Kroniki zamku Avel

xxxxxxxxxo Liczba ocen: 181 (Lista właścicieli)

Kroniki zamku Avel - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 1–4
Zalecany wiek: od 8 lat
Czas gry: 90 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Fantasy
Kategorie gry: kooperacyjna
Język polski: polskie wydanie
Wydawnictwa: REBEL.pl
Asmodee Czech Republic
Asmodée Editions
Autorzy: Przemek Wojtkowiak
Rok wydania: 2021
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Kroniki zamku Avel jest grą kooperacyjną dla 1-4 graczy. Gracze wcielają się w bohaterów gry, których zadaniem jest uratowanie świata Avel przed Bestią, pojawiającą się wraz z nadejściem Czarnego Księżyca. Czy uda im się wspólnie przygotować na nadejście Bestii, a następnie ją pokonać? Czy też upadną razem, a Bestia zamieni Avel w mroczny i ponury krajobraz?

Przygotowanie gry

Gracze umieszczają licznik czasu/księżyca na planszy i umieszczają wskaźnik fazy księżyca (= astrolabium) na kwadracie startowym zgodnie z liczbą graczy. Na środku licznika umieśćcie fragment mapy Zamku Avel oraz sąsiadujące z nim początkowe fragmenty mapy, które jako jedyne rozpoczynają grę awersem do góry (dzięki temu bohaterowie wiedzą, co ich czeka w tym miejscu na mapie). Pozostałe kawałki mapy kładą losowo awersem do dołu, tak aby nie mieli pojęcia, co znajduje się w danym miejscu.

W zależności od tego, jak trudna ma być gra, umieść wybrany żeton krateru (poziomy trudności 1-3) na wyznaczonym miejscu na mapie. Ten żeton określa, gdzie spadnie odłamek Czarnego Księżyca, kiedy wzejdzie i gdzie Bestia wyjdzie z krateru w kierunku zamku Avel.

Gracze również tasują małe i duże żetony Bestii, aby utworzyć stosy żetonów. 3 małe Bestie są następnie umieszczane na określonych częściach mapy od samego początku.

Małe i duże żetony potworów

Gracze rozbierają również każdego bohatera i przygotowują swoje plansze z żetonami życia (nazywanymi "twardością"), złotem, wyposażeniem itd. Wszyscy bohaterowie rozpoczynają swoją podróż na zamku.

Progresja gry

Podczas gry gracze wykonują swoje tury, a za każdym razem, gdy wszyscy gracze rozegrają swoją turę (kończąc tym samym rundę gry), astrolabium (patrz Przygotowanie gry) przesuwa się o jeden kwadrat wskaźnika do przodu.

W swojej turze każdy bohater ma tylko 2 akcje, których może użyć:

  1. Ruch - bohater przesuwa się na sąsiedni element mapy (odkrywając nieodkryty element i odwracając go awersem do góry). Na niektórych elementach znajdują się również symbole skrótów, dzięki którym można szybciej przemieszczać się po mapie.
  2. Walka - W walce gracz po lewej stronie reprezentuje potwora i rzuca tyloma kośćmi, ile żetonów potworów jest na nim wymienionych (kości są 2 rodzajów - mocniejsze czarne, słabsze fioletowe). Każdy bohater posiada bazową liczbę 2 zielonych kości, a różne wyposażenie pozwala na dodanie dodatkowych kości w różnych kolorach, aby zwiększyć prawdopodobieństwo udanego spotkania z potworem. Ponadto duże potwory mają specjalne właściwości, które mogą sprawić, że walka stanie się nieprzyjemnie trudna. Jeśli bohater pokona potwora, może liczyć na różne nagrody - od złota, po nowy sprzęt, a nawet ulepszenia wyposażenia.
  3. Akcja miejsca - Każdy wycinek mapy oferuje specjalną akcję, taką jak Targowisko, które oferuje handel sprzętem, czy Kamenolom, które pozwala lepiej ufortyfikować zamek przed atakiem Bestii. Lokacji jest znacznie więcej, a akcje różnią się między sobą.
  4. Odpoczynek - Pozwala bohaterowi uleczyć 2 tokeny twardości.

W momencie, gdy astrolabium osiągnie ostatnią przestrzeń wskaźnika czasu, odłamek Czarnego Księżyca uderzy w miejsce krateru i na tej przestrzeni pojawi się Bestia. Na tym etapie gry rozpocznie on swoją podróż do zamku, a wraz z nim wyruszą wszystkie inne bestie na mapie gry.

Bestia jest w świecie

Gra toczy się jak poprzednio z jedną różnicą. Na koniec rundy gry gracze nie przesuwają astrolabium na liczniku czasu, ale przesuwają wszystkie potwory (w tym Bestię) o jedno miejsce bliżej zamku.

Koniec gry

Gracze wygrywają, jeśli pokonają wszystkie potwory na planszy, zanim któryś z nich dotrze do zamku Avela.

W przypadku, gdy jakikolwiek potwór (niekoniecznie Bestia) trafi na pole zamku, gracze niestety przegrywają i nie pozostanie nikt, kto mógłby napisać kolejny rozdział w Kronikach Avela.

Autor: Zeus

Dodatki do gry (2)

Chronicles of Avel: Adventurer's Toolkit (2021)

Opis nie został jeszcze umieszczony.

dodatek do gry 1 - 4 graczy

Ogólna ocena: xxxxxxxxoo (Liczba ocen: 31)

Kroniki zamku Avel: Nowe opowieści (2022)

Opis nie został jeszcze umieszczony.

dodatek do gry 1 - 4 graczy

Ogólna ocena: xxxxxxxxxo (Liczba ocen: 19)

Mini i promo dodatki (1)

Inne nazwy tej gry planszowej

  • Crónicas de Avel
  • Die Chroniken von Avel
  • Chronicles of Avel
  • Kroniky Avelu
  • Le Cronache di Avel

Nowe oceny gier

xxxxxxoooo

Prosta gra, która nie obraża, ale nie jest też bombą

Vampires [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Alvad [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Sprytna gra, bardzo dobrze wykonana, ale mi osobiście nie przypadła do gustu po dwóch partiach.

Vampires [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Totalny odlot! Na tę grę ostrzyłem sobie zęby już od jakiegoś czasu i oczekiwania były naprawdę wyso ...

THERISA [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Bardzo fajny moduł. Świetna fabuła. Polecam spróbować. Nie ma sensu tego opisywać, bo przegapilibyś ...

Alvad [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Offcanvas