Liczba graczy: | 5–11 |
Zalecany wiek: | od 12 lat |
Czas gry: | 90 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Piraci |
Kategorie gry: | gra planszowa |
Język polski: | polskie wydanie |
Wydawnictwa: | Lucrum Games Funtails Old Dawg |
Autorzy: | Hans Joachim Höh Maikel Cheney Tobias Immich |
Rok wydania: | 2021 |
Udostępnij: |
W planszówce Kraken gracze wcielają się w załogę szkunera, z których każdy w tajemnicy otrzymuje jedną z trzech ról. Mogą stać się zwykłymi marynarzami, których celem jest po prostu dotarcie do bezpiecznego portu (Błękitna Zatoka na mapie gry). Może też zostać piratem, którego celem jest porwanie szkunera i popłynięcie nim do kryjówki piratów w Karmazynowej Zatoce. Może też zostać członkiem kultu (bezpośrednio jako jego przywódca lub jako sługa). Celem kultystów jest doprowadzenie statku do pól Krakena lub złożenie swojego kapłana w ofierze na polach, na których żeruje Kraken.
Głównym elementem gry jest plan gry przedstawiający morze, po którym załoga będzie żeglować szkunerem. Gracze umieszczają pionek szkunera/statku na jego południowym polu. Północna (= przeciwległa) strona mapy zawiera wszystkie 3 miejsca, do których każda drużyna graczy poprowadzi statek (Błękitna Zatoka dla marynarzy, Karmazynowa Zatoka dla piratów i pole Krakena dla kultystów).
Żetony akcji na mapie, takie jak „nakarmić Krakena”, „przeszukać kajutę”, „wychłostać” i kilka innych, są umieszczane na określonych polach na planie gry.
Następnie gracze przygotowują 23 karty nawigacji i tasują je, tworząc talię doładowania. Każdy weźmie 3 żetony pistoletów, aby móc zorganizować zamieszki.
Następnie gracze w tajemnicy losują swoje role (np. w grze 7-osobowej będzie 4 marynarzy, 2 piratów oraz 1 przywódca kultu), a przed rozpoczęciem gry piraci ujawniają się nawzajem, aby wiedzieć, kim są ich sojusznicy (wszyscy gracze zamykają oczy, a następnie tylko piraci otwierają je na chwilę i pamiętają, kto jest z nimi piratem). Kultyści nie mają tego luksusu, a jeśli gra więcej niż jeden, muszą siebie rozpoznać w trakcie gry.
Na koniec przygotowania gracze rozdają jeszcze karty postaci, tak aby jeden z nich był kapitanem. Ponownie, gracze trzymają swoje postacie w tajemnicy i tylko Kapitan ujawnia się pozostałym i bierze jeszcze jedną kartę postaci. Karty postaci dają graczom różne specjalne zdolności, których mogą użyć, aby wpłynąć na przebieg gry (zwykle jednak tylko raz).
Rozgrywka w Krakena toczy się w rundach, które składają się z 4 idących po sobie faz:
Kolejna runda żeglugi może się rozpocząć...
Gra kończy się w momencie, gdy spełniony zostanie warunek zwycięstwa dowolnej z ról wilka morskiego (zwykle gdy statek osiągnie określone miejsce na planszy). Określa to również zwycięską drużynę (marynarzy, piratów lub kultystów).
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.
Autor: Lithy
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024