Liczba graczy: | 2–2 |
Zalecany wiek: | od 12 lat |
Czas gry: | 30 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Fantastyka |
Kategorie gry: | gra karciana |
Język polski: | polskie wydanie |
Wydawnictwa: | REBEL.pl Asmodee Czech Republic Fantasy Flight Games |
Autorzy: | Caleb Grace Frank Brooks |
Rok wydania: | 2024 |
Udostępnij: |
W karciance Star Wars: The Deckbuilding Game - Clone Wars dwóch graczy wciela się w przywódców przeciwnych stron Wojen Klonów. Jeden poprowadzi Republikę Galaktyczną, podczas gdy drugi będzie dowodził armiami Separatystów. Obaj mają ten sam cel - zniszczyć wystarczającą liczbę baz wroga.
Zawartość gry można połączyć z Star Wars: The Deckbuilding Game, a zasady specifikują, jak należy postępować w takim przypadku.
Główną mechaniką tej gry jest budowanie talii, dlatego najważniejszymi elementami gry są karty. Po tym jak gracze wybiorą, kto będzie grał po czyjej stronie (Republika/Separatyści), każdy z nich bierze po 5 kart bazowych (pozostałe karty bazowe są używane tylko w grze z zasadami zaawansowanymi). Umieść te karty w talii przed sobą i umieść początkową bazę odkrytą jako górną kartę, która jest z góry określona dla każdej strony. Główną cechą bazy jest jej odporność (= liczba ran potrzebnych do jej zniszczenia).
Następnie każdy gracz bierze swoją podstawową talię kart, która zawiera 10 stałych kart. W miarę postępów w grze gracze będą kupować potężniejsze karty, aby dodać je do talii i używać ich do atakowania wroga i jednoczesnej obrony. Tasują te karty, aby utworzyć talię doładowania, którą umieszczają przed sobą.
Pozostałe 90 kart galaktycznych należy potasować, tworząc talię wspólną. Gracze odwracają sześć kart, aby utworzyć galaktyczną ofertę. Karty te są podzielone na 3 kategorie:
Gracze umieszczają wskaźnik równowagi Mocy pomiędzy sobą, a żeton środka ciężkości na środku równowagi Mocy. Będzie on przesuwał się w kierunku jednego lub drugiego gracza podczas ich ruchu. Gracz, który ma Moc po swojej stronie, zyska różne korzyści (głównie w postaci dodatkowych efektów zagranych kart).
Gracze będą również przygotowywać kości zasobów i kości obrażeń do wspólnego zaopatrzenia. Na koniec przygotowań dobierają 5 najlepszych kart ze swojej talii doładowań.
Sama rozgrywka toczy się w turach, w których gracze wykonują swoje ruchy na zmianę, przy czym separatyści zawsze rozpoczynają grę.
Na początku tury gracz sprawdza, czy nadal posiada bazę. Jeśli nie, wybiera jedną z pozostałych i umieszcza ją na wierzchu swojej talii bazy, zachowując ją jako aktywną.
Następnie gracz bierze kości zasobów, które mogą przynieść mu wylądowane pancerniki (na początku nie ma żadnego), a także jedną kość, jeśli Moc jest w pełni po jego stronie (patrz wskaźnik równowagi Mocy).
Potem następuje rozgrywanie poszczególnych akcji, aż do momentu, w którym gracz nie może lub nie chce już wykonywać żadnych akcji. Gracz ma do wyboru:
Zagranie karty - Gracz wybiera dowolną kartę z ręki i kładzie ją przed sobą. Natychmiast zdobywa tyle kostek zasobów, ile wskazuje karta. Następnie natychmiast przesuwa środek ciężkości Siły na skali o tyle pól w swoją stronę, ile wskazuje karta. Do końca swojej tury gracz może korzystać ze zdolności oferowanych przez kartę lub może użyć karty do zaatakowania przeciwnika (patrz poniżej).
Zakup karty - Gracz może zakupić dostępne karty z Galaktycznego Menu Kart (może zakupić karty swojej sekcji oraz karty sekcji neutralnej). Aby ją kupić, musi zapłacić liczbę kostek zasobów podaną na karcie. Po zakupie odrzuca kartę na swój stos kart odrzuconych. Puste miejsce jest następnie wypełniane wierzchnią kartą z talii kart galaktyki.
Używanie zdolności kart - raz na turę gracz może użyć zdolności swoich kart w grze. Po rozpatrzeniu wszystkich zdolności gracz odwraca kartę na drugą stronę, aby pokazać, że została ona użyta i nie można jej użyć ponownie.
Przygotowanie do ataku - Gracz wybiera z ręki karty, którymi chce zaatakować, a także określa cel ataku dla każdej atakującej karty. Może wybrać bazę wroga lub wrogie karty w menu galaktycznym (usuwając w ten sposób z menu karty, które mogłyby pomóc przeciwnikowi).
Ocena ataku - Kiedy atak jest planowany, musi zostać oceniony. Klasycznie, siła ataku atakujących kart jest sumowana i porównywana z odpornością atakowanych kart. Jeśli przeciwnik ma wylądowane pancerniki, należy je najpierw zniszczyć, zanim będzie można zadać obrażenia samej bazie (ponownie, pancerniki to karty, które mają własną siłę ataku, odporność i inne zdolności).
Koniec tury - Gracz odrzuca wszystkie swoje odrzucone karty (z wyjątkiem bazy i pancerników) na stos kart odrzuconych. Podobnie jak wszystkie karty, które pozostały mu na ręce. Następnie porządkuje swoje karty bazy i pancernika i kończy swoją turę, dobierając 5 kart ze swojej talii doładowania (gdy się skończy, tworzona jest nowa talia poprzez przetasowanie kart z talii kart odrzuconych).
Po tym swoją turę zgodnie z zasadami opisanymi powyżej rozpoczyna przeciwnik.
O ile nie uzgodniono gry za użyciem zaawansowanych zasad, gra kończy się natychmiast w momencie, gdy którykolwiek z graczy zniszczy trzecią bazę przeciwnika, w ten sposób zostając zwycięzcą Wojen Klonów.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.
Autor: Lithy
Opis nie został jeszcze umieszczony.
dodatek do gry 2 - 2 graczy
Ogólna ocena: (Liczba ocen: 110)
Alvad [21.11.2024]
Totalny odlot! Na tę grę ostrzyłem sobie zęby już od jakiegoś czasu i oczekiwania były naprawdę wyso ...
THERISA [21.11.2024]
Bardzo fajny moduł. Świetna fabuła. Polecam spróbować. Nie ma sensu tego opisywać, bo przegapilibyś ...
Alvad [21.11.2024]
Prosta gra z ładną grafiką. W każdej rundzie starasz się wykorzystać swoje opcje tak efektywnie, jak ...
shadowant [21.11.2024]
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024