Oceny gracza: To wcale nie jest zła gra, wręcz przeciwnie. Jednak uważam, że jest to trochę uciążliwe jak na grę karcianą. Gdyby autor zrobił z tego grę planszową i "rozłożył" wszystkie napompowane mechanizmy z gry karcianej na grę planszową z planem, byłoby to dla mnie ciekawsze.
Oceny gracza: szybki numerek, gdy nie ma czasu
zabawa
ładne karty
nie dopracowany mechanizm gry (draft)
- zbyt wysoka cena
- bardzo abstrakcyjna (gracze patrzą tylko na symbole)
Oceny gracza: Doskonała i szybka gra dla 2 osób. Ponieważ jednak kolejność kart jest przechylona prawidłowo na stronę tego, który aktualnie prowadzi, trudno cokolwiek zrobić z przegraną. Ale oczywiście jest to "problem ze wszystkimi kartami, gdzie jest jakiś losowy porządek.Naukowe zwycięstwo jest prawie niemożliwe. Wojskowy jest prawie niemożliwy. To bardziej element balansujący niż 3 możliwe typy zwycięstwa.Edit: rozszerzenie bardzo poprawi grę. Odkryte karty przeciwników są rekompensowane. Zwycięstwa militarne i naukowe są teraz bardziej osiągalne.
Oceny gracza: Rozszerzenie, które się opłaca, bo balansuje grę. Rekompensata za ujawnianie kart przeciwnikowi oraz możliwość zagrania akcji, w której nie muszę usuwać karty z menu były w podstawce wręcz nieobecne.
Oceny gracza: Gdy zbierzemy się na imprezie ze znajomymi, którzy w ogóle nie grają w gry i wypijemy małe co nieco, to jest to świetna zabawa.
Oceny gracza: Wariacja na temat gry Settlers of Catan. Akcja toczy się w kosmosie. Zasoby nie są wydobywane za pomocą rzutu kostką, ale karty są planowane tak, aby wydobycie nie było zależne od przypadku. Dla mnie osobiście nie ma już sensu przywoływać Settlersów (gdybym jeszcze je miał :) ), gdy istnieje Ad Astra.
Oceny gracza: Oryginalna, nieszablonowa (pod każdym względem, zarówno gameplayowo, jak i klimatycznie), a w każdym razie doskonała karcianka kolekcjonerska.
Oceny gracza: Peck. Antyczny feeling z kilkoma różnymi elementami, które są świetne. Idealna gra dla dwóch osób.
Oceny gracza: Ponadczasowa w swoich czasach karciana gra bitewna. Świetna jest dedukcyjna część walki, w której gracz stara się odgadnąć siłę uderzenia. Kostki nie toczy się, ale ustawia się na niej liczbę. Oryginalne, pomysłowe.
Oceny gracza: Fajny, prosty, deckbuildingowy respekt karciany z większą losowością (niż Dominion).Doskonała jakość kart. Grafika jest dziwna i oryginalna.
EDIT: Ładna z wyglądu. Jednak bardzo szybko zmęczyłem się tego typu "deckbuildingiem".
Oceny gracza: Po raz kolejny brawurowe wykorzystanie licencji. Pozycja obowiązkowa dla fanów serialu. Paranoiczny, nastrojowy. Niekonwencjonalny co-op z elementem zdrajcy.
Oceny gracza: Bardzo losowa karta, ale zabawna, szybka, prosta. To BB, więc po prostu klimat warhammera. Podoba mi się :)
EDIT: We dwójkę graliśmy w nią dość szybko. Przy większej ilości osób wolimy wyciągnąć coś "większego"
Oceny gracza: Znakomicie dopracowane euro czystej krwi. W moim top 3 w tej kategorii.Trochę lepszy od oryginału mosiądzu
Oceny gracza: Znakomicie dopracowane euro czystej krwi. U mnie w top3 w tej kategoriiEdit: po zagraniu w birminghama muszę stwierdzić, że birmingham jest lepszy i zdanie powyżej należy do niego.
Oceny gracza: Z Feldów, w które gramy lub grałem (Burgund, Dragon, Trajan, Luna) ten wydaje mi się najlepszy. Muszę nawet napisać, że jest to bardzo fajne euro. Jeden z najlepszych, w jakie grałem. Bardzo zmienne.
Oceny gracza: Dość duże rozczarowanie dla mnie. Nie spodziewałem się wiele po tej grze, ale złożoność medium jest bardzo przesadzona, kiedy nawet Space Empires jest medium. Jest to złożoność niska.
Gra polega na eksploracji wysp, budowaniu wiosek i dwóch rodzajów armii (statki i wojownicy).Walka nie mogłaby być bardziej losowa. Można nawet przegrać walkę z podwójnymi szansami (ewidentnie w historii wojownicy wygrywali w mniejszości dzięki wymyślnej strategii, ale tutaj nie ma za bardzo szans na jakąkolwiek strategię)
Więc dla mnie bardzo słaby kawałek od GMT. Po zagraniu, powiedzmy, w Space Empires, nie ma absolutnie żadnego sensu tracić czasu na tę grę.
Oceny gracza: Szalona gra w pojedynki na karty. Dużo losowości, dużo rzeczy, które zmieniają podstawowe zasady i nigdy nie można być pewnym, co się wydarzy. Dużo zabawy. Ładne wykonanie. Dla mnie najfajniejsza gra w jaką grałem.
Oceny gracza: Doskonały mix euro i ameritrashu z oszałamiającym wykonaniem. Bardzo rozrywkowy i emocjonujący system aukcyjny. Wiele sposobów na wygraną. Gra, w której nic nie jest z góry przegrane i można wygrać, nawet jeśli wygląda to mizernie. Dobra grywalność w dowolnej liczbie graczy, ale osobiście preferuję grę dla 2 lub 4 graczy ze względu na drobne zmiany zasad, które bardzo lubię.
Oceny gracza: Świetna gra cywilizacyjna. Grafika jest fatalna, ale świetna mechanika prężnie rozwijającego się (lub nie) miasta to wynagradza. Ta gra udowadnia, że można stworzyć cywilizację bez mapy.
Oceny gracza: Jako jedna z pierwszych gier do nauki czucia i oswajania się z kostkami jest idealna, ale po prostu nie chce się w nią grać i spędzić przy niej godzinę, a to męka :)
Oceny gracza: chyba lepsza niż abstrakcyjna i sucha Pandemia (ale dłuższa)
- niesamowicie brzydka mapa, karty i żetony
/- kostki. Czasami potrafią naprawdę namieszać w grze :)
Oceny gracza: Nasza ulubiona gra. Cosplay, bohaterowie, potwory, pułapki, skarby, historia. Po prostu uczucie bycia w ciemnym, brudnym lochu i eksploracji, podczas gdy Władca Jaskini uprzykrza ci życie. Świetna rozgrywka nawet w 2 graczy.
Oceny gracza: Nie jest to moja grupa krwi, ale wszyscy na imprezie się nią cieszą i okazują to zarówno emocjonalnie jak i werbalnie.
Oceny gracza: Dobra gra dla 5 letniego dziecka. Jest szybka, więc dorosły nie ucierpi :)
Oceny gracza: Moja ulubiona karta do deckbuildingu. Wspaniały mechanizm. Łączenie, obracanie talii. Uzależnia.
Oceny gracza: Jest to rodzaj nie gry. Jedyne, na co możesz wpłynąć, to kierunek, w którym chciałbyś iść do skarbca, reszta jest losowa. Jest całkiem fajna i jako klubowy filler jest dla mnie grywalna, ale nie mam ochoty mieć tej gry w domu, żeby w nią grać. Gdyby nie wyglądała tak ładnie, oceniłabym ją dużo ostrzej :)
Oceny gracza: Mechanizmy działają dobrze, ale dla mnie zbyt abstrakcyjne, znam lepsze euro.
Oceny gracza: Moje ulubione euro. Thrilling i w dobry sposób frustrujące konflikty. Trochę przypadkowości. Doskonały system punktacji, który zmusza graczy do skupienia się na wszystkim, a nie tylko na jednym obszarze.
Oceny gracza: Naprawdę niezbalansowana gra. Patrz ocena Spatnaka w dyskusji. Poza tym plan gry jest dość nieprzejrzysty. Mam nadzieję, że wyjdzie zapowiadane rozszerzenie i naprawi wszystkie wady tej gry.Z rozszerzeniem daję 8. Bardzo fajna workerplacement kostka, która świetnie się sprawdza nawet przy większej liczbie graczy.
Oceny gracza: W porównaniu z takimi hitami jak Dixit czy Activity, ta gra imprezowa wypada daleko w tyle, ale jest grywalna...
Oceny gracza: Bardziej wyrafinowany i lepszy od Splendora pod każdym względem. Nawet nie dłużej.
Oceny gracza: Bomba...świetna impreza. Tak trudno to opisać, trzeba po prostu zagrać :)
Oceny gracza: Wielki wypełniacz. Jeśli lubisz combosy, trochę skoku i przede wszystkim draft, to polecam. Trochę niedoceniana gra, imho.
Oceny gracza: Bardzo oryginalne euro. Doceniam, że nie każda głupia rzecz jest punktowana i mecze kończą się równo. Proste zasady.
Oceny gracza: Zwariowana, zupełnie nietrafiona karta, ale ma swój urok i mogę się nią bawić. Bardzo ładna grafika kart, którą docenią zwłaszcza fani zielonych stworów ze świata Warhammer Fantasy
Oceny gracza: Doskonały ameritrashowy overlord (area control) ze świata Warhammera Fantasy. Różnorodna rozgrywka jako czterech różnych Bogów Chaosu. Trzy różne warunki zwycięstwa. Dużo interakcji i pojedynków. Świetny klimatyczny romans z doskonałą mechaniką i luksusowym craftingiem. To dosłownie perełka, która nie jest dla każdego, co jest wadą dla tych, którzy nie mają do niej stałego kolegi z drużyny.
Oceny gracza: Lepsze niż carcasonne, ale jest strasznie losowe
Oceny gracza: Gramy na połowy. Kto upuści, ten wypije :). To jest podstępne u wielu ludzi, zwłaszcza gdy niektórzy, którzy są jednymi z pierwszych w kolejce, wyciągają i budują kostki celowo niechlujnie i niestabilnie, ale to część tego. Czujesz dziwne napięcie, gdy z wielkim wysiłkiem wyciągasz kość, wieża się chwieje i tak trzyma, a Ty myślisz, to już nie może mnie dopaść... i to dwa razy :). Dla osoby, która trafia często, a więc i pije więcej, w naszym przypadku, może to być bardzo frustrujące. Nie mówiąc już o tym, gdy awansujesz na poziom 2 i grasz o podwójną połowę :). To bardzo popularna gra w naszej grupie (obok Dixit i Activity)
Oceny gracza: Fajna, stosunkowo krótka blokowa gra wojenna o bardzo prostych zasadach, ale za to dużo klimatu, walk, zwrotów akcji i nagłych ataków.
Oceny gracza: Jest to Magiczny ( wszystkie ccg/tcg/lcg) killer dla osób z dziećmi. Czyli dla ludzi, którzy nie mogą/nie chcą wkładać pieniędzy w karty i nie mają czasu na budowanie decków :)Edit: po kolejnych rozgrywkach. Niesamowicie chwytliwa i genialnie zaprojektowana gra. Dla mnie gra rewolucyjna.
Oceny gracza: Jest to Magiczny ( wszystkie ccg/tcg/lcg) killer dla osób z dziećmi. Czyli dla ludzi, którzy nie mogą/nie chcą wkładać pieniędzy w karty i nie mają czasu na budowanie decków :)Edit: po kolejnych rozgrywkach. Niesamowicie chwytliwa i genialnie zaprojektowana gra. Dla mnie gra rewolucyjna.
Oceny gracza: Przyłączę się do bojkotu, mimo że się opierałem. Nie oceniam gier, w które nigdy nie grałem. W tym przypadku zrobię wyjątek, bo nie wyobrażam sobie siły, która zmusiłaby mnie do spróbowania tak obrzydliwego śmiecia. Ojcowie chrzestni, skurwysyny, kurwy, opium, gówno, czego chcieć więcej, to parodia CR, to musi być wielki żart dla bezpretensjonalnych... Nie no, gdzie my jesteśmy? Lepiej iść na piwo z kolegami niż tracić czas na takie bzdury.
Oceny gracza: Crafting dice (dice building) to w zasadzie oryginalny pomysł. Więc podoba mi się ta gra. Jest bardzo świeża i prosta. Ale ponieważ ma fantazyjną wkładkę, przygotowanie i zbiór jest nieco dłuższy dla prostego, krótkiego wypełniacza.
Oceny gracza: Alternatywa dla nazw kodowych. Całkiem niezła słowna gra imprezowa.
Oceny gracza: Trudno o bardziej europodobne euro niż to :). Bardzo podobna do Agricoli, ale tematyka bardziej mi odpowiada (fabryki, huty, spalarnie to moje :) ).Dużo możliwości. Nie tak ciasna jak Agricola.
Oceny gracza: klasyka, legenda, najlepsza i najbardziej zmienna gra karciana...
Oceny gracza: Miłe i wartkie quickie. Mini żetony "pokerowe" wyróżniają grę :)
Oceny gracza: Świeży, prosty lcg. Świetne do grania solo. I po prostu Marvel :)Aktualizacja: do 10. Po prostu wpada w ucho i po chwili ma się ochotę na kolejną grę. Najbardziej podoba mi się w niej to, że czasem sugeruje się sukces i wyrolowanie go na złoczyńcę, ale nie zawsze się to opłaca i cierpliwość usłana jest różami :)Jeśli chodzi o zabawę poszczególnymi postaciami, to prym wiedzie Iron Man. Po prostu fajnie jest stopniowo wprowadzać wszystkie technologie do gry i próbować przetrwać, a potem stopniowo wystrzeliwać je w złoczyńcę. Na drugim miejscu jest Black Panther, który jest trochę jak IM. Potem prawdopodobnie She-Hulk jako przedstawiciel miażdżącej strategii. Kapitan Marvel i Spider-Man są zabawni do nauki i wcale nie są źli, ale są tylko zabawni do nauki, więc nie ma świetnych kombinacji. Jeśli chodzi o zabawne scenariusze, Ultron prowadzi, a za nim Klaw. Rhino służy tylko do nauki gry i testowania nowych bohaterów.
Oceny gracza: Ciekawy bohater kontrolny/kontrujący. Bardzo solidna zabawa
Oceny gracza: To jest świetny bohater. Prawdopodobnie trochę OP, ale nie mam nic przeciwko. Bardzo fajnie się nim gra i lubię go na drugim miejscu po Iron Manie.
Oceny gracza: Dam mu jeszcze kiedyś szansę, ponieważ jego umiejętność jest interesująca, ale rozmiar dłoni w hero mod 4 jest dla mnie poważnym utrudnieniem, które odsyła go do pudełka na inny raz.
Oceny gracza: No i tutaj poziom trudności naprawdę skoczył wysoko. Z parą RR Groot bez modyfikacji talii (tylko bardzo lekko zamieniłem po 3 karty na każdą, w tym podstawowych bohaterów o tej samej nazwie, których nie dało się zagrać) jakoś przeszedłem pierwszy scenariusz, drugi prawie bez punktów zwycięstwa. Cóż, trzeciego nie przeszedłem do tej pory 3 razy, przy trzeciej grze już przestawiłem talię.Potrzeba Sprawiedliwości, aby udaremnić, co jest potrzebne w trzecim scenariuszu dużo, dużo, dużo.Plus, nie jestem naprawdę za scenariuszami ogólnie, ani bohaterami. Ale historia jest znacznie lepsza niż Redskulla.
Oceny gracza: Wielkie zło. Nie ma zbyt wiele do roboty. Po prostu czeka się na jedną lub dwie kluczowe karty do zagrania, a wszystko inne trzeba odrzucić. Jeśli karty nie pojawią się w odpowiednim momencie, to koniec. Tematyczna, ale strasznie niegrywalna i nudna. Wolę She-Hulk, jest trochę lepsza, ale lubię tam około 4 kart deckbuildingowych, więc nie jest to całkowite marnowanie talii bohaterów. Ale prawdopodobnie nie jest wart 300. Więc myślę, że to przepustka dla tych, którzy nie muszą mieć wszystkiego.
Oceny gracza: Zgadzam się z oceną louza :)Cóż, zmieniam swoją pochopną opinię. Wystarczyło dodać kilka kart Hulka i Ms. Marvel stała się całkiem przyzwoitym bijakiem.
Oceny gracza: Możliwość dodania karty spotkania za zniżkę 3 zasobów, aby zagrać kartę, jest interesująca, ale tak naprawdę jej nie chcę. Pistolet ma lepszy Venom imho.
Oceny gracza: Jak dotąd, po dwóch grach pierwszego scenariusza, świetnie się bawi. Miła odmiana od scenariuszy z core setu.Drugi scenariusz ma sporo stworów, ale myślę, że jest bardziej grywalny niż Klaw z domyślnym zestawem Master of Evil. Tam, gdy na stole są 2 stwory po 2 rundach z czterech (Tiger Shark, Melter, Whirlwind, Radioactive man), to prawie koniec gry (Iron man i Black Panther nie zdążą się przygotować).
Oceny gracza: Najlepsze rozszerzenie kampanii do tej pory pod każdym względem. Zabawni bohaterowie, rozsądny poziom trudności, historia
Oceny gracza: Ot, taka historyjka, żeby było o czym gadać. Ale tylko 5 scenariuszy i 2 solidnych bohaterów za stosunkowo lepszą cenę niż pakiety bohaterów i scenariuszy.
Oceny gracza: Świeży powiew w tej grze. Świetnie, że gracz może taktycznie zdecydować, który złoczyńca będzie aktywny poprzez swoje działania. Scenariusz obowiązkowy.
Oceny gracza: Dość rozczarowujące, ale to dlatego, że jestem bardziej zwolennikiem tych kontrolnych decków, gdzie gracz najpierw przygotowuje silnik i kontroluje grę, a potem w 2,3 turach zabija złoczyńcę.Thor w wersji przygotowanej jest niegrywalny (szczególnie w solo). Brakuje przede wszystkim thwarta.
Oceny gracza: Muszę przyznać, że to bardzo fajna gra dla dzieci w wieku 5 lat. Podstawy backstabbingu i zarządzania ryzykiem. Naprawdę fajna
Oceny gracza: Bardzo fajne kości dla dzieci. Miś Wrr jest u nas hitem (zarówno gry jak i książki)
Oceny gracza: To nie jest klasyczna gra w kto jest z kim, to epicka podróż przez Śródziemie w pięknej oprawie. Dzielni bohaterowie wykonują zadania, walczą ze sługusami Saurona i potworami, odwiedzają zróżnicowane lokacje, poznają osobowości, ulepszają swoje atrybuty i starają się wykonać ważne zadanie. Przez cały czas Sauron rzuca w nich kijami. Wysyła potwory i sługi, rozprzestrzenia swoje złe wpływy po całym Śródziemiu, wykuwa spiski i korumpuje bohaterów. Czy w tej historii zwyciężą bohaterowie czy Sauron, wszyscy będą się dobrze bawić, bo klimat MEQ po prostu ocieka.
EDIT: Dla mnie rozegrała się dość szybko, ale mechanizm kart jest świetny.
Oceny gracza: Krakersy z szafy 2.0 Dla mnie super gra kooperacyjna dla dzieci 5
Oceny gracza: Super deck building, budzący respekt card crafting. Działa świetnie, łyka ją. Udana i oryginalna karta
Oceny gracza: Gra bojowa na kości z oryginalną obróbką komponentów. Choć niektórzy twierdzą, że na przypadek można mocno wpłynąć i trzeba dobrać odpowiednią taktykę (z czym się zgadzam) to ja twierdzę, że jak karty są złe i kostki są złe to nic się nie da zrobić :). Tak czy inaczej, nie jest to zła gra. Ze względu na to, że jest to książka wycofana z druku i bardzo trudna do znalezienia, w ostatnim czasie (połowa 2010 roku) wytworzyła wokół siebie niezły "szum" :)
Oceny gracza: Doskonała strategia, która nie zajmuje dużo czasu, jest zwinna i ma wiele wariantów dzięki tasowanym kartom.
Oceny gracza: System Legacy to świetne odświeżenie wśród gier planszowych. Oryginalna pandemia jest sucha, abstrakcyjna, po prostu nie jest świetna. Ta wersja wprowadza element napięcia i oczekiwania na to, co będzie dalej. Przyklejanie naklejek, wycieranie pól, dodawanie nowych kart i zasad jest po prostu czymś, na co warto czekać. Ogólnie rzecz biorąc, rok pandemiczny 1 jest najlepszym możliwym wstępem do poznania systemu dziedzictwa.
Oceny gracza: Myślę, że to świetna "nauka" dla dzieci, która pozwala im ćwiczyć wyobraźnię. Trudność Master sprawi, że nawet dorośli się spocą. Całej serii Smart Games i Mindoku (za jej wydanie w CZ) daję kciuki w górę ;)
Oceny gracza: Jest dość podobny do Trajana, ale w przeciwieństwie do Trajana czułem, że wiem co robię i że robię to co chcę robić w tej grze.
Oceny gracza: Super klimat, który wciąga gracza do tej posiadłości szaleństwa, teksty smakowe wszędzie gdzie się spojrzy, zagadki są ciekawym elementem gry. Pięknie się na to patrzy. Dla mnie najlepsza klimatyczna gra przygodowa AT w historii.
Oceny gracza: Byłem dość rozczarowany. Jest niezwykle długa, czuć, że jest komputerowa, nie ma klimatu. Nie czułem, że buduję coś w przestrzeni. Po prostu ciągle coś przebudowuję. Może dam jej jeszcze jedną szansę, ale jakoś nie mam na nią ochoty.
Oceny gracza: deckbuilding :)
bardzo interaktywna
różne zdolności postaci
żetony i woreczek zamiast kart (dla niektórych plus)
- cena
- niepewna żywotność żetonów
- wkładka (brakuje etykietek na żetony akcji, woreczki trzeba włożyć pod wkładkę, żeby zamknąć pudełko)
- żetony i woreczek zamiast kart (dla niektórych (dla mnie) minus).
Oceny gracza: Mieszanka Dominion i Thunderstone w uniwersum Resident Evil. Pozycja obowiązkowa dla fanów deckbuildingu i RE. Dużym plusem jest możliwość grania na 3 różnych modach. Z drugiej strony dużym minusem jest jakość kart i kompletnie idiotyczny projekt insertów oraz brak kart do losowego tworzenia setów.
Oceny gracza: Doskonała AT wychodząca z Dune, którą lubię bardziej niż Dune. To świetna impreza, ale AGOT jest jeszcze lepszy :)
Oceny gracza: Fajny wypełniacz do kostek. Jest podobny do Sagrady, ale na półce znajdzie się miejsce dla obu :)
Oceny gracza: Zaskakująco zabawna, wartka i oszczędzająca czas cywilizacyjna gra w kości. Kostki można przetasować kilka razy, więc przypadek nie jest tak silny. Bardzo ładne wykonanie w całości z drewna.
Oceny gracza: Jako gracz netrunnera lubię go właśnie ze względu na tematykę. Mam dość brodatych elfów i umięśnionych barbarzyńców. Sci-fi, postapo, steampunk, cyberpunk... wciąż zbyt mało jest gier o takiej tematyce. Nie ma ona uroku netrunnera, ale gdy przeliczę ile już wlałem w netrunnera i ile mnie to kosztowało, to jest to po prostu ekstra stosunek ceny do jakości. Mechanizmy takie jak zmęczenie kart i recykling nadają grze trzeci wymiar, a nie jest to tylko płaski rozładunek kart, gdzie rozładowuję myśliwce za zasoby, ładuję ich atak i bum crack atakuje. Tutaj naprawdę trzeba się zastanowić, czy atak jest opłacalny w tej chwili, czy lepiej poczekać. Jaką kartę zagrać, a jaką odłożyć na spód talii lub na wierzch podczas zadawania obrażeń. Karty są zbalansowane i żadna z nich nie jest overpowered ani weak, dlatego random card setup działa. Mecze kończą się bardzo blisko i do ostatniej chwili nie jest pewne kto wygra. Z niecierpliwością czekałam na tę kartę i nie zawiodła.
Oceny gracza: Pięknie wyglądająca strategia fantasy. Gra oferuje wydobywanie zasobów, zatrudnianie jednostek, strategiczne planowanie akcji przy użyciu kart, bitwy karciane, bohaterów wypełniających zadania. Dodatkowo na każdą rundę wpływa karta "wydarzenia" związana z danym sezonem.EDIT: system pojedynków po kilku rozgrywkach zaczął mi bardzo przeszkadzać.
Oceny gracza: Świetne euro z konfliktem, różnymi zdolnościami graczy, klimatem i zaawansowaną mechaniką. Znajduje się w mojej najlepszej trójce gier
Oceny gracza: Dla mnie adept w najprzyjemniejszej grze jaką mamy :). Nie potrafię do końca wskazać słowa "przyjemny", po prostu jakoś pasuje do tej gry :). Fajna spójna mechanika, różne sposoby na wygraną, proste, ale bardzo przyjemne bitwy karciane. Drzewko rozwoju technologicznego, ładne komponenty...wszystko razem składa się tylko na przyjemną grę :)). Trzeba jednak zaznaczyć, że choć na pierwszy rzut oka może się to nie wydawać, losowości w tej grze jest całkiem sporo. EDIT 15.1.2012. Z rozszerzeniem, to luksusowa zabawa...
Oceny gracza: Ślamazarna, prosta, lekka gra wojenna z ładną obróbką. Nieskończona wariacja kombinacji nacji i ich specjalnych zdolności. Praktycznie nie do zagrania dla tych, którzy to lubią. Świetna w dowolnej liczbie graczy.
Oceny gracza: Super strategia sci-fi. Wspaniałe dla dwojga. Moja dziewczyna też to lubi, czego więcej można chcieć :).Realistyczny mechanizm NIE automatycznego ulepszania już zbudowanych statków jest rewelacyjny, ale śledzenie tego to piekło.
Oceny gracza: Całkiem dobrze. Ale myślę, że to pasuje - "za małe pieniądze, mała muzyka". Dość ograniczona gra, ale potem znowu jest oparta na kartach, tania i możliwa do układania w stosy. A ja uważam, że to lepsze niż - "za duże pieniądze, mało muzyki" (klasyczne figurki Space Hulk) :)
EDIT: Kostka może być niesamowicie podstępna na każdym etapie gry.
EDIT2: Chcesz grać wielokrotnie i nic sobie nie robić z przegranej. Kostki są upierdliwe, ale można być taktycznym i cieszy wygrana. Atmosfera jest świetna jak na grę karcianą. Dla mnie zdecydowanie najfajniejsza gra kooperacyjna i solowa jednocześnie, w jaką do tej pory grałem.
Oceny gracza: Zaskakująco dobry wypełniacz. Jest tam jakaś strategia. Tematem przewodnim może być wszystko. Sprawdziła się u nas na wakacjach z żoną, gdy mały zasnął.
Oceny gracza: Zaawansowany system konstrukcji budynków, jednostek i modułów. Wykorzystanie tech. do modernizacji pakietu bojowego. System planowania akcji, które rozwiązuje się w sposób LIFO (Last In Firts Out) oraz możliwość blokowania akcji przeciwnika. Ciekawe bitwy na karty. Brawurowo wykorzystana licencja.
Oceny gracza: Gra ciekawa, z interesującym tematem i ciekawą mechaniką, tylko mam problem z Trzewiczkiem. Coś w jego grach (tej i 51st State) zawsze mi przeszkadza i nie mogę przejść obok tego obojętnie. To taki trudny do wytłumaczenia blok. Ale tak czy inaczej, gra jakościowa, podobnie jak 51st State.
Oceny gracza: Wesoła, rodzinna gra, która potrafi przyciągnąć nawet najbardziej wymagających graczy. Dużo przypadkowości, bezpretensjonalność, ale zabawa. Trzeba grać jako wszystkie 4 kolory.
Oceny gracza: Świetna gra imprezowa. Ostatnio zawsze wyciągamy ją po dłuższej rozgrywce i gramy kilka partii, zanim obrócimy wszystkie kombinacje między sobą (do tej pory rozegraliśmy tylko cztery :) ).
Oceny gracza: Dla mnie gorszy od klasycznego KJ ze słowami, głównie ze względu na wyrazistość. Jak mam zdjęcia do góry nogami to mi to po prostu przeszkadza :)
Oceny gracza: Suche liczenie euro. W całej grze nie robisz nic, ale poropočítáváte ruchy bloków i działań, tak, że z nich była największa liczba punktów. Jedynym plusem jest wygląd.
Oceny gracza: Informacyjny quickie w ładnym pudełku :). Dobre doświadczenie z odwiedzinami osób niegrających. Zasady wyjaśnione w 10 sekund, gra rozegrana w 10 minut.
Oceny gracza: Lubiłam wynalazki, ale ten mnie dość mocno rozczarował. Dla laika jest to zbyt trudne i staje się trudną zgadywanką. W większości przypadków można odgadnąć wynalazki, ale tutaj nie ma szans.
Oceny gracza: Hardcorowe euro z dużym naciskiem na planowanie kilku okrążeń do przodu. Doceniam combosy, różne opcje strategii i ładny wygląd. Naprawdę przyjazna graczom i wymagająca gra.
Oceny gracza: Ciężka susza. Olimpiada w odnajdywaniu kolorowych kostek i liczeniu punktów w rzędach i kolumnach. Klimat i poczucie budowania miasta jest zerowe. Statki na kwadratowym papierze wzbudzają we mnie więcej emocji :)
Oceny gracza: dla mnie chyba najbardziej tajemnicze nieabstrakcyjne euro w jakie grałem, ale nie jest to must-have. Jako gracz nieeuro oceniam ją jako dobrą (=fun) grę, w którą chętnie zagrałbym jeszcze kiedyś (w przeciwieństwie do niektórych innych euro)
btw gra wygląda jak jakiś hardcorowy straszak pełen zawiłości i liczników, ale po uważnym przeczytaniu zasad i przykładów jest w gruncie rzeczy bardzo prosta :)
Oceny gracza: Bardzo tematyczna gra wojenna ze Śródziemia. Wiele opcji w grze wymaga treningu. Długi setup, zapchana mapa i dla mnie rozwlekła gra, w której niewiele się dzieje.
Oceny gracza: Heyday Magic: The Gathering już za nami, teraz gorące są karty LCG od FFG. Gram w tę i bardzo mi się podoba. Warhammer Fantasy World. Rolnictwo w 3 różnych strefach, które trzeba bronić. Jednostki mogą służyć nie tylko do atakowania, ale także do zdobywania zasobów (podobnie jak mana) czy zabierania kart. Piękna grafika karty.
Oceny gracza: Statyczna gra, w której nic wielkiego się nie dzieje razem. Rozczarowujące dla mnie. Są dużo lepsze gry z dyplomacją, negocjacjami, zdradami, pojedynkami i bitwami o twierdze. Np. Gra o tron lub Dune/Rex
Oceny gracza: Po prostu genialne. Genialnie proste. Zwykle małym grom (fillerom) nie daję wyższej oceny niż 7 lub 8. Ale to jest po prostu genialny roll and write bez kostek.
Oceny gracza: Mimo pięknej grafiki Howe'a i ciekawych mechanizmów, abstrakcja Knizio jest dość zauważalna. Daleko jej do klimatu AH, ale jest o wiele bardziej rozrywkowa niż Pandemia.
Oceny gracza: Świetna karta kolekcjonerska, świetny deckbuilding, świetna tematyka, świetna solucja, świetny pomysł na rozszerzenie. Wspaniałe FFG ! :)
EDIT: best of the year 2011 i może więcej :)
Oceny gracza: Po przeczytaniu regulaminu pomyślałem, że to może być ciekawe. Po rozegraniu dwóch partii byłem zaskoczony tym, co można nazwać grą. Dla mnie, wraz z Jambo, najgorsze gry w jakie grałem.
Oceny gracza: Niewiarygodnie chwytliwa, prosta, szybka gra walki w mangach jak Street Fighter. System rock/paper/scissors. Każda z postaci posiada unikalne cechy i styl gry. To było naprawdę dobre i po raz kolejny sprawdza się zasada - prostota to potęga.
Oceny gracza: Doskonały area control, CDG z mrocznym klimatem zimnej wojny. Idealna gra strategiczna do wejścia w "świat gier GMT" :)
Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...
premeq [21.11.2024]
Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...
eMenthal [21.11.2024]
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024