World of Warcraft: Wrath of the Lich King

xxxxxxxxoo Liczba ocen: 80 (Lista właścicieli)

World of Warcraft: Wrath of the Lich King - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 1–5
Zalecany wiek: od 14 lat
Czas gry: 60 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Fantasy
Kategorie gry: gra planszowa, kooperacyjna, strategiczna
Język polski: polskie wydanie
Wydawnictwa: REBEL.pl
Asmodee Czech Republic
Korea Boardgames
Z-Man Games
Autorzy: Alexandar Ortloff
Justin Kemppainen
Michael Sanfilippo
Rok wydania: 2021
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Na północy zawsze było cicho. Pokój, któremu towarzyszą jedynie starcia północnych narodów. Mogły być krwawe, ale zawsze były sprawiedliwe. Krew za krew. Sprawiedliwość za sprawiedliwość. 

Wraz z pojawieniem się nieumarłego króla wszystko się zmieniło. Narody zapomniały o swoich waśniach i połączyły się przeciwko wspólnemu wrogowi. Król o lodowatym spojrzeniu musi zostać pokonany, zanim ufortyfikuje swoją lodową cytadelę tak, że nikt z żywych nie będzie mógł go dosięgnąć. Ale nieumarli mają tylko jeden cel, zniszczyć wszystkie żywe istoty i przejąć władzę nad Północą. Czy zwyciężą żywi, czy też Północ zostanie opanowana przez bandę wijących się trupów? 

W World of Warcraf: Wrath of the Lich King gracze stają się bohaterami ze świata World of Warcraft, którzy chcą powstrzymać przerażającego Arthasa - obecnego Króla Lichów. Jest to gra kooperacyjna, więc gracze albo odniosą sukces razem, albo wszyscy przegrają.  Każdy gracz wybiera jednego bohatera, z którym będzie grał do końca gry. Wspólnym wysiłkiem jest ukończenie trzech sub-questów, a następnie zdobycie Icecrown Citadel. 

Wyprawa na północ - Przygotowanie do gry

Każdy z graczy wybiera jednego bohatera (figurkę bohatera i kartę bohatera), który posiada specjalne cechy, a także wyznaczone miejsce startowe na mapie. Każdy z graczy otrzymuje następnie pewną liczbę kart z talii kart bohaterów, aby pomóc bohaterom przetrwać w Northrend. W tym samym czasie talia kart bohaterów jest tasowana z kartami Pędzących nieumarłych i kartami Twierdzy - trudność gry można regulować poprzez zaginanie i rozkładanie kart w talii bohaterów.  

Na stole rozłożony jest plan gry z górującym pośrodku punktem orientacyjnym Icecrown Citadel. Na odpowiednich miejscach planu losowane są 3 questy danego rodzaju, do których dodawany jest ostatni, który kończy się w Cytadeli. W każdym z podstawowych zadań losowo wybierana jest karta nagrody, którą można zdobyć po jego wykonaniu. Żetony zagłady i rozpaczy są umieszczane na planszy na odpowiednich skalach, wrogowie są dodawani za pomocą kart zagłady i gra może się rozpocząć.

Północna Ekspedycja - Przepływ gry

Każdy z graczy rozgrywa swoją turę, która składa się z 4 zawsze powtarzających się kroków:

1) Wykonuje 4 główne czynności spośród następujących opcji:

  • Przenieś - do sąsiedniej lokalizacji.
  • Walka - rzuć dwiema kostkami, a liczba wyrzuconych pięści (symbol sukcesu) przyznaje obrażenia wrogom w danej lokacji
  • Wykonanie zadania - rzuć kostką, sukcesy dają postęp w wykonaniu zadania. Dalszy rozwój może być zapewniony przez dodanie karty z ręki z takim samym symbolem jak na skali ukończenia questu. 
  • Odpoczynek - rzut kostką, osiągnięcia leczą odniesione rany
  • Transport powietrzny - przenieś bohatera do zbudowanej fortecy

Darmowe akcje: niektóre cechy bohaterów i karty bohaterów mogą być zagrane jako darmowe akcje, które można rozegrać jako dodatek do akcji głównych.

Karty Bohaterów: Karty wzmacniają różne akcje, które gracz może podjąć. Dodają one ofensywne trafienia, zwiększają obronę, wyzwalają darmowe leczenie lub przenoszą bohaterów do innych lokacji. W grze znajdują się również trzy karty twierdz, które pozwalają na zbudowanie twierdzy w dowolnym miejscu na mapie. 

2) Nagrodzenie dwóch kart Bohaterów: Jeśli zabraknie im kart, gracze przegrywają całą grę. Jeśli wylosuje kartę Potok Nieumarłych, wrogowie są natychmiast rozmieszczani w wylosowanym miejscu, a wszystkie wylosowane do tej pory karty zagłady są tasowane i umieszczane w talii doładowań zagłady. 

3) Przywoływanie ghuli: W zależności od położenia żetonu na skali zagłady, gracz dobiera odpowiednią liczbę kart zagłady i umieszcza na każdej z nich po jednym ghulu. Jeśli na lokacji pojawi się czwarty ghul, gracze rozmieszczają abominację, przesuwając jednocześnie żeton rozpaczy na skali rozpaczy. 

4) Przebudzenie zagrożenia: Wszystkie zagrożenia poruszają się w kierunku najbliższego bohatera. Jeśli znajdzie się na polu z bohaterem, zadaje mu jedną ranę. To samo dzieje się, jeśli są już na polu z bohaterem. 

Po rozegraniu tych czterech wyróżnionych kroków, następuje kolej następnego gracza. 

Koniec długiej zimy - koniec gry

Gracze wygrywają po wykonaniu ostatniego zadania w Cytadeli Lodowej Korony. Z drugiej strony, gracze przegrywają, jeśli zabraknie im kart w talii Bohaterów lub jeśli wskaźnik rozpaczy osiągnie najniższe pole na skali rozpaczy. 

Autor: martinsun

Inne nazwy tej gry planszowej

  • 월드 오브 워크래프트: 리치 왕의 분노

Nowe oceny gier

xxxxxxoooo

Prosta gra, która nie obraża, ale nie jest też bombą

Vampires [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Alvad [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Sprytna gra, bardzo dobrze wykonana, ale mi osobiście nie przypadła do gustu po dwóch partiach.

Vampires [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Totalny odlot! Na tę grę ostrzyłem sobie zęby już od jakiegoś czasu i oczekiwania były naprawdę wyso ...

THERISA [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Bardzo fajny moduł. Świetna fabuła. Polecam spróbować. Nie ma sensu tego opisywać, bo przegapilibyś ...

Alvad [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Offcanvas