Liczba graczy: | 1–4 |
Zalecany wiek: | od 8 lat |
Czas gry: | 90 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Fantasy |
Kategorie gry: | kooperacyjna |
Język polski: | polskie wydanie |
Wydawnictwa: | REBEL.pl Asmodee Czech Republic Asmodée Editions |
Autorzy: | Przemek Wojtkowiak |
Rok wydania: | 2021 |
Udostępnij: |
Kroniki zamku Avel jest grą kooperacyjną dla 1-4 graczy. Gracze wcielają się w bohaterów gry, których zadaniem jest uratowanie świata Avel przed Bestią, pojawiającą się wraz z nadejściem Czarnego Księżyca. Czy uda im się wspólnie przygotować na nadejście Bestii, a następnie ją pokonać? Czy też upadną razem, a Bestia zamieni Avel w mroczny i ponury krajobraz?
Gracze umieszczają licznik czasu/księżyca na planszy i umieszczają wskaźnik fazy księżyca (= astrolabium) na kwadracie startowym zgodnie z liczbą graczy. Na środku licznika umieśćcie fragment mapy Zamku Avel oraz sąsiadujące z nim początkowe fragmenty mapy, które jako jedyne rozpoczynają grę awersem do góry (dzięki temu bohaterowie wiedzą, co ich czeka w tym miejscu na mapie). Pozostałe kawałki mapy kładą losowo awersem do dołu, tak aby nie mieli pojęcia, co znajduje się w danym miejscu.
W zależności od tego, jak trudna ma być gra, umieść wybrany żeton krateru (poziomy trudności 1-3) na wyznaczonym miejscu na mapie. Ten żeton określa, gdzie spadnie odłamek Czarnego Księżyca, kiedy wzejdzie i gdzie Bestia wyjdzie z krateru w kierunku zamku Avel.
Gracze również tasują małe i duże żetony Bestii, aby utworzyć stosy żetonów. 3 małe Bestie są następnie umieszczane na określonych częściach mapy od samego początku.
Gracze rozbierają również każdego bohatera i przygotowują swoje plansze z żetonami życia (nazywanymi "twardością"), złotem, wyposażeniem itd. Wszyscy bohaterowie rozpoczynają swoją podróż na zamku.
Podczas gry gracze wykonują swoje tury, a za każdym razem, gdy wszyscy gracze rozegrają swoją turę (kończąc tym samym rundę gry), astrolabium (patrz Przygotowanie gry) przesuwa się o jeden kwadrat wskaźnika do przodu.
W swojej turze każdy bohater ma tylko 2 akcje, których może użyć:
W momencie, gdy astrolabium osiągnie ostatnią przestrzeń wskaźnika czasu, odłamek Czarnego Księżyca uderzy w miejsce krateru i na tej przestrzeni pojawi się Bestia. Na tym etapie gry rozpocznie on swoją podróż do zamku, a wraz z nim wyruszą wszystkie inne bestie na mapie gry.
Gra toczy się jak poprzednio z jedną różnicą. Na koniec rundy gry gracze nie przesuwają astrolabium na liczniku czasu, ale przesuwają wszystkie potwory (w tym Bestię) o jedno miejsce bliżej zamku.
Gracze wygrywają, jeśli pokonają wszystkie potwory na planszy, zanim któryś z nich dotrze do zamku Avela.
W przypadku, gdy jakikolwiek potwór (niekoniecznie Bestia) trafi na pole zamku, gracze niestety przegrywają i nie pozostanie nikt, kto mógłby napisać kolejny rozdział w Kronikach Avela.
Autor: Zeus
Opis nie został jeszcze umieszczony.
dodatek do gry 1 - 4 graczy
Ogólna ocena: (Liczba ocen: 31)
Opis nie został jeszcze umieszczony.
dodatek do gry 1 - 4 graczy
Ogólna ocena: (Liczba ocen: 19)
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024