Odmęty grozy - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 3–6
Zalecany wiek: od 14 lat
Czas gry: 240 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Horror, Teraźniejszość
Kategorie gry: gra karciana, kooperacyjna, intryga, RPG
Język polski: polskie wydanie
Wydawnictwa: REBEL.pl
Asmodee Czech Republic
Fantasy Flight Games
Autorzy: Corey Konieczka
Tony Fanchi
Rok wydania: 2021
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Jest rok 1913, a parowiec Atlantika odbywa jeden ze swoich rejsów przez Atlantyk. Zarówno pasażerowie, jak i załoga oczekują kolejnej spokojnej wypłaty. Ale nic bardziej mylnego, niż to, co ma się wkrótce wydarzyć. Dziwne koszmary dręczą większość ludzi na statku, dziwne pogłoski o ciemnych cieniach w falach rozbijających się o kadłub, a emocje wybuchają, gdy w kaplicy statku zostaje znalezione martwe ciało. Z wyraźnymi śladami złowrogiego rytuału, który musiał się tam odbyć.

Choć rejs rozpoczął się jak zwykle, trudno powiedzieć, czy Atlantyk i ludzie na jego pokładzie ujrzą jeszcze kiedykolwiek bezpieczny ląd.

W grze kooperacyjnej Odmęty grozy gracze wcielają się w role różnych osób na pokładzie statku parowego Atlantica. Od kapitana, przez różnych innych członków załogi, po poszczególnych pasażerów. Ich wspólnym celem będzie zapewnienie przetrwania statku i wszystkich znajdujących się na nim osób. Ale w ich szeregach łatwo może kryć się zdrajca. Ktoś, kto, przeciwnie, jest na usługach ciemnych sił, a jego celem jest doprowadzenie statku do zguby.

Przygotowanie gry

Na początku gry, trzeba przygotować plan gry, który reprezentuje pokład statku Atlantic z różnych pokoi i kabin. Następnie przygotowywane są różne talie kart, z których chyba najważniejszą są karty Mitów, które decydują o przebiegu gry (co gdzie się dzieje na statku, jakie wydarzenia mają miejsce). Gracze będą również losować (lub w inny sposób wybierać) postacie, którymi będą grać, co również wpłynie na to, jakie przedmioty będą posiadać na początku gry i w jakiej lokacji na statku rozpoczną grę. Pod koniec przygotowań gracze w tajemnicy rozdadzą karty lojalności, aby ustalić, kto jest człowiekiem, a kto jest lojalny wobec ciemnych sił.

Progresja gry

Sama rozgrywka przebiega w pojedynczych turach, w których gracze zmieniają się, a tura jednego gracza składa się z 4 faz:

  1. Dobieranie kart umiejętności: zgodnie z cechami wymienionymi na karcie postaci, gracz dobiera karty umiejętności z 6 różnych obszarów (np. wola, siła, wpływ). Te karty mogą być zagrywane w dowolnym momencie gry (także podczas tury innego gracza), aby wykorzystać ich efekt.
  2. Wykonywanie czynności: Gracz może wykonać 2 akcje, które obejmują Ruch (przemieszczenie postaci do innej lokacji na statku), Atak (na potwory znajdujące się w tej samej lokacji, co postać gracza), Ratowanie pasażera (uratowanie pasażera reprezentowanego przez żeton, który znajduje się w tej samej lokacji na statku), Użycie akcji lokacji (różne lokacje na statku oferują różne efekty), lub inne akcje, które zapewniają postaci różne karty (przedmioty, umiejętności, ...).
  3. Aktywny gracz odwraca wierzchnią kartę z talii Myth i musi ją ocenić. Pierwszym zdarzeniem jakie należy ocenić jest zdarzenie takie jak przesiąkanie wody do wnętrza statku (które jeśli nie zostanie opanowane spowoduje jego uszkodzenie), zalanie kabin pasażerów (które jeśli nie zostanie opanowane spowoduje utratę "dusz"), itp. Następnie karty Mitów nadal określają, które potwory wykonają swoją akcję (czy Ojciec Dagon, Matka Hydra czy Głębia). Na koniec jeszcze okaże się, czy Atlanteanom uda się dotrzeć do bezpiecznego portu docelowego i/lub załodze statku uda się zbliżyć do odprawienia rytuału ochronnego, który choć na chwilę odepchnie potwory w głębiny.
  4. Odrzucanie kart: Wszyscy gracze muszą sprawdzić, ile kart umiejętności mają na ręce i odrzucić wszystkie karty powyżej 10.

Koniec gry

Gracze "ludzcy" wygrywają grę, jeśli uda im się ochronić statek na tyle długo, by dotarł do bezpiecznego portu.

I odwrotnie, grę wygrywają zdrajcy służący Mrokowi i Pradawnym, jeśli:

  • każdy zasób statku (paliwo, jedzenie, zdrowie lub dusza) spada do 0,
  • na statku znajduje się 6 kart uszkodzeń w dowolnym momencie,
  • gracze powinni umieścić kolejnego Głębokiego na żywopłocie, ale nie ma już żadnego w zapasie (wszystkie już szaleją po planszy).

Trivia

Odmęty grozy to remake Battlestar Galactica dla świata Myth.

Autor: Zeus

Dodatki do gry (1)

Odmęty Grozy: Otchłań (2024)

Opis nie został jeszcze umieszczony.

dodatek do gry 3 - 6 graczy

Ogólna ocena: oooooooooo (Liczba ocen: 0)

Inne nazwy tej gry planszowej

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...

Baritone [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...

acedrac [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Najfajniejsza gra imprezowa na rynku

Infidus [21.11.2024]

xxoooooooo

Im więcej graczy, tym gorzej. Przy czterech nie ma nawet sensu o czymkolwiek myśleć.

Zafirus [21.11.2024]

xxxxxxxxxo

Świetny i pięknie wyglądający quickie. Niektórym przeszkadza brak asymetrii stron, ale ja uważam, że ...

Julias [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas