Namiji - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 2–5
Zalecany wiek: od 8 lat
Czas gry: 45 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Starożytność
Kategorie gry: gra planszowa
Język polski: undefined
Wydawnictwa: Asmodee Czech Republic
Funforge
Autorzy: Antoine Bauza
Rok wydania: 2022
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Wędkarstwo... Szorstki sposób na zarabianie na życie. Ale oprócz ciężkiej pracy oferuje wiele wspaniałych przeżyć. A brzegi japońskich wysp z pewnością oferują więcej niż stawy Europy Środkowej. Wypłyńmy więc na morze naszymi barkami na południe od Japonii, łówmy różne ryby i inne owoce morza, obserwujmy życie morskie, a po powrocie do portu ulepszajmy nasze barki, aby ułatwić sobie połowy.

Privátní: namiji.ilustration.ship.1.pngW Namiji, prostszym rodzeństwie Tokaido, gracze stają się japońskimi rybakami, którzy wyruszają na morze na południe od wybrzeży Japonii. Ich celem jest złowienie jak największej ilości ryb i innych owoców morza, a także jak najbardziej przygodne obserwacje majestatycznych stworzeń, takich jak wieloryby po drodze.

Przygotowanie do gry

Na środku stołu umieśćcie planszę gry przedstawiającą morze, po którym będziecie żeglować, z polami do łowienia ryb, polami do obserwowania morskich stworzeń, a także polami na porty.

Potasuj karty świętych kamieni (tajnych zadań, które dają graczom dodatkowe punkty zwycięstwa), tworząc talię. To samo zrób z kartami portów (zawierają punkty zwycięstwa albo ulepszenia statków). Następnie potasuj 12 żetonów sieci, aby utworzyć komin. Obróć żetony ryb twarzą do dołu, aby utworzyć szkołę. Odwróć jeden losowy żeton ze szkoły twarzą do góry. Umieść żetony skorupiaków (inny rodzaj połowu) w woreczku. A karty perspektywiczne przygotuj w taliach według rodzaju (delfiny, ośmiornice, wieloryby).

Privátní: namiji.game.png

Każdy gracz dostaje jeszcze kawałek swojego statku i powiązaną z nim kartę, na której znajduje się kosz do łapania (siatka 3x4), pułapka na skorupiaki, 4 żetony poświęcenia, a także pudełko z żetonami prędkości.

Gracze umieszczają elementy statku na porcie startowym, określają czy będą płynąć zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i mogą wypłynąć. Gra kończy się, gdy okrążą całe morze i ponownie zadokują w porcie startowym.

Przebieg gry

Namiji jest rozgrywane na zmianę, przy czym gracz, którego łódź jest ostatnia, bierze udział w turze. W swojej turze gracz może przesunąć swoją łódź do przodu (ale zawsze tylko w kierunku jazdy) o tyle miejsc, ile uzna za stosowne. Nie może on po prostu trafić na plac, na którym jest już inny gracz. Kolejnym ograniczeniem jest to, że musi zawsze zatrzymywać się na placu portowym. Pola portowe stanowią więc kamienie milowe w rejsie, gdzie rybacy spotykają się przed wyruszeniem w kolejny rejs.

Privátní: namiji.fishing.pngTyp pól na planie gry:

  • Łowisko - Gracz zabiera dowolny żeton ryby ze szkoły i odwraca inny twarzą do góry. Następnie gracz decyduje, czy zatrzymać żeton (umieszcza go w pudełku z połowem na swojej karcie łodzi), czy wypuścić połów z powrotem do morza (zwraca żeton awersem do góry do szkoły).
  • Pole sieci - Gracz odwraca górny żeton sieci i decyduje, czy zatrzymać połów i umieścić go w koszu na swojej karcie statku (żeton ma rozmiar powyżej 2 spacji i musi zmieścić się w koszu), czy też zwrócić połów do morza (zwrócić żeton na spód stosu żetonów sieci).
  • Szalupy - Gracz może kolejno wylosować z worka skorupiaków do 5 żetonów skorupiaków. Umieszcza odzyskane żetony na swojej karcie statku i zdobywa za każdy z nich 1 punkt. Ale uwaga, jeśli podczas jednego z tych polowań wyciągnie z worka 2 kraby, musi zwrócić wszystkie żetony z tego polowania z powrotem do worka i nic nie zyskuje.
  • Wir wodny - Gracz na tym polu może wydać jedną ofiarę bogom wody. Na początku gry ma na swojej karcie statku łącznie 4 ofiary, a jeśli wszystkie pozostaną do końca, zdobywa 15 punktów ujemnych. Liczba ta maleje z każdą uwolnioną ofiarą aż do zera, jeśli graczowi uda się uwolnić wszystkie 4.
  • Posterunek Obserwacyjny - Istnieją 3 rodzaje Posterunku Obserwacyjnego (dla wielorybów, delfinów i ośmiornic) i kiedy gracz zatrzymuje się na tym polu, zdobywa kartę tej perspektywy. Gracz zawsze najpierw dostaje kartę z numerem 1 (i zarabia 1 punkt), przy następnym zatrzymaniu się na punkcie widokowym tego samego typu dostaje kartę z numerem 2 itd. Delfiny mają łącznie 3 karty, ośmiornice 4 karty, a wieloryby 5 kart.
  • Święty kamień - Na tym polu gracz bierze 2 karty świętego kamienia, które opisują warunki zdobycia dodatkowych punktów i pozostają tajemnicą gracza na czas gry. Gracz zatrzymuje jedną z tych kart, a drugą zwraca na spód talii.
  • Przystań - Kiedy ostatni gracz dokuje, jeden z graczy (zgodnie z określonymi zasadami) bierze tyle kart Przystani, ilu jest graczy w grze, plus jedną dodatkową. Wybiera z nich jedną kartę, która mu odpowiada, a resztę kart wysyła kolejno do następnego gracza (znów według określonych zasad). Karty są dwóch rodzajów: jedzenia, za które gracz otrzymuje proste punkty zwycięstwa, oraz ulepszeń, które dają graczowi różne bonusy na różnych polach (na przykład wyładowanie 2 ryb podczas łowienia, wypuszczenie 2 ofiar na wodnym wirażu i tak dalej).

Koniec gry

Privátní: namiji.fishing.2.pngGra Namiji kończy się, gdy ostatni statek dopłynie do portu początkowego (a więc i końcowego). Gracz, który przybywa do portu startowego, bierze żeton prędkości o najwyższej wartości (pierwszy, który przybywa do portu, otrzymuje żeton o najwyższej wartości, drugi w kolejności żeton o drugiej najwyższej wartości itd.)

Gracze odsłaniają karty kafelków stanu po i zdobywają wskazaną liczbę punktów za każdy ze spełnionych warunków.

Jeśli ktoś nie zrzucił wszystkich ofiar, odejmuje liczbę punktów wskazaną na karcie statku.

Gracz z największą ilością punktów zostaje najlepszym wędkarzem i zachowuje ten tytuł co najmniej do następnego sezonu wędkarskiego. Kilku wędkarzy może podzielić się tytułem, jeśli punkty są takie same.

Autor: Zeus

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...

Baritone [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...

acedrac [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Najfajniejsza gra imprezowa na rynku

Infidus [21.11.2024]

xxoooooooo

Im więcej graczy, tym gorzej. Przy czterech nie ma nawet sensu o czymkolwiek myśleć.

Zafirus [21.11.2024]

xxxxxxxxxo

Świetny i pięknie wyglądający quickie. Niektórym przeszkadza brak asymetrii stron, ale ja uważam, że ...

Julias [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas