J.J.

Rok urodzenia: 1987

Miasto: Pardubice (Powiat: Pardubice)

Člen klubu: FIGURKA - Klub Společenských Her

Poziom: Częsty korespondent

Kolejny poziom: 6 / 250

Bazar index: 33 0 0

Użytkownikiem Trollowych gier: 4932 dni

Ostatnio wlogowany: przed 40 dniami

Ocenione gry

20th Century (2010)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxoooo

6 bierze! (1994)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Airships (2007)

Oceny gracza: xxxxxooooo

Alhambra (2003)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Kiedy nie masz nastroju na nic bardziej "przemyślanego", jest to dobry wybór.

Atlantic Star (2001)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Ciekawa i emocjonująca gra, można grać taktycznie, ale trzeba mieć jeszcze trochę szczęścia, żeby wygrać.

Bang! (2002)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Znakomita i oryginalna gra z ogromną wadą: gracze mogą bardzo wcześnie zrezygnować z gry, a potem tylko oglądać przez godzinę. Poszczególne gry niemal zawsze kogoś ekscytują, ale jednocześnie często mogą spowodować bezprecedensowe rozczarowanie u kogoś innego. Tylko dla tych, którzy tego oczekują i akceptują.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Zdecydowanie fajne urozmaicenie gry. Z drugiej strony zwykle wolę sięgać po stare, dobre podstawy. Gra z rozszerzeniami często staje się dość przeciągnięta i skomplikowana - moi koledzy z drużyny mają problem ze śledzeniem wszystkiego. Do tego gra staje się jeszcze bardziej losowa. Mimo to mogę ją polecić tylko zapalonym graczom Bangów.

Oceny gracza: xxxxxooooo Podczas rozgrywki jest mnóstwo różnych kombinacji, które przyprawiają o zawrót głowy, więc na koniec cieszymy się, że gra się skończyła. Do tej pory graliśmy tylko na najniższym poziomie trudności, z którym w końcu zawsze sobie radziliśmy.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Dowiesz się czegoś z historii kryminalnej, ale w przeciwieństwie do klasycznych opowieści, Prawdziwe Historie często nie są tak dobrze skonstruowane, by łatwo było się ich domyślić.

Bluff (1974)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Kostka typu Machacek, ale znacznie lepsza. Ale nie szukajcie niczego więcej.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Cabo da Roca (2007)

Oceny gracza: xxoooooooo Na pierwszy rzut oka jest to bardzo atrakcyjna gra, ale zasady są tak niedokończone, że w zasadzie nie da się według nich grać. Zasady w wielu miejscach są tak niejasne, że gracze muszą sami uzupełniać puste miejsca. Często są to dość fundamentalne rzeczy, które mogą całkowicie zmienić strategię, styl gry i rozgrywkę. Jednak jeśli uda się go dostroić, to może uda się zagrać, ale nadal mam obawy, czy nie jest zbyt uciążliwy.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Prawie zawsze grałem w tę grę trójkami (kilka razy czwórkami) i robi się z tego całkiem niezła gra (porównałbym ją może do Banga, gdy w grze zostaje niewielu graczy. To ma rozmach. Plus, że nie wypada się tutaj:) Ale domyślam się, że jak jest dużo graczy, to musi być dużo o przypadku i zamieszaniu, a potem nagle jest koniec, a ty może nawet nie grałeś poprawnie.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Przyjemna, rodzinna gra strategiczna.

Cyclades (2009)

Oceny gracza: xxxxxooooo Nawet po sześciu rozegranych partiach nie rozumiem tak wysokiej oceny tej gry. O ile przeciwnicy nie mają dobrego wglądu w nią i czegoś nie przeoczą, albo masz szczęście jak cholera, to często ciężko jest ją wygrać, a nawet skończyć - prawie zawsze można jakoś przegrać drogę do zwycięstwa, gra się wlecze i drenuje (a jestem przyzwyczajony do dłuższych gier), nawet jeśli tylko "wygrywasz", a co dopiero jeśli jesteś underdogiem. Tylko w grze dwuosobowej przypadek decyduje o zwycięzcy w pierwszych kilku rundach, ale słabsza strona może stawiać symboliczny opór jeszcze przez godzinę. Spory wysiłek umysłowy, jaki muszę poświęcić nad grą, nie robi dla mnie zbyt wiele. A jeśli nie wydasz, to gra robi z tobą co chce.

Cytadela (2000)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Oryginalna i ciekawa gra, na pewno nie jest zła, ale chyba nie potrafię opisać, dlaczego nie zrobiła na mnie takiego wrażenia. Wymaga pewnej ciągłej uwagi i czujności związanej bardziej z trikami, blefowaniem i szacowaniem przeciwników niż z jakąkolwiek strategią samą w sobie - dla niektórych to plus, ale dla mnie nie tak bardzo. Stosunek wyczerpania psychicznego do wrażeń z gry ma tendencję do bycia zbyt wysokim dla mnie:) Długie przestoje przy większej ilości osób.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxooooo Fajnie, jednak nie jestem zapalonym graczem gier wiedzowych.

Democrazy (2000)

Oceny gracza: xxxxxooooo Spodziewałem się, że gra wyciągnie więcej ze swojego pomysłu. Warto od czasu do czasu spróbować, ale nie jest to aż taka zabawa.

Oceny gracza: xxxxxxxooo Widzę to podobnie jak użytkownicy Behego czy tracnika. Żadne dodatkowe fantasy czy RPG, ale bardziej przypominające taktyczne szachy, w których rzuca się kostką. Ciągłe liczenie kwadratów. Co rusz sprawdzasz, czy czegoś nie przeoczyłeś lub nie zapomniałeś. To piękna i przemyślana gra, ale nie do końca trafiła w moje oczekiwania.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Sympatyczny i przezabawny - śmialiśmy się. Kluczem jest przypadek i szczęście. To po prostu nieco wymagająca gra imprezowa, a subiektywnie: tych nie lubię zbytnio.

Digit (1987)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Proste, bezpretensjonalne wytchnienie dla krótkiej sztuki, gdy trzeba wypełnić głuche pół godziny.

Dixit Odyssey (2011)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Dominion (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Jako gracz, który nie miał doświadczenia z deckbuildingiem, ta gra mnie ekscytowała. Na początku była naprawdę dość wciągająca i zapewniała wiele godzin rozrywki. Oczywiście w miarę upływu czasu rosła we mnie i dziś patrzę na nią bardziej jak na uroczą grę rodzinną. Mimo to jest to wciąż udane przedsięwzięcie, po które wciąż sięgamy od czasu do czasu.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxooooooo Albo wszystkie runą na jednego i on ma pecha, albo wszystkie stopniowo słabną, aż w końcu zostaje jeden szczęśliwiec.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Bez tego rozszerzenia podstawowe loty mogą szybko stać się nudną, prozaiczną sprawą. Do tego jest (a przynajmniej był) darmowy do pobrania. Dlatego też polecam.

Hrady (1990)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Intriky (2005)

Oceny gracza: xxxxoooooo Niestety, dość szybko się zniechęciłem. Gra pewnie bardziej niż inne będzie zależała od grupy graczy, która się zbierze, nam nie pasowała. Zasady są niejasne w kilku ważnych punktach (to ma być w pewnym stopniu gra bez zasad, ale jednak).

Oceny gracza: xxxxxxxooo Prosta, atrakcyjna gra o rozsądnym stopniu zaawansowania taktyki. Pewnie bardziej nadaje się dla dzieci lub przypadkowych graczy, ale wymaga uwagi i koncentracji. Mało w nią gramy, ale myślę, że w tej kategorii jest dobra.

Oceny gracza: xxxxxxoooo Przyjemna i bezpretensjonalna. Można taktykować, ale często na nic się to nie zda. Dla relaksującej rozrywki z przyjaciółmi lub rodziną.

Kameleon (2003)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Oceny gracza: xxxxxooooo

Klondike 1896 (2011)

Oceny gracza: xxxxxooooo Jak na razie spróbowałam tylko raz, ale nie kusi mnie, żeby spróbować jeszcze raz.

Labyrinth (1986)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Prosta, oryginalna i szybka gra rodzinna, bardziej dla dzieci, ale i zabawa dla dorosłych.

Laguna (2018)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Knizia wymyślił nową wariację na temat swojej starej gry Hunters and Gatherers. O ile w Hunters and Gatherers chodziłeś swoimi kawałkami po planszy i zbierałeś z niej żetony, o tyle tutaj plansza jest raczej pusta i zamiast przesuwać kawałek kładziesz na nim żetony - w obu przypadkach obowiązuje jednak ta sama zasada "kradzieży" terytorium. Tutaj jednak tworzysz drogi, połączenia między wyspami, dominujesz nad wyspami, zbierasz gdzieś zasoby... i punktujesz to wszystko po każdej z dwóch rund. Nie jest to więc to samo co Hunters and Gatherers, choć typ gry jest bardzo podobny. Jeśli jesteś w temacie, to pewnie możesz mieć obie gry. Pod względem "obsługi gry" Blue Lagoon uważam za jeszcze lepszy - mniejsze pudełka i szybsze przygotowanie (nie trzeba przygotowywać i sortować przez taką stertę żetonów na końcu). Blue Lagoon nie ma zmiennego planu gry, ale potem znów jest niemal losowy.

Le Havre (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Grę mam już od kilku lat i grałem w nią co najmniej 20 razy. Stopniowe wczuwanie się w grę i uzyskiwanie coraz lepszych wyników z przeciwnikami było dla mnie ciekawym i przyjemnym doświadczeniem (w pierwszych partiach ledwo udaje ci się nakarmić robotników i cieszysz się z każdego wybudowanego budynku; później okazuje się, że do ostatnich pięciu rund gry zbudowałeś już w zasadzie wszystko i w końcu udaje ci się zgromadzić może solidny zapas stali). Mimo, że gra jest teraz dużo bardziej czytelna, to wciąż jest wiele do odkrycia i wciąż sprawia mi to przyjemność. Naprawdę podoba mi się mechanika gry i jej projekt, pomimo pozornej nierealności robotników (masz jedną, niepodzielną gromadę robotników, których niejako wysyłasz do fabryk i mogą oni pracować tylko nad jedną rzeczą na raz, itp.) Tylko że przygotowanie i oczyszczenie gry zajmuje trochę więcej czasu (około 15 minut, może 10, jeśli jesteś już biegły).

Lobo 77 (1993)

Oceny gracza: xxxxoooooo Jako narzędzie dla dzieci, które potrzebują trochę zabawnych ćwiczeń w dodawaniu liczb do 100, jest prawdopodobnie świetne. W przeciwnym razie gra jest w zasadzie całkowicie losowa. (Chyba, że gra się z wyłożonymi kartami, ale późniejsze liczenie sprawiłoby chyba, że gra byłaby dość paraliżująca).

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Mamma Mia! (1999)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Nie należy ona do moich ulubionych, ale muszę przyznać, że w swojej koncepcji była udana.

Metro (1997)

Oceny gracza: xxxxxooooo Bez wielkiej strategii, monotonne, nużące.

Mombasa (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Oceny gracza: xxxxxxxooo Na początku bawiło nas to przez sporo chwil, potem stało się dość nużące. Nie jest to bomba, ale jak na tak małe pudełko jest dobrze.

OctoDice (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Ominoes (2016)

Oceny gracza: xxxxxooooo Wydaje mi się, że dla dzieci jest to w porządku, mogą rozwijać jakieś podstawowe myślenie strategiczne. Ale jak dla mnie, nawet na szybko, to za dużo w tym przypadku przypadku.

Oceny gracza: xxxxxxoooo To zabawne - kiedy wertuję zasady lub przeglądam w głowie mechanikę gry, myślę sobie: ta gra zdecydowanie powinna być zabawna. A nie jest. Grałem w nią cztery razy (i w większości wygrywałem) i doświadczenie zawsze jest nijakie.

Pandemic (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Pantheon (2011)

Oceny gracza: xxxxxooooo Grałem w nią kilka razy i mam nieco sprzeczne uczucia co do niej. Wydaje mi się, że bogowie muszą być jakoś dość przychylni dla Ciebie w tej grze.

POW! (2016)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Prosta gra w kości z dobrym pomysłem. Kiedy mam ochotę na relaksujące quickie, zawsze chętnie sięgam po tę.

Prophecy (2002)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Dość prosta, zabawna, emocjonująca, przygodowa, nie pozbawiona strategii. Czasochłonne, znaczny wpływ przypadku i czasem mało czytelne, ale trzeba się z tym liczyć.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Pylos (1994)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Quoridor (1997)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Oceny gracza: xxxxxxxooo

RoboRally (1994)

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Sabotażysta (2004)

Oceny gracza: xxxxxooooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxo Złożoność i losowość to tylko tyle, że postrzegam tę grę jako stosunkowo prostą, zabawną i ekscytującą.

Santo Domingo (2017)

Oceny gracza: xxxxxooooo

Scythe (2015)

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Solo (1998)

Oceny gracza: xxxxxxoooo W pewnym sensie gorsza wersja Uno. Istnieją dodatkowe karty, które pozwalają na wymianę kart na ręce z kolegami z drużyny. W związku z tym wszelkie spostrzeżenia i strategie, które mogły zadziałać w Uno, są tutaj pozbawione znaczenia, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy ktoś zabierze twoje karty.

Spot It! (2009)

Oceny gracza: xxxxxxoooo

Spyrium (2013)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Steel Driver (2008)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxooooooo Fajny pomysł, ale praktycznie tylko bezmyślne tasowanie kart. Dla dzieci, być może. Może wariant drużynowy trochę ją uratuje, ale w ten nie grałem.

Tajniacy (2015)

Oceny gracza: xxxxxooooo Osobiście nie lubię zbytnio gier imprezowych. Obiektywnie rzecz biorąc, nie ma jednak zbyt wiele do zarzucenia grze, po prostu genialnie prosty pomysł, który spodobał się szerokiemu gronu zarówno graczy, jak i niegraczy. Tyle tylko, że chyba nawet bardziej niż w przypadku innych gier imprezowych, trzeba w pewnym stopniu wznieść się ponad zasady. W końcu mało kto ma na tyle samokontroli, by poradzić sobie z rolą wyzywającego bez komentarzy i innych reakcji. Niektórzy nie są w stanie zrobić tego prawie wcale, a przeciwnicy mogą się wtedy słusznie wściekać, że gra jest niesprawiedliwa. Po prostu bez niego nie byłoby to samo.

Oceny gracza: xxxxxooooo W porównaniu do klasycznych nazw kodowych uważam, że ten wariant jest lepszy, przynajmniej w tym, że jest niezależny od języka. Ponadto obrazy mają zwykle więcej znaczeń niż słowa, nawet jeśli są wieloznaczne. Może być używany nie tylko samodzielnie, ale także jako rozszerzenie.W przeciwnym razie, jak napisałem w oryginalnej grze: nie lubię gier imprezowych bardzo. Obiektywnie jednak jedynym zarzutem jest to, że jeszcze bardziej niż w przypadku innych gier imprezowych, trzeba w pewnym stopniu wznieść się ponad zasady. Niewiele osób ma na tyle samokontroli, by przyjąć rolę wyzywającego bez komentarzy i innych reakcji. Niektórzy nie są w stanie zrobić tego prawie wcale, a przeciwnicy mogą się wtedy słusznie wściekać, że gra jest niesprawiedliwa. Po prostu bez niego nie byłoby to samo.

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Oceny gracza: xxxxxxxxxx

Tibet (2006)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Uważam, że jest to doskonały wybór dla rodziny z dziećmi. Dla nich może to być dobry krok od Man, Don't Be Angry do bardziej złożonych gier.

TransAmerica (2001)

Oceny gracza: xxxxxxxxoo

Tsuro (2005)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Ładne wykonanie, fajny quickie, tylko do okazjonalnego grania.

Union Pacific (1999)

Oceny gracza: xxxxxxxooo Przyjemna, niezbyt wymagająca gra dla dość szerokiego grona graczy.

UNO (1971)

Oceny gracza: xxxxxxoooo Ta gra może być hitem na luzie w pubach, domkach, na wakacjach. Ale nie w kraju, w którym chyba każde małe dziecko może grać w grę, którą nazywamy Deszczem. Uno to jego bardziej akcyjna i rozwinięta wersja.

Oceny gracza: xxxxxxxxoo Na początku byliśmy podekscytowani grą, diceplacement był dla nas czymś nowym. I to jest dobra gra. Jednak mimo często wspominanej zmienności, po kilku rozgrywkach trochę się nią znudziłem.

Wikingowie (2007)

Oceny gracza: xxxxxxxooo

Oceny gracza: xxxxxxxxxx Piękny system gospodarczy. Uwielbiam to.

Oceny gracza: xxxxxxxxxo

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...

premeq [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...

eMenthal [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...

Raelag [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...

Baritone [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...

acedrac [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas