Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie

xxxxxxxxxo Liczba ocen: 19 (Lista właścicieli)

Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 2–2
Zalecany wiek: od 10 lat
Czas gry: 30 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Fantasy
Kategorie gry: gra karciana
Język polski: polskie wydanie
Wydawnictwa: REBEL.pl
Asmodee Czech Republic
Repos Production
Autorzy: Antoine Bauza
Bruno Cathala
Rok wydania: 2024
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Ten opis nie został jeszcze ostatecznie zatwierdzony. Jeśli chcesz, możesz spróbować zasugerować bardziej odpowiednią wersję, która lepiej pasowałaby do idealnego opisu.

Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie to gra dla dwóch graczy oparta na mechanice 7 Cudów Świata: Pojedynek i tematycznie osadzona w świecie J. R. R. Tolkiena. W Pojedynek o Śródziemie jeden z graczy przejmuje kontrolę nad Drużyną Pierścienia, próbując powstrzymać Saurona przed ustanowieniem jego okrutnych rządów nad całym Śródziemiem. Drugi gracz, z drugiej strony, stanie się Sauronem i spróbuje rozprzestrzenić swoją władzę z Mordoru na resztę świata.

Privátní: divider.800.webp

Przygotowanie gry i opis głównych elementów rozgrywki

Ważnym elementem rozgrywki jest mapa Śródziemia, podzielona na 7 regionów, o które gracze będą rywalizować. Gracze umieszczają mapę na środku planszy i przenoszą na nią swoje twierdze i jednostki. To właśnie je będą umieszczać w regionach, zdobywając i utrzymując w nich dominację.

Płytki ważnych miejscNastępnie gracze układają tor Wyprawy Pierścienia, który reprezentuje podróż Froda i Sama do Góry Przeznaczenia. Frodo zaczyna w połowie drogi, a Nazgûl Saurona na samym początku. Frodo musi dotrzeć do końca (Góry Przeznaczenia), zanim dogoni go Nazgûli.

Kolejnym elementem są żetony sojuszu sześciu narodów Śródziemia. Gracze dzielą je według symboli nacji i układają w stosy doładowania symbolem nacji do góry. Po ich drugiej stronie znajdują się symbole różnych bonusów dla gracza, który je zdobędzie.

7 płytek ważnych miejsc jest tasowanych, a 3 losowe płytki są układane awersem do góry, aby utworzyć ofertę gracza. Płytki te mają cenę, którą gracz musi zapłacić, aby je zdobyć i zagrać. A także region Śródziemia, do którego gracz może wyładować swoje jednostki lub fortecę (ile i co również wskazują symbole na płytce).

Ostatnim istotnym elementem są karty rozdziałów, podzielone na trzy grupy (zgodnie z rozdziałami gry, których jest trzy). Gracze dzielą je, tworzą z nich 3 talie i dla pierwszego rozdziału układają odpowiednią talię w kształcie wskazanym w zasadach. Kształt ten jest inny dla każdego rozdziału, niektóre karty są odwrócone awersem do góry, inne awersem do dołu. Ponadto karty nakładają się na siebie na różne sposoby, a gracze zawsze mają tylko te karty, które nie są blokowane / nakładane przez żadną inną kartę.

Privátní: divider.800.webp

Przebieg gry

Gra podzielona jest na 3 rozdziały, a gracze wykonują tury w ich obrębie. Grę zawsze rozpoczyna gracz grający jako Sauron, a gracz (lub graczka), który ma turę, musi wybrać jedną z dwóch możliwych akcji:

  • Wzięcie karty rozdziału - Gracz może wziąć kartę rozdziału z menu, która nie jest zablokowana przez inną kartę rozdziału. I albo zagrać tę kartę (płacąc niezbędne zasoby, kładzie ją przed sobą i uzyskuje jej efekty - które mogą być natychmiastowe lub trwałe). Albo odrzuca tę kartę, zyskując tyle monet, ile aktualnie trwa rozdział (może być modyfikowany przez inne karty).
  • Wzięcie płytki ważnego miejsca - podobnie jak w przypadku karty rozdziału, gracz musi zapłacić cenę, której wymaga ta płytka. W ten sposób zdobywa ją i umieszcza przed sobą. W tym samym czasie ocenia jego efekty, którymi zazwyczaj jest umieszczenie twierdzy i/lub jednostki w regionie na mapie.

Początek drugiego rozdziału

Karty rozdziałów i niektóre z ich efektów

Karty rozdziałów występują w sześciu różnych kolorach, przy czym kolor określa wpływ karty na grę:

  • Szare karty zwiększają tzw. umiejętności gracza na następną grę, a tym samym głównie zasoby do kupowania kart w kolejnych turach. Istnieje pięć umiejętności ( przebiegłość, siła, odwaga, wiedza i przywództwo) i mają one zastosowanie do całej następnej gry.
  • Żółte karty przynoszą kolejny zasób gry, jakim są monety, ale te są wydawane przez graczy w sposób ciągły w trakcie rozgrywki.
  • Niebieskie karty przesuwają bohaterów (Froda i Sama lub Nazgûli) wzdłuż toru wyprawy po pierścień. Karta wskazuje, o ile pól przesunie się bohater gracza.
  • Zielone karty wzmacniają sojusze z ludami Śródziemia. Gdy gracz zdobędzie 2 symbole tej samej nacji, może wziąć żeton sojuszu z tą nacją (co daje graczowi dodatkowe premie/zasoby).
  • Czerwone karty pomagają graczowi rozmieścić swoje jednostki w regionach Śródziemia.
  • Fioletowe karty (dostępne tylko w rozdziale 3) mają różne efekty, takie jak przenoszenie jednostek między regionami Śródziemia lub usuwanie jednostek wroga itp.

Illustration

Bitwa na mapie Śródziemia

Gdy jednostki obu graczy pojawią się w dowolnym momencie w danym regionie mapy, dojdzie do bitwy. W tym momencie każdy z graczy usuwa jedną ze swoich jednostek (nie twierdzę). Bitwa trwa tak długo, aż w regionie pozostaną tylko jednostki jednego gracza (lub wszystkie jednostki zostaną usunięte z regionu).

Koniec rozdziału

Kiedy gracz dobiera ostatnią kartę rozdziału, następuje koniec rozdziału. W tym momencie (i jeśli nie był to rozdział 3), gracze biorą talię kart do następnego rozdziału, układając je w kształcie określonym przez zasady (ponownie, karty nakładają się na różne sposoby, niektóre są odkryte, a niektóre zakryte). Uzupełniają również menu 3 płytek ważnych miejsc, jeśli jakichś płytek brakuje. Walka o dominację nad Śródziemiem może trwać dalej.

Privátní: divider.800.webp

Koniec gry

Pojedynek o Śródziemie kończy się, gdy nastąpi jedna z poniższych sytuacji:

  • Frodo i Pierścień docierają do Góry Przeznaczenia -> zwycięża gracz grający jako Drużyną Pierścienia.
  • Nazgûli dogania Froda i Pierścień -> gracz grający Sauronem wygrywa.
  • Gracz zdobywa wszystkie 7 regionów Śródziemia (dowolną kombinacją jednostek i twierdz) -> ten gracz wygrywa.
  • Gracz zdobył poparcie 6 narodów Śródziemia (poparcie = zdobycie symbolu narodu, zwykle na zielonych kartach rozdziałów, ale może być również na żetonie sojuszu) -> ten gracz wygrywa.

Jeśli żadna z tych rzeczy nie wydarzy się przed końcem 3. rozdziału gry, wygrywa gracz, który w tym momencie kontroluje więcej regionów Śródziemia.

Autor: Zeus

Inne nazwy tej gry planszowej

Nowe oceny gier

xxxxxxxxoo

Alvad [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Bardzo fajny moduł. Świetna fabuła. Polecam spróbować. Nie ma sensu tego opisywać, bo przegapilibyś ...

Alvad [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Prosta gra z ładną grafiką. W każdej rundzie starasz się wykorzystać swoje opcje tak efektywnie, jak ...

shadowant [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Doskonała gra "ekonomiczna" z wieloma wariantami.

Vampires [21.11.2024]

xxxxxxxooo

Przyzwoicie działające, inteligentne euro średniej klasy, które nie rezygnuje z wyglądu retro. 8 str ...

proPlayer1 [20.11.2024]

Nowe opisy gier

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Offcanvas