Oceny gracza: Jedna z niewielu gier z mojego dzieciństwa, która pozostała w mojej kolekcji gier do dziś. Gra ma proste zasady i jest w niej dużo losowości, ale potrafi być ekscytująca i jest idealna na pół godziny zabawy dla dzieci lub podchmielonych dorosłych. Komponenty są dobrze wykonane - gra trzyma się po ponad dwudziestu latach i dziesiątkach rozgrywek.
Oceny gracza: Umiarkowanie złożona gra inspirowana słynnym komiksem Franka Millera. Oprawa graficzna może nie każdemu przypaść do gustu, ale grafika kart i postacie zostały zaczerpnięte bezpośrednio z komiksu. Gra zawiera czteroczęściową kampanię fabularną oraz cztery oddzielne misje (wycięte z kampanii) na dwóch poziomach trudności. Dodatkowo gra zawiera tryb versus, w którym jeden gracz kontroluje Batmana, a drugi rzuca mu pod nogi kije - dla gracza Batmana taka rozgrywka jest fajna, dla drugiego gracza (w zasadzie Lorda Jaskini) już nie bardzo. Ale gra kooperacyjna, w której jeden gracz kontroluje alternatywnego Batmana, a drugi kontroluje sojuszników, sprawdziła się dobrze. Figurki są przezabawne, podobnie jak kości (zwłaszcza Batarangi). Grywalność nie jest zła jak na grę kampanijną - w grze jest wystarczająco dużo mechaniki, aby zmodyfikować rozgrywkę. Tłumaczenie jest całkiem dobre, poza kilkoma literówkami nie zauważyłem nic istotnego.
Oceny gracza: Klon Carcassonne osadzony w świecie Gwiezdnych Wojen, którego zasady są prawie takie same jak w oryginalnej grze - największą różnicą jest walka na kości i możliwość przejęcia planety (klasztoru w oryginalnej grze) z sąsiedniego kafelka. Jednak walka nie zdarza się zbyt często w grach dwuosobowych, ale jest bardziej powszechna w grach czteroosobowych lub więcej. Grę warto kupić, jeśli lubisz Gwiezdne Wojny i nie masz w domu oryginalnego Carcassonne. Rozegrałem około 10 partii w różną liczbę graczy. Polecam zakup dodatku.
Oceny gracza: Jak dotąd jedyne rozszerzenie do Carcassonne, klonu Gwiezdnych Wojen, dodaje kilka samodzielnych modułów. Nowe płytki są ciekawie zaprojektowane i nieco rozszerzają rozgrywkę. Płytki liczników punktów są przydatne i powinny być w oryginalnej grze. Broń jest świetnym dodatkiem do walki i bardzo brakowało mi niebieskich figurek (mój ulubiony kolor). Ogólnie rzecz biorąc, jest to dobre rozszerzenie, ale powinno być częścią podstawowej gry.
Oceny gracza: Mini-rozszerzenie dodaje 14 nowych fioletowych kart i krótkie zasady - pełne zasady należy pobrać ze strony wydawcy. Nowe karty są interesujące i ożywiają podstawową grę. Cena rozszerzenia jest niska, ale kart mogłoby być więcej.
Oceny gracza: Świetna gra na 30 do 60 minut w zależności od liczby graczy. Z trzema zestawami postaci i mnóstwem kart, jest łatwa do grania. Zabawa nawet dla dwóch graczy, ale najbardziej idealna liczba graczy to 4-5. Zasady są łatwe do wyjaśnienia w kilka minut. Minusem jest niepotrzebnie duże pudełko.
Oceny gracza: Zabawna i wartka gra karciana. Gra jest składana, zasady można wytłumaczyć w kilka minut, ale zużywa się przy częstym graniu - jest tylko jeden zestaw postaci (drugi zestaw dodają rozszerzone Mroczne Krainy, trzeci wersja Deluxe). Trochę przeszkadza mi też niespójny styl graficzny kart. Ostatecznie wymieniłem grę na wersję Deluxe.
Oceny gracza: Gra rodzinna nawiązująca tematyką do książki Hobbit. Zasady są proste i łatwe do wytłumaczenia. Rozgrywka jest dość szybka i nawet w trybie wieloosobowym trwa około 45 minut - idealna do gry rodzinnej / relaksacyjnej. Komponenty są dobrze wykonane, tylko diamentów mogłoby być o kilka więcej. Minusem jest to, że szybko się nagrzewa przy częstszym graniu - mogłoby być więcej kart przygód, a co za tym idzie nie trzeba by było rozgrywać każdej partii ze wszystkimi. Rozegrałem co najmniej 20 partii w każdej liczbie graczy.
Oceny gracza: Gra ma ładną grafikę, ale absolutnie nie przypadła nam do gustu. Głównym problemem jest zerowa zmienność - scenariusze są praktycznie identyczne za każdym razem, a gra bezsensownie karze za zabijanie wrogów. Co według mnie zupełnie nie pasuje do tematyki gry i sprawia, że zapowiadana przygodówka staje się raczej grą logiczną. Wysoki odsetek losowości jest szczególnie irytujący w walkach, instrukcja mogłaby być napisana bardziej przejrzyście i brakuje podsumowania zasad. Na szczęście grę wypożyczyłem z biblioteki, gdzie zwróciłem ją po rozegraniu czterech partii.
Oceny gracza: Szybka, ale zbyt prosta gra z całkiem ładną grafiką. Niestety gra ma niepotrzebnie dużą losowość i brakuje w niej możliwości znaczącego zaszkodzenia przeciwnikowi. Jeśli gracz wyrzuci kilka razy dobrą kością to w zasadzie wygrywa grę. Jak na razie jest to jedyna gra, którą zwróciłem do e-sklepu.
Oceny gracza: Świetna gra fabularna, w przeciwieństwie do pierwszej edycji nie potrzeba "Cave Mastera", aplikacja robi swoje. Jej obsługa jest intuicyjna, konfiguracja gry (z insertem) przebiega dość szybko. Gra potrafi przywołać doskonały klimat horroru. Zasady są dłuższe, ale proste i można je wytłumaczyć w kilka minut. Teoretycznie większość graczy nie musi w ogóle znać wszystkich zasad. Scenariusze są różnej jakości, ale tylko samouczek wprowadzający jest wręcz słaby. W podstawce znajdują się cztery bardzo zróżnicowane scenariusze oraz trzy dodatkowe wydane jako DLC. Figurki są przezabawne, podobnie jak fragmenty map. Nawet po tylu latach gra pozostaje w mojej pierwszej dziesiątce i jest jedną z najczęściej granych gier. Ze wszystkimi rozszerzeniami (z wyjątkiem ostatniego) mam w sumie 19 scenariuszy do wyboru. Minusy są dwa - kilka błędów w tłumaczeniu (z aktualizacjami aplikacji jest trochę lepiej) i mogłoby być więcej scenariuszy w podstawce.
Oceny gracza: Obowiązkowa pozycja dla fanów Ziemiomorza - zasady wyjaśnione w kilka minut, kilka wariantów gry, w tym regulacja trudności/tryb solo. Oprawa wizualna świetna, jakość komponentów również. Przeszkadza mi trochę, że zdolności niektórych postaci nie do końca do nich pasują, a gra się nagrzewa przy częstym graniu. Gra jest prostsza i mniej złożona niż np. Ankh-Morpork, co nie jest do końca złe - dzięki temu nadaje się dla casuali/młodszych graczy.
Oceny gracza: Podstawą jest prosta gra karciana z ilustracjami z filmów o Harrym Potterze. Możliwości gry rozszerzają jednak karty akcji - w nowszej edycji jest ich sześć - a Mądry Kapelusz i Voldemort potrafią mocno spowolnić przeciwnika - rekord dla Mądrego Kapelusza to prawie trzydzieści kart. Czas rozgrywki może być bardzo różny, w zależności od liczby graczy i tasowania kart - od kilku minut do pół godziny. Rozegrano kilkadziesiąt partii z różną liczbą graczy.
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024