Liczba graczy: | 2–4 |
Zalecany wiek: | od 14 lat |
Czas gry: | 50 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Fantastyka |
Kategorie gry: | gra karciana |
Język polski: | undefined |
Wydawnictwa: | CMON Limited |
Autorzy: | Phil Walker-Harding |
Rok wydania: | 2018 |
Udostępnij: |
Będziemy wdzięczni za korektę tego artykułu. Prosimy o przesyłanie poprawek za pomocą naszego formularza kontaktowego.
Światowa konferencja naukowa zawsze była najlepszą rzeczą, na jaką mógł liczyć początkujący naukowiec. Tak wiele wynalazków, które może znaleźć i wykorzystać tutaj, nie może znaleźć nigdzie indziej. Teraz to tylko kwestia znalezienia odpowiedniej kombinacji, aby stworzyć najlepszą reakcję łańcuchową. Jak sprawić, żeby jeden wynalazek pociągnął za sobą następny, a następny pociągnął za sobą następny... Jak sprawić, żeby to wszystko działało jak perfekcyjnie zharmonizowana orkiestra filharmoniczna?
W grze Gizmos gracze wcielają się w naukowców, którzy próbują zbudować najlepsze wynalazki na Światowym Salonie Wynalazców. A jeśli nie są to najlepsze wynalazki, to przynajmniej niech będzie ich jak najwięcej! Mimo to możesz odnieść sukces. Wynalazki, które budujesz są następnie wykorzystywane, a uruchomienie jednego wynalazku może wywołać reakcję łańcuchową innych wynalazków z jego kolekcji. W grze istnieją wynalazki, które zamieniają jeden rodzaj energii na inny, pomnażają energię, zwiększają stosy i ulepszają inne wynalazki lub po prostu przynoszą punkty zwycięstwa.
Przygotowanie do gry
Każdy z graczy otrzymuje panel gracza, pierścień magazynujący energię oraz jeden podstawowy wynalazek. Następnie przygotowują urządzenie do magazynowania energii, czyli papierową wieżę, która pomieści całą dostępną energię (kolorowe kulki symbolizujące energię). Następnie wynalazki są przygotowywane w zależności od poziomu. Przygotowane wynalazki są odwracane awersem do góry, tak aby wszyscy gracze mogli je zobaczyć. Pozostałe wynalazki przygotowywane są w opakowaniach doładowujących.
Postępy w grze
Gracze wykonują swoje tury - każdy z nich podejmuje jedną z czterech możliwych akcji w swojej turze:
Cena każdego wynalazku jest podana na karcie. Budując wynalazek, gracz musi zapłacić za niego odpowiednimi kulami energii. Wynalazki podzielone są na kilka grup według kolorów, które mają duży wpływ na dalszy przebieg gry. Odpowiednia kombinacja kolorów wynalazku wywołuje reakcję łańcuchową. I o to właśnie chodzi w grze - dzięki niemu można zdobyć zarówno dodatkową energię, jak i punkty zwycięstwa, i to kilka z nich w jednej rundzie.
Sposobów na to jest wiele, zawsze zależy to od wynalazków i tego, jak ich twórca je połączy. A także od szczęścia, że na stosie pojawi się właściwa piłka, której nie zabiorą Twoi przeciwnicy.
Koniec gry
Gra kończy się, jeśli którykolwiek z graczy zbuduje 16 wynalazków lub 4 wynalazki poziomu 3. Następnie runda jest kończona, a punkty zwycięstwa są sumowane. Gracze zdobywają punkty zarówno z kart wynalazków, jak i podczas gry, wprowadzając na rynek wynalazki, które bezpośrednio generują punkty zwycięstwa.
Autor: martinsun
Prosta gra, która nie obraża, ale nie jest też bombą
Vampires [21.11.2024]
Alvad [21.11.2024]
Totalny odlot! Na tę grę ostrzyłem sobie zęby już od jakiegoś czasu i oczekiwania były naprawdę wyso ...
THERISA [21.11.2024]
Bardzo fajny moduł. Świetna fabuła. Polecam spróbować. Nie ma sensu tego opisywać, bo przegapilibyś ...
Alvad [21.11.2024]
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024