Terrorscape - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 2–4
Zalecany wiek: od 14 lat
Czas gry: 45 min
Świat gry: Fantasy, Horror
Kategorie gry: gra planszowa, kooperacyjna,
Język polski: nie
Wydawnictwa: Galakta
Grimspire
ICE Makes
Autorzy: Jeffrey CCH
Rok wydania: 2023
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Ten opis nie został jeszcze ostatecznie zatwierdzony. Jeśli chcesz, możesz spróbować zasugerować bardziej odpowiednią wersję, która lepiej pasowałaby do idealnego opisu.

Podczas silnych ulew i burz nie należy chować się pod drzewami. Ale nie jest też dobrym pomysłem ukrywanie się w opuszczonej i zrujnowanej willi. Nigdy nie wiadomo, co lub, co gorsza, kto może się tam z nami ukrywać.

W Terrorscape jeden z graczy wciela się w rolę zabójcy, który ukrywa się właśnie w takim domu, czyhając na swoją ofiarę. Pozostałych 1-3 graczy wciela się w rolę tej właśnie ofiary. W grze zawsze będzie 3 ocalałych, którzy będą współpracować, aby przetrwać i uciec z tej przerażającej kryjówki. Cel zabójcy jest dokładnie odwrotny i będzie starał się zabić ocalałych.

Przygotowanie do gry

Najpierw gracze zbudują plan gry, który reprezentuje opuszczony dom z jego lokalizacjami. Ale ponieważ ocalali poruszają się po domu potajemnie i ujawniają swoją lokalizację tylko dzięki pewnym wskazówkom, zabójca i ocalali mają własne plany gry, a te dwa plany gry są oddzielone kartonowym ekranem w kształcie domu.

Następnie zabójca bierze swoje karty zdolności, które pozwalają mu wykonywać różne akcje, takie jak straszenie ocalałych (= dodanie dodatkowego żetonu strachu, który może następnie doprowadzić do nieostrożnego ruchu i ujawnienia jego lokalizacji) oraz kilka innych żetonów i mniej istotnych elementów.

Ocalali biorą i przygotowują kilka stosów kart przedmiotów, które mogą (a nawet muszą) zdobyć podczas gry. Wśród nich znajduje się na przykład broń, ale przede wszystkim klucze, które są potrzebne do jednego z możliwych sposobów na wygranie gry dla ocalałych.

Następnie wszyscy gracze jednocześnie wybierają postacie, którymi będą grać (zabójca ma do wyboru 3 postacie/zabójców, ocaleni wybierają 3 z 5 postaci/ocalałych). Biorą swoje karty i badają ich zdolności.

Gracz wcielający się w zabójcę nadal rozpoczyna grę na pierwszym poziomie i umieszcza swój pionek na swoim planie gry we wcześniej ustalonym miejscu (tajne wyjście).

Ocalali rozpoczynają grę przy głównym wyjściu, gdzie umieszczają swoje figurki (ale tylko na swoim planie gry). Następnie umieszczają figurkę zabójcy na swoim planie gry na tym samym polu, co figurka zabójcy na ich planie gry (tajne wyjście). Ocalali wiedzą, gdzie znajduje się zabójca podczas gry, a zabójca musi zgłaszać im swoje ruchy podczas gry.

Ocalali rozpoczynają grę przy głównym wyjściu, gdzie umieszczają swoje figurki (ale tylko na swoim planie gry). Umieszczają również figurkę zabójcy na swoim planie na tym samym polu co plan zabójcy (tajne wyjście). Ocalali wiedzą, gdzie znajduje się zabójca podczas gry, a zabójca musi zgłaszać im swoje ruchy podczas gry.

Przebieg gry

W trakcie gry zabójca i ocalali wykonują swoje akcje na zmianę, przy czym ważne jest, aby gracze grali uczciwie i prawidłowo zgłaszali swoje ruchy i działania wymagające powiadomienia drugiej strony.

Ocalali mogą wykonać 1 z 6 akcji w swojej turze z każdym ocalałym:

  1. Przesunąć się o 1-2 lokacje. Należy jednak pamiętać, że niektóre przejścia mogą być zablokowane przez przeszkody i nie będzie można z nich skorzystać. Są one umieszczane przez zabójcę.
  2. Usuń wszystkie żetony strachu. Ocalały może usunąć ze swojej karty wszystkie żetony strachu, które zdobył w wyniku działań zabójcy. Jeśli ocalały powinien zdobyć trzeci żeton strachu, zamiast tego zaznacza swoją lokalizację żetonem hałasu, ujawniając zabójcy na koniec swojej tury, gdzie najprawdopodobniej się znajduje.
  3. Użycie akcji specjalnej. Może zostać zaoferowana ocalałemu przez zdobyty przedmiot lub bezpośrednio przez specjalną zdolność postaci.
  4. Usunięcie przeszkody. Gracz może udrożnić zablokowane przejście.
  5. Naprawa radia. Radio i wzywanie pomocy to jeden ze sposobów na zwycięstwo i przetrwanie. Dlatego w lokacji z radiem ocalali mogą je naprawić. Wymaga to w sumie 5 żetonów naprawy i jednej akcji = 1 żeton (ale w grze są przedmioty, które mogą dodać więcej żetonów naprawy do radia za pomocą tej akcji). Jednocześnie ta akcja powoduje umieszczenie w lokacji żetonu hałasu.
  6. Przeszukaj lokalizację. W lokacjach z ikoną klucza ocalały może szukać przedmiotów. Następnie bierze wierzchnią kartę z talii przedmiotów i zatrzymuje ją. Jeśli jest to klucz, umieszcza go we wspólnym „zaopatrzeniu”. Jeśli jest to inny przedmiot, umieszcza go w swoim plecaku (nigdy nie może mieć więcej niż 3 przedmioty). Ostrzeżenie. Znalezienie niektórych przedmiotów może ponownie wywołać hałas i ujawnić zabójcy pozycję gracza.
    Kiedy wszyscy ocalali rozegrają swoje akcje, wybierają jedną ze swoich tur, a on (lub ona :-)) bierze 2 dodatkowe karty z innego stosu przedmiotów. Zatrzymuje jedną z nich, a drugą odrzuca. Ale uwaga, jeśli stos jest pusty i nie może wziąć żadnej karty, gra kończy się zwycięstwem zabójcy.

Ostatnią (czasami naprawdę ostatnią :-) rzeczą, którą ocalali robią w swojej turze, jest poinformowanie zabójcy o wszystkich lokalizacjach zawierających żetony hałasu.

Następnie zabójca rozpoczyna swoją turę od ujawnienia się (ale tylko wtedy, gdy jest obecnie ukryty, co ma miejsce). Powoduje to darmową akcję przeszukiwania lokacji, a także umieszczenie elementu z powrotem na planszy. Może to spowodować spotkanie i pojedynek, jeśli w tej samej lokacji znajdują się ocalali.

Następnie gracz może zagrać dowolną liczbę tak zwanych kart szybkich zdolności (kart oznaczonych jako „błyskawica” i mających zazwyczaj słabszy efekt).

Następnie musi zdecydować, czy zagrać jedną kartę zdolności specjalnej, czy wykonać 2 akcje. Te 2 akcje mogą być dowolną kombinacją ruchu (o 1 lokację) lub poszukiwań (które mogą spowodować spotkanie/walkę z ocalałym).

Jeśli gracz nie napotka żadnych ocalałych w swojej turze, może zagrać kartę tzw. powolnej zdolności, która pozwala na przykład na umieszczanie przeszkód w przejściach.

Na koniec swojej tury zabójca nadal otrzymuje 3 karty zdolności. A jeśli w talii doładowania nie ma wystarczającej liczby kart, natychmiast zwiększa swój poziom o jeden (i tworzy nową talię doładowania z odrzuconych kart zdolności). Z nowym poziomem może, na przykład, otrzymać nową i potężniejszą kartę zdolności na następną turę.

Koniec gry

Gra Terrorscape może zakończyć się na kilka sposobów i po spełnieniu kilku warunków.

Zabójca po prostu wygrywa, jeśli uda mu się zabić pierwszego ocalałego (ma on 2 życia, ale może się leczyć w trakcie gry). Alternatywnie, jeśli gra trwa zbyt długo, a ocalałym skończył się jeden z pakietów przedmiotów wielokrotnego ładowania (patrz Postęp w grze).

Z drugiej strony, ocalali wygrywają, jeśli uda im się znaleźć 5 kart kluczy i dotrzeć do głównego wyjścia. Inną opcją jest naprawa radia (potrzeba 5 żetonów naprawy), a następnie przetrwanie kolejnych 5 rund gry przed przybyciem ekipy ratunkowej.

Autor: Zeus

Dodatki do gry (3)

Terrorscape: Dziki Instynkt (2023)

Opis nie został jeszcze umieszczony.

dodatek do gry 2 - 4 graczy

Ogólna ocena: oooooooooo (Liczba ocen: 0)

Terrorscape: Nieopisywalny koszmar (2023)

Opis nie został jeszcze umieszczony.

dodatek do gry 2 - 4 graczy

Ogólna ocena: oooooooooo (Liczba ocen: 0)

Terrorscape: Nieśmiertelna groza (2023)

Opis nie został jeszcze umieszczony.

dodatek do gry 2 - 4 graczy

Ogólna ocena: oooooooooo (Liczba ocen: 0)

Nowe oceny gier

xxxxxxxooo

Nie jestem pod wrażeniem :/.

Tormentr [20.9.2024]

xxxxxxxxxx

Najmniejsza gra, która mieści się w małej torebce. I to jest totalny odlot - lubię gry wiedzowe, ale ...

Ladula [20.9.2024]

xxoooooooo

Festiwal kości z najgrubszego ziarna! Tylko automaty do gier są bardziej losowe.

uriel [20.9.2024]

xxxxxxxxoo

Świetny motyw, duży wybór frakcji, wysoka regrywalność, gdyby tylko nie trzeba było tak długo czekać ...

uriel [20.9.2024]

xxxxxxxxxo

Fajna gra pościgowa, która zawiera część blefowania, w której planowane są ruchy, a następnie w pełn ...

uriel [20.9.2024]

Nowe opisy gier

Papierowe Morze

Papierowe Morze
dodano: 18.9.2024

CABO

CABO
dodano: 16.9.2024

Kraken

Kraken
dodano: 10.9.2024

Takenokolor

Takenokolor
dodano: 26.8.2024

Nekojima

Nekojima
dodano: 25.8.2024

Nowe gry w katalogu

Flame & Fang
Flame & Fang

dodano: 18.9.2024

Kavango
Kavango

dodano: 18.9.2024

Towers of Arkhanos, The: The Dark Tower Expansion
Towers of Arkhanos, The: The Dark Tower Expansion

dodano: 18.9.2024

Sfynx
Sfynx

dodano: 18.9.2024

King of Tokyo: Duel
King of Tokyo: Duel

dodano: 18.9.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas