Liczba graczy: | 2–4 |
Zalecany wiek: | od 13 lat |
Czas gry: | 90 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Średniowiecze |
Kategorie gry: | gra planszowa |
Język polski: | undefined |
Wydawnictwa: | Final Frontier Games |
Autorzy: | Ivana Krstevski Maja Matovska Martyn Poole Toni Toshevski Vojkan Krstevski |
Rok wydania: | 2018 |
Udostępnij: |
Bohaterowie. Gdzie są nasi bohaterowie? Znowu są na jakiejś ważnej misji. I to małe zadanie znów pozostało w naszej gestii. To my, ich pomocnicy, budujemy blokady, zastawiamy pułapki i biegamy po zasoby. A potem przychodzą z wielką chwałą i zlizują śmietankę. Cóż, z drugiej strony muszę przyznać, że kilka razy wyciągnęli nas z więzienia i uratowali przed stryczkiem. A więc koniec marudzenia i do odlewni, tam czeka nowa partia towaru.
Głównym celem w Robin Hood and the Merry Men jest powstrzymanie szeryfa od zubożenia hrabstwa. Szeryf wysłał poborców podatkowych do wszystkich zakątków hrabstwa, a oni teraz wracają z powozami załadowanymi monetami, które ciężko zebrali od wszystkich poddanych. Robin Hood i jego towarzysze są zdeterminowani, by go powstrzymać. Ustawili blokady na drogach, zastawili pułapki w obozach, ograbili bogatych w miastach, a majątek oddali biednym. Celem jest niedopuszczenie do tego, by powozy dotarły do miasta i by żołnierze nie przejęli wiosek, zastraszając w ten sposób mieszkańców, którzy przestaliby wspierać Robina i jego towarzyszy i nadszedłby koniec.
Gracze umieszczają figurki trzech złoczyńców w czarnej wieży. W każdym z sześciu obozów umieszcza się dwóch strażników. Gracze umieszczają jeden losowo wybrany kolorowy rydwan na każdej z czterech ścieżek. Umieszczają również odpowiednią liczbę monet (w zależności od liczby graczy) na każdej ścieżce. Każdy gracz wybiera swojego bohatera. Na swojej planszy umieszczają postacie swoich kolegów z drużyny, blokady i pułapki. Pobiera on podstawowe zasoby i otrzymuje na rękę cztery karty Towarzyszy oraz trzy karty Krucjaty.
Gra jest rozgrywana w rundach, z których każda jest podzielona na dwie fazy:
1. Faza Drużyny: Podczas tej fazy każdy gracz zagrywa jedną ze swoich kart kolegów z drużyny. Można ją zagrać aktywnie (gracz wykonuje akcję wskazaną na karcie w jej aktywnej części i umieszcza figurkę sługusa na wolnym miejscu w kryjówce w danym obozie; aktywne zagranie naraża sługusa na szansę pojmania w fazie bohatera) lub pasywnie (sługus idzie do obozu wydobywać surowce - tu nie ma szansy na pojmanie, ale zysk jest mniejszy). Jednakże, pasywnie zagrane karty otrzymują punkty zwycięstwa na koniec gry. Oprócz obozu można odwiedzić następujące miejsca:
Faza Towarzyszy kończy się, gdy wszyscy gracze zagrają wszystkie swoje karty Towarzyszy.
2. Faza Bohaterów: Na początku fazy, każdy bohater idzie po swoją broń. Bronią są kości, które on wybiera. Wybiera dwie kostki ze wspólnego zapasu. Następnie pierwszy gracz odwraca kartę złoczyńcy i rozwiązuje sytuacje, które ta karta stworzyła. Następnie wykonuje dwie akcje i przekazuje kolejkę drugiemu graczowi, który wykonuje te same akcje. W ten sposób wszyscy gracze zmieniają się na zmianę. Karty złoczyńców mają następujące efekty:
Bohater ma dwie akcje, które może wykonać podczas tej fazy. Wybiera spośród następujących:
Na koniec rundy wszyscy niezaangażowani towarzysze wracają do gracza. Złoczyńcy również wracają do Czarnej Wieży. Gracz może uzyskać okup za schwytanych strażników. Następnie każdy z graczy otrzymuje cztery nowe karty towarzyszy i rozpoczyna się kolejna runda.
Jeśli piłkarze bronili hrabstwa, to wygrali. Punkty zwycięstwa, które gracze zgromadzili za budowanie barykad, pułapek i używanie kolegów z drużyny w trybie pasywnym, są wykorzystywane do wyłonienia najlepszego gracza. Ilość punktów zwycięstwa za poprzednie działania jest określana przez ilość reputacji, jaką zdobyli gracze. Im wyższa reputacja, tym wyższa ocena.
Autor: martinsun
Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...
premeq [21.11.2024]
Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...
eMenthal [21.11.2024]
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024