Liczba graczy: | 2–4 |
Zalecany wiek: | od 10 lat |
Czas gry: | 60 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Średniowiecze |
Kategorie gry: | gra planszowa, kooperacyjna |
Język polski: | polskie wydanie |
Wydawnictwa: | Galakta Albi Kosmos |
Autorzy: | Michael Menzel |
Rok wydania: | 2021 |
Udostępnij: |
Jest rok 1193, a zwykli mieszkańcy hrabstwa Nottingham cierpią pod rządami księcia Jana, który nie ma skrupułów w swoim okrucieństwie. Nieliczni śmiałkowie, w czele z legendarnym Robin Hoodem, muszą więc obalić księcia. Jednak droga będzie długa, za to z pewnością pełna ekscytujących sytuacji.
Przygody Robin Hooda to kooperacyjna gra kampanijna oparta na oprawionej książce przygodowej, która opisuje różne scenariusze, ich kolejność i postęp. Gracze wcielają się w jednego z czterech bohaterów (Robin Hooda, Mariannę, Małego Johna i Willa Scarleta), starając się przejść (i wygrać) wszystkie sezony z księgi przygód. W osiągnięciu tego celu będą im przeszkadzać różni strażnicy, szlachta, a nawet Sir Guy Gisbourne.
Wraz z postępem kampanii, scenariusze wprowadzają nowe zasady i mechaniki oraz oczywiście stopniowo ujawniają pełną historię oddziału Robin Hooda w ich dążeniu do uwolnienia mieszkańców Nottingham spod okrutnych rządów księcia Johna.
Gracze znajdą scenariusz w księdze przygód, który jest kolejnym w kolejce w całej kampanii, i przygotują plan gry przedstawiający zamek i jego otoczenie. Wybiorą też bohaterów, z którymi będą grać i ustawią np. figurkę barda na Skali Nadziei na konkretnym polu. W trakcie gry nie mogą dopuścić, by różne wydarzenia sprowadziły barda na pole beznadziei (w skali pole 0).
Sama rozgrywka toczy się w rundach, w których kolejność graczy i innych wydarzeń ustalana jest poprzez losowanie okrągłych żetonów o różnych kolorach. Cztery z nich są w kolorze bohaterów. Biały żeton pozwala każdemu graczowi rozegrać turę w dowolnej kolejności, natomiast czarny żeton zmusza gracza do wybrania jednego z bohaterów do rozegrania tury. Czerwone i fioletowe żetony powodują różne "mroczne" wydarzenia (a drugi fioletowy żeton jest dodawany do gry w zgodnie z kontynuacją kampanii).
Gdy już gracze ustalą kolejność swoich tur poprzez losowanie, zaczynają wykonywać tury na zmianę (ewentualnie z mrocznymi wydarzeniami). Tura bohatera przebiega kolejno w następujących fazach:
Ruch - każdy gracz na początku scenariusza ma 5 elementów. Dwa statyczne, aby określić, gdzie się znajduje oraz zawsze jeden umieszczony na planszy, aby określić, gdzie bohater rozpoczyna swój ruch. Następnie 3 pionki ruchu (2 do wolniejszego ruchu i 1 do szybszego/dłuższego ruchu). Poruszając się po mapie, gracz stopniowo umieszcza swoje pionki na planszy, tak by zawsze się stykały i jednocześnie nie kolidowały z "nieprzekraczalnymi" miejscami na mapie (domami/drzewami...). Następnie umieszcza drugi statyczny pion na końcu łańcucha pionów i usuwa wszystkie pozostałe z mapy. Gracz może pominąć tę fazę lub, jeśli zostanie schwytany przez strażnika, musi ją pominąć.
Oszczędzanie energii - jeśli gracz nie użyje pionka szybkiego ruchu w fazie ruchu (nawet jeśli został pojmany), może dodać jedną białą kość do woreczka (więcej informacji na ten temat znajduje się w sekcji pojedynki).
Wykonanie jednej akcji - gracz może wybrać jedną z trzech akcji i wykonać ją:
Czerwone i fioletowe mroczne wydarzenia
Istnieje wiele możliwych wydarzeń (które tak naprawdę nie pomagają graczom), które występują podczas tych faz rundy gry.
Czerwone wydarzenia obejmują na przykład schwytanie nieostrożnych bohaterów przez strażników (zakładając, że są w ich zasięgu) lub spadek nadziei hrabstwa, co w skrajnych przypadkach może spowodować przegraną graczy. Nadzieja jest natomiast zwiększana głównie poprzez pokonywanie strażników i szlachty.
Fioletowe wydarzenia obejmują na przykład ruch Sira Gisbourne'a, który, gdy bohater zostanie dosięgnięty (= dotknięty pionkiem), odbiera mu jeden z pionków ruchu do końca przygody. A jeśli bohater straci wszystkie 3 swoje pionki ruchu, opuszcza grę, a nadzieja w hrabstwie spada o 5 pól. Kolejnym możliwym wydarzeniem jest dodanie fioletowych kości do woreczka kości "pojedynków" (tylu, ilu jest bohaterów w grze).
Gracze muszą spełnić cele przygody/scenariusza opisane w księdze przygód. Alternatywnie, gra kończy się, gdy nadzieja w hrabstwie spadnie zbyt nisko - tylko w takim przypadku bohaterowie ponoszą porażkę. Oznacza to, że gracze muszą ponownie odegrać ten sam scenariusz, aby kontynuować kampanię (gra ma również mechanizm, dzięki któremu drugie uruchomienie może być nieco inne).
Oczywiście przygoda Robin Hooda kończy się dopiero po wygraniu całej kampanii.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.
Autor: Lithy
Opis nie został jeszcze umieszczony.
dodatek do gry 2 - 4 graczy
Ogólna ocena: (Liczba ocen: 0)
Prosta gra, która nie obraża, ale nie jest też bombą
Vampires [21.11.2024]
Alvad [21.11.2024]
Totalny odlot! Na tę grę ostrzyłem sobie zęby już od jakiegoś czasu i oczekiwania były naprawdę wyso ...
THERISA [21.11.2024]
Bardzo fajny moduł. Świetna fabuła. Polecam spróbować. Nie ma sensu tego opisywać, bo przegapilibyś ...
Alvad [21.11.2024]
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024