Liczba graczy: | 2–2 |
Zalecany wiek: | od 8 lat |
Czas gry: | 30 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Abstrakcyjna |
Kategorie gry: | gra planszowa, strategiczna |
Język polski: | undefined |
Wydawnictwa: | Don & Co. Rio Grande Games |
Autorzy: | Kris Burm |
Rok wydania: | 2007 |
Udostępnij: |
TZAAR to gra o sztuce wyboru. Podchwytliwe pytanie, na które gracze będą musieli odpowiadać w każdej turze brzmi: "Czy wolałbym/wolałabym wzmocnić własną pozycję, czy osłabić pozycję przeciwnika?". Co oznacza: czy przechwycić kamień przeciwnika i tym samym go osłabić, czy też skoczyć na własny kamień i tym samym go wzmocnić? Jeśli zbyt często będziesz wzmacniał własne kamienie, prawdopodobnie pozostawisz na planszy zbyt wiele kamieni przeciwnika. Z drugiej strony, jeśli będziesz zbyt często przechwytywał kamienie przeciwnika, może się okazać, że na koniec gry będziesz miał zbyt słabe kamienie. Co robić? To już Twoja decyzja!
TZAAR to abstrakcyjna gra logiczna z projektu Gipf. Obaj gracze dysponują trzydziestoma kamieniami, podzielonymi na trzy rodzaje: 6× Tzaar, 9× Tzarra i 15× Tott. Celem gry jest albo pozbawienie przeciwnika wszystkich kamieni jednego typu, albo pozostawienie go w pozycji, w której nie może przechwycić żadnego z twoich kamieni.
Umieść planszę do gry na środku stołu. Wszystkie kamienie są losowo umieszczane na przecięciach. Po ułożeniu kamieni wszystkie 60 miejsc jest zajętych. Gracze wybierają lub losują kolor swoich kamieni.
W pierwszej rundzie gracz z białymi kamieniami musi wykonać tylko 1 ruch - mianowicie musi podnieść kamień przeciwnika. Zabieranie kamieni ma proste zasady - wybrany kamień przesuwany jest na sąsiedni kwadrat zajęty przez kamień przeciwnika i ten kamień usuwany jest z planszy.
W kolejnych rundach gracze zmieniają się i rozgrywają po 2 tury:
W pierwszej turze gracz musi podnieść jeden z kamieni przeciwnika. Gracz może również podnieść kamień przeciwnika, który jest pierwszy na linii prostej, omijając dowolną liczbę pustych miejsc. Przy braniu kamieni nie ma znaczenia, jakiego typu są to kamienie (Tzaar, Tzaara, Tott). Ważna jest natomiast ich wysokość (siła). Na początku gry wszystkie kamienie mają siłę 1, ale z czasem gracze będą zwiększać siłę kamieni poprzez układanie ich w stosy. Grupa kamieni o sile 2 może wtedy podnieść kamień o sile 1 lub grupę kamieni o sile 2, ale nie może być podniesiona przez kamień o sile 1. Wszystkie kamienie o dowolnej sile poruszają się po planszy jednakowo.
W drugiej turze gracz musi wybrać jedną z 3 opcji:
Wygrywa gracz, któremu uda się albo zebrać wszystkie kamienie przeciwnika jednego typu, albo pozbawić przeciwnika możliwości zebrania kamienia w pierwszej turze.
Autor: chejnik
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Świetny i pięknie wyglądający quickie. Niektórym przeszkadza brak asymetrii stron, ale ja uważam, że ...
Julias [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024