Liczba graczy: | 2–4 |
Zalecany wiek: | od 8 lat |
Czas gry: | 30 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Fantastyka |
Kategorie gry: | gra karciana |
Język polski: | wydanie zapowiedziane |
Wydawnictwa: | Portal Games Hobby Japan IELLO |
Autorzy: | Richard Garfield |
Rok wydania: | 2024 |
Udostępnij: |
Ten opis nie został jeszcze ostatecznie zatwierdzony. Jeśli chcesz, możesz spróbować zasugerować bardziej odpowiednią wersję, która lepiej pasowałaby do idealnego opisu.
Potwory w Tokio: Pierwsze starcie to samodzielna gra ze świata Potwory w Tokio (King of Tokyo w oryginale) i jest dostarczana w nieco mniejszym pudełku. Ale poza tym zawartość jest podobna. Plan gry przedstawia mapę Tokio z jednym polem (dla potwora aktualnie szalejącego po mieście), 4 nowe potwory (Gigarex, Iron Back, Cosmic Joe i Mechahamster) oraz 14 nowych kart, uzupełnionych o te znane z poprzednich gier z serii. Oczywiście jest też 6 bardzo ważnych kości.
Grę można łączyć z innymi „zestawami”, aby wymieszać odpowiednią mieszankę potworów lub kart.
Plan gry z Tokio i jednym polem umieszcza się na środku planszy. W tym polu zostanie umieszczony potwór, który znajduje się w Tokio (przynosi to pewne zalety i wady), pozostałe są uważane za poza Tokio.
Każdy gracz bierze jednego potwora z tekturowym „pionkiem” i odpowiednią planszę z dwoma wskaźnikami (liczba punktów zwycięstwa i liczba żyć).
Gracze tasują karty, aby utworzyć talię doładowania, a 3 górne karty są układane odkryte we wspólnym magazynie, z którego gracze mogą kupować karty podczas gry. Karty te mają różne efekty, z których niektóre są trwałe (pozostają w grze do końca gry), a niektóre są tymczasowe (oceniane po zagraniu przez gracza).
Nadal tworzony będzie zapas kości energii, które gracze będą zdobywać podczas gry, a następnie wykorzystywać do kupowania kart z zapasu. Ostatnim ważnym elementem jest sześć kości, wokół których kręci się większość rozgrywki.
Również w Pierwszym Starciu gracze grają na zmianę, a każda tura przebiega w ten sam sposób:
Dlaczego warto być w Tokio?
Potwór/gracz przebywający w Tokio ma pewne zalety, ale także wady. Zaletą jest to, że gdy gracz wchodzi do Tokio, otrzymuje 1 punkt zwycięstwa. Ponadto, gdy rozpoczyna się tura gracza, a jego potwór jest w Tokio, natychmiast otrzymuje 2 punkty zwycięstwa.
Z drugiej strony, potwór w Tokio nie może być leczony za pomocą serc na kościach (ale może być leczony przez efekty kart), a także wszystkie inne potwory atakują go przede wszystkim (ponieważ zawsze jest tylko jeden w Tokio, a pozostałe są poza Tokio).
Potwór może wycofać się z Tokio po tym, jak inni zadadzą mu obrażenia. W tym momencie gracz, który ma potwora w Tokio, może zdecydować się na opuszczenie Tokio (ale może też tam pozostać).
Gra kończy się, gdy jeden z graczy zdobędzie 20 punktów zwycięstwa. Lub gdy ostatni potwór pozostanie przy życiu.
Autor: Zeus
Niezwykle szybki wypełniacz. Nawet nie próbuj tego w dwóch graczy, to traci sens. W 3 i 4 graczy, św ...
Alvad [14.11.2024]
Graliśmy w tę grę z moim 8-letnim synem nieprzerwanie przez prawie pół roku. Ja odgrywałem rolę narr ...
Ve3 [14.11.2024]
Ciekawa tematyka, piękna grafika. Niestety dość skomplikowane zasady i skomplikowana punktacja - kil ...
ditt84 [14.11.2024]
Bardzo fajna gra, bawi zarówno dzieci jak i dorosłych. Element wyścigowy połączony z taktyką, prosto ...
eMenthal [13.11.2024]
Rozgrywka i grafika są tak przyjemnym i całkiem sprytnie przemyślanym tytułem rodzinnym, w którym ef ...
Jonash [13.11.2024]
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Star Wars: The Deckbuilding Game – Clone Wars
dodano: 22.10.2024
Wondrous Creatures: Gargantuan Beasts
dodano: 13.11.2024
D.E.I.: Divide et Impera – Christmas in Old London
dodano: 13.11.2024
D.E.I: Divide et Impera – LMS 10th Anniversary Black Market Action Cards Promo
dodano: 13.11.2024
D.E.I.: Divide et Impera – Candy Boost Pack
dodano: 13.11.2024
D.E.I.: Divide et Impera – Faith & Anarchy
dodano: 13.11.2024