Trekking przez historię

xxxxxxxxoo Liczba ocen: 27 (Lista właścicieli)

Trekking przez historię - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 1–4
Zalecany wiek: od 10 lat
Czas gry: 60 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Nie podano
Kategorie gry: gra planszowa
Język polski: polskie wydanie
Wydawnictwa: REBEL.pl
Asmodee Czech Republic
Underdog Games
Autorzy: Charlie Bink
Rok wydania: 2022
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Witamy w biurze podróży Wayback Tours! Za chwilę wyruszycie na trzydniową wycieczkę po historii. W wehikule czasu odwiedzicie miejsca odległe o tysiące lat i na własne oczy zobaczycie najważniejsze wydarzenia z przeszłości. Trzymajcie się planu i starajcie się podróżować zgodnie z chronologią, z pewnością nie będziecie zawiedzieni wyprawą!

(z zasad gry)

 

W grze Trekking przez historię w przeciągu trzech rund gracze otrzymują karty historii, które układają w porządku chronologicznym. Z każdą kartą zyskują korzyści w postaci żetonów doświadczenia w określonym kolorze, aby wypełnić swój plan podróży lub kryształ czasu; jednocześnie każdy z tych przystanków w przeszłości kosztuje ich określoną ilość czasu, którego mają ograniczoną ilość na każdą rundę - tylko 12 godzin. W trakcie gry gracze zyskują punkty za sprawne ukończenie trasy; na koniec otrzymują dodatkowe punkty za swoje wędrówki. Gracz, który zdobędzie najwięcej punktów, zostaje zwycięzcą gry.

 

Przygotowanie do gry

Gracze rozkładają plan gry, który zawiera skalę punktacji i pudełko na karty. Głównymi kartami są karty historii, które są podzielone na 3 grupy (jedna konkretna grupa na każdą rundę gry). Karty te reprezentują różne wydarzenia historyczne i pokazują nazwę wydarzenia oraz okres/rok, w którym miało ono miejsce. A także, ile czasu gracz musi poświęcić na ich zdobycie (= liczba godzin spędzonych z wydarzeniem) oraz nagrodę, jaką gracz otrzymuje za zdobycie karty (głównie żetony doświadczeń i kryształy czasu). W pierwszej rundzie gracze biorą talię tych kart oznaczoną numerem 1, tworzą talię doładowania i rozkładają 5 z nich na planszy. Dodatkowo gracze przygotowują talię kart przodków, które są bardziej uniwersalne i nie mają określonego czasu wydarzenia (szczegóły poniżej).

Privátní: game.setup.webp

Obok planu gry gracze umieszczą wspólną planszę zegara zawierającą dwunastogodzinną skalę. Każdy podróżnik w czasie (= gracz) umieszcza swój zegarek kieszonkowy na początku tablicy zegara, a wskaźnik punktowy na początku skali punktowej na planie gry.

Gracze umieszczą żetony doświadczenia (kilku różnych typów) do wspólnego zasobu, a także stos kryształów czasu (pozwalają one na obniżenie kosztu zagrania kart historii).

Pod koniec przygotowania do gry gracze nadal wybierają planszę podróży na pierwszą rundę (będą mieli inną planszę podróży dla każdej rundy). Plansza podróży mówi graczom, jakie nagrody (głównie punkty lub kryształy czasu) mogą zdobyć za żetony doświadczenia, które stale zbierają.

Postęp w grze

Trekking przez historię składa się z 3 dni/rund trwających po 12 godzin. Gdy wszyscy gracze wyczerpią 12 godzin na rozegranie swoich tur, dana runda kończy się i albo gra jest kontynuowana przez kolejną rundę, albo ekspedycja jest zakończona, jeżeli odegrana była już trzecia runda.

Privátní: history.cards.pl.webp

Gracze wykonują swoje tury naprzemiennie, tak aby zawsze grał gracz, którego zegarek kieszonkowy znajduje się najdalej z tyłu na planszy zegara. Następnie gracz wykonuje następujące akcje w podanej kolejności:

  1. Wybór karty historii - Gracz wybiera kartę z menu społeczności lub z wierzchu swojej talii. Może również wybrać kartę Przodka (która nie ma określonego roku - patrz krok 4).
  2. Upływający czas - Gracz przesuwa swój zegarek kieszonkowy na planszy czasu o tyle pól, ile wskazuje wybrana karta. Może zmniejszyć ten "koszt", używając kryształów czasu (1 kryształ = 1 zaoszczędzona godzina).Privátní: itinerary.placement.webp
  3. Zdobywanie nagród - Gracz otrzymuje nagrodę wymienioną na wybranej karcie i na planszy poniżej tej karty. Odkłada kryształy czasu na swój stos i umieszcza żetony doświadczenia na swojej planszę podróży w kolumnach odpowiadających im kolorów, zawsze od góry do dołu. Jeśli żeton doświadczenia zapełni pole wskazujące nagrodę (punkty zwycięstwa, kryształ czasu), gracz natychmiast otrzymuje również ten żeton.
  4. Umieszczenie karty na osi czasu - jeśli wybrana karta ma późniejszy znacznik czasu niż karta wybrana w poprzedniej turze, gracz dodaje ją do niej, tworząc progresywną wędrówkę, tj. kolumnę kart historii ułożonych w porządku chronologicznym. Jeśli nowa karta ma wcześniejszą datę niż poprzednia, bieżąca wędrówka zostaje zamknięta, a gracz rozpoczyna nową wędrówkę. Długość tych wędrówek określi dodatkowe punkty na koniec gry (im dłuższe wędrówki, tym więcej punktów).
  5. Dodawanie kart historii - Gracz dodaje kartę z talii do zasobu kart historii.

Gdy tylko gracz przekroczy pole 12 na planszy zegara, zatrzymuje się dokładnie na nim (jeśli znajdzie się dokładnie na polu 12, otrzymuje dodatkowe 3 punkty za dokładność). Gdy wszyscy gracze to zrobią, bieżąca runda kończy się, a gracze przygotowują kolejne karty na drugą lub trzecią rundę. Gracze usuwają swoje plansze podróży i wybierają nowe, ale zachowują kryształy czasu i karty z bieżącej wędrówki (odkładając zamkniętą wędrówkę na bok).

Koniec gry

Gra kończy się pod skończeniu trzeciej rundy. Oprócz punktów zdobytych za podróże i za dokładność, gracze zdobywają (lub tracą) punkty za wszystkie swoje wędrówki (im dłuższa wędrówka, tym więcej punktów) oraz za niewykorzystane kryształy czasu. Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą gry.


Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Ondřej Podavka za jego uprzejmą zgodą.

Autor: Lithy

Inne nazwy tej gry planszowej

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...

premeq [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...

eMenthal [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...

Raelag [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...

Baritone [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...

acedrac [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas