Liczba graczy: | 2–6 |
Zalecany wiek: | od 8 lat |
Czas gry: | 15 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Abstrakcyjna |
Kategorie gry: | strategiczna |
Język polski: | undefined |
Wydawnictwa: | Nürnberger-Spielkarten-Verlag White Goblin Games |
Autorzy: | Reinhard Staupe Steffen Benndorf |
Rok wydania: | 2017 |
Udostępnij: |
Nudne zajęcia z matematyki? Nie ma mowy!!! W tej grze w kostkę do liczenia nie będziesz się nudzić!
Twenty One to prosta logiczna gra w kostkę, której celem jest zdobycie jak największej ilości punktów.
Każdy z graczy otrzymuje kartkę papieru (jest 6 różnych wariantów) i ołówek. Na każdej kartce znajduje się 5 poziomych linii (rzędów) Liczby na każdej kartce są identyczne. Jednak ułożenie kolorów jest inne. Rzędy muszą być wypełnione po kolei od góry do dołu. Tak więc każdy gracz musi najpierw całkowicie wypełnić pierwszy rząd i obliczyć wynik, następnie wypełnić drugi rząd i obliczyć wynik, i tak dalej. Gdy gracz całkowicie wypełni wszystkie 5 rzędów i obliczy swój wynik, kończy grę.
Wybierzcie pierwszego gracza. W swojej turze gracz rzuca wszystkimi sześcioma kostkami. Jeśli jest zadowolony ze swojego rzutu, nie musi ponownie rzucać kostkami. Jeśli nie jest zadowolony, może rzucić kostkami po raz drugi. Podczas drugiej próby musi ponownie rzucić wszystkimi kostkami, z wyjątkiem tych, na których wypadła 1. Każda kostka, na której wyrzucono 1, nie może być ponownie rzucona.
Po zakończeniu rzucania (maksymalnie 2 próby przerzucenia), każdy gracz musi zapisać przynajmniej jedną liczbę w bieżącym rzędzie (lub zaznaczyć puste pole - patrz poniżej). Jeśli gracz chce (i jest w stanie), może zapisać więcej niż jedną liczbę. Wylosowane liczby należy zapisać w odpowiednich kolorowych polach w bieżącym rzędzie. Liczby te muszą być mniejsze lub równe od liczby wskazanej w polu. Jeśli wyrzucona liczba jest dokładnie taka sama jak liczba w kolorowym polu, jest to dokładne trafienie, które zaznaczasz małym x. Dokładne trafienie jest świetne, ponieważ daje bonusowe punkty, gdy cały rząd jest wypełniony.
Jeśli nie możesz lub nie chcesz zapisywać żadnych liczb w bieżącym rzędzie, musisz zaznaczyć puste pole jak najdalej po lewej stronie w tym rzędzie. Za każdym razem, gdy zapisujesz liczby (lub skreślasz pola) w swoim bieżącym rzędzie, następny gracz wykonuje turę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Koniec rzędu (punktowanie):
Jeśli gracz ukończył cały rząd zapisując liczby (lub przekreślając pola) w bieżącym rzędzie, ten rząd jest punktowany w następujący sposób, gracz:
Gdy gracz całkowicie wypełni wszystkie pięć swoich rzędów i podliczy swoje punkty, gra się kończy. Wszyscy pozostali gracze mogą dodawać swoje wpisy do bieżącego rzędu, aż zostanie on całkowicie wypełniony. Następnie wszyscy gracze podliczają punkty ze wszystkich swoich rzędów i gracz z największą ilością punktów wygrywa.
Autor: chejnik
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024