Przygody Robin Hooda

xxxxxxxxoo Liczba ocen: 37 (Lista właścicieli)

Przygody Robin Hooda - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 2–4
Zalecany wiek: od 10 lat
Czas gry: 60 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Średniowiecze
Kategorie gry: gra planszowa, kooperacyjna
Język polski: polskie wydanie
Wydawnictwa: Galakta
Albi
Kosmos
Autorzy: Michael Menzel
Rok wydania: 2021
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Jest rok 1193, a zwykli mieszkańcy hrabstwa Nottingham cierpią pod rządami księcia Jana, który nie ma skrupułów w swoim okrucieństwie. Nieliczni śmiałkowie, w czele z legendarnym Robin Hoodem, muszą więc obalić księcia. Jednak droga będzie długa, za to z pewnością pełna ekscytujących sytuacji.

Przygody Robin Hooda to kooperacyjna gra kampanijna oparta na oprawionej książce przygodowej, która opisuje różne scenariusze, ich kolejność i postęp. Gracze wcielają się w jednego z czterech bohaterów (Robin Hooda, Mariannę, Małego Johna i Willa Scarleta), starając się przejść (i wygrać) wszystkie sezony z księgi przygód. W osiągnięciu tego celu będą im przeszkadzać różni strażnicy, szlachta, a nawet Sir Guy Gisbourne.

Wraz z postępem kampanii, scenariusze wprowadzają nowe zasady i mechaniki oraz oczywiście stopniowo ujawniają pełną historię oddziału Robin Hooda w ich dążeniu do uwolnienia mieszkańców Nottingham spod okrutnych rządów księcia Johna.

Privátní: separator.png

Przygotowanie do gry

Gracze znajdą scenariusz w księdze przygód, który jest kolejnym w kolejce w całej kampanii, i przygotują plan gry przedstawiający zamek i jego otoczenie. Wybiorą też bohaterów, z którymi będą grać i ustawią np. figurkę barda na Skali Nadziei na konkretnym polu. W trakcie gry nie mogą dopuścić, by różne wydarzenia sprowadziły barda na pole beznadziei (w skali pole 0).

Privátní: separator.png

Przebieg gry

Sama rozgrywka toczy się w rundach, w których kolejność graczy i innych wydarzeń ustalana jest poprzez losowanie okrągłych żetonów o różnych kolorach. Cztery z nich są w kolorze bohaterów. Biały żeton pozwala każdemu graczowi rozegrać turę w dowolnej kolejności, natomiast czarny żeton zmusza gracza do wybrania jednego z bohaterów do rozegrania tury. Czerwone i fioletowe żetony powodują różne "mroczne" wydarzenia (a drugi fioletowy żeton jest dodawany do gry w zgodnie z kontynuacją kampanii).

Privátní: board.detail.jpg
Szczegółowy plan gry pokazujący specjalne lokacje i modularność

Gdy już gracze ustalą kolejność swoich tur poprzez losowanie, zaczynają wykonywać tury na zmianę (ewentualnie z mrocznymi wydarzeniami). Tura bohatera przebiega kolejno w następujących fazach:

  1. Ruch - każdy gracz na początku scenariusza ma 5 elementów. Dwa statyczne, aby określić, gdzie się znajduje oraz zawsze jeden umieszczony na planszy, aby określić, gdzie bohater rozpoczyna swój ruch. Następnie 3 pionki ruchu (2 do wolniejszego ruchu i 1 do szybszego/dłuższego ruchu). Poruszając się po mapie, gracz stopniowo umieszcza swoje pionki na planszy, tak by zawsze się stykały i jednocześnie nie kolidowały z "nieprzekraczalnymi" miejscami na mapie (domami/drzewami...). Następnie umieszcza drugi statyczny pion na końcu łańcucha pionów i usuwa wszystkie pozostałe z mapy. Gracz może pominąć tę fazę lub, jeśli zostanie schwytany przez strażnika, musi ją pominąć.

  2. Oszczędzanie energii - jeśli gracz nie użyje pionka szybkiego ruchu w fazie ruchu (nawet jeśli został pojmany), może dodać jedną białą kość do woreczka (więcej informacji na ten temat znajduje się w sekcji pojedynki).

  3. Wykonanie jednej akcji - gracz może wybrać jedną z trzech akcji i wykonać ją:

    • Zbadanie pola na planszy - jeśli pion bohatera przynajmniej częściowo stoi na polu ze znakiem zapytania, może zdecydować się zbadać to pole. Oprócz znaku zapytania pole zawiera numer, który odnosi się do akapitu w księdze przygód opisującego pole i jego efekty. Powinien on zostać przeczytany graczowi przez innego członka drużyny. Po zbadaniu pola, żeton znaku zapytania na planszy może (ale nie musi) zostać odwrócony.
    • Pojedynek z przeciwnikiem - jeśli pionek bohatera dotknie pola z przeciwnikiem, gracz może spróbować go pokonać. Gracz losuje do 3 kości z woreczka na kości (zawierającego fioletowe i białe kości). Jeśli wylosuje białą kość, przeciwnik zostaje pokonany (istnieją również specjalni przeciwnicy, którzy wymagają większej liczby białych kości). Wylosowane kości NIE wracają do woreczka. Dodatkowo, jeżeli gracz posiada strzałę, może zaatakować przeciwników, na których dosięgnie za pomocą strzały.
    • Przekazywanie przedmiotów - jeśli pionki dwóch bohaterów zetkną się, mogą oni przekazywać sobie przedmioty.
Privátní: movement.jpg
Demonstracja ruchu bohatera przy użyciu 2 "wolnych" pionków

Czerwone i fioletowe mroczne wydarzenia

Istnieje wiele możliwych wydarzeń (które tak naprawdę nie pomagają graczom), które występują podczas tych faz rundy gry.

Czerwone wydarzenia obejmują na przykład schwytanie nieostrożnych bohaterów przez strażników (zakładając, że są w ich zasięgu) lub spadek nadziei hrabstwa, co w skrajnych przypadkach może spowodować przegraną graczy. Nadzieja jest natomiast zwiększana głównie poprzez pokonywanie strażników i szlachty.

Fioletowe wydarzenia obejmują na przykład ruch Sira Gisbourne'a, który, gdy bohater zostanie dosięgnięty (= dotknięty pionkiem), odbiera mu jeden z pionków ruchu do końca przygody. A jeśli bohater straci wszystkie 3 swoje pionki ruchu, opuszcza grę, a nadzieja w hrabstwie spada o 5 pól. Kolejnym możliwym wydarzeniem jest dodanie fioletowych kości do woreczka kości "pojedynków" (tylu, ilu jest bohaterów w grze).

Privátní: separator.png

Koniec gry

Gracze muszą spełnić cele przygody/scenariusza opisane w księdze przygód. Alternatywnie, gra kończy się, gdy nadzieja w hrabstwie spadnie zbyt nisko - tylko w takim przypadku bohaterowie ponoszą porażkę. Oznacza to, że gracze muszą ponownie odegrać ten sam scenariusz, aby kontynuować kampanię (gra ma również mechanizm, dzięki któremu drugie uruchomienie może być nieco inne).

Oczywiście przygoda Robin Hooda kończy się dopiero po wygraniu całej kampanii.


Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.

Autor: Lithy

Dodatki do gry (1)

The Adventures of Robin Hood: Friar Tuck in Danger (2022)

Opis nie został jeszcze umieszczony.

dodatek do gry 2 - 4 graczy

Ogólna ocena: oooooooooo (Liczba ocen: 0)

Inne nazwy tej gry planszowej

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...

premeq [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...

eMenthal [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...

Raelag [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...

Baritone [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...

acedrac [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas