It's a Wonderful Kingdom

xxxxxxxxoo Liczba ocen: 49 (Lista właścicieli)

It's a Wonderful Kingdom - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 1–2
Zalecany wiek: od 14 lat
Czas gry: 60 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Fantasy, Średniowiecze
Kategorie gry: gra karciana
Język polski: undefined
Wydawnictwa: La Boite de jeu
Origame
TLAMA games
Autorzy: Frédéric Guérard
Rok wydania: 2021
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

  • It's a Wonderful Kingdom to gra dla dwóch graczy (ale oferuje również tryb solo), w której wcielasz się w dwóch książąt walczących o królewski tron. Kombinacja taktyk w użyciu kart i kombinacji, jak również blefowanie, prowadzą do tego ostatniego. It's a Wonderful Kingdom jest mocno inspirowany grą Nowy Wspaniały Świat (a może lepiej jego remake'iem).

-

Przygotowanie do gry

Obszar gry jest podzielony na dwie połowy, każda dla jednego z księstw, które książęta będą rozwijać poprzez budowę różnych budynków w trakcie gry. Gracze muszą uzgodnić, kto będzie grał jako który książę, a różnica polega głównie na skupieniu się na określonych zasobach. W grze są 4 (+1) z nich: surowce, populacja, złoto, eksploracja (i "premium" crystallium, które może służyć jako każdy inny surowiec, między innymi).

Karty obu księstw

Jednocześnie na początku gry należy wybrać jeden z modułów gry, aby zmodyfikować podstawowe zasady gry. W grze podstawowej są ich w sumie trzy: Zagrożenia (gra z zagrożeniami do zwalczania), Przewodnicy (gra z pomocnikami) i Misje (gracze starają się wypełnić etapy wielkiej misji, a gra może pozostać bez zwycięzcy).

-

Progresja gry

Cała rozgrywka trwa dokładnie 4 rundy, a każda z nich składa się z 3 faz (moduły mogą to modyfikować):

1) Faza Wyboru: W tej fazie gracze rozdają po 7 kart rozwoju i dobierają dodatkowo 1 kartę katastrofy. Tak więc w każdej rundzie rozpoczynają tę fazę z 8 kartami. Na planszy znajdują się 2 pola ofert, a w każdym z nich umieszcza się zakrytą kartę rozwoju z talii.

Karty rozwoju i katastrofy

Następnie gracze na zmianę wybierają 2 karty z ręki i umieszczają je dowolnie na polach ofert (może umieścić obie karty na jednym polu lub rozdzielić karty). Karty umieszcza się odkryte, ale w każdej z 4 rund każdy gracz może umieścić 2 z 8 swoich kart zakrytych. Drugi gracz może wtedy wybrać jeden obszar menu i przenieść wszystkie karty z tego obszaru do swojego wybranego obszaru (ale nie może jeszcze oglądać zakrytych kart). Następnie zamieniają się miejscami, a drugi gracz umieszcza 2 karty ze swojej ręki w obszarach menu, a gracz rozpoczynający wybiera, które karty chce wziąć do swoich wybranych kart. I tak na zmianę, aż skończą im się karty w ręku.

2) Faza planowania: Dopiero teraz gracze mogą odwrócić wszystkie wybrane karty rewersem do góry i dla każdej z kart wybranych w poprzedniej fazie muszą zdecydować się na jedną z dwóch opcji:

  • Zaplanuj budowę karty, przenosząc ją do swojej przestrzeni budowlanej. Karty tutaj nazywane są budynkami inscenizowanymi.
  • Wymień kartę na zasoby (zgodnie z symbolami na karcie) i użyj ich natychmiast, aby umieścić je na kartach etapów (i dokończyć ich budowę, jeśli to konieczne) lub umieścić je w laboratorium, gdzie zostaną przekształcone w krystaliczne hel.

Kostki z zasobami

3) Faza produkcji: W tej fazie gracze stopniowo pozyskują zasoby z uzupełnionych kart w swoich księstwach, a dodatkowo gracz, który wyprodukował więcej sztuk danego zasobu, zyskuje żołnierzy (możliwych do wykorzystania w niektórych modułach). Gracze muszą natychmiast wykorzystać uzyskane zasoby, umieszczając je na rozłożonych w czasie kartach rozwoju lub przekształcić je w kryształy za pomocą laboratorium 5 do 1.

-

Zakończenie gry i wyłonienie zwycięzcy

Gra kończy się po 4 rundach, a zwycięzcą (i władcą Królestwa Cudów) zostaje ten, kto zdobędzie najwięcej punktów zwycięstwa. W module Misja nadal istnieje warunek, że ten, kto chce zostać królem, musi wykonać ostatni krok misji.

Punkty zwycięstwa zdobywa się za:

  • zbudowane karty rozwoju, z których wiele daje również pewną liczbę tych punktów, oraz
  • wybudowane karty rozwoju, które przynoszą określoną liczbę punktów za każdy budynek danego typu (w sumie są 4).

Z drugiej strony, gracz traci punkty za karty zagrożenia, których nie zdołał się pozbyć.

Autor: Zeus

Mini i promo dodatki (1)

Inne nazwy tej gry planszowej

Nowe oceny gier

xxxxxxxxoo

Alvad [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Sprytna gra, bardzo dobrze wykonana, ale mi osobiście nie przypadła do gustu po dwóch partiach.

Vampires [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Totalny odlot! Na tę grę ostrzyłem sobie zęby już od jakiegoś czasu i oczekiwania były naprawdę wyso ...

THERISA [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Bardzo fajny moduł. Świetna fabuła. Polecam spróbować. Nie ma sensu tego opisywać, bo przegapilibyś ...

Alvad [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Prosta gra z ładną grafiką. W każdej rundzie starasz się wykorzystać swoje opcje tak efektywnie, jak ...

shadowant [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Offcanvas