Liczba graczy: | 2–4 |
Zalecany wiek: | od 8 lat |
Czas gry: | 30 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Fantastyka |
Kategorie gry: | gra karciana |
Język polski: | wydanie zapowiedziane |
Wydawnictwa: | Portal Games Hobby Japan IELLO |
Autorzy: | Richard Garfield |
Rok wydania: | 2024 |
Udostępnij: |
Ten opis nie został jeszcze ostatecznie zatwierdzony. Jeśli chcesz, możesz spróbować zasugerować bardziej odpowiednią wersję, która lepiej pasowałaby do idealnego opisu.
Potwory w Tokio: Pierwsze starcie to samodzielna gra ze świata Potwory w Tokio (King of Tokyo w oryginale) i jest dostarczana w nieco mniejszym pudełku. Ale poza tym zawartość jest podobna. Plan gry przedstawia mapę Tokio z jednym polem (dla potwora aktualnie szalejącego po mieście), 4 nowe potwory (Gigarex, Iron Back, Cosmic Joe i Mechahamster) oraz 14 nowych kart, uzupełnionych o te znane z poprzednich gier z serii. Oczywiście jest też 6 bardzo ważnych kości.
Grę można łączyć z innymi „zestawami”, aby wymieszać odpowiednią mieszankę potworów lub kart.
Plan gry z Tokio i jednym polem umieszcza się na środku planszy. W tym polu zostanie umieszczony potwór, który znajduje się w Tokio (przynosi to pewne zalety i wady), pozostałe są uważane za poza Tokio.
Każdy gracz bierze jednego potwora z tekturowym „pionkiem” i odpowiednią planszę z dwoma wskaźnikami (liczba punktów zwycięstwa i liczba żyć).
Gracze tasują karty, aby utworzyć talię doładowania, a 3 górne karty są układane odkryte we wspólnym magazynie, z którego gracze mogą kupować karty podczas gry. Karty te mają różne efekty, z których niektóre są trwałe (pozostają w grze do końca gry), a niektóre są tymczasowe (oceniane po zagraniu przez gracza).
Nadal tworzony będzie zapas kości energii, które gracze będą zdobywać podczas gry, a następnie wykorzystywać do kupowania kart z zapasu. Ostatnim ważnym elementem jest sześć kości, wokół których kręci się większość rozgrywki.
Również w Pierwszym Starciu gracze grają na zmianę, a każda tura przebiega w ten sam sposób:
Dlaczego warto być w Tokio?
Potwór/gracz przebywający w Tokio ma pewne zalety, ale także wady. Zaletą jest to, że gdy gracz wchodzi do Tokio, otrzymuje 1 punkt zwycięstwa. Ponadto, gdy rozpoczyna się tura gracza, a jego potwór jest w Tokio, natychmiast otrzymuje 2 punkty zwycięstwa.
Z drugiej strony, potwór w Tokio nie może być leczony za pomocą serc na kościach (ale może być leczony przez efekty kart), a także wszystkie inne potwory atakują go przede wszystkim (ponieważ zawsze jest tylko jeden w Tokio, a pozostałe są poza Tokio).
Potwór może wycofać się z Tokio po tym, jak inni zadadzą mu obrażenia. W tym momencie gracz, który ma potwora w Tokio, może zdecydować się na opuszczenie Tokio (ale może też tam pozostać).
Gra kończy się, gdy jeden z graczy zdobędzie 20 punktów zwycięstwa. Lub gdy ostatni potwór pozostanie przy życiu.
Autor: Zeus
Wspaniała ucieczka. głęboka historia różne zakończenia różne zagadki, względnie rozwiązyw ...
premeq [21.11.2024]
Doskonały przedstawiciel gier imprezowych. Chociaż generalnie nie lubię gier imprezowych, ta mi nie ...
eMenthal [21.11.2024]
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024