. Nie mówiąc już o produkcji i dobrze napisanych zasadach. Wysoka ponadprzeciętność w swojej kategorii.
Oceny gracza: świetny klasyk z rozsądną dozą losowości, więc szachiści nie mają szczęścia. Do tego rocznicowa edycja dodaje nowe postacie, które potrafią naprawdę namieszać w grze, zwłaszcza pod koniec.
Oceny gracza: Peck. Dużo zabawy, ale jeszcze nie wygraliśmy. Tytuł Najbardziej gównianej firmy lotniczej wciąż widnieje na ścianie...
Oceny gracza: Chodzi o kostki, albo się je lubi, albo nie. Losowość odgrywa pewną rolę. Wizualizacje są piękne, a tematyka ma sens. Jedynym minusem może być wrażenie, że strasznie długo zajmuje ludziom dojście do karty marzeń, którą na końcu zbierają kostki i dają punkty. Z zasadami też mogli się bardziej postarać, jest sporo niejasności....Overall though, very nice.
Oceny gracza: Świetne rozszerzenie, które dodaje nowe elementy do gry, ale nie wydłuża niepotrzebnie rozgrywki. Nowe plansze są w porządku - nie graliśmy jednak w tę szkodliwą. Bonusowe karty miast sprawiają, że gra znów jest nieco inna.
Oceny gracza: Nie wiem, nie wiem, nie przemawiało to do mnie. Zagram, ale nie bardzo mi się chce...
Oceny gracza: Proste, ale zabawne. Rondelowy system zbierania klocków nie jest niczym nowym, ale działa przyjemnie i gra toczy się przyjemnie. Równie dobrze można zacząć grać od razu z rozszerzeniem, tylko że niektóre karty z rozszerzenia wydają się bardzo overpowered.
Oceny gracza: Idealne ciężkie euro tematyczne. Tam, gdzie ostatnio Lacerdy tonęły w tonie niepotrzebnych zasad i niepotrzebnej złożoności, ten jest powiewem świeżości. Zasadniczo proste zasady, a jednocześnie mnóstwo opcji, aby wykorzystać wszystko do perfekcji. Super. Temat zaskakująca prostota zasad wiele sposobów na grę produkcja gry - zajmuje dużo miejsca - przygotowanie i sprzątanie gry zajmuje więcej czasu - idealna liczba graczy - 3, podatna na AP
Oceny gracza: Świetna gra, pięknie wyglądająca, łącząca sprawdzone mechanizmy gier z odrobiną tego ekonomicznego feelingu w postaci kupowania udziałów w słynnej linii lotniczej Pan Am, która jako nowicjusz w dziedzinie transportu lotniczego stopniowo cię zjada, kupuje od ciebie trasy, na których utkniesz i rozprzestrzenia się po całym świecie, aż to nie jest ładne.Nie jest to wypalacz mózgu i dla fanów lotnictwa powiedziałbym, że jest to pozycja obowiązkowa. Dla mnie duże zaskoczenie. Więc jeśli chodzi o nas, nie wahaj się.
Oceny gracza: Sprytny, fajny, oryginalny system rozmieszczania robotników. Niezła kombinatoryka "nic nowego pod słońcem", ale sprawiła mi sporo frajdy.
Oceny gracza: Świetna gra. Choć może wydawać się nieco kolorowa, to o dziwo jest to całkiem niezły brain teaser. Nowatorski system pośrednictwa pracy. Duży plus to czas zabawy i ładne komponenty. Bezpretensjonalny nawet dla casualowego gracza.
Oceny gracza: Ciekawy system rozbudowy opon i posiadłości oraz budowania torów i dróg ala 18xx (bardzo lekki).
Oceny gracza: Nie wiem..... gdzie tam.prawdopodobnie potencjał tam jest, ale.... A zasady są do bani.
Oceny gracza: Znacznie lepszy i bardziej rozrywkowy niż jego starszy brat Maracaibo. Jest szybszy, bardziej przystępny i choć istnieje kilka podobieństw, jest o wiele inny. Ciągła zmiana kart, jako plan gry, sprawia, że gra jest bardzo zmienna i zabawna.
Oceny gracza: Tak więc: 1) nie daj się zwieść kolorystyce 2) nie graj z typami AP 3) zapoznać się z instrukcją 4) mieć 3,5 godziny czasu w 4 graczy 5) to euro z dużą ilością kombosów 6) za pierwszym razem idziesz na łeb na szyję 7) chcesz się zemścić na mamie, która mówi, że jej 8-letni Vlastik gra w wymagające gry od 14 lat wzwyż - więc poleć jej to. 8) to tetris na sterydach, plus kilka ciekawych mechanik. 9) każdy, kto nie lubi "coś tu, coś tam" i kaskady kolejnych akcji w jednym ruchu, a co za tym idzie prawdopodobnie czekania na swoją kolej z faktem, że koleś przed tobą może rozwalić twoje bratki umieszczając swój żeton akcji, powinien jej unikać lub napisać jakąś obłąkaną recenzję tutaj na ZH. 10) Tak, i to jest wybuch arbuza. Jedyne pół Haliny w dół za zasady
Oceny gracza: Świetnie. Klasyka WYG. Grałem z niedostępnym już niestety rozszerzeniem Evolution.
Oceny gracza: Piękne tematyczne Euro z lacerdianowym klimatem, plus urocza aranżacja Iana O'Toole'a.
Oceny gracza: czysto, elegancko, proste zasady, perfekcyjne wykonanie i szybkie działanie...
Oceny gracza: Znowu kostki, ale nieco inny mechanizm niż ten, który znam osobiście. Proste do wyjaśnienia, a jednak dające sporo do myślenia. To jest dobre...
Oceny gracza: Piękna grafika, inteligentna gra karciana. Tylko pudełko mogłoby być o połowę mniejsze....
Oceny gracza: Fajne rozszerzenie, które nie zmienia drastycznie gry, a raczej dodaje kilka ciekawych kart.
Oceny gracza: Oryginalna mała karcianka w małym opakowaniu, tak jak potrafią tylko gry Oink. Pięć Halli na pięć.
Oceny gracza: Sprytna gra większościowa obszarowa, polecam grać ze wszystkimi rozszerzeniami - gubernatorami i zdobywać maksymalny jednorazowy zysk, plus na początku kłaść karty wysp odkryte, żeby każdy widział gdzie co jest. Do tego genialny pomysł na podwójną rundę, z której bierzesz karty "resource" lub mill i jednocześnie za nie płacisz. Dla mnie bardzo dobry - bo klasyczny i prosty, a jednocześnie nie do końca łatwy w realizacji...
Oceny gracza: świetna gra imprezowa, zwłaszcza gdy wszyscy wiedzą o co chodzi i zaczynają myśleć jak blefować...
Oceny gracza: Jako quickie, jest absolutnie rewelacyjny, a wątki się gotują, nie żeby nie.... Bardzo ładne komponenty i nawet mniejsze cieszą...
Oceny gracza: Zdecydowanie poprawia to bazową rozgrywkę, nagle pojawia się więcej dróg do zwycięstwa i więcej rzeczy, na które trzeba uważać, więc gra nie jest tak prosta. Zaletą jest to, że można kombosować poszczególne moduły na różne sposoby. To tylko cena, ale życie to nie piórko....
Oceny gracza: To klasyczny dziwny i wizualnie brzydki Spielworxx, ale istnieje kilka interesujących mechanik wyboru akcji i ich ulepszania, i chociaż na początku wygląda na to, że niewiele się dzieje, pod koniec drapiemy się po głowach i jasne jest, że nie jest to głupie euro. To była świetna zabawa.
Oceny gracza: Klasyczne, suche Euro z ciekawymi mechanizmami, które bardzo lubię. Proste, mało zasad, po prostu dobre.
Oceny gracza: Mądry, zabawny, tylko może trochę za długi jak na to, czym jest. Prawdopodobnie idealny dla trzech osób.
Oceny gracza: Pod ładną, uroczą powierzchownością kryje się dość gęste euro combo z silnym elementem losowości, słabo napisanymi zasadami i czasami mylącą ikonografią. Ale mimo wszystko jest to świetna zabawa, motyw jest świetny, a walka o odpowiedni kwadrat akcji jest czasami bardzo ekscytująca. Ale Cranio Creation zdobywa tytuł Osy Roku za SCREWING rondel akcji, który musi być odkręcany za każdym razem, aby dopasować plan z powrotem do pudełka....
Oceny gracza: świetny klasyk, choć nie jestem fanem gier typu area-control, to ta bardzo mi się podoba, bo nie zawsze wiadomo jak potoczy się walka, dzięki wieży. Jasne, szachiści odrzucą ją, bo jest losowa jak cholera, ale poza tym bardzo fajna nawet dla "nie-wargamerów". Myślę, że rozbudowa jeszcze bardziej stłumi efekt "urwę ci głowę" i sprawi, że będzie jeszcze bardziej "euro".
Oceny gracza: Kolejna z interesujących ciężkich gier "T" z motywem Azteków. Zdecydowanie inna niż Teotihuacán czy Tekhenu. Ale jest zdecydowanie bardziej złożona niż Teo. Poza tym ciekawa mechanika podrzędna, zwłaszcza wojna jest dobrze przemyślana. Jej jedyną wadą jest to, że jest podatna na AP, więc gdy trzech takich typów i jeden strzelec, który gra sercem, spotkają się przy stole, wystarczy, że weźmie pociąg do ust i z powrotem przed swoją następną turą.
Oceny gracza: To jest po prostu świetne tematycznie ciężkie euro.
Oceny gracza: Duże zaskoczenie, a potem skończyły się opcje kostek...absolutnie świetna gra. A grafika może nie jest dla każdego, ale dla mnie zdecydowanie rewelacyjna.
Oceny gracza: Kiedy już wypalisz sobie mózg na dwóch ciężkich euro-rockach, ten jest jak balsam dla duszy.
Oceny gracza: Wspaniałe kompleksowe tematyczne ciężkie euro. Pewnie nie dla każdego, ale każdy kto lubi Vitala Lacerdę wie, które bije. Nie ma też "sałatki punktowej", wszystko idealnie do siebie pasuje, moim zdaniem nie ma nic ekstra. Uwaga: grałem tylko w wyczesaną wersję 2016 bez rozszerzeń z KS, choć mam je w pudełku. Dużym plusem jest też to, że na drugiej stronie planu gry znajduje się oryginalna, nawet nieco bardziej skomplikowana wersja z 2010 roku, ale w nowej szacie autorstwa ilustratora Iana O'Toole.
Oceny gracza: Kości, kości i jeszcze więcej kości, ale to nie ma znaczenia.... bardzo ładne euro
Oceny gracza: ocena po pierwszej rozgrywce:Classic Lacerda, szczerze mówiąc: nie ma rewolucji w dziedzinie eurogier, nawet w przypadku Lacerdy, ale to wciąż bardzo dobra gra ze spójnymi mechanizmami. Trzeba w nią zagrać więcej niż raz, żeby wszystko się połączyło. Zasadniczo nie była to tragedia, ale czasami pewne rzeczy się przeoczy. Dużym minusem jest cena, ale co tam....
Oceny gracza: Piękny. Świetne, niezbyt skomplikowane euro z ładnymi i ciekawymi mechanizmami, które doskonale się uzupełniają.
Oceny gracza: Bardzo ciekawa gra w swojej kategorii. Proste zasady, a jednak to nie bzdura. Grałem od razu z rozszerzeniem Mountain - bez tego nie ma tyle soku i nie trzeba znać podstaw. Również plus.
Oceny gracza: Totalny odlot jako co-op. W trójce i czwórce można pokonać grę, w piątce jeszcze nam się to nie udało. Wielkie zaskoczenie dla mnie.
Oceny gracza: Fajne gówno, ale zdecydowanie wymaga rozbudowy. Obowiązkowa pozycja dla fanów kolarstwa.
Oceny gracza: Wygląda świetnie, gra świetnie. Głowa nie wie, co zrobić najpierw, a mózg chce wyskoczyć z gniazdka. To po prostu świetne euro. Pięć halo na pięć.
Oceny gracza: Choć na pierwszy rzut oka wygląda to strasznie bałaganiarsko, to w końcu jest to przyjemna gra z elementami klasycznego Stambułu, ale jest więcej kombinowania i wstępnego przygotowywania akcji. Do tego nie jest to wyścig, kto pierwszy coś zdobędzie i koniec, jak w przypadku Stambułu, co też jest plusem.
Oceny gracza: świetne euro, proste zasady - karta albo tu albo tam, ale sprowadza się to do wątków...praca z kartami jest ciekawym elementem tej gry
Oceny gracza: Świetna kontynuacja oryginalnej wersji, która moim zdaniem była idealna w swojej prostocie tego, w co grać, ale cholernie (w dobry sposób) ją spieprzyli. Grafika jest inna, niektóre rzeczy zostały dodane (rzeka), inne rzeczy zostały poprawione - zdobywanie celów podczas gry, praca z żetonami do umieszczania kart razem na planszy, inny rodzaj kart, ale nie umniejsza to podstawowej rozgrywki i koncepcji, a żadna z nowych rzeczy nie dominuje ani nie wyróżnia się zbytnio. Dodano zmienność - bonusy za umieszczanie gubernatorów i pałaców, bonusy początkowe, zmienne plansze nagród po każdej rundzie za najwięcej żetonów obszarów za zagrywanie kart razem. Peck i pięć labiryntów na pięć.
Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...
premeq [21.11.2024]
Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...
eMenthal [21.11.2024]
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024