Liczba graczy: | 1–2 |
Zalecany wiek: | od 14 lat |
Czas gry: | 60 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Fantasy, Średniowiecze |
Kategorie gry: | gra karciana |
Język polski: | undefined |
Wydawnictwa: | La Boite de jeu Origame TLAMA games |
Autorzy: | Frédéric Guérard |
Rok wydania: | 2021 |
Udostępnij: |
Obszar gry jest podzielony na dwie połowy, każda dla jednego z księstw, które książęta będą rozwijać poprzez budowę różnych budynków w trakcie gry. Gracze muszą uzgodnić, kto będzie grał jako który książę, a różnica polega głównie na skupieniu się na określonych zasobach. W grze są 4 (+1) z nich: surowce, populacja, złoto, eksploracja (i "premium" crystallium, które może służyć jako każdy inny surowiec, między innymi).
Jednocześnie na początku gry należy wybrać jeden z modułów gry, aby zmodyfikować podstawowe zasady gry. W grze podstawowej są ich w sumie trzy: Zagrożenia (gra z zagrożeniami do zwalczania), Przewodnicy (gra z pomocnikami) i Misje (gracze starają się wypełnić etapy wielkiej misji, a gra może pozostać bez zwycięzcy).
Cała rozgrywka trwa dokładnie 4 rundy, a każda z nich składa się z 3 faz (moduły mogą to modyfikować):
1) Faza Wyboru: W tej fazie gracze rozdają po 7 kart rozwoju i dobierają dodatkowo 1 kartę katastrofy. Tak więc w każdej rundzie rozpoczynają tę fazę z 8 kartami. Na planszy znajdują się 2 pola ofert, a w każdym z nich umieszcza się zakrytą kartę rozwoju z talii.
Następnie gracze na zmianę wybierają 2 karty z ręki i umieszczają je dowolnie na polach ofert (może umieścić obie karty na jednym polu lub rozdzielić karty). Karty umieszcza się odkryte, ale w każdej z 4 rund każdy gracz może umieścić 2 z 8 swoich kart zakrytych. Drugi gracz może wtedy wybrać jeden obszar menu i przenieść wszystkie karty z tego obszaru do swojego wybranego obszaru (ale nie może jeszcze oglądać zakrytych kart). Następnie zamieniają się miejscami, a drugi gracz umieszcza 2 karty ze swojej ręki w obszarach menu, a gracz rozpoczynający wybiera, które karty chce wziąć do swoich wybranych kart. I tak na zmianę, aż skończą im się karty w ręku.
2) Faza planowania: Dopiero teraz gracze mogą odwrócić wszystkie wybrane karty rewersem do góry i dla każdej z kart wybranych w poprzedniej fazie muszą zdecydować się na jedną z dwóch opcji:
3) Faza produkcji: W tej fazie gracze stopniowo pozyskują zasoby z uzupełnionych kart w swoich księstwach, a dodatkowo gracz, który wyprodukował więcej sztuk danego zasobu, zyskuje żołnierzy (możliwych do wykorzystania w niektórych modułach). Gracze muszą natychmiast wykorzystać uzyskane zasoby, umieszczając je na rozłożonych w czasie kartach rozwoju lub przekształcić je w kryształy za pomocą laboratorium 5 do 1.
Gra kończy się po 4 rundach, a zwycięzcą (i władcą Królestwa Cudów) zostaje ten, kto zdobędzie najwięcej punktów zwycięstwa. W module Misja nadal istnieje warunek, że ten, kto chce zostać królem, musi wykonać ostatni krok misji.
Punkty zwycięstwa zdobywa się za:
Z drugiej strony, gracz traci punkty za karty zagrożenia, których nie zdołał się pozbyć.
Autor: Zeus
Alvad [21.11.2024]
Totalny odlot! Na tę grę ostrzyłem sobie zęby już od jakiegoś czasu i oczekiwania były naprawdę wyso ...
THERISA [21.11.2024]
Bardzo fajny moduł. Świetna fabuła. Polecam spróbować. Nie ma sensu tego opisywać, bo przegapilibyś ...
Alvad [21.11.2024]
Prosta gra z ładną grafiką. W każdej rundzie starasz się wykorzystać swoje opcje tak efektywnie, jak ...
shadowant [21.11.2024]
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024