Dolina Żywiołów

xxxxxxxxoo Liczba ocen: 12 (Lista właścicieli)

Dolina Żywiołów - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 2–4
Zalecany wiek: od 14 lat
Czas gry: 30 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Fantasy
Kategorie gry: gra karciana
Język polski: wydanie zapowiedziane
Wydawnictwa: REBEL.pl
Blackrock Editions
Geronimo Games
Mandoo Games
MINDOK
Pegasus Spiele
Renegade Game Studios
Autorzy: Eric Hong
Rok wydania: 2023
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Ten opis nie został jeszcze ostatecznie zatwierdzony. Jeśli chcesz, możesz spróbować zasugerować bardziej odpowiednią wersję, która lepiej pasowałaby do idealnego opisu.

W połączonej grze karcianej Dolina Żywiołów gracze znajdują się w fantastycznym świecie pełnym potworów, duchów i bogów z mitologii z całego świata i stają się ich łowcami i oswajaczami. Mogą sprzedać lub oswoić każde stworzenie, na które polują, a następnie przywołać i wykorzystać jego zdolności w odpowiednich przypadkach. Gracze zdobywają punkty za rozdane karty i ewentualnie w wyniku innych efektów, a gracz, który otrzyma najwięcej punktów podczas gry, zostaje zwycięzcą.

Przygotowanie do gry

Gracze układają „pięcioramienny” plan gry w zasięgu wszystkich, który służy przede wszystkim jako szablon do układania oferty kart stworzeń. Następnie umieszczają w pobliżu planszę punktacji, na której za pomocą żetonów zapisują kolejność bieżącej rundy gry i swój wynik.

Najważniejszym elementem są karty stworzeń, które gracze będą nabywać, sprzedawać i wykorzystywać ich efekty podczas gry, a wszystko to w celu zdobycia maksymalnej liczby punktów. Każda karta stworzenia zawiera głównie następujące informacje:

  • Koszt jego profesji (= rozładunek przed graczem), który jest po prostu liczbą.
  • Żywioł, do którego należy stworzenie (w grze występuje 5 żywiołów - ogień, woda, ziemia, powietrze i smok). Przynależność do żywiołu wpływa na pewne rzeczy, takie jak cena sprzedaży stworzenia.
  • Efekt i jego czas. Efekty są bardzo zmienne, takie jak zdobywanie punktów lub klejnotów (= waluta w grze) i tak dalej. Czas określa, kiedy efekt jest oceniany (natychmiastowy = kiedy stwór jest rozładowywany, stały = ma zastosowanie w sposób ciągły od momentu rozładowania stwora, regularny = oceniany na koniec każdej rundy po rozładowaniu stwora).

Gracze tasują te karty, tworząc talię doładowań.

Privátní: gameplay.webp

Każdy gracz bierze 2 kamienie swojego koloru (używając ich do wybierania kart stworzeń z oferty - patrz przebieg gry) i przygotowuje wspólny zapas klejnotów, które służą jako waluta w grze (ale żadne nie są przekazywane graczom przed rozpoczęciem).

Rozgrywka

Sama gra toczy się w rundach, z maksymalnie 10 rundami na grę (patrz warunki końcowe poniżej). Runda gry składa się z trzech faz:

1. Faza polowania

Gracze najpierw przygotowują ofertę kart stworzeń na tę rundę i fazę. Z talii doładowań biorą dwa razy tyle kart stworzeń, ilu graczy bierze udział w rozgrywce. Sortują je według żywiołów i umieszczają po odpowiednich stronach planszy.

Następnie gracze używają swoich 2 kamieni, aby wziąć każdą kartę i licytować po kolei. Najpierw wszyscy umieszczają swój pierwszy kamień, a następnie drugi kamień w odwrotnej kolejności.

2. Faza akcji

Teraz gracze przesuwają się do przodu od gracza rozpoczynającego i zagrywają dowolną liczbę dostępnych akcji. Gracze łączą akcje tak długo, jak długo mają na to zasoby lub dopóki sami nie zechcą zakończyć gry.

Dostępne akcje (gracze mogą łączyć i wykorzystywać każdą akcję tyle razy, ile chcą i mogą):Private: cards.cz.webp

  • Sprzedaj stworzenie: gracz wybiera karty stworzeń z menu, na którym ma swój kamień. Odrzuca tego stwora na stos kart odrzuconych, zabiera swój kamień i otrzymuje ze wspólnej puli klejnotów te wymienione w planie gry (liczba i rodzaj klejnotów zależy od żywiołu stwora i jest wymieniona w planie gry). Gracz nie może posiadać więcej niż 4 klejnoty w danym momencie (nadmiar klejnotów musi zostać usunięty).
  • Oswajanie stworzenia: gracz wybiera kartę stworzenia z menu, na którym ma swój kamień i bierze tę kartę stworzenia na rękę. I oczywiście kamień na następną rundę gry.
  • Przywołanie stworzenia: gracz dobiera kartę stworzenia z ręki i musi zapłacić jej koszt w klejnotach (klejnotów nie można wymieniać, musi zapłacić więcej, jeśli to zrobi). Po wyładowaniu gracz wykonuje dowolne natychmiastowe efekty kart.
  • Usunięcie przywołanego stworzenia: gracz usuwa jedną ze swoich zakrytych kart i płaci tyle klejnotów, ile wynosi liczba klejnotów w grze w danym momencie. Ta akcja jest ważna, ponieważ gracz może usunąć maksymalnie tyle stworzeń, ile jest w grze w bieżącej rundzie. Na przykład w rundzie 5 można zagrać maksymalnie 5 kart, a koszt usunięcia zagranej karty wynosi 5.

Jeśli gracz nie może lub nie chce wykonać innej akcji, spasuje, a następny gracz wykona swoją akcję; po tym, jak wszyscy gracze spasują, faza akcji dobiega końca.

3. Faza efektów

Gracze kolejno wykonują efekty zakrytych kart wyznaczonych dla tej fazy gry (zwane zwykłymi efektami).

Jeśli na koniec fazy 3 warunki zakończenia gry nie zostały spełnione, gra jest kontynuowana w kolejnej rundzie, zaczynając od fazy polowania.

Koniec gry

Rozgrywka w Dolinie Żywiołów kończy się, gdy któryś z graczy zdobędzie co najmniej 60 punktów lub po rozegraniu 10. rundy (zależy to jednak od porozumienia graczy przed rozpoczęciem gry, zasady wprost dopuszczają rozgrywkę 8-rundową). Zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą punktów.

Autor: Zeus

Inne nazwy tej gry planszowej

  • Údolí věčnosti
  • Vale of Eternity, The
  • Долина вічності
  • 베일 오브 이터니티

Nowe oceny gier

xxxxxxxxoo

Sprytna gra, bardzo dobrze wykonana, ale mi osobiście nie przypadła do gustu po dwóch partiach.

Vampires [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Totalny odlot! Na tę grę ostrzyłem sobie zęby już od jakiegoś czasu i oczekiwania były naprawdę wyso ...

THERISA [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Alvad [21.11.2024]

xxxxxxxxxx

Bardzo fajny moduł. Świetna fabuła. Polecam spróbować. Nie ma sensu tego opisywać, bo przegapilibyś ...

Alvad [21.11.2024]

xxxxxxxxoo

Prosta gra z ładną grafiką. W każdej rundzie starasz się wykorzystać swoje opcje tak efektywnie, jak ...

shadowant [21.11.2024]

Nowe opisy gier

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Nowe gry w katalogu

Quartz: The Dice Game
Quartz: The Dice Game

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race: World Circuits
F1 Roll & Race: World Circuits

dodano: 20.11.2024

F1 Roll & Race
F1 Roll & Race

dodano: 20.11.2024

3 Chapters
3 Chapters

dodano: 20.11.2024

Panda Spin
Panda Spin

dodano: 20.11.2024

więcej >>

Offcanvas