Oceny gracza: Rozszerzenie wprowadza nowe ciekawe klątwy i głównie mechanikę - lot balonem nad wyspą, pływanie podziemnym kanałem - ale dla mnie nie osiąga jakości gry podstawowej. Wskazówki w rozwiązywaniu klątw są bardzo ogólne, a scenariusze bardzo trudne do rozegrania bez wcześniejszej znajomości mapy wyspy. Jak na ironię, zamiast nowo wprowadzonych mechanik, najbardziej spodobała mi się klątwa Beacon in the Night, która jest chyba najbliższa eksploracji wyspy z pierwszej gry.
Oceny gracza: Doskonała kampania zbudowana na zabawie ze zdrowym rozsądkiem i szaleństwem śledczych.
Oceny gracza: Znów nowa, ciekawa mechanika gry, gdzie gracz raczej obserwuje walkę trzech frakcji o dominację nad światem i stara się zapobiec nadejściu zła na Ziemię. Odczuwalnie jednak brakowało mi w grze trochę pewnej intymności i skupienia na postaciach gracza.
Oceny gracza: Rozszerzenie, które opłaca się nowymi kartami i planem. Wprowadza również nową mechanikę z zalanymi pomieszczeniami, w których gracz może stracić życie, co czyni go nieco trudniejszym i prawdopodobnie bardziej szkodliwym dla innych graczy w porównaniu z grą podstawową.
Oceny gracza: Przyjemny "rodzinny" deckbuilding - deckbuilding jest raczej sytuacyjny ze względu na liczbę różnych kart i nie jest zbyt wydajny, ale jako relaksująca gra jest zdecydowanie interesująca dla nie-graczy.
Oceny gracza: Mechanika gry jest prawdopodobnie dość przeciętna, więc faktyczne tworzenie obrazu, które jest prawdopodobnie tym, czego większość graczy oczekuje po zakupie gry, jest ostatecznie nadrzędne przez chęć zdobycia jak największej liczby punktów, a ostateczny obraz jest drugorzędny. Mimo to, kombinacje szablonów są całkiem niezłe.
Oceny gracza: Komanauci są porównywalni do Pluszowego Patrolu. Jednak w przeciwieństwie do Patrolu, historia trzyma się gorzej w ramach kampanii, a gracz nie może tak bardzo identyfikować się ze swoimi awatarami, ponieważ może ich używać więcej w ramach historii. Dodatkowo, ta gra jest bardzo skomplikowana przez alternatywne zasady na każdej stronie książki i zdarzały się sytuacje, przynajmniej dla mnie, w których nie miałem pojęcia, czy gram poprawnie na danej stronie. Chociaż zdarza się to również w Patrolu, tam dozwolone jest nieco naginanie zasad ze względu na ukierunkowanie na młodszych graczy i odniesienie w zasadach do "dobrej zabawy, a nie ślepego przestrzegania zasad". W tej grze dla dojrzalszych graczy daje to posmak niedopracowania. Po prostu. Z drugiej strony pięknie też pokazuje wyobraźnię autora i to, co potrafi zrobić z workiem kolorowych kostek w grze... Tak więc mnie osobiście scenariusze się podobały, mimo błędów... Ze względu na zasady i różne wyjątki ocena byłaby w okolicach 3,5*, za pomysły daję 4*.
Oceny gracza: Doskonała gra kooperacyjna z dużą regrywalnością. I nie traktuje siebie tak poważnie jak, powiedzmy, Mansion of Terror czy Arkham Horror.
Oceny gracza: Chwalę sobie produkcję gry i scenariusze drobnych zadań. Gameplayowo jednak gra jest mocno niezbalansowana - w solo w trybie easy to w zasadzie nawet nie gra, bo gracz nie jest w żaden sposób wyzwany i w zasadzie tylko czyta historię; z kolei w trybie hard gra jest totalnie frustrująca i, przynajmniej dla mnie, niegrywalna ze względu na presję czasu na wykonanie zadania. W multiplayerze gra jest ciekawsza , konkurencyjność sprawia, że gra jest interesująca. Mimo to zdarzają się sytuacje, w których jeden gracz wykonuje swoje zadanie bez problemu, a drugi błądzi między lokacjami, bo nie ma przedmiotu potrzebnego do wykonania zadania. Znacznie łatwiej jest nie grać z jednym wybranym losem, ale jakoś sytuacyjnie przełączać się między dwoma losami, jak to graczowi pasuje (a nie wiem, czy taki był zamiar autorów). Ocena w solo 2,5*, w multiplayerze 3,5*.
Oceny gracza: Świetna fabularna ucieczka. W porównaniu do Descendants of the Forest z tej samej serii, jest nieco krótsza, a zagadki wydawały się nieco łatwiejsze i bardziej przystępne z kilkoma wyjątkami.
Oceny gracza: W porównaniu do podstawki widać starania o lepsze zbalansowanie rozgrywki, nową inicjatywę w bitwach, ale gra nadal w dużej mierze opiera się na przypadku. Scenariusze są ponownie częściowo rozgałęzione, niektóre z nich opierają się na sobie nawzajem w formie kampanii.
Oceny gracza: Czysty ameritrash - ładnie napisane i łatwo rozgałęziające się scenariusze, ze względu na duży procent losowości gra jest dość niezbalansowana, szczególnie przy mniejszej liczbie graczy konieczne jest stosowanie pewnych zasad domowych.
Oceny gracza: Na pierwszy rzut oka graczy przyciągają piękne karty. A skomplikowanie wyglądające zasady z mnóstwem drobnych reguł sprawiają, że seria Kilforth prawdopodobnie nie jest dla każdego i należy wziąć to pod uwagę. Gdy gracz już to przebrnie, wszystkie zasady mają sens z punktu widzenia rozgrywki i dodają jej klimatu. Gra może być dość trudna ze względu na dużą losowość w postaci kości. Można to częściowo wyeliminować na nowych zasadach (sukces nawet przy 4, a nie tylko 5/6 na oryginalnych zasadach).
Oceny gracza: Raz do roku wyciągamy go i myślimy, że może nie byłby taki zły, gdybyśmy grali w niego częściej i gdyby... Ale nie ma takiego apetytu na "gdyby".
Oceny gracza: Świetna, klimatyczna, a zwłaszcza w późniejszych kampaniach przynosząca ciekawe mechaniki rozgrywki.
Oceny gracza: Atmosfera i otoczenie kampanii świetne, wysoki poziom trudności i pewna powtarzalność sprowadzają całą kampanię do średniej dla mnie. 100% zgadzam się z oceną tekstu louza.
Oceny gracza: Nowy element zagadek to miłe odświeżenie gier detektywistycznych, z drugiej strony ostatnia (trudna pod względem trudności) sprawa momentami przechodziła z gry detektywistycznej w gatunek escape games. Ale poza tym wszystkie historie są ciekawe i ładnie przemyślane.
Oceny gracza: Świetna dwuosobówka, podobna w rozgrywce do Wonderland. Zaletą są moduły zawarte w podstawce, które zwiększają zmienność rozgrywki.
Oceny gracza: Miły dodatek do gry podstawowej w formie kampanii. Dodaje kilka nowych mechanik i kart do podstawowej talii.
Oceny gracza: Doskonała gra dla dzieci (i rodziny) na poziomie podstawowym i tak należy ją oceniać. Bardziej zaawansowani gracze szybko się do niej przekonają.
Oceny gracza: Z pewnością lepszy niż oryginalny Karak, może zapewnić rozrywkę nawet dorosłym przez większą liczbę gier. Szkoda tylko, że finałowa walka z bossem jest na wpół spartaczona, przez co często w zasadzie pomagamy przeciwnikowi. Duży minus należy się też tandetnym komponentom Albi (przynajmniej w pierwszej edycji) - tandetne zasoby, niefunkcjonalna podstawka pod bossa, mało pomysłowa wkładka.
Oceny gracza: Przyjemna gra karciana dla dzieci - uczy dzieci grania i łączenia efektów kart, a jednocześnie jest bardzo prosta pod względem trudności. Konfiguracja wygląda na żmudną i "przerażającą" na początku, zgodnie z instrukcjami; po drugiej grze i zrozumieniu, jak działa gra, konfiguracja jest kwestią minut.
Oceny gracza: Proste zasady, duża zmienność i regrywalność. Gra przekonała mnie do siebie już za pierwszym razem. Piękne dzieło!
Oceny gracza: Świetna gra area control, w której szkoda, że tylko część pięknego, dużego planu gry jest wykorzystywana (zwłaszcza) w mniejszej liczbie graczy... Skoro jest wydrukowany na drugiej stronie, wydawcy mogli przynajmniej wymyślić zmodyfikowany plan dla mniejszej liczby graczy.
Oceny gracza: Niesamowicie wciągająca gra, proste zasady, ładna oprawa wizualna i dziesiątki godzin zabawy z rozszerzeniami. Jedyny drobny minus, jaki dostrzegam, to fakt, że chodzi "tylko" o końcowe punkty i brak jakiegokolwiek istotnego wpływu na wysiłki gracza. Internetowe porównania poszczególnych graczy są raczej bezużyteczne, niektóre wyniki zupełnie nie przystają do realnych możliwości punktowych.
Oceny gracza: Bardzo ładne i pomysłowe rozszerzenie, dodaje nowe karty do gry podstawowej. Mimo że jest punktowany po 3 rundach gry, można kontynuować kampanię w innych rozszerzeniach i ukończyć dodatkowe zadania z tym rozszerzeniem.
Oceny gracza: Rozszerzenie na cztery rundy, dodaje kilka nowych kart zasobów i punktacji. Tematyczne, ale trochę słabe w porównaniu do Adventures.
Oceny gracza: Świetna gra rodzinna, częściowo w stylu wieży obronnej - duży nacisk na walkę z potworami sprawia, że chyba bardziej nadaje się do grania z chłopcami :-) Piękne wykonanie poszczególnych elementów, proste zasady, spory udział przypadku, więc jeśli źle ułoży się plan i rzuty kośćmi, dość łatwo przegrać nawet na najłatwiejszym poziomie trudności. Jednak dzięki dużej zmienności sposobu budowania planu gry i ustawiania trudności, gra może znaleźć grono fanów nawet wśród bardziej dojrzałych graczy.
Oceny gracza: W porównaniu z podobnie skoncentrowanym Plush Patrol, The Magic Book jest znacznie bardziej wypełniony akcją - co może sprawić, że będzie bardziej interesujący dla dzieci pod względem replayability. Rozegranie całej kampanii zajęło nam nieco poniżej 10 godzin i zdecydowanie widzę grę ponownie po pewnym czasie, replayability jest wspomagane przez system słów kluczowych, który sprawia, że gra zmienia się nieznacznie i ma wpływ na ostateczne zakończenie historii. A sama książka-drzewo to w zasadzie dzieło sztuki.
Oceny gracza: Trudno to ocenić jako grę, ale jako nowatorski pomysł jest bardzo interesujący.
Oceny gracza: Trudno to ocenić jako grę, ale jako nowatorski pomysł jest bardzo interesujący.
Oceny gracza: Klimatyczna, pięknie wyglądająca i brutalnie trudna. A w czeskiej edycji kreatywnie wypełniona błędami. Ocena dotyczy również wszystkich pozostałych rozszerzeń.
Oceny gracza: Granie w pierwszą czeską odsłonę Altar w latach 90. było świetnym doświadczeniem. Z dzisiejszego punktu widzenia niestety podobna do Man, Don't Be Angry i przestarzałej gry retro.
Oceny gracza: Piękna baśniowa historia, która może bawić nawet podczas rodzinnej rozgrywki z dziećmi. Rozgrywana z drobnymi modyfikacjami zasad (po co zaczynać każdy kolejny scenariusz z podstawowym wyposażeniem postaci zamiast ekwipunkiem zdobytym w ukończonym scenariuszu???). Jedyna krytyka i uwaga dotyczy długości scenariuszy, które za każdym razem zajmują nam grubo ponad dwie godziny, więc przy grze z dziećmi konieczne jest "zasianie" gry i podzielenie jej na kilka sesji.
Oceny gracza: Na pierwszy rzut oka Karak, na drugi rzut oka bardziej łamigłówka w grze, aby poradzić sobie z atakiem goblinów i bezlitosnym upływem czasu. I nawet po kilku rozgrywkach wciąż nie dotarłem do finałowego bossa...
Oceny gracza: Wręcz dziecinna karciana gra bitewna. Pewna asymetria postaci jest fajna, niestety są one bardzo niezrównoważone, a niektóre (Czarna Pantera) są bardzo obezwładnione. Ale dzieci będą się dobrze bawić dzięki przyjemnej grafice.
Oceny gracza: Prosty pomysł, doskonała rozgrywka, idealna dla rodzin z dziećmi. Dzięki możliwości łączenia bohaterów, złoczyńców i środowisk we wszystkich rozszerzeniach, gwarantowana jest niemal nieskończona różnorodność. Dzieciom i fanom Marvela spodobają się również całkiem ładne figurki.
Oceny gracza: O dziwo, nie jest to tylko wykręcanie marki, ale gra ma kilka ciekawych pomysłów na rozgrywkę i może stać się samodzielnym tytułem.
Oceny gracza: O dziwo, nie jest to tylko wykręcanie marki, ale gra ma kilka ciekawych pomysłów na rozgrywkę i może stać się samodzielnym tytułem.
Oceny gracza: Ilość tekstu sprawia, że jest to bardziej podręcznik do gry, poszczególne historie są w porządku. Rozegranie wszystkich trzech historii zajęło około 8 godzin (z powtórzeniem nieudanej).
Oceny gracza: Stosunkowo prosta, ale piękna gra euro dla dzieci, odpowiednia do gry rodzinnej.
Oceny gracza: Wspaniała! Proste zasady, piękna oprawa wizualna, duża zmienność i regrywalność, solidna porcja myślenia. Ta gra wciągnęła mnie już po pierwszej rozgrywce.
Oceny gracza: Mniejsza kampania z niewielkim rozszerzeniem zasad. Jako bonus, pozostało kilka kart do rozszerzenia talii kart z gry podstawowej.
Oceny gracza: Piękna klimatyczna gra rodzinna - proste zasady, duża zmienność i regrywalność, czas gry około godziny, dzieci w wieku około 9 lat są w stanie podejmować samodzielne decyzje i grać. Drewniane i tekturowe elementy są funkcjonalne, mój jedyny duży zarzut to naprawdę niska waga kart (okładki są w zasadzie niezbędne) i miękkie pudełko - to niepotrzebnie obniża piękną skądinąd grę.
Oceny gracza: Piękna gra fabularna z nowatorskimi pomysłami na rozgrywkę. Pewnym problemem może być ilość tekstu i długość scenariuszy, które mogą zniechęcić młodszych graczy - ale bardzo łatwo to rozwiązać, wkładając grę do woreczków po każdej stronie, więc paradoksalnie być może bardziej dojrzali i dorośli gracze będą cieszyć się grą, dla których może to być również miły powrót do dzieciństwa. I zdecydowanie wielkie dzięki dla Mindoku za prawdopodobnie jedno z najlepszych tłumaczeń czeskich gier planszowych!
Oceny gracza: Doskonała gra fabularna z gęstą atmosferą uniwersum Lovecrafta.
Oceny gracza: Więcej interesujących scenariuszy i lokacji w grze podstawowej.
Oceny gracza: Więcej interesujących scenariuszy i lokacji w grze podstawowej.
Oceny gracza: Piękny, czysty projekt gry - proste zasady, duża różnorodność rozgrywki. Należy spodziewać się dużej losowości, ale biorąc pod uwagę otoczenie tematyczne, ma to sens.
Oceny gracza: Świetna, klimatyczna gra. Dzięki dość oryginalnym elementom rozgrywki pozwala na granie w różne rodzaje scenariuszy (survival, przygoda...), zachowując przy tym spójność zasad. Idealna do gry solo.
Oceny gracza: Fajne przełożenie historii Howarda z Kane'em na formę gry planszowej. Bardzo wysokiej jakości komponenty gry, piękne figurki, ciekawy pomysł na zabawę postacią Kane'a poprzez jego cechy. Gra ma świetny klimat, ale jednak wpływ stosunkowo dużego procentu losowości, jak u większości przedstawicieli kierunku gier ameritrash. Rozczarowują sporadyczne błędy w scenariuszach i niejasności w zasadach.
Oceny gracza: Bardzo fajna gra wyścigowa dla dzieci - malowane figurki na pewno się spodobają.
Oceny gracza: Ocena po rozegraniu kampanii Last Knight i mniej więcej w połowie Age of Legends. Obie kampanie ponownie dostarczają bardzo fajnych historii, które zdecydowanie sprawiają, że gra jest warta czasu. Wprowadzają również nowe mechaniki i elementy rozgrywki - odpowiednio odmrożenia i armie. Oba elementy rozgrywki są interesujące na papierze i zabawne przez jakiś czas w grze. Dość szybko jednak zaczęły mnie irytować w dokładnie taki sam sposób, jak zbieranie surowców do menhirów w podstawowej grze - gracz ponownie jest zmuszony spędzić jedną trzecią czasu biegając po mapie w poszukiwaniu surowców do armii lub leczenia. Dodajmy do tego równie bezsensowny poziom trudności spotkań, a otrzymamy mniej więcej takie samo doświadczenie jak w podstawowej grze pod względem samej rozgrywki, więc ponownie, przynajmniej dla mnie, konieczne jest znaczne dostosowanie (i zignorowanie) zasad. Kolejna dość duża krytyka skierowana jest w stronę Albi, które usunęło wiele błędów w czeskiej wersji, a po prawie półtora roku od premiery nadal nie byli w stanie odpowiednio zredagować erraty.
Oceny gracza: Jeśli gracze w jakikolwiek sposób ułatwią sobie rozgrywkę, modyfikując zasady ze względu na trudność gry lub szlifując zasoby, to rozszerzenie staje się całkowicie bezcelowe. Teksty postaci są jednak ładnie napisane i interesujące.
Oceny gracza: Bardzo kontrowersyjna gra - z jednej strony wspaniała, mroczna historia; z drugiej strony poważnie niezrównoważony poziom trudności wymagający niemal nieuniknionego homebrewingu zasad. Jeśli graczowi uda się ominąć te bolączki, będzie to dla niego jedno z niezapomnianych przeżyć w życiu... co w końcu nastąpi, nawet jeśli nie ominie bolączek :-D.
Oceny gracza: Całkiem fajne pomysły na grę zostały zabite przez niepotrzebnie wysoki poziom trudności. Do ewentualnej zabawy z dziećmi przydadzą się jakieś domowe zasady.
Oceny gracza: Podobnie jak w przypadku 2. edycji Altar:Granie w pierwszą czeską edycję Altar w latach 90. było wspaniałym doświadczeniem. Z dzisiejszego punktu widzenia niestety podobna do Člověče, nez angry se i przestarzałej gry retro. Tak czy inaczej zaletą 4 edycji jest większy plan, plastikowe zdrowie oraz wskaźniki i postacie.
Oceny gracza: Dziesiątki kart spotkań i zaklęć w tym rozszerzeniu mają więcej sensu niż sam Śmierciożerca.
Oceny gracza: Jest to bardziej dziecięca "zabawa w głupiego", ale zapewni dzieciom rozrywkę.
Oceny gracza: Dość abstrakcyjna gra rodzinna z prostymi zasadami. Nie mogłem znaleźć motywu przewodniego, system gry można w zasadzie przeszczepić na cokolwiek zbywalnego. Cała ekonomia jest dziwna (czy za karty przeciwnika też dostaję dochód??). Ilustracje są nieestetyczne. Najlepszą rzeczą w całej grze jest pudełko i rewersy kart zadań. Ogólnie rzecz biorąc, gra wydaje mi się, że została wyprodukowana około 2010 roku, a teraz znajduje się w magazynie. Zupełnie przeciętna i prawie bezużyteczna gra.
Oceny gracza: Gra ma negatywną reputację ze względu na jej trudny i długi rozwój. Jeśli gracze się tym nie zajmą, otrzymają przyjemną mieszankę fantasy Wandering Under Middle-earth (oskryptowana eksploracja mapy, ale bez aplikacji) i Sleeping Gods (gamebook, w którym nie można przegrać ze znacznie uproszczoną mechaniką gry). Szkoda, że system rozgrywki jest na wpół dopracowany, wyciąganie żetonów z torby naprawdę się wlecze i jest z natury niepotrzebne, jeśli chodzi o jego fundamentalny wpływ na rozgrywkę, ponieważ historia jest poza tym interesująca, nawiązując do poprzednich wyczynów bohaterów, rozgałęziając się zgodnie z profesjami bohaterów lub zdobytymi przedmiotami - część narracyjna jest na najwyższym poziomie. Z tych powodów zdecydowanie nie jest to dungeon crawl dla każdego. Kampania rozegrana solo na 2 bohaterów w około 34h. Ocena: mechanika gry - słabe 3*, fabuła i ogólne budowanie scenariusza - 4,5*.
Oceny gracza: Wspaniałe doświadczenie i dla mnie najlepsza gra fabularna 2023 roku wydana w naszym kraju. Pod względem mechaniki gry przypomina bardziej gamebook, w którym w zasadzie nie można zawieść. Ale gra absolutnie wyróżnia się w poszczególnych historiach, a eksploracja mapy całkowicie nas pochłonęła.
Oceny gracza: Bardzo fajna "mała" kampanijna gra karciana. Trochę szkoda, że zasady nie są do końca zrozumiałe.
Oceny gracza: O dziwo, nie jest tak źle, jak plotkowano. Gra może być bardziej przyjazna rodzinie niż graczom, ale i tak mi się podobała.
Oceny gracza: Bardzo przyjemna i łatwa w obsłudze gra oparta na motywach Śródziemia. Choć należy zaznaczyć, że fabuła to bardziej uniwersalne fantasy. Niektórych może zniechęcić konieczność posiadania aplikacji, ale jednocześnie znacznie ułatwia i przyspiesza to punktowanie walk.
Oceny gracza: Podobnie jak gra podstawowa, dodaje kilka nowych elementów rozgrywki.
Oceny gracza: Rozgrywka jest raczej przeciętna i dużo zależy od tego, czy gracze podejdą do gry tylko dla zbierania punktów, czy też będą układać historię swojej postaci z kart. Tak czy inaczej, graficznie gra wręcz urzeka, a dużym plusem dla niektórych graczy może być wtedy wymyślanie i opowiadanie historii swoich postaci.
Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...
premeq [21.11.2024]
Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...
eMenthal [21.11.2024]
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024