Imię: Ondra K.
Rok urodzenia: 1986
Miasto: Praha (Powiat: Praha)
Člen klubu: Klub deskových her Korunka Ostrava, Klub deskových her DoUPě Olomouc, Redakce ZH
Poziom: Król
Użytkownikiem Trollowych gier: 5193 dni
Ostatnio wlogowany: dzisiaj
Dalsze informacje: Zakladatel a vzdálený spouprovozovatel olomouckého klubu Doupě.
Některé své méně hrané hry jsem ochotný vyměnit/prodat (obojí při rozumné nabídce) – viz příslušný seznam.
Oceny gracza: Karty ponownie dodają ciekawe mechaniki, takie jak "fabryki magazynów", gdzie można zostawić nadmiar zasobów leżących wokół na koniec rundy i jeśli magazyn jest pełny, wyprodukuje coś w fazie produkcji. Fajna jest też mechanika "permanentnie otwartej produkcji", gdzie można bez ograniczeń wysyłać robotników do przeciwników.
Oceny gracza: Mimo, że ma kilka wad, to bez tej gry nie byłoby Nowej Ery, więc cieszę się z niej :) Dostałem go, aby mieć kompletny zestaw i głównie po to, aby pomóc liderom, którzy wzbogacili Frozen City z rozszerzenia Winter :)
Oceny gracza: Jedna z moich ulubionych gier. Niektóre karty wymagają konsultacji z zasadami, ale to drobnostka :)
Oceny gracza: Doskonały dla większych grup, również dla osób niegrających. W porównaniu z oryginalnym wydaniem oferuje kilka nowych wariantów, których jeszcze nie miałem okazji wypróbować.
Oceny gracza: można wymyślać różne rzeczy i, co najważniejsze, lubię
Oceny gracza: Klasyk, który nie starzeje się nawet po latach, ale cierpi w wersji podstawowej przy grze na dwóch graczy (tylko 14 kart profesji, więc gra się cały czas tymi samymi). Zdecydowanie polecam zaopatrzyć się także w Peasants of the Marshes, który dodaje tonę rozgrywki (i nowe karty :) ) za cenę kilku dodatkowych zasad.
Oceny gracza: Mile widziany dodatek do podstawowej gry, która zajmuje się głównie profesjami (można też zdobyć drobny sprzęt z Chłopami z Bagien, ale profesje tylko tutaj). Minusem jest to, że w końcu nie wiesz jaką talię wybrać, ani w jakich proporcjach mieszać różne rodzaje kart. Ale to takie miłe zmartwienie :)
Oceny gracza: Jedno z tych rozszerzeń, które po prostu chce się mieć do gry. Możliwość wykonywania akcji bez użycia członków rodziny dość mocno usuwa czynnik "znowu coś przeoczyłem", który jest znakiem firmowym podstawowej gry. Również nowa duża suma ekwipunku rozszerza możliwości łączenia kart profesji i ekwipunku oraz wynikającej z nich specjalizacji gracza.
Oceny gracza: Miła gra wytchnieniowa z układaniem kostek podobnym do Kingsburga, całość doprawiona jest walką o terytoria i ich atuty oraz kartami technologii.
Oceny gracza: Pierwszy z COIN-ów, i to od razu hit. Asymetryczna zabawa, mimo pozornie dużej mapy, to "walka na noże w budce telefonicznej", a gracze muszą ciąć w siebie nie ze złości, ale dlatego, że po prostu się wiążą.
Oceny gracza: jedyny minus to taki, że nie mam jej na swojej półce (jeszcze) :)
Oceny gracza: Sama gra jest bardzo fajna, choć dość długa (nawet w wersji skróconej - pewnie w większości zanim się jej doświadczy). Punktacja jest bardzo wyrównana, wygląda na to, że o większości gier będzie decydować różnica 1-2 punktów.
Oceny gracza: Bezpretensjonalne wyścigi samochodowe doprawione naprawdę solidną możliwością pokonania przeciwników. Niestety gra nie ma zbyt wiele klimatu, co może wynikać trochę z obróbki, która ma swoje rezerwy (np. ostre rogi i miękkie karty papieru). Ale potem znowu, zasady są szybko wyjaśnione i można zmieścić do 6 graczy do gry.
Oceny gracza: Fajne wejście do Ascension, tylko za mało kart i brakuje tych pięknych plastikowych kryształów :) Ale znowu, mieści się w małym pudełku.
Oceny gracza: Wszystkie Ascensions są ładne, a ten jest przychylny kartom eventowym. Niedopowiedzeniem jest to, że jest ich tylko pięciu, więc mogą nie pojawić się przez cały mecz. Fajnie byłoby wymyślić jakąś sprytną wariację, która sprawiłaby, że wydarzenia bardziej by się kręciły.
Oceny gracza: Romans, w którym przeplata się kilka mechanik, a wraz z tym kilka poziomów, na których można myśleć o grze. Jest walka o ranking, jest blefowanie o to, kto gdzie pójdzie, jest pytanie, których bogów wspierać. Jak dla mnie bardzo dobry, a do tego z fajnym motywem przewodnim.
Oceny gracza: Godny następca Screaming Eagles. Niemcy, w przeciwieństwie do SE, są w pełnej formie, natomiast sowiecka piechota to raczej strzelcy wyborowi...
Oceny gracza: Mimo, że w zasadzie jest bardzo fajna, to jakoś nie mogę po kilku latach postawić tej gry na biurku. Może to fakt, że nie lubię gier tokenowych i nie mam stałego partnera, z którym mógłbym przechodzić scenariusze i stopniowo uczyć się dodatkowych zasad - artylerii, pojazdów, nalotów itp.
Oceny gracza: Doskonały quickie, który śmieje się sam z siebie. Szkoda tylko, że limit graczy kończy się na czterech.
Oceny gracza: Ta sama zabawa co u poprzednika, tylko efekty kart wydają się bardziej podobne do gry podstawowej.
Oceny gracza: Potrzeba więcej osób (najlepiej 5 ), inaczej każdy ma w ręku stos kart.
Oceny gracza: Jedyne czego brakowało oryginalnemu Brassowi to dostępność i bardziej oglądalna grafika. Ta edycja dodała to ostatnie do genialnej mechanicznie gry, więc teraz to już kompletne labuzo ;)
Oceny gracza: Póki co zagrałem w dwie gry i jakoś nie przekonuje mnie ten kawałek. To więcej rozumowania i całkiem inna gra niż podstawowa, dodatkowo, choć te rasy są do podróżowania, to zajmują sporo miejsca na stole, więc raczej nie jest to gra pubowa. Szkoda.
Oceny gracza: Nawet po tylu latach, nadal bardzo zabawna gra wstępna. Ja wolę oryginalną grafikę (Albi/MindOK).
Oceny gracza: Całkiem niezłe rozszerzenie, ale problem polega na tym, że nie można używać River i Count jednocześnie (chyba, że chce się stosować zasady domowe). Wszystkie moduły są jednak całkiem niezłe (osobiście oceniam je od najlepszego w następujący sposób: hrabia, król i szpieg, heretycy, rzeka).
Oceny gracza: Rozszerzenie, które nieubłaganie wzbogaca opcje w stosunku do gry podstawowej. Zdecydowanie nie zaszkodzi go dodać :)
Oceny gracza: Raczej słabe rozszerzenie, które trochę rozbija grę o możliwość wyrzucania elementów. Z drugiej strony, tajne przejścia pozwalają też zajmować opuszczone miasta czy klasztory, co jest całkiem fajne.
Oceny gracza: Prawdopodobnie najlepsze rozszerzenie Carcassonne, w jakie miałem okazję grać. Dodana opcja podwójnego losowania oraz poboczna minigra polegająca na zbieraniu towarów z zamkniętych miast zmusza gracza do nieco "innego" myślenia i zamykania okazjonalnych miast i przeciwników.
Oceny gracza: Możliwość wybudowania wieży w krajobrazie zwykle zniechęcała do budowania czegokolwiek w pobliżu, tak że tam, gdzie powstało pole fundamentów, "od stu lat nie wyrosła trawa". Jedynym plusem są więc karty uzupełniające do wersji podstawowej.
Oceny gracza: Proste do wytłumaczenia, zmienne, co prawda dość abstrakcyjne, ale mechanizm działa.
Oceny gracza: Kolejna okazja do zdobycia punktów jest fajna. Ale główną zaletą jest to, że wprowadza do gry cztery nowe plansze.
Oceny gracza: Klasyczne, oldschoolowe euro, któremu nie można wiele zarzucić. Jest interakcja z przeciwnikami, mnóstwo małych drewnianych klocków, po prostu odlot :)
Oceny gracza: fajnie to wygląda, minusem jest to, że części podziemne trudniej się miesza i całość zajmuje sporo miejsca.
Oceny gracza: Bardzo fajny drafting i dice-placement, minusem jest powtarzalność kart postaci, które zawsze są odsłaniane tak samo i w tej samej kolejności - zmienność jest więc zapośredniczona (poza wartościami toczonymi na kostkach) głównie przez wyprawy i klasztory (a gracz niekoniecznie się na nich skupia).
Oceny gracza: COIN, więc to już jest plus. Ciekawy system gry dwuosobowej, znów rzecz mocno tematyczna, która sprawi, że pożre się przynajmniej wszystkie notatki projektanta w playbooku i przeszuka Wikipedię w poszukiwaniu pojęć, osób i wydarzeń :) Z moją dziewczyną zgodziliśmy się, że ciężko jest grać dla każdej ze stron (do tej pory graliśmy dwa razy i oba razy dla tej samej strony :) ).
Oceny gracza: Świetne połączenie lekkiego deckbuildingu, poruszania się po mapie i wydobywania zasobów. Brak wyraźnej strategii zwycięstwa, zmienne tempo i (wydaje się) wystarczające replayability.
Oceny gracza: Gra jest mocno tematyczna, ale stwierdziliśmy, że mechanika rozgrywki nie do końca się sprawdza, dodatkowo jest kilka rzeczy, na które trzeba zwracać uwagę (wprowadzanie nowych celników do gry), a zakończenie jest dość gwałtowne i nie ma co ratować w ostatniej chwili.
Oceny gracza: Dużo skwierczy, celem jest zazwyczaj nie skończyć z ujemnym wynikiem :)
Oceny gracza: Doskonały wkład w COIN - mała mapa, frakcje z prostymi operacjami i działaniami, łatwa do oceny faza propagandy. Wciąż generuje pełne doświadczenie. Mechanicznie dość podobna do Andean Abyss, ale różnice jednak są.
Oceny gracza: Solidny, szybko płynący dice tug of war z prostymi zasadami - idealny dłuższy filler.
Oceny gracza: zdjęcia są na pierwszy rzut oka dużo trudniejsze do opisania niż w "klasycznym" Dixicie, ale coś się znajdzie. Czuje się mniej abstrakcyjnie, ale zdjęcia są ładniejsze
Oceny gracza: Jedyne co można zaliczyć do minusów to dłuższy czas rozgrywki, ale jeśli gracze nie sparaliżują się za bardzo i rozegrali już kilka partii, to można to zrobić w około 3,5 godziny.
Oceny gracza: Ciężka nostalgia, ale obiektywnie gorsza. Wydaje mi się, że zasada jest taka, żeby zdobyć jak najsilniejszego wojownika w talii (= dobre klepnięcie po kieszeni w sklepie), a potem zarżnąć wszystko, co się rusza dla przeciwnika. W przeciwieństwie do np. Magii, gdzie można zostać zdeptanym przez stado wiewiórek (Squirrel tokens ftw.).
Oceny gracza: Tak, oczywiście, nostalgia. Ale jeśli ktoś chce z Wami w to grać, to proszę wyjaśnić, że są inne gry...
Oceny gracza: Dla mnie szczyt dotychczasowych gier COIN - początkowo myślałem, że brak nastroju ludnościowego zuboży doświadczenie gry, ale to nieprawda. Ta gra całkowicie wciągnęła mnie w świat COIN, a także sprawiła, że podszlifowałem swoją wiedzę o Galii i Rzymie :)
Oceny gracza: Przywódca Haedui, Niemcy jako grywalna frakcja oraz kontrolujący grę krwiożerczy Arvernn, który przyjdzie po każdego, kto nadepnie mu na palce. Jeśli macie wrażenie, że Falling Sky zaczyna wam rosnąć, to ten znowu wyleczy was na dość długo.
Oceny gracza: Sprawdzony klasyk w naprawdę ładnej grafice i obróbce, wszystko działa jak należy.
Oceny gracza: Bardzo przyjemny engine-builder z czasem gry na granicy wypełniacza i mnóstwem ciekawych decyzji gracza. Zdecydowanie polecam wypróbować.
Oceny gracza: Prosty dodatek do podstawowej gry - nie potrzeba nawet niebieskich kart, zasady można zastosować z klasycznym zestawem kart.
Oceny gracza: Fajna gra kooperacyjna, wpadła nam w oko bardziej niż Hanabi. Idealny do podróży pociągiem.
Oceny gracza: Jedna z pierwszych gier obserwacyjnych w jakie grałem. Proste, szybko wyjaśnione. Niestety, z czasem gracz uczy się szybko oceniać kombinacje na karcie, więc doświadczony gracz ma sporą przewagę nad niedoświadczonym. Nadal jednak jeden z lepszych w swojej kategorii.
Oceny gracza: Świetna gra interaktywna, karty można łączyć i kombinować, zabawna grafika.
Oceny gracza: Nowe profesje są bardziej złożone, co stanowi wyzwanie dla graczy zaznajomionych z podstawami. Jednak nowicjusze lepiej, żeby najpierw nauczyli się po prostu podstawowej gry.
Oceny gracza: Prosta karta "cywilizacyjna" z fajną zasadą wykorzystania karty. Minusem jest to, że w ramach wyjaśniania zasad trzeba też wyjaśnić wszystkie karty (a przynajmniej ich część), co sprawia, że tak prosta gra jest dość czasochłonna.
Oceny gracza: Fajna gra do ćwiczenia pracy zespołowej. Uwaga, nie działa (przynajmniej u mnie) w dwójce.
Oceny gracza: Mocno tematyczne, interaktywne i gęste euro z ładną oprawą wizualną. Pół gwiazdki w dół za zasady, w których czasem trochę ciężko coś znaleźć (ale może to tylko mój osobisty problem z ich strukturą)
Oceny gracza: Jedna z najlepszych niespodzianek tego roku. Przystępny filler, przy którym można mocno pomyśleć i jeszcze zmieścić się w 20 minutach (w trzech graczy). Prawdopodobnie nie zagrałbym jednak w więcej niż cztery osoby.
Oceny gracza: jeden z niewielu ameritrashów, w które naprawdę lubię grać :)
Oceny gracza: Piękna grafika, wystarczająca interakcja, ładny temat, prosto wytłumaczone. Tak więc po jednym playthrough jestem jak na razie bardzo zadowolony, może z czasem dodam więcej wrażeń.
Oceny gracza: Ocena po jednej grze, ale jest bardzo przeciągnięta, licytacyjna i zasoby są strasznie skąpe.
Oceny gracza: Fajny wariant konfliktowej gry karcianej dla dwóch osób - dla tych, którzy nie chcą zajmować się budowaniem talii przed lub w trakcie gry. Minusem jest to, że nie wiesz co otworzysz (nawet kupując wiele decków, możesz mieć w kółko te same frakcje), plus czasami decki mogą być dość niezbalansowane.
Oceny gracza: Szybka i krótka gra, której zasady można łatwo przedstawić osobom niegrającym. Umieść domki zgodnie z wylosowaną kartą terenu i spełnij warunki zwycięstwa, które podobnie jak 4 części planu gry są zmienne i są losowane na początku każdej gry. Więc nie rozgrywa się tak szybko, plus widzę miejsce na wiele rozszerzeń.
Oceny gracza: Mnóstwo nowych zdolności taktycznych, które rozszerzają możliwości w grze. Również nowe questy są miłym bodźcem i dają do myślenia, gdzie warto się udać podczas rozbudowy swojego imperium.
Oceny gracza: Ciekawe cele pośrednie, które sprawiają, że czasem zapomina się o tych długoterminowych :) A potem jeszcze przydatne żetony nowych akcji i żetony nomadów, które warto wziąć, nawet jeśli są tylko jednorazowe.
Oceny gracza: Bardzo fajna, jest bardzo konfliktowa i na pierwszy rzut oka nie ma aż tak wielu opcji akcji, cały czas zastanawiasz się, co będzie najlepsze w danej turze/rundzie. Do tego, graficznie też jest dobrze.
Oceny gracza: Jedna z najlepszych gier na Euro w ostatnim czasie. I znowu prawie go przegapiłam przez nijakie wizualizacje :)
Oceny gracza: Gra rodzinna, jakiej jeszcze nie było. Urozmaicona, niezbyt długa, prosta do wytłumaczenia, ale nawet doświadczeni gracze znajdą w niej coś dla siebie.
Oceny gracza: Bardzo fajna (głównie karciana) gra o podróżach w czasie. Wymyślasz technologie, starasz się zachować ich logiczną spójność (silnik spalinowy trudno wymyślić, jeśli nie zna się ognia), a w przypadku tych najciekawszych starasz się zostać tym, który w przyszłości będzie kojarzony z ich wynalezieniem.
Oceny gracza: Sympatyczna odmiana scrabble, która ćwiczy spostrzegawczość i znajomość języka ojczystego. Minusem jest to, że system kusi do tworzenia krótkich słów (mniej punktów, ale przeciwnicy nie zdążą nic wymyślić przed Tobą). To może wymagać pewnych "zasad domowych".
Oceny gracza: Dla mnie trochę rozczarowanie - choć wprowadza ciekawą mechanikę (np. unikalny system walki), to frakcje są dość mocno od siebie uzależnione i ogólna rozgrywka jest znacznie bardziej 2v2 niż w innych COINach. Na plus należy zaliczyć ciekawą oprawę wizualną oraz obszerny playbook z notkami historycznymi (w końcu grę zaprojektowali Amerykanie, prawda...).
Oceny gracza: Prosta gra dla dwóch osób (w zasadzie jednak pasjans) o zasadzie zaczerpniętej z Carcassonne. Jednak w kategorii "dla dwojga, proste przepisy, na około 30 minut" wolałabym Patchwork.
Oceny gracza: miła, szybka gra karciana, w której przeciąga się wojnę o wyłożone "style", próbując jednocześnie jako pierwszy wyłożyć wszystkie karty z ręki
Oceny gracza: Gra łącząca mechanizm płatności kartami, zasady "ratowania" znane z Notre Dame i inne ciekawe pomysły na gry. Istnieje kilka strategii na wygraną, w zależności od dostępnych w danym momencie kart. Tylko czas gry...
Oceny gracza: użycie obu rozszerzeń sprawia, że gra jest bardziej skomplikowana, ale dostaje dużo więcej soku. Zdecydowanie polecam :)
Oceny gracza: Gra, która w pewnym momencie była na całego. I może w tym tkwi problem. Myślę, że od czasu do czasu poradzę sobie z grą o 4 punkty. Ale granie w nią przez trzy godziny prosto, jak to widziałem kilka razy, to naprawdę nie dla mnie. Plusy: łatwy do wytłumaczenia, zajmuje minimalną ilość miejsca.
Oceny gracza: Wszechogarniający wszystko, myślę, że będzie miał dużo radości. Mechanika to chyba głównie worker placement, ale jest tego sporo :)
Oceny gracza: Ładnie wyglądająca i mechanicznie innowacyjna gra, która niestety cierpi trochę z powodu dłuższego czasu gry i analizy-paraliżu (nie polecam grać w więcej niż cztery osoby, trzy są chyba najlepsze).
Oceny gracza: Fajna gra rodzinna z piękną oprawą wizualną i stosunkowo prostymi zasadami. Problem w tym, że nie ma zbyt wiele do rozgryzienia, a gra jest zbyt powtarzalna, by grać ponownie - jedyne, co ją przyprawia, to różne efekty kart załogi, ale nawet ich talia zwykle "rotuje" w trakcie gry, więc jest to raczej przypadek, czy i kiedy dostaniesz co.
Oceny gracza: Dużo muzyki za nieduże pieniądze. Bardziej złożona gra, w której zawsze brakuje klejnotów lub kart. A żeby nie było tak łatwo, to jeszcze można łatwo stracić to, co się ma mało w aukcji :) A graficznie bardzo dobrze.
Oceny gracza: Trzy błędy, które mi w tej chwili przychodzą do głowy:1) plastik strasznie śmierdzi (edycja Avalon Hill) :)2) może być multiplayer3) gdy kostka wytoczy 1, to zawsze dla smoka...
Oceny gracza: Standardowe przedsięwzięcie wydawnicze WYG, tym razem z mocniejszym elementem area control (w postaci budowania przewagi ekonomicznej w poszczególnych obszarach na mapie).
Oceny gracza: Fajny, może trochę za krótki jak na mój gust. Zdecydowanie dobra grafika i rozgrywka.
Oceny gracza: Fajna gra optymalizacyjna z nowatorskim tematem. Jako bonus, różne strategie sprawdzają się przy różnych kwotach startowych (od wyczerpującego imprezowania przy małych kwotach, po "rozsądne" kupowanie i późniejsze zarządzanie nieruchomościami, gdy pieniędzy jest dużo). Grafika nie do końca pasuje do tematu, ale pasuje.
Oceny gracza: Czas gry to DEFINITYWNIE nie godzina, chyba że mordujesz krewnych jak dzikus (ale od tego jest Heart Attack). Realistycznie 2h w całości. Fajny mechanizm wykonywania akcji, gdzie każda akcja jest inaczej rzadka, dodatkowo można płacić czasem życia członków rodziny lub wpływami, które zdobywa się właśnie poprzez zagrywanie akcji.
Oceny gracza: Fajna gra dla dwóch graczy, na przykład na pociąg, z piękną grafiką i dużą regrywalnością.
Oceny gracza: U mnie zajęło to trochę czasu, ale z "badziewia" przeszło do "można coś wymyślić", co w połączeniu z kieszonkowym opakowaniem i zasięgiem 2-5 graczy czyni z tej karty solidny dodatek do kolekcji :)
Oceny gracza: babcia walczy z przeciągiem w domku = najlepsza historia ever sprytny machismo ściegu - dość podatny na rozdawanie kart
Oceny gracza: Nieśmiertelny klasyk. Na szczęście nie mam jej nagranej na tyle, by wszystkie strategie i kombinacje ruchów były obnażone ("skoro gracz przede mną wziął to, to ja muszę wziąć tamto"). Lubię do niej wracać raz na jakiś czas i jak dotąd rozgrywka nigdy mnie nie zawiodła :)
Oceny gracza: Fajna alternatywa dla Scrabble, która również nie zna barier językowych i można w nią grać nawet z dziećmi, które jeszcze nie bardzo lubią literki :)
Oceny gracza: Zdobywcy zrobili to, czego od nich oczekiwałem. Krótka, prosta gra, która ma sensowną opcję dla dwóch graczy. Motyw jest tylko dodatkiem, ale nie umniejsza jakości gry. Obecnie mam jednak innych faworytów w grach karcianych.
Oceny gracza: Idealna gra wstępna do świata What's Your Game. Bardzo łatwe do przyswojenia zasady (tylko 4 akcje modyfikowane kolorem aktywującego robotnika), standardowe wizualizacje i rozsądny czas gry (ok. 1,5 godziny).
Oceny gracza: Szybki blef o konieczności dobrego zarządzania zasobami. Jedyny mój zarzut to wada konstrukcyjna - słabo widoczna różnica między monetami o wartościach "1" i "3".
Oceny gracza: Nie mam żadnego doświadczenia z grą, po prostu bilansuję autorów multinarzędzi z oceną
Oceny gracza: Nie można ocenić tego inaczej - konflikt, brutalna asymetria, piękna oprawa wizualna, rozsądny stopień losowości... Idealny koktajl składników.
Oceny gracza: Dwie kolejne zupełnie różne nacje do i tak już doskonałej gry :)
Oceny gracza: Relaksująca gra dla dwojga, uważam, że jest trochę niezbalansowana, ale znowu jest szybka.
Oceny gracza: Santiago jest inspirowane grą Cuba, z której zaczerpnęło swoją grafikę i niektóre zasady rozgrywki. To wartka sprawa. Układ początkowy jest za każdym razem inny (garść opcji układu akcji, plus cała kombinatoryka budynków). Zawsze znajdzie się jakiś sensowny ruch, nie zastanawiasz się nad nim zbyt długo. I jest nawet sposób na to, żeby namieszać w drużynie przeciwnej.
Oceny gracza: To klasyk, który ma ode mnie wyższą ocenę niż (w podobnej kategorii) Wyścigi Konne, bo w przeciwieństwie do nich czasem się kończy, masz szansę na coś wpłynąć i możesz poćwiczyć słownictwo. Mimo to jest to również gra, która już została prześcignięta.
Oceny gracza: Bardzo zabawny akrobacja z potencjałem strategicznego myślenia, w którym karty są "zapisywane" w celu uruchomienia rytuału w odpowiednim momencie. Do tej pory grałem w trzy osoby, gdzie jest dość bezlitosna, ponieważ Cień ma dość duże szanse na wygraną - nie mogę się doczekać wypróbowania jej w innych liczbach graczy.
Oceny gracza: Spełnił on wszystkie oczekiwania. Może tylko pieniądze mogłyby być bardziej dostępne w każdej rundzie.
Oceny gracza: Mimo, że się tego nie spodziewałem, to w tej chwili podoba mi się bardziej niż Ascension. Graficznie i tematycznie Ascension może i stoi wyżej, ale magiczny klimat kill-or-be-killed daje temu deckbuildingowi ogromną przewagę i nawet decydowanie co wziąć z rynku musi być częściowo temu podporządkowane.
Oceny gracza: Dobre wejście w gry żetonowe, uważam, że Sowieci mają łatwiej, ale nie rozegrałem jeszcze tylu partii. Już w podstawce zawiera dwa warianty trudności zasad, a więc możliwość lekkiej zmiany złożoności gry.
Oceny gracza: Prosta, szybko wyjaśniona gra kombinacyjna. Minusem dla niektórych może być mała czcionka na płytkach budowlanych. I stosunkowo wyższa cena za tak "prostą" grę.
Oceny gracza: Potrzeba więcej niż dwóch graczy. I jest to gra rodzinna o nieco niezbalansowanej trudności wyzwań.
Oceny gracza: Mimo "na papierze" ciekawych zasad, gra nie przypadła mi do gustu, ruch smoków jest dość powolny, wolę grać w inne (krótsze) abstrakcje.
Oceny gracza: Graficznie ładny, zmienny, w miarę konfliktowy. Po prostu rzadko trafia na stół, więc nie zagłębiałem się jeszcze w tajniki.
Oceny gracza: Spędziłem z tą grą tyle wieczorów, że sumienie nie pozwoliłoby mi dać nic mniej niż pełną liczbę gwiazdek. Na imprezy gamingowe zawsze zabieram pudełko na wszelki wypadek :)
Oceny gracza: Archetyp eleganckiego wzornictwa. Kilka komponentów, kilka akcji, ale gra, która się nie znudzi. A ja polecam jak najszybciej wejść w wariant aukcyjny.
Oceny gracza: Doskonały, stosunkowo bezpretensjonalny, jeśli chodzi o zasady. Milion możliwości po pierwszych kilku rundach, gdy się załapie.
Oceny gracza: Świetne wykonanie, pomysłowy recykling starszych mechanizmów (przypomina mi wybrane elementy z Cayle) i jeden rewelacyjny nowy.
Oceny gracza: Plemiona to świetny pomysł; przepowiednia zmusza gracza do gry "według szablonu", co już nie pasuje do tego typu gry
Oceny gracza: Ciekawy worker placement, gdzie trzeba ciągle myśleć o kolejności działań :)
Oceny gracza: Fajna gra fabularna, ale uwaga na ponurą tematykę - mimo poetyckiego tytułu raczej nie dla dzieci. Minusem jest to, że bohaterowie są wzięci głównie z zagranicznych bajek (Alicja w Krainie Czarów, Pinokio, Czarnoksiężnik z Oz), więc rodzimym graczom może być trudniej postawić się w ich sytuacji.
Oceny gracza: Bardziej przystępna (i dla mnie bliższa tematycznie) alternatywa dla Cold War, gdzie nie mam nic przeciwko obowiązkowemu prowadzeniu eventów przeciwnika :)
Oceny gracza: Jedną z głównych zalet jest to, że jest naprawdę szybka i ma się wrażenie, że kończy się w odpowiednim momencie.
Oceny gracza: Nieco dłuższe, momentami wręcz tnące, dość klimatyczne jak na euro (teksty smakowe pomagają) i osadzone w egzotycznym środowisku. Polecam chociaż spróbować.
Oceny gracza: Maksymalne zadowolenie jak na razie, jest bardzo wymagająca (1 wygrana na 3 gry na najniższym poziomie trudności), piękna grafika, temat powiązany z mechaniką, czego chcieć więcej :)
Oceny gracza: Prosta gra w kości, w której są lepsze i gorsze strategie, ale wciąż wystarczająca, by się zrelaksować i nostalgicznie powspominać (dosłownie) drewniane czasy gier planszowych :)
Oceny gracza: Doskonała gra abstrakcyjna, w której od początku trzeba odgadnąć przebieg gry i sposób myślenia przeciwnika.
Oceny gracza: Jedno z moich ulubionych euro. Zagram w słabą akcję, ale więcej i wcześniej? Czy może najpierw je wzmocnić i ryzykować, że w międzyczasie przeciwnicy rozwalą moje najlepsze miejsca i bonusy? A dla bardziej doświadczonych jest opcja z różnymi bonusami dla każdego gracza, na którą czekam z niecierpliwością :)
Oceny gracza: Chyba muszę zagrać w nią z osobami, które są w stanie przekazać mi klimat tej gry, który na pewno gdzieś tam jest, tylko nie mogę się w niego wczuć...
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Świetny i pięknie wyglądający quickie. Niektórym przeszkadza brak asymetrii stron, ale ja uważam, że ...
Julias [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024