Miasto: Ostrava (Powiat: Ostrava-město)
Poziom: Muszkieter
Użytkownikiem Trollowych gier: 4762 dni
Ostatnio wlogowany: dzisiaj
Dalsze informacje: K deskovkám jsem se dostal tak trošku náhodou, o to více si mě však získaly. Myslím si, že deskovou hru nikdy žádná sebelepší virtuální aplikace nemůže nahradit. Mít dobré přátele přímo u stolu je přesně to, co mě opravdu baví ;-)
Oceny gracza: Gra dosłownie mnie zachwyciła! Spełnia dokładnie to, czego można oczekiwać od gry tego typu. Replayability, szybkość, zabawa, zdrowy poziom trudności - po prostu świetna dla każdego!
Oceny gracza: Z pewnością nie powinno jej zabraknąć w żadnym domu, w którym często gra się w gry planszowe. Jest naprawdę niesamowicie szybka jak na liczbę graczy, dla których została zaprojektowana. Muszę jednak przyznać, że odkąd mam w domu Hadarę, 7 Cudów nie trafia na stół tak często ;-)
Oceny gracza: Gra Ad Astra to doskonały "tuning" znanej gry Osadnicy z Catanu. Bardzo grywalna i przemyślana strategia z dość wyważonym elementem losowym.
Oceny gracza: Agricola to gra, do której po prostu nie mogę się przekonać! :-D
Jeszcze muszę powiedzieć, że jest to gra doskonała.
Oceny gracza: Pomimo początkowego wrażenia "co za stek bzdur", zakochałem się w Azul do tego stopnia, że mam je wszystkie! Pięknie wyglądająca, prosta w obsłudze, ale genialnie funkcjonalna gra! Gdziekolwiek się na nią natknąłem, odnosiłem sukces.
Oceny gracza: Jako zagorzały fan Azul, oczywiście musiałem mieć Crystal Mosaic. Używam już nakładek dość rutynowo, nawet w grze podstawowej, ale zgadzam się, że nie są one idealne. Jeśli chodzi o nowe plansze, to choć oczywiście można się nauczyć, który kolor gdzie pasuje, to jest to niesamowity zastrzyk adrenaliny, który za każdym razem sprawia, że mózg się gotuje :-) Bardzo podoba mi się również odświeżony sposób punktowania rzędów, kolumn i całych płytek, w tym podwajanie. Ten element naprawdę wyniósł grę ponad podstawkę, w stronę taktyki, co jest bardzo fajne. Nie żałuję zakupu ;-)
Oceny gracza: Azul to po prostu TOP gra, która potrafi zaskoczyć i zachwycić swoją prostotą, a jednocześnie jest bardzo dobrą grą zarówno dla nie-graczy, jak i dla prawdziwych koneserów ;-) Oferuje bez wątpienia najwięcej możliwości, kombinacji i wrażeń z rozgrywki ze wszystkich wydanych do tej pory gier Azul. To, czym gra nie zawiodła w żadnej dotychczasowej odsłonie, to niesamowicie szybkie przygotowanie do gry. Po otwarciu pudełka w zasadzie w 3 minuty jesteśmy gotowi do gry! Wyimaginowaną słabością tego wydania jest mechanizm, w którym gracze najpierw układają pionki obok swojej planszy, aż wszystkie pionki zostaną usunięte ze środka stołu. Dopiero wtedy układają je na wierzchu swojej planszy. Jeśli trafimy na kogoś, kto lubi długo myśleć, to w skrajnym przypadku taki gracz może dosłownie zepsuć nam wrażenia z rozgrywki, a czas, który szacowany jest na 30-45 minut, może spokojnie zbliżyć się do godziny. Tak czy inaczej, Letohrádek jest po prostu świetny i każdy, kto lubi Azul, powinien wypróbować ten odcinek ;-)
Oceny gracza: Aul wydał czwórkę??? Zgadza się, czwórka wyszła! I jeśli myśleliście, że ta gra nie ma Was czym zaskoczyć, to jesteście w absolutnym błędzie. Oderwij się od dotychczasowych mechanizmów, bo Ogrody dla Królowej to zupełnie nowy sposób zbierania żetonów, umieszczania ich na planszy i punktowania. Nie będę kłamał, czytając zasady łatwo ulec wrażeniu, że autor musiał mieć buga :-D Warunków jak grać i co punktować jest tak dużo, że momentami można się pogubić. Ale pierwsza rozgrywka pokazała jak to wszystko działa, a druga chodzi jak szwajcarski zegarek ;-) Jeśli o poprzedniej odsłonie Letohradka mówiło się, że jest najbardziej nastawiona na gracza, to to stwierdzenie trzeba scedować na Gardens for the Queen. Nowy Azul zapewnia absolutnie świetne wrażenia z rozgrywki, a miłośnicy mechanizmów kombinacyjnych będą w nie lada gratce. Jestem ciekaw, z jakim odzewem spotka się wśród graczy. Ja uważam, że jest świetna! ;-)
Oceny gracza: Po tym, jak wciągnęła nas pierwsza odsłona Azul, nie było się nad czym zastanawiać przy drugiej. Witraż Sintra jest inny, ale wciąż jest to genialny Azul! Naprawdę doceniam konstrukcję okularów. Doskonale się trzymają, świetnie wyglądają i chociaż ten Azul gra inaczej, nadal zawiera pewne elementy oryginału. Są chyba tylko dwie rzeczy, które mógłbym skrytykować. Licznik punktów, a raczej poszczególne pola pozycji, są naprawdę tytanicznie małe, nawet w grach dwuosobowych. Same witraże, na których umieszczone są suwaki, czasem trudniej podnieść podczas obracania, ale do obu łatwo się przyzwyczaić i nie mogę powiedzieć, że psuje to ogólne wrażenie świetnej gry ;-)
Oceny gracza: Również miałem doświadczenie tylko z Memoir 44, który jest świetną grą. Jednak Battlelore 2nd. edition jest moim zdaniem dużo lepszy! Nie ma w klubie takiego, który nie byłby grany od momentu, kiedy go kupiliśmy :-D. Czekam na rozszerzenie, choć wiadomo, że będzie drogie...
Oceny gracza: Więc po prostu uwielbiam grać w tę grę w dowolnym momencie. To świetna, strategiczna gra z prostymi i intuicyjnymi mechanizmami. Zdaję sobie sprawę, że wyjaśniając zasady, gra może wydawać się skomplikowana. Jednak gdy zrozumie się, że jak okiem sięgnąć, wszędzie są symbole kości, to rozumie się samo przez się :-D Jeśli szukasz gry strategicznej, której prawie nic nie brakuje i chcesz mieć ją rozegraną w około 90 minut, to Burgundia jest naprawdę świetnym wyborem!
Oceny gracza: Wszystko zaczęło się od gry o nazwie Puerto Rico. Tak mnie wciągnął w gry strategiczne, że jak tylko dowiedziałem się czym jest Cylus, to nie mogłem go nie polubić!
Wrażenia? Jedna z moich ulubionych gier!!!
Oceny gracza: Zdecydowałem się na zakup gry na podstawie przeczytanych recenzji, więc byłem całkowicie ślepy. Crusaders zaskoczyło, zachwyciło i wywołało to miłe swędzące uzależnienie, kiedy po ukończeniu ma się ochotę na zemstę ;-) Dla mnie idealna, wartka gra z prostymi zasadami i świetnym czasem rozgrywki. O regrywalność moim zdaniem całkiem nieźle dba zarówno losowy rozkład żetonów przeciwników, jak i różne rozkazy rycerzy. Nie żałuję zakupu, wręcz przeciwnie, grę zdecydowanie polecam ;-)
Oceny gracza: Rozszerzenie wprowadza nowe decyzje w grze, cztery rozkazy rycerzy, a także zupełnie nowe warunki zdobywania "wpływów" zarówno w trakcie, jak i na koniec gry. Czas rozgrywki może wydłużyć się o około 15-20 minut, ale nie będzie to odczuwalne, a gra nie straci na zwinności. Oprócz oryginalnych budynków z gry podstawowej możesz teraz budować zupełnie nowe załączniki, które oferują atrakcyjne bonusy, a tym samym dodają taktyczne wyzwania do gry. Ponadto skala siły oryginalnych przeciwników (Słowian i Prusów) osiąga teraz wartość liczbową do 12 (w grze podstawowej było to 10). Gra podstawowa jest świetna sama w sobie, ale staje się jeszcze lepsza dzięki rozszerzeniu i bez niego nie trafia na stół. Żałuję tylko, że nowe komponenty nie mieszczą się w podstawowym pudełku, a opakowanie rozszerzenia jest tylko papierowe, co jest niefortunne do przechowywania.
Oceny gracza: To fajna gra, ale trzeba znaleźć do niej entuzjastycznych kolegów z drużyny.
Oceny gracza: Rozszerzenie jest satysfakcjonujące, ale nie do końca spełniło moje oczekiwania.
Oceny gracza: Rozszerzenie Prosperity to naprawdę fajny kawałek. Jak to bywa, nie wszystkie karty są "TOP", ale ogólnie można powiedzieć, że nie gramy już Dominiona bez Prosperity.
Oceny gracza: Bardzo przyjemna gra, idealnie grywalna przy pełnej obsadzie. Zawsze mnie dziwi, że na początku ma się wrażenie, że rozegra się ją może w 30 minut. Mniej więcej w ostatnich dwóch rundach wszystko wydaje się zatrzymywać, każdy zastanawia się, jak najlepiej rozegrać swoją strategię i oto mija godzina, nawet nie wiesz jak :-D Bardzo przyjemna gra z absolutnie prostymi i jasno napisanymi zasadami ;-)
Oceny gracza: Muszę powiedzieć, że jestem absolutnie zachwycony tą grą! Elegancki, industrialny design wsparty bardzo prostym mechanizmem gry sprawia, że jest to jedna z tych gier, które konfiguruje się w mgnieniu oka, wyjaśnia w 5 minut, a potem po prostu wkręca w mózg. Powiedzenie, że w prostocie tkwi siła, w prostocie tkwi piękno... jest tu jak najbardziej na miejscu! To niewiarygodne, jak pełne wrażenia z rozgrywki może dostarczyć ta gra w zaledwie 4 rundach, w których w zasadzie nie dzieje się nic przełomowego. Świetny mechanizm aukcji w pierwszej fazie zostaje zastąpiony mechanizmem produkcji, z którego próbujesz zbierać monety (punkty zwycięstwa) i to naprawdę wszystko! Ta gra nie ma ambicji być niczym przełomowym. Po prostu wykorzystuje to, co działa doskonale i jest nam wszystkim znane. Kupuję coś i oczekuję, że będę czerpał z tego korzyści. Możliwość wcielenia się w jedną z 5 osobowości wprowadza do gry ciekawy element wyzwania. Dla mnie świetna gra dla myślących i "kalkulujących" graczy.
Oceny gracza: Gardeners to jedna z tych gier, które zdecydowałem się kupić "w ciemno". Zaintrygowała mnie tematyka i wygląd. Recenzję wystawiam po 6 rozgrywkach we wszystkich wariantach, w tym zalecanym pierwszym dla początkujących. Gra działa bardzo dobrze we wszystkich liczbach graczy i rozgrywa się w przyjemne 60-70 minut. Trudność zasad jest na poziomie "nie gniewaj się na mnie", tym bardziej, że rozgrywka polega na tworzeniu własnego ogrodu, od sadzonek, przez rośliny, po kwiaty. To właśnie tutaj ma miejsce największy "ból głowy" :-D Gra wygląda bardzo ładnie na stole i przyjemnie się w nią gra. Ponownie rozgrywka jest niesamowita! Za każdym razem inaczej mieszasz płytki sadzonek i kwiatów, a także za każdym razem inaczej układasz je na planszy. Dwustronne początkowe płytki sadzonek (jest ich 6) również zwiększają zmienność gry. Polecam grę z bardziej doświadczonymi graczami, którzy lubią gry kombinacyjne ;-)
Oceny gracza: Dla mnie 7 cudów w ładniejszej szacie i z fajnymi mechanizmami rozgrywki. Bardzo podoba mi się jej wygląd i czas rozgrywki, który oscyluje w okolicach 40-60 minut. Nabrałem nawyku zapisywania wyrzuconych gier od razu w pudełku, więc nie ma ekstremalnego sortowania itp. po skończonej rozgrywce. Ogólnie muszę powiedzieć, że bardzo lubię wracać do tej gry i dość często gości ona na moim biurku. Czasami jako główna gra wieczoru, innym razem jako przerywnik. Zależy z kim się gra ;-)
Oceny gracza: Nie zachwycił mnie box art, przyznam nawet, że sprawił, że przeoczyłem autora, co było dużym błędem :-D Ale gdy już zagrałem w Kokopelli, byłem pod wrażeniem. Dziś mogę z całą pewnością powiedzieć, że ta gra oszukuje ciałem! Niewypowiedziane obrazy na kartach, ikonografia, której miejmy nadzieję nigdy nie użyjesz podczas gry... jednym słowem idealny kandydat na flopa, JUST! Zagraj raz, drugi, a może za trzecim razem będziesz pod wrażeniem ukrytego geniuszu! Możesz tworzyć combosy między kartami. Czasami idealnym rozwiązaniem jest cofnięcie karty do sąsiada, innym razem starasz się jak najszybciej zamknąć własne zestawy. Gra po prostu działa niesamowicie! Nie jest trudna w przygotowaniu i można ją rozegrać w całości w około 45 minut. Moim zdaniem jest totalnie niedoceniona i kto wie, może to tylko anonimowo wyglądający obrazek na pudełku i naprawdę mało tego, że jest nie do przeoczenia na półce. Zagrajcie w Kokopelli, gra jest dużo lepsza niż się wydaje ;-)
Oceny gracza: Prawdziwie taktyczna i złożona gra, która nie jest wcale trudna do przygotowania ani grania. Jedynym minusem jest to, że bardziej rozważni gracze mogą dość mocno rozciągnąć czas rozgrywki. Ale to chyba normalne, więc dla mnie to świetna gra! ;-)
Oceny gracza: Świetnie działające i ładnie wyglądające kości ;-) To niesamowite widzieć, jak napięcie rośnie z każdym rzutem podczas gry z dziećmi. To już ostatni rzut, a biedny miś desperacko potrzebuje, by jego czajniczek się przewrócił! Ups, nie ma czajnika, na kostce jest gwizdek! W tym momencie drzwi wagonu otwierają się i staje w nich surowy maszynista, Crocs! Niedźwiedź przykuca za siedzeniem, ale to na nic, Crocs go zauważył... "Wynocha, chuliganie! Nie pozwolę ci tu rozrabiać!" Łapie Niedźwiedzia za ucho i prowadzi go na koniec pociągu, do wagonu początkowego. Muszę powiedzieć, że uwielbiamy tę grę z dziećmi. Gramy również w grę karcianą Bear Wrr, ale o wiele bardziej lubimy Crackle on the Rails. Jak się okazuje, dzieci po prostu uwielbiają rzucać kostką. Lekko złośliwe elementy wcale nie szkodzą, więc dla mnie kciuki w górę za piękną i energiczną grę rodzinną ;-)
Oceny gracza: Grę kupiłem synowi na gwiazdkę i myślę, że spełniła swoje zadanie. Jak pisali inni, materiał gry jest naprawdę, w stosunku do ceny, bardzo słaby. Jednak wznosząc się ponad te niedociągnięcia, muszę powiedzieć, że z drugiej strony bardzo podoba mi się zasada rzucania kostkami do "wieży", gdzie za każdym razem powstaje nieco inna kostka zasobów. I o ile o materiale gry wypowiadałem się niepochlebnie, to z drugiej strony kostki zasobów są idealne ;-)
Oceny gracza: Ładnie wyglądająca i całkiem grywalna gra z klimatem. Niektóre partie były świetne, inne prawie niegrywalne. Grałem w tę grę we wszystkich wariantach i myślę, że naprawdę powinni w nią grać ci, którzy chcą w nią grać. Jeśli przy stole znajdzie się ktoś, komu się nie spodoba, zepsuje to zabawę pozostałym.
Oceny gracza: Peck! Gramy w nią z naszymi dziećmi w wieku 5, 10 i 12 lat i jest to naprawdę świetna zabawa dla wszystkich! Możliwość wzajemnego przejmowania pingwinów okazała się strzałem w dziesiątkę. Na początku myślałem, że kradzież będzie raczej elementem, którego dzieci będą chciały uniknąć, ale jest odwrotnie i to właśnie sprawia, że gra jest najfajniejsza :-D Niestety, jest coś jeszcze, co jest niezawodnie zabawne. Gracz przed tobą pokazuje ci kolor jajka pod pingwinem, a po rzucie kostką odkrywasz, że tak naprawdę zupełnie zapomniałeś, jaki to był kolor! Dodatkowy bonus, możesz grać także z dorosłymi! Naprawdę, nie żartuję! :-D
Oceny gracza: Bardzo szybka gra. Gracze, którzy potrzebują motywu przewodniego, znajdą go tutaj, ci, którzy są zadowoleni z działających mechanizmów i pewnego planowania, również znajdą coś dla siebie. Póki co grałem tylko w dwóch graczy, więc walka o "zasoby", kawałki rolnictwa, prawa, szlachty, rzemiosła, handlu i srebra, które służy do płacenia za akcje i zakupy jest spora :-) Prawdopodobnie będzie gorzej z większą liczbą graczy, więc naprawdę musisz dokładnie przemyśleć, co chcesz osiągnąć w grze. Bardzo fajne jest to, że w każdej z pięciu stref na planie gry gracz ma możliwość zdobycia punktów zwycięstwa, więc nie powinno się zdarzyć, że ktoś będzie kompletnym underdogiem. Rozegrana w dwóch graczy w miłym czasie 45 minut ;-)
Oceny gracza: "Potworze idź z tobą do szafy" :-D Tak to zdanie uwielbiają dzieci i powtarzają je z entuzjazmem za każdym razem :-D To piękna odmiana pikseli dla najmłodszych, która potrafi rozbawić nawet tolerancyjnych dorosłych. Bardzo ładnie odwzorowana szafa potwora i zabawne ilustracje ;-)
Oceny gracza: Dostałem tę grę na urodziny któregoś roku i nie miałem pojęcia, że stanie się ona pewnego rodzaju ostoją w mojej kolekcji.
Puerto Rico to wspaniała gra strategiczna, która chwyciła mnie za serce!!!
Oceny gracza: Bardzo przyjemna gra z prostymi zasadami i mechanizmami. Na pierwszy rzut oka wygląda mało atrakcyjnie dla bardziej doświadczonych graczy - "kto chce grać w grę z kwiatkami i pszczółkami?". :-D Jednak pod płaszczykiem romantyzmu kryje się solidna taktyka i dylematy, czy pójść drogą umieszczania pszczół, czy raczej kwiatów tego samego rodzaju. I czy powinienem celować w beczkę miodu premium, czy wygram bez niej? Hmm, gracz przede mną zabrał łóżko, które było dla mnie tak przydatne, a teraz zostałem z kształtem łóżka, który jest całkowicie bezużyteczny... :-D Tak, dokładnie tak to wygląda podczas gry w Queenz. Myślę, że ta gra, z korzystnym czasem rozgrywki poniżej 45 minut, jest warta zakupu ;-)
Oceny gracza: Niesamowicie chwytliwa gra! Krótkie, ale pełne energii do rozerwania!!! :-D
Oceny gracza: Bardzo cieszyłem się na ten mecz, ale tak jak wielkie były emocje, tak samo przyszło rozczarowanie. Daję gwiazdkę za grafikę, inaczej na próżno szukam czegoś do oceny :-(.
Oceny gracza: Gra bardzo mi się podoba, ale ma dla mnie jedną zauważalną słabość, a mianowicie czas gry w trybie dla pełnego gracza. Ktoś tutaj wspomniał, że gra się pięknie nawet przy pięciu graczach, ale ja niestety nie mam takiego doświadczenia. Nie do końca widzę też powiązanie z Ticket to ride, ale nie szkodzi. To zdecydowanie fajna gra i chętnie bym w nią zagrał ;-)
Oceny gracza: Gra robi bardzo atrakcyjne wrażenie na stole - jest pięknie kolorowa i ma nowatorskie plansze graczy. Sam mechanizm gry jest genialnie prosty, ale w pełni funkcjonalny. Zasady wyjaśnia się błyskawicznie, a czas rozgrywki to około pół godziny do trzech kwadransów, w zależności od liczby graczy. Mimo swojej prostoty, gra wymaga koncentracji, aby nie popaść w lekkomyślne układanie kości. Ponownie, rozgrywka jest bardzo solidna, a biorąc pod uwagę krótki czas gry, często zdarza się, że po zakończeniu chce się kolejnej gry ;-)
Oceny gracza: Po zakupie gry podstawowej szybko okazało się, że rozszerzenie dla 5-6 graczy jest absolutną koniecznością! Gra jest bardzo popularna nawet wśród graczy rekreacyjnych, ponieważ jest stosunkowo łatwa i szybka. Nowe funkcje rozszerzenia doskonale ożywiają grę, a jeśli zdecydujesz się grać z osobistą tacą na kości, myślę, że sprawi to, że gra będzie jeszcze szybsza. Wraz z rozszerzeniem otrzymujesz również dwie nowe karty narzędzi i kilka kart zadań publicznych ;-)
Oceny gracza: To rozszerzenie wprowadza kilka fajnych sposobów na uatrakcyjnienie podstawowej wersji gry. Choć nie zdążyłem go jeszcze przetestować, podoba mi się zarówno funkcja rzadkich kości, jak i nowe osobiste i publiczne zadania na kartach. Cena za malutkie pudełko jest moim zdaniem dość wysoka, ale jeśli jesteś zagorzałym fanem Sagrady, to prawdopodobnie nie ma się czym martwić i na pewno nie przegapisz zakupu ;-)
Oceny gracza: Rozszerzenie Nativitas/Life jest moim zdaniem najlepszym z dotychczas wydanych. Bardzo pozytywnie oceniam dwa zupełnie różne moduły gry, które sprawiają, że czujesz się jakbyś posiadał dwa rozszerzenia, a nie tylko jedno. Moduł Czeladników oferuje możliwość doładowania kart Czeladników, a następnie wykorzystania ich w razie potrzeby. Mogą one również mieć efekt, który dodaje trochę VB na koniec gry. To, co prawdopodobnie najbardziej przyciągnie twoją uwagę, to moduł Reliktów, który działa zarówno z nową planszą do gry, jak i tylko z pomarańczowymi kośćmi. Te kości zdobywają bardzo oryginalne punkty w porównaniu ze standardowymi kośćmi w oknie i wprowadzają zupełnie nową dynamikę do gier. Absolutnie nie polecam łączenia Nativitas z rozszerzeniem Passio, ponieważ uważam, że już to sprawia, że gra jest znacznie przekombinowana, ale jeśli chcesz namieszać w swoim mózgu, nic nie stoi na przeszkodzie ;-)
Oceny gracza: Zanim kupiłem pełną wersję, Puerto Rico, to była moja ulubiona gra.
Do dziś lubię w nią grać, ale nie tak często jak kiedyś.
Oceny gracza: Po raz pierwszy po prostu siedziałam i wpatrywałam się z niedowierzaniem w "mrowisko" ludzi wokół mnie, szalejących i rozmawiających między sobą. Nie mogłam powstrzymać śmiechu i naprawdę śmiałam się jak głupia! Gdy przyszło do oceny scenariusza, zdałem sobie sprawę, jak genialna była to sztuka. To naprawdę jest nie do opisania BITWA!!!
Oceny gracza: Jako rodowitego Ostrawianina, obrazki na kartach i samo wydobycie Spyrium chwyciły mnie za serce. W połączeniu z ciekawym mechanizmem licytacji, gra stała się bardzo popularna. Być może jedyny słaby punkt widzę w zielonej karcie, która daje graczowi 2 dodatkowe pieniądze, jeśli zdecyduje się zabrać lalkę z powrotem, w celu otrzymania pieniędzy. Nie wiem, ale biorąc pod uwagę, że pieniędzy w tej grze nie brakuje, karta ta wydaje się bardzo mocna w porównaniu do pozostałych. Nie psuje to jednak mojego ogólnego wrażenia i zawsze z przyjemnością gram w Spyrium ;-)
Oceny gracza: Gdy pierwszy raz w nią zagrałem, miałem tyle radości. Jeśli są gracze, którzy mogą wziąć okazjonalny nieoczekiwany "twist", że mogą śmiać się na, zdecydowanie nie przegap tej gry!
Oceny gracza: Ogólnie bardzo lubię gry Ystari (oprócz Yspahan). Zakochałem się w niej od pierwszego zagrania i nadal uwielbiam do niej wracać.
Oceny gracza: Jak już wspomniałem, to piękna gra z mnóstwem wspaniałych komponentów i kolorowych kart. Jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki, to owszem, jest pewne podobieństwo do Carcassonne, ale tylko w kwestii układania elementów terenu (ogrodu). Pod każdym innym względem gra jest zupełnie inna. Trzeba przyznać, że twórca miał świetny pomysł jak na stosunkowo niewielkim, znośnym obszarze gry stworzyć coś pięknego :-) Podoba mi się element taktyki, a konkretnie układanie kart scenerii i krajobrazów dla każdej postaci gracza. Być może jedyny zarzut, jaki mógłbym mieć, i nawet to zostało już wspomniane. Każda postać w grze preferuje określony rodzaj krajobrazu, jeśli ma przynieść właścicielowi punkty zwycięstwa na koniec gry. Świetny pomysł, ale te malutkie kolorowe kółeczka na kartach krajobrazów są nieco trudniejsze do rozgryzienia. Ale to naprawdę jedyna rzecz, która mi przeszkadza i mogę z tym żyć :-D W przeciwnym razie bardzo fajna gra, która nie jest przede wszystkim szkodliwa, ale może być szkodliwa :-D
Oceny gracza: Rozszerzenie wprowadza nowe sposoby wpływania na przebieg podstawowej gry. Z pewnością miło jest skorzystać z możliwości chwycenia dowolnej księgi zaklęć lub wymiany kryształów na inne, aby lepiej rzucać zaklęcia. Miło jest też nie wyrzucać kryształów wraz z używanymi księgami i umieszczać je w Skarbcu lub na Koronie, aby zyskać dodatkowe punkty. Właściwie nie gramy już w tę grę bez rozszerzenia, ale to nie dlatego, że podstawa nie jest wystarczająco grywalna. Bardziej dlatego, że po prostu fajnie jest grać w to samo, ale z lepszym wynikiem! Obiektywnie trzeba jednak powiedzieć, że rozszerzenie dodaje do gry tylko lepsze opcje punktacji, a nie wprowadza nowe mechaniki. I właśnie to może odpowiadać niektórym osobom, a nie innym. Ja osobiście nie żałuję zakupu i lubię Mini Expansions ;-)
Oceny gracza: Przyjemna, rodzinna, ale też przyzwoicie emocjonująca gra kolejowa ;-)
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024