Robin Hood and the Merry Men

xxxxxxxxoo Liczba ocen: 11 (Lista właścicieli)

Robin Hood and the Merry Men - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 2–4
Zalecany wiek: od 13 lat
Czas gry: 90 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Średniowiecze
Kategorie gry: gra planszowa
Język polski: undefined
Wydawnictwa: Final Frontier Games
Autorzy: Ivana Krstevski
Maja Matovska
Martyn Poole
Toni Toshevski
Vojkan Krstevski
Rok wydania: 2018
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Bohaterowie. Gdzie są nasi bohaterowie? Znowu są na jakiejś ważnej misji. I to małe zadanie znów pozostało w naszej gestii. To my, ich pomocnicy, budujemy blokady, zastawiamy pułapki i biegamy po zasoby. A potem przychodzą z wielką chwałą i zlizują śmietankę. Cóż, z drugiej strony muszę przyznać, że kilka razy wyciągnęli nas z więzienia i uratowali przed stryczkiem. A więc koniec marudzenia i do odlewni, tam czeka nowa partia towaru.

Głównym celem w Robin Hood and the Merry Men jest powstrzymanie szeryfa od zubożenia hrabstwa. Szeryf wysłał poborców podatkowych do wszystkich zakątków hrabstwa, a oni teraz wracają z powozami załadowanymi monetami, które ciężko zebrali od wszystkich poddanych. Robin Hood i jego towarzysze są zdeterminowani, by go powstrzymać. Ustawili blokady na drogach, zastawili pułapki w obozach, ograbili bogatych w miastach, a majątek oddali biednym. Celem jest niedopuszczenie do tego, by powozy dotarły do miasta i by żołnierze nie przejęli wiosek, zastraszając w ten sposób mieszkańców, którzy przestaliby wspierać Robina i jego towarzyszy i nadszedłby koniec.

Przygotowanie do gry

Gracze umieszczają figurki trzech złoczyńców w czarnej wieży. W każdym z sześciu obozów umieszcza się dwóch strażników. Gracze umieszczają jeden losowo wybrany kolorowy rydwan na każdej z czterech ścieżek. Umieszczają również odpowiednią liczbę monet (w zależności od liczby graczy) na każdej ścieżce. Każdy gracz wybiera swojego bohatera. Na swojej planszy umieszczają postacie swoich kolegów z drużyny, blokady i pułapki. Pobiera on podstawowe zasoby i otrzymuje na rękę cztery karty Towarzyszy oraz trzy karty Krucjaty.

Postępy w grze

Gra jest rozgrywana w rundach, z których każda jest podzielona na dwie fazy:

1. Faza Drużyny: Podczas tej fazy każdy gracz zagrywa jedną ze swoich kart kolegów z drużyny. Można ją zagrać aktywnie (gracz wykonuje akcję wskazaną na karcie w jej aktywnej części i umieszcza figurkę sługusa na wolnym miejscu w kryjówce w danym obozie; aktywne zagranie naraża sługusa na szansę pojmania w fazie bohatera) lub pasywnie (sługus idzie do obozu wydobywać surowce - tu nie ma szansy na pojmanie, ale zysk jest mniejszy). Jednakże, pasywnie zagrane karty otrzymują punkty zwycięstwa na koniec gry. Oprócz obozu można odwiedzić następujące miejsca:

  • Rynek: Tutaj zespół próbuje okraść bogaczy. Jeśli mu się uda, dostanie łup, jeśli nie, pójdzie do więzienia.
  • Warsztat budowlany. Zbudowanie blokady podnosi liczbę monet, które są przechowywane na tej ścieżce. Dzięki temu gracze mogą zrekompensować sobie już zabrane monety.
  • Wysłanie posłańca: Po wyposażeniu posłańca w odpowiednie zasoby, gracz wysyła go do króla Ryszarda na krucjatę. Pozwala to graczowi na zdobycie punktów zwycięstwa na koniec gry - warunki ich zdobycia są wymienione na karcie Krucjaty, którą gracz otrzymuje na początku gry.

Faza Towarzyszy kończy się, gdy wszyscy gracze zagrają wszystkie swoje karty Towarzyszy.

2. Faza Bohaterów: Na początku fazy, każdy bohater idzie po swoją broń. Bronią są kości, które on wybiera. Wybiera dwie kostki ze wspólnego zapasu. Następnie pierwszy gracz odwraca kartę złoczyńcy i rozwiązuje sytuacje, które ta karta stworzyła. Następnie wykonuje dwie akcje i przekazuje kolejkę drugiemu graczowi, który wykonuje te same akcje. W ten sposób wszyscy gracze zmieniają się na zmianę. Karty złoczyńców mają następujące efekty:

  1. Przyprowadzają strażników do wyznaczonego obozu (mogą wpaść w zastawioną pułapkę i zostać schwytani).
  2. Przywołują jednego z łotrów z Czarnej Wieży do wyznaczonego miejsca. Każdy z czarnych charakterów ma inne cechy, które są szkodliwe dla graczy:
    1. Szeryf - przyprowadza ze sobą dwóch strażników, których zadaniem jest zajmowanie wolnych miejsc i wyłapywanie członków drużyny.
    2. Książę Jan - zgarnia z drogi tyle monet, ile jest blokad na drodze.
    3. Guy of Gisborne - niszczy jedną blokadę drogi najbliżej zamku, umożliwiając przejazd powozowi stojącemu za nią.
  3. Uruchamiają jedną z dróg. Powóz przesuwa jedną przeszkodę w kierunku zamku i dodaje jeszcze jedną do ścieżki za przesuniętym powozem. Powóz, który wjeżdża do zamku, zabiera z tej drogi określoną liczbę monet.

Bohater ma dwie akcje, które może wykonać podczas tej fazy. Wybiera spośród następujących:

  • Zasadzka na powóz: używając kości, które wybrał na początku tej fazy, bohater może zasadzić się na wybrany powóz. Z wybranego przez siebie rydwanu zabiera rydwan, co ma znaczenie dla końcowej punktacji.
  • Walka ze strażnikami: Bohater walczy ze strażnikami w danej lokacji - jeśli się uda, strażnik ginie, a bohater otrzymuje kolejny punkt reputacji. Ponadto, może uwolnić towarzysza schwytanego w tej lokacji i otrzymać za to nagrodę.
  • Uwolnienie z więzienia: Bohater próbuje uwolnić uwięzionych towarzyszy z więzienia. Zdobywa punkty zwycięstwa dla kolegów z drużyny przeciwnej.
  • Udział w zawodach łuczniczych.
  • Kupowanie broni: Można wydawać zasoby i kupować za nie dodatkowe bronie (kości).

Na koniec rundy wszyscy niezaangażowani towarzysze wracają do gracza. Złoczyńcy również wracają do Czarnej Wieży. Gracz może uzyskać okup za schwytanych strażników. Następnie każdy z graczy otrzymuje cztery nowe karty towarzyszy i rozpoczyna się kolejna runda.

Koniec gry

Jeśli piłkarze bronili hrabstwa, to wygrali. Punkty zwycięstwa, które gracze zgromadzili za budowanie barykad, pułapek i używanie kolegów z drużyny w trybie pasywnym, są wykorzystywane do wyłonienia najlepszego gracza. Ilość punktów zwycięstwa za poprzednie działania jest określana przez ilość reputacji, jaką zdobyli gracze. Im wyższa reputacja, tym wyższa ocena.

Autor: martinsun

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...

premeq [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...

eMenthal [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...

Raelag [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...

Baritone [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...

acedrac [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas