Set a Watch

Ilość graczy: 1 - 4
Doradzany wiek: od 10 lat
Czas gry: 60 min
Świat gry: Fantasy
Kategorie gry: kooperacyjna
Język polski: nie
Wydawnictwa: Grimspire
Rock Manor Games
Autorzy: Mike Gnade
Todd Walsh
Rok wydania: 2019
Oznajmić : Facebook

Opis gry

Poprawić

Są tuż za nami. Nasza droga do chwały była długa i krwawa. Teraz, kiedy myśleliśmy, że to już koniec, wydaje się, że jest wręcz przeciwnie. Ktoś nas obserwuje, próbuje ożywić poległych wrogów - tych splugawionych, których pokonaliśmy po drodze. Musimy wrócić i zbadać wszystkie miejsca, w których walczyliśmy. Musimy zapobiec dalszym odrodzeniom wrogów nękających królestwo.

Set a Watch to gra kooperacyjna dla jednego do czterech graczy, w której używa się kości i kart. Gracze mają za zadanie pozbyć się z dziewięciu lokacji pojawiających się w nich wrogów. Gracze kontrolują czterech poszukiwaczy przygód, którzy stawiają czoła wrogiemu zagrożeniu. Używają do tego broni i specjalnych zdolności. Jeden z poszukiwaczy przygód zawsze pilnuje obozu - i wspiera pozostałych. Utrzymuje on ognisko, które odgrywa tutaj ważną rolę, ponieważ wpływa na całą rundę gry. Pozostali trzej walczą z wrogami.

 

Przygotowanie do gry

Gracze wybierają poszukiwaczy przygód, w których chcą się wcielić. W wersji podstawowej do wyboru jest sześć profesji, a w wersji deluxe o dwie więcej (w sumie: wojownik, czarodziej, bard, łucznik, władca bestii, kapłan, złodziej i rycerz). Wybór profesji decyduje o rodzaju ataku (wręcz lub dystansowy), rzucanych kościach (sześcio- lub ośmiostronne) oraz atrybutach bohatera (każdy ma do dyspozycji m.in. 5 specjalnych i może być "wyposażony" w trzy z nich naraz). Wyzwanie polega na przejściu przez dziewięć lokacji. Gracze losowo wybierają 8 z nich i z możliwych wyborów wybierają ten ostatni. Dlatego od początku wiedzą, co ich czeka w rundzie finałowej. W grze znajduje się również talia kart wrogów, z którymi bohaterowie mogą walczyć. Zawiera również karty przywołania, które przyzywają zbezczeszczonych - potężnych wrogów (bossów). Następnie talię kładzie się awersem do dołu obok planszy gry. Następnie przygotowuje się talię zbezczeszczonych i kładzie się ją awersem do góry, aby gracze mogli zobaczyć, jaki boss czeka na nich, jeśli zostanie przywołany z talii kart wroga.

 

Progresja gry

Każda runda składa się z kilku etapów, które są wykonywane w określonej kolejności:

  1. Ujawnienie nowej lokacji: gracze odwracają kartę nowej lokacji, która określa, jak zmienia się ilość drewna w kominku (zwykle znacznie się zmniejsza). Ilość drewna w palenisku reguluje widoczność (maksymalną liczbę ujawnionych wrogów) lokacji.
  2. Rzut kostką: Wszyscy gracze rzucają swoimi kostkami. Następnie wybierają jednego, który w tej rundzie będzie przebywał na kempingu. Wszyscy bohaterowie muszą pozostać w obozowisku dokładnie dwa razy w ciągu gry.
  3. Obóz: Bohater w obozie automatycznie przywraca jedną wyczerpaną umiejętność. Może również użyć swojej specjalnej zdolności do biwakowania. Może również rąbać drewno na opał (zwiększając tym samym widoczność). Dostępne są również inne działania.
  4. Patrol: Patrol to główna faza tury - to w niej dochodzi do walki z wrogami. Lokacja wskazuje, ilu wrogów się w niej znajduje. Wskazana liczba kart jest układana w stos zakryty. Karty są następnie odkrywane w zależności od poziomu pożaru w obozowisku. Pozostali wrogowie czekają, aż zostaną ujawnieni pokonani, a wtedy również zostają ujawnieni. Ujawnienie wrogów może wywołać specjalną akcję, którą wróg ma wymienioną na karcie. Podobnie na wrogów i bohaterów wpływa kolejność, jaką przeciwnik zajmuje na linii walki. Podczas walki bohaterowie mogą użyć dowolnej ze swoich zdolności lub atakować bezpośrednio za pomocą kości. Każdy przeciwnik ma określoną liczbę trafień, które musi przyjąć, aby zostać wysłanym na cmentarz (stos odrzuconych przeciwników).
  5. Koniec rundy: Runda kończy się, gdy na planszy nie ma żadnych wrogów lub gdy graczom nie pozostały już żadne akcje do rozegrania. W tym drugim przypadku gracze otrzymują obrażenia od wrogów (ich ilość jest podana na karcie wroga) - to wyczerpuje zdolności graczy i nie mogą ich użyć, dopóki nie odpoczną przy ognisku. Dodatkowo, każdy niepokonany wróg dołącza do hordy, czyli grupy wrogów, którzy pojawili się w ostatniej rundzie.

 

Koniec gry

W ostatniej rundzie walczą wszyscy czterej bohaterowie - nikt nie pozostaje w obozie. Gracze wygrywają, jeśli przeżyją wszystkie spotkania w finałowej lokacji. Z drugiej strony, przegrana jest możliwa w każdym momencie gry, gdy wszyscy bohaterowie wyczerpali wszystkie swoje zdolności.

Autor: martinsun

Miejsce dyskusji