Liczba graczy: | 2–4 |
Zalecany wiek: | od 6 lat |
Czas gry: | 30 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Ze zwierzętami |
Kategorie gry: | gra karciana, dla dzieci |
Język polski: | polskie wydanie |
Wydawnictwa: | REBEL.pl Albi Jeux Opla Jolly Thinkers Zhiyanjia |
Autorzy: | Blaise Muller |
Rok wydania: | 2015 |
Udostępnij: |
Jaś, Remek, Madzia i Marysia. Tak nazywają się dobre wiewiórki, które rok w rok chowają w lesie orzeszki na zimę, a teraz muszą je odnaleźć.
Wiewióry to gra pamięciowa dla dzieci, w której gracze reprezentują wiewiórki i starają się jak najszybciej znaleźć drogę do orzeszków. Celem gry jest przejście przez las i zebranie kolejno 5 orzechów.
Na środku stołu umieść 3 rzędy po 3 karty lasu. Wokół krawędzi kart umieść karty orzeszków. Każdy gracz wybiera kartę wiewiórki i umieszcza ją przed jednym z rzędów lub kolumn kart lasu. Kartę wiewiórki można obrócić na dowolną stronę, ale należy pamiętać, że w trakcie gry nie można dowolnie zmieniać stron. Rozpoczyna gracz, który jako ostatni widział wiewiórkę.
Gracze wykonują swoje tury na zmianę w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Każdy gracz w swojej turze stara się przejść przez 3 karty lasu do karty orzecha. Gracz zaczyna od pierwszej najbliższej karty i próbuje odgadnąć symbol (grzyb, liść, kamień), jeśli jego karta wiewiórki jest odwrócona do góry obrazkiem wiewiórki z symbolami. Jeśli karta wiewiórki jest odwrócona stroną z kolorami, wówczas odgaduje kolor (żółty, czerwony, niebieski). Następnie odwraca kartę lasu na drugą stronę. Jeśli gracz nie odgadnie koloru lub symbolu, jego tura kończy się natychmiast i grę przejmuje następny gracz. Jeśli gracz odgadnie kolor lub symbol, kontynuuje w ten sam sposób z drugą, a następnie trzecią kartą lasu. Jeśli odgadnie wszystkie 3 karty lasu, otrzymuje kartę orzecha leżącą na końcu ścieżki. Bierze kartę orzecha przed siebie, a następnie musi przesunąć swoją wiewiórkę o jeden kwadrat w lewo lub w prawo wokół kart lasu. Dodatkowo wszyscy pozostali gracze muszą odwrócić swoje karty wiewiórek w drugą stronę, co faktycznie oznacza, że ci, którzy zgadywali kolor, muszą teraz odgadnąć symbole i odwrotnie. Następnie przychodzi ruch kolejnego gracza. Gracz może również zdecydować, że zamiast zgadywać, przesunie swoją kartę wiewiórki o jedno miejsce w lewo lub prawo wokół kart lasu. Po wykonaniu ruchu jego tura kończy się.
Gdy jeden z graczy zbierze 5 orzechów, gra się kończy i ten gracz jest zwycięzcą.
Jeden do jednego: Każda karta orzecha liczy się jako jeden punkt, niezależnie od tego, ile orzechów jest na niej pokazanych.
Nie nacinaj się: Do zwycięstwa potrzebne jest dokładnie 5 orzechów. Jeśli gracz ma 6 orzechów, musi natychmiast zwrócić 2 karty orzechów.
Zasadzka!!! Gra kończy się, gdy na stole nie pozostaną żadne karty orzechów. Wygrywa gracz, który ma najwięcej orzechów.
Tajemnica: W ramach przygotowania do gry 4 karty orzechów odwróć symbolem liści do góry (gracze nie będą wiedzieli, ile orzechów jest ukrytych na tych kartach). Możesz też odwrócić 8 lub 12 kart dla jeszcze większego napięcia.
Wiewiórki: Grając z małymi dziećmi, odgadujcie tylko kolory lub tylko symbole. Gra jest wtedy znacznie uproszczona.
Autor: chejnik
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024