Liczba graczy: | 1–4 |
Zalecany wiek: | od 12 lat |
Czas gry: | 120 min (dane rzeczywiste) |
Świat gry: | Fantastyka |
Kategorie gry: | Nie podano |
Język polski: | undefined |
Wydawnictwa: | Pearl Games |
Autorzy: | Alain Orban Sébastien Dujardin Xavier Georges |
Rok wydania: | 2019 |
Udostępnij: |
Czarny Anioł podróżuje po wszechświecie, kontrolowany przez sztuczne inteligencje (SI). Pierwszy międzygalaktyczny statek kosmiczny transportuje materiał genetyczny ludzkości do nieznanych światów. W długiej podróży przez przestrzeń i czas, sztuczne inteligencje rywalizują ze sobą w skuteczności własnych algorytmów.
Black Angel to gra strategiczna osadzona w przestrzeni kosmicznej, w której gracze wcielą się w sztuczne inteligencje (SI) reprezentujące najpotężniejsze państwa świata. Tylko ta SI, która podejmie najbardziej efektywne decyzje, otrzyma ostateczny głos w sprawie zasiedlenia nowej planety.
Plansza gry zostaje umieszczona na środku stołu. Kostki są sortowane według kolorów i umieszczane w odpowiednich sektorach na planszy gry. Plansza kosmosu jest składana z 7 pasów przestrzeni. Na odpowiednich miejscach należy umieścić znacznik Spes i figurka fregaty Black Angel. Dodatkowe statki, zasoby i znaczniki uszkodzeń umieszcza się w pobliżu planszy gry. Tworzy się indywidualne stosy technologii (podstawowe i zaawansowane), które następnie tworzą początkowe zaopatrzenie. Karty misji są sortowane według koloru, tasowane i formowane w 3 talie w pobliżu planszy gry. Karty destruktorów są tasowane, tworzony jest odpowiedny stos, z którego odsłania się pierwszą kartę i umieszcza w odpowiednim miejscu na planszy gry wraz z jednym znacznikiem uszkodzeń. Następnie w ten sam sposób umieszcza się jeszcze jedną kartę destruktora.
Każdy z graczy wybiera planszę gracza w jednym kolorze i umieszcza ją przed sobą. Na niej umieszcza 2 dyski i 8 robotów swojego koloru, następnie otrzymuje także początkowe żetony technologii, 1 kartę misji w każdym kolorze i 1 kartę destruktora, a także 1 surowiec, 1 znacznik uszkodzeń i 1 statek. Wszystkie te elementy umieszcza na swoich miejscach na planszy. Wyznaczony zostaje gracz zaczynający, który otrzymuje znacznik pierwszego gracza oraz kartę pomocy gracza #1. Następnie rozdaj się karty pomocy gracza, w kolejności numerycznej, pozostałym graczom, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zgodnie z kolejnością gry, każdy gracz rzuca teraz po jednej kości z każdego koloru i umieszcza kości w swym obszarze. Każdy gracz (z wyjątkiem pierwszego) otrzymuje bonus pokazany w prawym górnym rogu na wskazówce gracza.
Gra toczy się w rundach i kończy się, gdy spełniony zostanie jeden z dwóch warunków końca gry. W każdej rundzie gracz musi wybrać jedną z dwóch poniższych sekwencji i wykonać ją krok po kroku. Jeśli gracz nie może wykonać sekwencji A, musi wykonać sekwencję B.
Sekwencja A:
Zagranie karty obok swojej planszy (opcjonalnie): gracz może zagrać kartę misji lub kartę destruktora, na jedno z sześciu miejsc wokół planszy gracza, aby aktywować technologie znajdujące się w aktywowanym rzędzie lub kolumnie (karta misji aktywuje tylko technologie pasujące do tego koloru, karta destruktora aktywuje wszystkie technologie).
Wykonaj akcję za pomocą 1 kości na planszy gry lub na planszy kosmosu. Najpierw gracz wybiera kość. Kość może pochodzić z obszaru gracza lub z obszaru innego gracza (w takim przypadku gracz musi ją kupić). Następnie gracz musi wykorzystać tę kość, aby aktywować akcję na planszy Black Angel albo planszy kosmosu. Wartość wybranej kości jest równa liczbie aktywacji. Kolor kości musi być zgodny z kolorem akcji. Jeśli w obszarze akcji znajdują się 2 znaczniki uszkodzeń, akcja jest uszkodzona, a wartość kości jest zmniejszona o 1. Jeśli w obszarze akcji jest karta destruktora, gracz musi najpierw rozegrać efekt karty destruktora leżącej na wierzchu. Rodzaje akcji na planszy Black Angel są następujące:
Odkrycie technologii: w ramach każdej aktywacji gracz może wziąć 1 wybrany żeton technologii (niektóre technologie wymagają 2 aktywacji). Następnie gracz wstawia zdobytą technologię do siatki technologicznej. Nowe technologie przesuwają się i wypierają stare technologie. Wyparte technologie gracz zatrzymuje na planszy gracza (mogą przynieść punkty zwycięstwa).
Naprawa Black Angel: Za każdą aktywację gracz usuwa jeden znacznik uszkodzeń z planszy Black Angel. Gracz może następnie umieścić pobrane znaczniki uszkodzeń na symbolu błyskawicy na żetonie technologii na swojej planszy, aby ją aktywować, lub od razu przechować je w swoim magazynie.
Zniszczenie destruktorów: za każdą aktywację gracz usuwa jedną kartę destruktora, która znajduje się obok akcji na planszy Black Angel.
Zarządzanie flotą: Ta akcja pozwala graczowi przesunąć 1 statek w kosmosie o 1 miejsce za 1 aktywację. Gracz może wykorzystać do ruchu, istniejący w przestrzeni statek lub stworzyć nowy statek, zaczynając od Black Angel (wykorzystując swój statek i robota). Następnie gracz może umieścić kartę misji na obcym terytorium w kosmosie, na którym zakończył się ruch statku. Kolor karty misji musi pasować do koloru terytorium obcych.
Jeśli statek zakończy swój ruch (poprzez polecenie lub akcję ruchu) na kwadracie, który odpowiada kolorowi kości, gracz może umieścić na tym kwadracie kartę misji, która odpowiada kolorowi tej kości. Dodatkowo gracz umieszcza na karcie 1 ze swoich robotów (znacznik własności), a także otrzymuje jednorazową premię (punkty zwycięstwa, roboty, zasoby lub statki). Umieszczenie karty misji aktywuje destruktorów na polach sąsiadujących (w zależności od liczby ikon destruktorów do akcji dodawane są karty destruktorów i kości uszkodzeń) oraz pojawiają się nowe technologie, które mogą wypierać stare technologie z planszy gry - są one wtedy odrzucane.
Dobieranie karty misji w kolorze wybranej kości: gracz zwraca kość do wspólnego zasobu i bierze kartę misji odpowiadającą kolorowi tej kości. Gracz musi też sprawdzić, czy liczba jego kart misji nie przekracza 6. Nadmiarowe karty należy odrzucić.
Na dowolnym etapie Sekwencji A gracz może wydać jedną kość uszkodzenia ze swojego zapasu, aby obrócić jedną ze swoich kości. (ale nie kość, którą zakupił od przeciwnika).
Sekwencja B:
Gracz może zdecydować się na rozegranie Sekwencji B, nawet jeśli nadal posiada kości w swoim sektorze. W tym przypadku gracz traci liczbę punktów zwycięstwa równą wartości pozostałych kości. Następnie gracz umieszcza pozostałe kości w odpowiednich miejscach.
Rzut swoimi kośćmi: Każdy robot umieszczony w stacji roboczej daje graczowi prawo do rzucenia jedną kostką danego koloru. Weź odpowiednią liczbę kości (ograniczoną dostępnością), wykonaj nimi rzut i umieść je w obszarze działań standardowych w swoim sektorze. Gracz może zarezerwować 1 kość za cenę 1 surowca. Umieszcza tę kość w obszarze strzeżonym, w swoim sektorze.
Wyczyszczenie swojej planszy: odrzuć wszystkie karty misji i destruktorów z okolic planszy gracza. Pozostaw tylko karty misji po prawej stronie planszy. Przenieś wszystkie znaczniki szczątków znajdujące się na technologiach do swojego magazynu.
Przesuń figurkę Black Angel na planszy kosmosu w kierunku planety Spec, następnie wysuń wszystkie karty misji znajdujące się na najniższym gwiezdnym pasie planszy. Efekty wszystkich kart misji neutralizujących zostają uruchomione. Następnie zwróć je ich właścicielom, którzy przesuwają je pod prawą stronę planszy gracza (według koloru); zwróć roboty i statki do zasobów. Następnie weź ten ostatni gwiezdny pas kosmosu, odwróć go i dołącz do pierwszego gwiezdnego pasu kosmosu. Jeśli na tym pasie znajduje się znacznik planety Spes, umieść żeton planety Spes na nowo utworzonym pierwszym gwiezdnym pasie kosmosu na środkowym polu - planeta Spes jest w zasięgu wzroku i koniec podróży jest bliski!
Koniec gry może nastąpić na dwa sposoby (wyczerpał się stos kart destruktorów - podczas wykonania sekwencji A, albo figurka Black Angel dotarła na planetę Spes - podczas wykonania sekwencji B). W obu przypadkach należy zakończyć rundę, a następnie rozegrać ostatnią rundę. Po jej zakończeniu dodaj punkty zwycięstwa z zaawansowanych technologii do punktów zwycięstwa zdobytych podczas gry, a jeśli statek Black Angel dotarł na Planetę Spes, gracz otrzymuje 1 punkt zwycięstwa za każdą kombinację robot + surowiec + statek. Gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa zostaje zwycięzcą gry.
Autor: chejnik
Wizualnie mi się podoba, pod względem rozgrywki jest lepiej niż w Heat. Opcje znalezienia idealnego ...
Raelag [21.11.2024]
Gdybym miał mieć w domu tylko jeden shtick, byłby to właśnie ten. Podoba mi się zasada obstawiania, ...
Baritone [21.11.2024]
Po pierwszych trzech partiach gry podstawowej (solo, para, trójka) bawię się jak na razie powyżej oc ...
acedrac [21.11.2024]
Terrorscape
dodano: 21.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Tomb of Wonders
dodano: 19.11.2024
Ankh: Gods of Egypt – Guardians Set
dodano: 18.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Panteon
dodano: 13.11.2024
Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024
Quartz: The Dice Game
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race: World Circuits
dodano: 20.11.2024
F1 Roll & Race
dodano: 20.11.2024
3 Chapters
dodano: 20.11.2024
Panda Spin
dodano: 20.11.2024