Wsiąść do Pociągu: Paryż

xxxxxxxooo Liczba ocen: 3 (Lista właścicieli)

Wsiąść do Pociągu: Paryż - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 2–4
Zalecany wiek: od 8 lat
Czas gry: 15 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Pociągi
Kategorie gry: Nie podano
Język polski: polskie wydanie
Wydawnictwa: REBEL.pl
Asmodee Czech Republic
Days of Wonder
Autorzy: Alan R. Moon
Rok wydania: 2024
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Paryż w latach dwudziestych XX wieku. Już wtedy oferował wiele ciekawych miejsc do odkrycia. Słynna na całym świecie Wieża Eiffla, romantyczne Pola Elizejskie, przesiąknięta historią Bastylia czy zachód słońca na Montmartre? To wszystko jest warte odwiedzenia.

Privátní: ticket.webpWsiąść do Pociągu: Paryż jest kolejnym miastem z serii Wsiąść do Pociągu, podobnie jak San Francisco czy Londyn. Nic dziwnego, że przenosi graczy do Paryża i jego sieci autobusowej. Podobnie jak w innych grach z serii, gracze będą łączyć lokalizacje w mieście, zdobywając punkty, aby mieć ich więcej na końcu niż ich przeciwnicy.

Przygotowanie gry

Głównym elementem gry jest plan Paryża z poszczególnymi lokacjami, takimi jak Montmartre, Notre Dame, Bastylia, a także trasami między nimi. Każda taka trasa ma swój kolor i długość (1-3 pola). Gracze rozkładają planszę na środku stołu (podłoga lub inny obszar, na którym lubią grać).

Następnie każdy gracz wybiera kolor i bierze 15 autobusów w danym kolorze. Gracze będą używać tych autobusów do zajmowania torów na planie gry, a gdy ich zasobyzostaną zużyte, gra się kończy.

Następnie gracze tasują talię kart Lokomocji i rozdają po dwie losowo każdemu z nich. Karty te mają różne kolory (takie same jak tory na planie gry), a gracze będą ich używać do zajmowania tych torów. Następnie gracze wyłożą pierwszych 5 kart z talii tworząc ofertę.

Ostatnim istotnym elementem rozgrywki są karty Biletów. Reprezentują one zadania do wykonania, za które gracze otrzymują dodatkowe punkty na koniec gry (jeśli je wykonają). Gracze potasują karty, a każdy z nich otrzyma po dwie. Gracz musi zatrzymać przynajmniej jedną z nich, ale może zatrzymać obie.

Przebieg gry

Wsiąść do Pociągu: Paryż rozgrywa się niemal identycznie jak w innych grach z serii Wsiąść do Pociągu. Rozgrywka toczy się w turach, w których gracze zmieniają się, a w swojej turze gracz musi wybrać i zagrać jedną z poniższych akcji:

  • Dobieranie kart Lokomocji - używając tej akcji, gracz dobiera 2 karty w dowolnej kombinacji z talii kart transportu lub ze swojego zasobu publicznego (5 znanych kart). Uwaga: karta autobusu (= joker) w ofercie publicznej liczy się jako 2 karty. Kiedy gracz wybierze kartę (karty) z oferty publicznej, uzupełnia ją z talii dla następnych graczy w kolejności.
  • Utworzenie połączenia - Kiedy gracz wybierze tę akcję, ogłasza, który tor na planszy chce zająć i, w zależności od jego koloru i długości, musi odrzucić odpowiednią liczbę kart Lokomocji w odpowiednim kolorze. Karty autobusów służą wtedy jako joker i mogą zostać użyte w dowolnym kolorze.
  • Dobieranie kart Biletów - w tej opcji gracz bierze 2 górne karty z odpowiedniej talii i musi zatrzymać przynajmniej jedną z nich. Może jednak zatrzymać obie.

Privátní: board.top.view.webp

Charakterystyczną cechą Wsiąść do Pociągu: Paryż jest zbieranie kolorów francuskiej flagi. Biorąc czerwony, niebieski lub biały tor, gracz zatrzymuje jedną z tych kart przed sobą (chyba że ma już taką kartę przed sobą). Jeśli uda mu się w ten sposób ułożyć całą flagę (wszystkie 3 kolory), otrzymuje dodatkowe 4 punkty, odrzuca karty i może rozpocząć zbieranie kart do kolejnej akcji.

Po zebraniu i zagraniu swojej akcji przekazuje pałeczkę graczowi zgodnie z ruchem wskazówek zegara i gra toczy się dalej,

Koniec gry

Gdy któremuś z graczy na koniec jego tury pozostaną 2 lub mniej znaczników autobusu, rozpoczyna się ostatnia runda gry. Oznacza to, że wszyscy grają jeszcze jedną turę, a następnie gra się kończy.

Po zakończeniu gry wszyscy sumują punkty za:

  • zajęte linie i utworzone flagi francuskie (gracze powinni liczyć te punkty w sposób ciągły); oraz
  • ukończone karty Biletów (i odejmują punkty za nieukończone karty Biletów).

Zwycięzcą gry zostaje gracz z największą liczbą punktów. W wypadku remisu obowiązują bardziej szczegółowe zasady wyłaniania zwycięzcy.


Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.

Autor: Lithy

Inne nazwy tej gry planszowej

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...

premeq [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...

eMenthal [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...

Raelag [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...

Baritone [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...

acedrac [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas