Liczba graczy: | 1–6 |
Zalecany wiek: | od 14 lat |
Czas gry: | 60 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Teraźniejszość, Sport |
Kategorie gry: | wyścigowa |
Język polski: | undefined |
Wydawnictwa: | Asmodee Czech Republic Holy Grail Games |
Autorzy: | Jean-Christophe Bouvier |
Rok wydania: | 2020 |
Udostępnij: |
Rallyman GT to jedna z wielu gier wyścigowych, w których gracze zamieniają się w doświadczonych kierowców wyścigowych mających jeden cel. Przekroczyć linię mety jako pierwszy. Od innych podobnych tematycznie gier różni się mechanizmem poruszania samochodem wyścigowym, który odbywa się za pomocą kostek 3 typów i oczywiście wyniku, który jest na nich wytoczony.
Przygotowanie do gry
Przed rozpoczęciem wyścigu należy przede wszystkim zbudować tor wyścigowy z dostępnych sześciokątnych elementów reprezentujących tor wyścigowy. W grze podstawowej jest ich 31 i są dwustronne, co daje całkiem sporo możliwości budowania torów wyścigowych. Kawałki wahają się od "nudnych" prostych, przez normalne zakręty, po niebezpieczne i/lub ostre zakręty, które wymagają umiejętności jazdy (i odrobiny szczęścia w rzucaniu kostką), aby je pokonać. Dodatkowo wszystkie części posiadają oznaczenie niebezpieczeństwa dla danej części toru (w 3 poziomach).
Następnie każdy gracz bierze kartę samochodu i umieszcza element samochodu tego samego koloru na polu startowym na planszy gry (o kolejności na starcie decyduje los).
Następnie przygotowuje się żetony koncentracji (można nimi wpływać na rzuty kostką - przydatne w szczególnie napiętych sytuacjach), a także żetony uszkodzeń samochodu (umieszcza się je w woreczkach i losuje, gdy samochód zostanie uszkodzony). Uszkodzenia mogą zmniejszać prędkość samochodu, zmniejszać zdolność hamowania, a nawet upośledzać zdolność samochodu do jazdy z bezwładnością.
Rallyman GT jest rozgrywany w pojedynczych rundach po rozpoczęciu wyścigu, w których każdy gracz rozgrywa swoją turę. Kolejność zawodników może się zmieniać na poszczególnych okrążeniach w zależności od aktualnej prędkości samochodu (kto pojedzie najszybciej gra pierwszy na danym okrążeniu, lub w przypadku remisu, kto do tej pory pojechał dalej na torze).
W swojej turze gracz toczy następnie określoną liczbę czarnych, białych i czerwonych kostek. Czarne kostki reprezentują biegi, białe kostki - bezwładność, a czerwone kostki - ostre hamowanie. Każdy samochód ma na swojej karcie liczbę kostek dla każdego typu, które gracz będzie toczył w swojej turze. Jeśli samochód ma uszkodzenia, to te uszkodzenia mogą zmniejszyć liczbę kostek (=> uszkodzenie hamulca = zmniejszenie liczby czerwonych kostek o 1, itd.)
Następnie może użyć czarnej kości z biegiem o 1 mniejszym, równym lub o 1 większym od swojego aktualnego biegu, aby poruszyć samochód po torze. Albo jedna biała kość niezależnie od tego, co zostało na niej wytoczone (ta kość zachowuje prędkość samochodu). Albo jeśli musi mocniej hamować (przed zakrętami), może użyć czerwonej kostki, aby zmniejszyć swoją prędkość, pomijając jeden bieg (ale musi też użyć czarnej kostki z docelową prędkością dla tego ruchu).
I dlaczego rzuca białą i czerwoną kostką, skoro może ich użyć niezależnie od tego, co rzucił? Na każdej matrycy znajduje się specjalny symbol zagrożenia (wykrzyknik). A jeśli gracz zbierze 3 wykrzykniki w jednej turze, traci kontrolę nad samochodem. W zależności od aktualnej prędkości samochodu (im wyższa tym gorsze konsekwencje), a także od niebezpieczności danego fragmentu toru (im bardziej niebezpieczny tym gorszy), może to skutkować dużymi uszkodzeniami samochodu (0-4 żetony uszkodzeń). Podczas losowania danych żetonów gracz może mieć szczęście i wylosować żeton bez wpływu na stan samochodu, dodatkowo do rzeczywistych uszkodzeń samochodu (prędkość/hamulce/inercja).
Wśród żetonów uszkodzeń można również wylosować żeton zmiany pogody (suchy <-> mokry), który zmienia właściwości samochodu. W tym przypadku gracze odwracają kartę samochodu na drugą stronę, wskazując ile kostek mają do dyspozycji w tej sytuacji. A także ile "!" na kostce spowoduje utratę kontroli.
W wyścigach jest wiele innych zasad do oceny, takich jak maksymalna prędkość dla bezpiecznego pokonywania zakrętów, niebezpieczne pokonywanie zakrętów, a także zatrzymywanie się w strefie serwisowej (w celu zmiany opon lub naprawy samochodu).
Wyścig kończy się w momencie, gdy pierwszy kierowca przekroczy linię mety (możesz przejechać tor wyścigowy przez więcej okrążeń). Oczywiście można kontynuować, aby ustalić inne miejsca w klasyfikacji.
Autor: Zeus
Opis nie został jeszcze umieszczony.
dodatek do gry 1 - 6 graczy
Ogólna ocena: (Liczba ocen: 3)
Opis nie został jeszcze umieszczony.
dodatek do gry 1 - 6 graczy
Ogólna ocena: (Liczba ocen: 3)
Opis nie został jeszcze umieszczony.
dodatek do gry 1 - 6 graczy
Ogólna ocena: (Liczba ocen: 4)
Opis nie został jeszcze umieszczony.
dodatek do gry 1 - 6 graczy
Ogólna ocena: (Liczba ocen: 2)
Opis nie został jeszcze umieszczony.
dodatek do gry 1 - 6 graczy
Ogólna ocena: (Liczba ocen: 3)
Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...
premeq [21.11.2024]
Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...
eMenthal [21.11.2024]
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024